Zobacz pełną wersję : Problem z VTEC'iem- stałe napięcie na pinie A4( komp P28)
Panowie czy ktoś mi powie co jest u mnie z wiązką porobione że na pinie nr. A4 (obd1) komp P28 mam cały czas stałe napięcie po przekręceniu kluczyka- ok 12 V, oraz podczas jazdy w całym zakresie obrotów?
Dodatkowo nie mogę sprawdzić za cholerkę błędów na kompie- nie działa kontrolka Chceck i nie wiem gdzie szukać problemu. ktoś wie który kabelek za schowkiem idący do licznika jest odpowiedzialny za Check'a w EJ9? Chciałbym sprawdzić kontrolkę- może ona jest walnięta... Check nie działa od czasu swapowania bo koledzy delikatnie mówiąc spierniczyli robotę. Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi- wszystko będę sprawdzał po kolei tak jak podpowiecie :)
EDIT:
Nie ma żadnego napięcia na pinie A13(od kontrolki check) podczas gdy wszystkie kostki są włożone do kompa i przekręcam stacyjką... Czemu? wydaje mi się że powinno być nawet podczas kręcenia kluczykiem, chociaż na chwilę...
Yotomeczek86
07-08-12, 20:19
Schemat w łapę i sprawdzaj wszystko, innego wyjścia nie widzę.
tak jest. ale zastanawia mnie tylko zerowe napięcie na pinie od checka... przecież to nie jest możliwe.. uwalony komputer?
z tego co sprawdzilem to nic tam nie ma pomiędzy kontrolka a checkiem... zaroweczka, masa i ma grać. napięcie z kompa jak gdyby bateria która zasila układ... tylko czemu u mnie nie ma tego napięcia? Ma ktoś jakieś pomysły?
pytanie kolejne: napięcie na vtecu... dlaczego mam cały czas 12V? vtec
sterowany jest masa czy jak?
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Vtec sterowany jest +12v. W momencie włączania na pinie A4 pojawia się napięcie. A gdzie sprawdzasz? Przy kostkach czy na końcu przewodu?
Check powinien się świecić około 2 sekundy po włączeniu zapłonu. Nie wiem czy to ma związek z tym, ale zawsze gaśnie jak się wyłącza pompa paliwa. Po zapłonie komputer załącza ją na te 2 sekundy, by było odpowiednie ciśnienie w układzie paliwowym podczas rozruchu.
zastanawia mnie tylko zerowe napięcie na pinie od checka... przecież to nie jest możliwe.. uwalony komputer?
Jak masz możliwość to podmień kompa na jakiś inny 100% sprawny P28 i wówczas wykluczysz bądź potwierdzisz czy jest uwalony
Nie ma żadnego napięcia na pinie A13(od kontrolki check) podczas gdy wszystkie kostki są włożone do kompa i przekręcam stacyjką... Czemu? wydaje mi się że powinno być nawet podczas kręcenia kluczykiem, chociaż na chwilę...
kontrolka jest sterowana masą....
...a jak
koledzy delikatnie mówiąc spierniczyli robotę
to niech teraz szukają i poprawiają....
VTEC zresztą chyba też jest sterowany masą bo wtyczka która steruje zaworem jest jedno pinowa i nie ma jej "podciągniętej" na stałe. Aczkolwiek mogę sie mylić:)
VTEC zresztą chyba też jest sterowany masą bo wtyczka która steruje zaworem jest jedno pinowa i nie ma jej "podciągniętej" na stałe. Aczkolwiek mogę sie mylić:)
VTEC jest sterowny plusem, masa jest z bloku silnika...
czyli powinienem mieć napięcie na pinie a13? jeśli go nie ma to chyba komp uwalony?
skoro vtec sterowany plusem to dziwne że u mnie cały czas jest te 12v... nie rozumiem tego kompletne
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Podziękował za wyprowadzenie z błędu:)
czyli powinienem mieć napięcie na pinie a13? jeśli go nie ma to chyba komp uwalony?
skoro vtec sterowany plusem to dziwne że u mnie cały czas jest te 12v... nie rozumiem tego kompletne
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Miałeś wstawianą wiązkę silnikową z d16z6 czy przerabianą swoją?
miałem wiązkę przerobioną z d14a3
co do sprawdzania napięcia o które pytales -sprawdzam je na kompie bezposrednio przykładając miernik do pinu
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Jedyne co przychodzi mi do głowy to inna numeracja pinów (czyli błąd przy przerabianiu wiązki). Inaczej są oznaczane piny na schematach. Na jednych jest tak: górny rząd od lewej do prawej (czyli pierwszy górny to nr 1 ostatni nr 13), później dolny od lewej do prawej (czyli pierwszy dolny 14, a ostatni 26). A na drugich: górny, pierwszy z lewej to jest nr 1, pierwszy dolny z lewej to nr 2. Czyli u góry masz liczby nieparzyste (1,3,5 itd.), a na dole parzyste (2,4,6 itd.) Patrząc na rozpiskę, tak u Ciebie jest zrobione. Pin odpowiedzialny za vtec-a jest podpięty pod przekaźnik pompy paliwowej (2 sekundy po przekręceniu zapłonu 0V, później napięcie baterii)
type że wszystkie napięcia marzyłem bezposrednio od kompa... i na pinie a4 wg schematu drugiego jest 0v natomiast na pinie a13 stale 12V
po za tym wątpię że przy takim błędzie by to w ogóle jeździło...
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Ale w czym polega problem? Nie włącza ci się vtec? Nie świeci kontrola chec engine, czy w ogóle nie uruchamia silnik?
nie działa check i nie działa VTEC. silnik smiga...
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
A czujnik ciśnienia oleju przy zaworze masz podłączony? Sprawdź też, czy żarówka od checka jest sprawna, może dziwnym zbiegiem okoliczności się przepaliła lub ktoś ją "niechcący" wyciągnął, żeby nie świeciła cały czas.
A czujnik ciśnienia oleju przy zaworze masz podłączony? Sprawdź też, czy żarówka od checka jest sprawna, może dziwnym zbiegiem okoliczności się przepaliła lub ktoś ją "niechcący" wyciągnął, żeby nie świeciła cały czas.
Ale co to mu da?? Przecież pisze wyraźnie że pomiary robi bezpośrednio przy kompie.
Zrób jak pisałem. Jak masz możliwość to podmień sie na chwilę z kimś na kompa. Bo tak jak teraz będziesz sie dochodził czy masz dobrze wiazkę zrobioną itp albo czy masz jakąś kostke podpiętą lub nie to dla mnie szukanie igły w stogu siana.
Jeszcze mnie natchnęła jedna myśl ale to jak możesz to zrób mi fotę całego tego majdanu który masz przy kompie ale tak by komp też był dobrze widoczny i wyślij mi to na PW.
Da mu to, że jak nie ma podpiętego czujnika lub czujnik jest nie sprawny nie zadziała mu vtec. (może mieć też zmostkowany a4 z d6) Błędu nie wyświetla, bo może nie mieć (mieć przepaloną) żarówkę od checka. Jak świeci check, na A13 jest 0V, gdy nie świeci jest 12V. Czyli by się zgadzało z tym co napisał.
i na pinie a4 wg schematu drugiego jest 0v natomiast na pinie a13 stale 12V
to może niech się zdecyduje w końcu bo raz tak:
na pinie nr. A4 (obd1) komp P28 mam cały czas stałe napięcie po przekręceniu kluczyka- ok 12 V
Nie ma żadnego napięcia na pinie A13(od kontrolki check) podczas gdy wszystkie kostki są włożone do kompa i przekręcam stacyjką...
a raz tak...
na pinie a4 wg schematu drugiego jest 0v natomiast na pinie a13 stale 12V
faktycznie. pomyłka... na chcecku mam zawsze 0V natomiast na vtecu 12V. przepraszam za błąd
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.