Zobacz pełną wersję : Swap silnika z D15Z6 na h22a5
Witam wszystkich forumowiczów. Mogę kupić po okazyjnej cenie silnik z h22a5 ze skrzynią, lecz wiem, że bez przeróbek się nie obejdzie, aby ten silnik wszedł do mojego EG8. Tutaj nasuwa się pytanie, co trzeba przerobić aby ten silnik wszedł i jakie koszty się z tym wiążą ?
na 100% było już mówione wiele razy o tym na forum wystarczy poszukać i poczytać o swapach.
Właśnie od godzinki szperam po forach i dowiedziałem się tylko, że trzeba wymienić Łapy silnika, półosie, wiązki itp.ale czy polosie, komp, silnik z kolektorami, wiazki, łąpy i skrzynia to wszystko? I gdzie można dostać te części. Troche wyrozumiałości jestem laikiem w tym temacie.
lewarek zmiany biegów itp :)
Części dostaniesz u osób handlujących tym ;) Zapraszamy do działu GIEŁDA -> OFERTY SPECJALNE :)
Jak kupisz sam silnik ze skrzynią i osprzętem jak kolektory ... to sprawdź jakiego teraz masz kompa czy da radę go użyć, półośki do wymiany ... chyba zmodyfikować trzeba jeszcze poduchę przy skrzyni. Jak uda Ci się trafić to możesz wszystko u 1 gościa kupić i jeszcze się dogadać co do montażu na miejscu. :P oczywiście za odpowiednimi opłatami.
1. Najlepiej kupić kompletny swap żeby była każda najmniejsza pierdoła, wtedy unikniesz na pewno szukania poszczególnych części których nie ma i kosztów z tym związanych.
2. Przemyśl jakie chcesz łapy (gotowe: Avid, Hasport, Innovative, itp) czy robisz sobie sam, wtedy prawdopodobnie będziesz musiał kupę czasu na to poświęcić.
3. Półosie trzeba dorobić do łap na których powiesisz silnik. Przeguby wewnętrzne od h22 a zewnętrzne od b seri.
4. Wiązki najlepiej jest wziąć z modelu który miał Vtec-a, bo wtedy jest mniej roboty z przeróbkami, można też oddać komuś, żeby przerobił. Przeróbka to przelutowanie kilku wtyczek m.in. od wtrysków, alternatora
5. Pewnie przyjdzie przerobić wyjście kolektora wydechowego, bo nie spotka się ono z kołnierzem od katalizatora.