Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrzadu a pompa wody



ortes
10-08-12, 00:57
Planuje wymianę rozrządu ( 1.4 civic - Ep1) co prawda przejechane dopiero ok. 75 tys. ale właśnie mija 8 lat więc chyba trzeba. Wymianę zaplanowałem bez pompy wody bo tez nie cieknie ale tam gdzie planowałem wymienić rozrząd (polecony zakład, zresztą po ilości samochodów widac ze chyba muszą byc ok) powiedzieli mi ze dają roczną gwarancje tylko kiedy wymienię rozrząd razem z pompą. Trochę mnie zaskoczyła ta informacja, z tego co wyczytałem na forach zdania są podzielone jedni wymieniać drudzy nie!!! Poradźcie co robić?????? A jeżeli już wymieniać to jakiej firmy??????

Cobain
10-08-12, 01:10
wymienia sie zawsze !!!!

CRX1
10-08-12, 01:21
Pompę wymienia się razem z rozrządem.Najlepiej firmy GMB daje rade i wytrzymuje do następnej wymiany rozrządu.Stara pompa może Ci wytrzymac, ale to jest ryzyko ,i na ogół kończy się tak, że pompa cieknie po kilku miesiącach od wymiany rozrządu i trzeba pruć wszystko od nowa.Dlatego nie dziwię się tej firmie, że taki stawia warunek.

kamilen
10-08-12, 08:27
Jedź do ASO to dostaniesz gwarancję i nie będą Cię naciągać na pompę niepotrzebnie. Albo zmień warsztat bo zalecenia PRODUCENTA są takie że pompę sprawdza się przy wymianie rozrządu i dopiero ewentualnie wymienia.
Co za herezje... Kolejny temat o pompach i rozrządzie... Masakra

LemonR
10-08-12, 12:22
Nie potrafią określić stanu pompy to wolą wymieniać przecież i tak klient płaci. Też radzę zmienić warsztat.

slafko
10-08-12, 13:07
Nie potrafią określić stanu pompy to wolą wymieniać przecież i tak klient płaci. Też radzę zmienić warsztat.

Ok, teraz mu nie cieknie, ale nie określi warsztat czy np. za 5tyś czy 20 tyś km zacznie ona cieknąć. Poza tym, producenci rozrządów zalecają wymianę pompy wody jeżeli wchodzi w skład rozrządu. Jak pierdyknie, a pompa nie zostanie wymieniona, wszyscy jak jeden mąż odrzucą reklamacje.

LemonR
10-08-12, 13:16
Ale co to ma do rzeczy oryginalne pompy wody bez problemu wytrzymują do drugiej wymiany. Może zacznie cieknąć może nie, co jeszcze ma wymienić bo może się zepsuć?

ortes
10-08-12, 19:05
Czy wiecie jakie pompy wody ( jakiej firmy) szły na pierwszy montaż 1.4 EP1 2004 rok? Ciekawi mnie jaka firma dostarczała pompy i jaki jest koszt takiej pompy lub dobrego zamiennika?

CRX1
10-08-12, 19:09
dostaniesz gwarancję i nie będą Cię naciągać na pompę niepotrzebnie.
W/g Twojej filozofii ,nie ma potrzeby wymieniać napinacza ,bo jeszcze się nie rozleciał.Stara pompa na ogół nie wytrzymuje ,i już było wiele takich tematów na tym forum .Kończyło się rozbieraniem rozrządu i wymianą pompy.Takich oszczędnych filozofów ,mam w ciagu roku kilku na warsztacie.Mają szczęście jak zacznie tylko lecieć płyn.Gorzej, bo już w dwóch przypadkach rozleciała się pompa i trzeba było robić głowicę,i koszty przewyższyły wartość pompy.

piter7766
10-08-12, 20:02
oryginalne pompy wody bez problemu wytrzymują do drugiej wymiany
Dokładnie,honda w VII-genie zaleca wymianę pompy po 240tyś.km ,no chyba że się nie zna na 100% przeszłości auta (przebieg) to wymieniamy wszystko.Ja u siebie pompy nie wymieniałem -przebieg 58000km,8 lat.Wymieniłem pasek i napinacz chociaż wszystko było w stanie idealnym. Natomiast niedawno ,wymieniałem rozrząd u kuzyna w citroenie ZX 1.4 rok 1992 i okazało się że pompa siedzi jeszcze oryginalna-wybity rok prod. na pompie '92 (270tyś.km na liczniku ,a ile naprawdę to nie wiadomo)widać było że z kanalika coś się pociła,i przy pokręceniu wirnika ręką czuć było że łożysko ,,chroboli".Ale i tak byłem w szoku że tyle wytrzymała:)

ortes
11-08-12, 11:03
Tak dla informacji koszt wymiany rozrządu w ASO ( pewnie trzeba u nich kupić części żeby mieć roczną gwarancje).A koszt oryginałów na dziś to pasek 160 zł, napinacz 548 zł:eek: tak z ciekawości zapytałem o pompe wody to cena 480 zł, a cena robocizny za sam pasek to 480 zł ( to ceny ze stolicy, każda inna czynność czyli napinacz, regulacja zaworów liczona jest dodatkowo). Ceny części oryginałów we wszystkich ASO są takie same. Koszt robocizny poza Warszawą to 450 zł z regulacją zaworów. Czyli robiąc rozrząd w ASO ( pasek, napinacz i licząc najniższy koszt robocizny ) koszt imprezy ok. 1200 zł. A jak jeszcze dojdzie koszt uszczelki pod pokrywe zaworów to będzie jeszcze drozej. Takie tam krótkie podsumowanie kosztów w ASO.

civikus
12-08-12, 11:21
Jestem świeżo po wymianie rozrządu w moim ep1 i koszty wyglądały nastęująco: pasek mitsuboshi, rolka NSK, pompa aisin ( koszt kompletu na allegro 420zł razem z przesyłką) koszt wymiany w warsztacie ( nie aso) - 250zł do tego koszt uszczelki pod pokrywę zaworów. Co do pompy wody czy wymieniać- nie jest to jakiś dużo większy koszt a przynajmniej można mieć spokój że nic tam nie powinno się złego stać.

kamilen
12-08-12, 21:48
Każdy i tak zrobi jak zechce. Nikt mu nie zabroni. Ja (tak na wszelki wypadek) proponował bym jeszcze przy wymianie rozrządu wymienić zawory i wałek rozrządu bo jak się popsuje to znów rozrząd do wymiany. Nie zapomnijcie też o wymianie chłodnicy bo przecież ze starej, uszkodzonej pompy wodnej (makabryczny przebieg 120 tyś km) mogły się do chłodnicy dostać jakieś śmieci i jak później wrócą się do tej nowej pompy no to znów cały rozrząd do wymiany. Ciężka sprawa z tą mechaniką, a ja myślałem że wystarczy przestrzegać tego co producent zalecił.

p.s.
Bardzo przydatne info civikus i ortes. I to już piszę bez nawet najmniejszej nutki ironii.

ortes
12-08-12, 23:54
Kamilen czytałem instrukcje do Hondy i jak byk pisze sprawdzenie pompy układu chłodzenia i auto napinacza co 120 000 km lub 96 miesięcy. Wcale nie miałem ochoty wymieniać pompy wody ale już dwóch mechaników postawiło warunek roczna gwarancja ale z wymianą pompy. Przecież wiemy, że nie idzie się do pierwszego lepszego mechanika Ci u których byłem są z polecenia, inna sprawą jest to, że nie mam u siebie w mieście prawdziwego mechanika od Hani bo wszyscy raczej są wychowani na niemieckich autach stad może taki upór z wymianą pompy. w ASO byłem mówią że, pompy nie trzeba wymieniać tylko żeby tam mieć gwarancje to koszt części (pasek, napinacz) i robocizna ok. 1200 zł tak wiec się to trochę nie opłaca bo gdzie indziej nawet z pompą wody będzie taniej i też będzie gwarancja.
A z ciekawych rzeczy - żeby było śmieszniej - to dzwoniłem do ASO w Warszawie i jak się dowiedziałem to wymieniają tylko pasek, a napinacz i pompa do kontroli i jak jest ok to zostawiają, zresztą tak pisze w książce gwarancyjnej w tabeli przeglądów okresowych. Przeglądając fora nie spotkałem się z nikim kto wymieniał tylko pasek. Wszyscy lecą zestaw pasek i napinacz!!! lub jeszcze pompa a przecież producent zaleca inaczej (chodzi o pierwszą wymianę)!!!! Niemniej jednak po przeczytaniu kilku forów dochodzę do wniosku co forumowicz to opinia. No cóż każdy ma swoje doświadczenia. Pozdrawiam.

Lewy
14-08-12, 16:04
Ja jestem umówiony na wymianę rozrządu w poniedziałek w ASO. Umawiając się upierałem się żeby wymienić pompę wody ale koleś był mocno zdziwiony. Nie mieli przypadku żeby pociekła pompa przed drugą wymianą. Oczywiście jeżeli bym chciał to by zmienili. Koszt wymiany w ASO Białystok, bez pompy, z uszczelką pod pokrywę - 1000zł.

Bliźniak
14-08-12, 21:54
Byłem ostatnio w Bytomiu Honda Dumnicki pytałem o koszt wymiana D16V1 powiedzieli mi że koszt 640 zł dla stałych klientów coś koło 500 zł. Zdziwiła mnie cena dlatego zapytałem czy sama robocizna czy z częściami , pan zapewnił mnie , że z częściami. Nie dociekałem czy też napinacz, a tym bardziej pompa, ale cena ciekawa. Przebieg mam 77.000 rok 2001 wiec chyba przy wymianie oleju jesienią zrobię także rozrząd.

ortes
16-08-12, 20:24
dziś wymieniłem rozrząd, jakby ktoś chciał wymieniać pompe to odradzam moja wyjęta jest w stanie idealnym czyli jestem 180 zł w plecy, a pasek po ośmiu latach też był w stanie bardzo dobrym napisy trochę pościerane ale żadnych pęknięć

tomek
19-08-12, 15:13
Pompy się nie wymienia w Hondach przy pierwszym wymianie paska. Wymiana przy drugiej zmianie paska tj. przy 200 tys.
Każdy robi jak chce - tylko po co wymieniać jak nie trzeba.

Co do wizualnego ocenienia czy pompa oraz pasek są zużyte - to raczej nie jest to takie oczywiste.
Pasek jak by nosił znamiona zużycia tj. poszarpanie czy popękanie - to raczej by się zerwał /nigdy nie czeka się na tego typu objawy, po prostu wymienia się co określony czas i tyle/
Natomiast jedyny sposób oceny zużycia pompy to albo stwierdzenie wycieku albo głośna jej praca - pisk /przy czym na popiskującej pompie nie jeden przejechał od wymiany do wymiany/.

ziemex
20-08-12, 14:57
W kwietniu tego roku wymieniałem rozrząd najpierw chciałem w ASO bo cena nadzwyczaj atrakcyjna ale gdy mi panowie powiedzieli że pompy wody z reguły w civicach się nie wymienia - tylko w naprawde skrajnych przypadkach gdy przepuszcza albo łożysko walniete, stwierdziłem wiec ze kupię cały komplet: pasek rolka i napinacze i wraz z znajomym mechanikiem sami wymienimy, a ponieważ mamy jakieś tam doświadczenie to operacja potrwała bardzo szybko i sprawnie.

Wiec jeszcze raz, w ASO HONDY bardzo rzadko decyduje się na wymianę pompy wody.

Lewy
20-08-12, 15:16
Dzisiaj wymieniłem pasek z napinaczem w ASO. Po 102tys. przebiegu i 9 latach na starym pasku można już było zauważyć leciutkie pęknięcia. Pompa wody nie ruszana, mechanik powiedział że zostawić w spokoju, bo oryginał to oryginał a zamiennik może puścić po 60tys. (miał taki przypadek).

tomek
21-08-12, 15:26
oryginał to oryginał
święta racja