PDA

Zobacz pełną wersję : skrzynia 4wd



jerzynew
07-08-12, 21:54
Witam.
Przy wrzucaniu trzeciegio biegu przy wyzszych prędkościach obrotowych słychać zgrzyt. po spadku predkości pojazdu i prędkosci obrotowej tzn po odczekaniu jakiegoś czasu bieg ładnie wchodzi.
Rozkręcałem dzisiaj skrzynie, synchronizator bez zmian jak kazdy inny(synchronizator na wałku głównym). olej w skrzyni był rzadki i pełny syntetyk, on mógł być powodem tego że wałek główny nie wytrącił prędkości? skrzynia 4wd sprzegło i wybierak na linkach.
Uzupełniałem niedobór zęba w kole zębatym tym pośrednim ktore uruchamia bieg, przez napawanie migomatem, zwykłym stalowym drutem.
Odpuściłem naprężenia po spawaniu, ale teraz trzeba by utwardzić, czy ma sens nawęglanie bądź azotowanie? co w tym przypadku było by lepsze?

skolopendra
08-08-12, 18:33
olej w skrzyni był rzadki i pełny syntetyk, on mógł być powodem tego że wałek główny nie wytrącił prędkości?

bez przesady ,mtf jest równie wodnisty



Uzupełniałem niedobór zęba w kole zębatym tym pośrednim ktore uruchamia bieg, przez napawanie migomatem, zwykłym stalowym drutem.

pełen profesjonalizm :o

nawęglanie uodporni na ścieranie ,ale czy da odpowiednią wytrzymałość?

jerzynew
11-08-12, 23:26
znalazłem miejsce gdzie uda mi sie nawęglić koło zębate, w związku z tym mam pytanie czy ktoś demontował kiedys tuleje ślizgową, panewke. Mam obawy czy nie zmieni średnicy przy wyciskaniu na prasie.
Ma ktoś informacje czy koła zębate sa w tych skrzyniach azotowane badz naweglane przy produkjcji? czy to tylko stal stopowa? Nie chciał bym uszkodzić podwójnie nawęglając.
Co mogło być przyczyna ciężkiego dzwięcznego wrzucania trzeciego biegu jesli synchronizator jest dobry?