Zobacz pełną wersję : ABS poważny problem
Witam,
problem wygląda tak, że kontrolka ABS'u pali się cały czas a ABS oczywiście nie działa. Samodiagnostyka nic nie wykazała tzn. kontrolka pali sie dalej zamiast migac... Nie da sie tez zrobić resetu tak jak bylo napisane na forum bo nawet jak wlaczy sie zaplon z wcisniętym pedałem hamulca kontrolka dalej nie gaśnie. Zauważylem też ze po zapaleniu wtedy kiedy zwykle włączał sie silniczek pompy ABS'u słychać tylko dość kłośno pykający przekażnik gdzieś jakby w nogach pasażera czy może w okolicach ECU...
Ma ktos jakiś pomysł, co to może byc? Bo raczej nie chcę mi się jechać do ASO gdzie za otwarcie maski skasują mnie 300pln...
przekaźniki od abs'u są zamontowane ponad ecu (wystarczy wyjąć schowek żeby sie do nich dostać),
skoro dziwnie głośno się przełączają zacznij od ich sprawdzenia:
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/19-142-1.pdf
Wszystko wskazuje na uszkodzenie jednego z czujników. Przerabiałem to już Zmierz wszystkie czujniki na złączach miernikiem. Mają mieć od 750 do 1000 ohm, większe wartości wskazują na uszkodzenie czujnika. Złącza znajdziesz: przód pod maską dojdziesz po kablach, tył podwozie mniej więcej na wysokości tylnej kanapy.
Mały update:
Sytuacja na dzis wyglada tak: w komorze silnika jest plastikowe "pudełko" w którym są rzeczy związane z ABSem (trzy bezpieczniki dwa złącza z kablami itp.) jak wyciągne tą mniejszą wtyczkę z 4 kabelkami poczym ją włączę wsiadam do samochodu odpalam silnik i ABS działa (kontrolka się nie pali i działanie dodatkowo sprawdzone na piaszczystej drodze) ale wystarczę że zgaszę silnik i zapale go ponownie żeby ABS znowu klękną (to patrz opis w poscie powyżej). sprawdziłem dziś te przekażniki od ABS które są przy ECU, w sensie znalazłem je, wyłączyłem i włączyłem z powrotem, zachowanie ABSu bez zmian...
Jesli nie możecie mi pomóc to może czociaż dacie znać gdzie można podjechać, żeby cos z tym zrobić, raczej ASO czy może możecie polecic jakieś tansze rozwiązanie (w warszawie)
Typowy objaw padnietego czujnika. Raz działa raz nie. Zrób jak wyżej, każdy elektyk ci to zmierzy. Powodzenia :aloha:
"Darios;299392 Zmierz wszystkie czujniki na złączach miernikiem. Mają mieć od 750 do 1000 ohm, większe wartości wskazują na uszkodzenie czujnika"
czy w civicu z silnikiem diesla 20t2n jest tak samo? Ja mam opornosci powyzej 1600 ohm
Bo raczej nie chcę mi się jechać do ASO gdzie za otwarcie maski skasują mnie 300pln...
To tylko mit :) Ja w zeszłym tygodniu za gruntowne sprawdzenie całego układu kierowniczego i zawieszenia zapłaciłem... 50zł, a zaglądali wszędzie i sprawdzali dokładnie, jestem bardzo zadowolony z usługi :)
dzwońcie do Kosciech (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1893) :) - Alarmy, Elektryka, Centralne Zamki, Car Audio
tylko ze do Wawy to trochę mi nie po drodze:/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.