Zobacz pełną wersję : Sonda lambda w katalizatorze d14z4 (blad 65)
grzegorzsobie
29-08-07, 14:27
Witam ! Mam do wymiany sondę lambda tą w katalizatorze silnik d14z4 Civic 5d 2000. Jaką założyć? Oryginał ok 900 zł. Pozdrawiam. G.S.
Skad wiesz, ze masz do wymiany?
grzegorzsobie
29-08-07, 14:49
Bo samodiagnostyka mi pokazała kod 65 i w warsztacie w Vtecu w Łodzi mi sprawdzili ze sonda. Pali się oczywiście kontrolka silnika. G.S.
Grzegorz a robiles reset ECU? Czy po nim komputer tez zglasza ten blad? Btw. blad 65 (P0141) to usterka grzalki.
W manualu (znajdziesz go w podwieszonym poscie oznaczony: g) 1999 - Civic 5D itd.) na stronie 96-97 pisza aby najpierw posprawdzac podlaczenie sondy i komputer, potem ewentualnie wymienic sonde. Moze przy wymianie wydechu ktos uszkodzil jej podlaczenie?
Orginal bylby najlepszy gdyby nie cena... Szukaj uzywki, tylko nie kup dobra sonde.
Pzdr.
grzegorzsobie
29-08-07, 16:00
Reset był robiony, na chwilę kontrolka gaśnie i znów się niestety zapala.Podłączenie na katalizatorze i od strony kabiny tez było sprawdzane.
Czy może ktoś wie jaki zamiennik nadaje się do tego silnika? Czy tylko oryginał ? POMOCY!
Pozdrawiam G.S.
odświeże trochę temat, mam ten sam błąd, po resecie kompa, sytuacja się powtarza..niedawno wyminiałem 1sonde na zamiennik bosha..czy sonda przy kat. jest taka sama jak ta w kolektorze.?? co radzicie.?? może ktoś ma używana w dobrym stanie na sprzedaż..?
Jeżeli chodzi o druga sondę w d14z4 to dodam że zamiennik boscha permanentnie wywala błąd grzałki także można go sobie wsadzić... Ogólnie jest duuużo większy problem niż z pierwszą jeśli chodzi o zamienniki, po długiej walce myślę że sprawna używka to najlepsze wyjście. Jeśli to tylko grzałka to może mógłby pomóc odpowiedni opornik wpięty w obwód?
a czy uszkodzenie tej sony ma wpływ na spalanie..??
sprawdź dokładnie czy wywala Ci błąd 65 czy 67, bo 65 to błąd grzałki a 67 to układu wydechowego czy katalizatora... jakoś tak. Mi niestety 67 wywalało i sprawdziłem sonde. okazało się że ma złe napięcie więc ją wymieniłem. Oczywiście na oryginał ngk. po 800 kilometrach lapka znowu się zapaliła. Może dlatego że nie kasowałem błędu kompem czy coś, nie wiem. Ja po prostu odłączyłem kleme po wymianie sondy i może dlatego się tak dzieje a już wszystko jest ok? A może dlatego że mam kata do wymiany, to już gorzej...Jeśli chodzi o ta sondę to myślę że nowej nigdzie taniej nie kupisz http://www.e-ngk.pl/oza333h25-sonda-lambda-0288-p-1125.html to i tak tanio w porównaniu z salonem.Niestety trzeba kupić tą i tylko tą-OZA333H25. Ja od nich kupiłem i nie było jakich kolwiek problemów. Wpłać kasę normalnie z góry na ich konto a sonda przyjdzie na 2-3 dzień.Acha co do spalania- ja nie sprawdzałem z dystrybutorem, ale na oko spalała więcej.
a czy uszkodzenie tej sony ma wpływ na spalanie..??
Doświadczalnie to nie ma, samochód spala normalne ilości paliwa jak na D14, nawet całkiem oszczędnie. Nie znam sie ale z tego co wiem druga sonda jest tylko kontrolna, to pierwsza ustala skład mieszanki, być może że odczyty drugiej jeszcze minimalnie coś korygują albo i nie, z użytkowego punktu widzenia nie widać różnicy niezależnie czy błąd był sygnałowy (oem) czy od grzałki (bosch).
tzn. ja go nie tankuje, piszę to co mi kolega zeznał ;)
Mi też się check pali, ale z powodu wycięcia kata. Numeru błędu nie pamiętam, ale w opisie było coś ze spalinami. Wyciągnąłem kontrolkę z deski i problem z głowy :P
Jeżeli chodzi o tą sondę to jest to sonda tzw. ekologiczna, ona koordynuje jakby pierwszą.
Tak z ciekawości, jak to by robiło po wpięciu ECU od D14A8? Z tego co wiem miał tylko jedną sondę, nie wiem czy są inne znaczące różnice między A8 i Z4 ale może miało by to szanse powodzenia?
sprawdź dokładnie czy wywala Ci błąd 65 czy 67, bo 65 to błąd grzałki a 67 to układu wydechowego czy katalizatora...
wywala mi błąd 65.. reset kompa nie pomaga..check zapala się za każdym razem..:/ o co chodzi z tym opornikiem..??rozumiem, że jest to załatwienie sprawy na sztuke..?? jeśli zdecyduje sie na kupno używanej sondy to obojętne z jakiego silnika..?? czy musi być od d14z4..???
jozek_marek
25-10-12, 10:06
Odgrzebuję.
Czy nie zauważyliście, że po wywaleniu błędu 65 inaczej pracuje silnik? Nie wkręca się tak jak poprzednio...
Na 2 do odcinki idzie już słabo, a np. 3 to już w ogóle porażka...
Czy to może być wina sondy, czy szukać przyczyny gdzie indziej? Innych błędów nie pokazuje...
Dodam, że niedawno wymieniłem ssący na d16z6 + parówa. Ale po wymianie przez jakiś okres było wszystko ok.
MI to wywala i nie czuje różnicy a jeżdżę tak już ze 2 lata , stwierdziłem że ta sonda nie ma wpływu na spalanie , a cena za nią jest kosmiczna więc wolałem wyjąć żaróweczkę z deski niż dawać kilkaset złotych.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.