PDA

Zobacz pełną wersję : lipne ET tylnie 7,5x17'' 215/40/17 tra w zakretach o nadkola



CNTeam
28-08-07, 03:42
Witam !

6g coupe 1.6i SR [D16Y8] r96

Problem:
- [ JUZ ] Nawet kiedy jade sam , na zakretach tylnie kola tra delikatnie o nadkola
(przycieraja doslownie koniuszkiem zewnetrznej strony opony)

Niedawno zalozylem 7.5x17" , ET bodajze 35 max 38 (głowy nie daje) na PROXES 215/40
( Problem powstal gdy wlozylem wnetrze auta + CA w koncu do kupy i autko siadlo... bo wczesniej w srodku poza 2 przednimi fotelami nie znajdowalo sie NIC )

Do sedna:
- Rozumiem ze nie pomoze NIC jesli po prostu kolo nie wejdzie bardziej do srodka ?
... jesli po prostu nie odtocze nieco "wnetrza" felgi ?

[[[ Szukajka (mila Pani) znalazla mi pewien watek o podobnym problemie... iiiiiiiiii
Pan z numerem 702 slusznie zauwazyl iz przydalo by sie " przetoczyć łoże felgi zmieniając przy okazji ET ". ]]]

Mysle ze jest to najlepsze rozwiazanie i jak najbardziej <ok>... ALE ! CZY ? :
- nie osłąbi to w jakis sposob konstrukcji felgi ?? (bezpieczenstwo)
- ile odtoczyc ?

(chcial bym uniknac calego tego zamieszania zwiazanego z ponownym zdejmowaniem i zakladaniem (o toczeniu nie zapominajac)... pozatym raz jak podjechalem do tokaza dotoczyc pierscionki to chcial on na chwile zalozyc felge w kły tokarki i nie dal rady (a tokarka naprawde byla duza) tak wiec tu tez moze pojawic sie problem...) , malo tego, trzeba rozniez pamietac zeby fela nie weszla za gleboko i nie chaczyla o sprzezynki...

Prosze powiedzcie mi tez czy po prostu zmiana z 215 na 205 moze TOTALNIE rozwiazac problem ??

Pozdro.

PS. Wszelkiego rodzaju kombinacje alpejskie zwiazane z "deformacja" nadkola - nie wchodza w gre

Kras
28-08-07, 17:55
Czy 205 rozwiąże problem to tylko Ty możesz zobaczyć. Odmierz pół centymetra od zewnętrznej krawędzi opony i popatrz czy tyle wystarczy.
Co do obtoczenia felgi to hmmmm...ja bym zbytnio nie chciał na takiej jeździć.

CNTeam
28-08-07, 19:13
widze ze za wiele pomocy nie uzyskalem...
jutro na 6 rano jestem umowiony na "psucie" felgi... i dalej nie wiem czy robie slusznie... co do 205 to moze delikatnie cos zmieni... ale to nie rozwiazanie... tym bardziej ze w planach strzał o glebe.... ehhh pozdro

edit: Czy nikt ze szpeców sie nie odezwie ? czy nikt nie robil takiego zabiegu z felgami... :/ :(

kedzier
28-08-07, 20:03
Wszyscy co to robili nie chodzą już po tej ziemi...
A czy 205 nie wystarczy Tobie?

CNTeam
28-08-07, 21:42
to nie jest kwestia tego czy wystarczy czy nie :/ to jest kwestia ze jesli pomoze to znienie na 205 i dalej bede szczesliwy (przy okazji osiagi sie polepsza i mniejsze spalanie)... ale jesli wiele to nie pomoze to taka rada jest zupelnie bez wartosci...

Edit: Ok tyle co chcialem wiedziec - doweidzialem sie (szkoda tylko ze na innym forum)
Jak ktos chce to moze zamykac... :/

Qukie
28-08-07, 22:41
tylnie

Jakie to są te "tylnie"? chyba po polsku jest 'tylne'

Co do odpowiedzi to: nie 205 nie rozwiąże problemu, którym są zbyt szerokie felgi. Nawet jeśli naciągniesz 195 to i tak zapewne będzie obcierać.

Co do przetaczania felgi, to jeśli chcesz zmienić średnice otworu centrującego to można, ale jeśli chcesz zebrać materiał z elementu, który przylega do piasty to głupota.

CNTeam
28-08-07, 23:25
Jakie to są te "tylnie"? chyba po polsku jest 'tylne'

TAAAAKI poliglota z Ciebie ?


zmienić średnice otworu centrującego to można

I co mi to da ? Ze [niepotrzebnie] zmienie sobie piaste na wiekszą ? Czy moze [niepotrzebnie] po to zebym mogl wydac nikomu niepotrzebne pieniadze zeby dotoczyc pierscienie centrujace... ? Jak to sie wogole ma do mojego problemu ?


zebrać materiał z elementu, który przylega do piasty to głupota.

A mi sie wydaje ze nie wiesz co piszesz... poniewaz ludzie robili tak (nie koniecznie na tym forum) ale za wiele informacji co do urzytkowania i trwalosci do tego czasu nie uzyskalem... i nie zdaze juz uzyskac. Scinanie tamtego odcinka jest jak najbardziej sensowne aczkolwiek ryzykowne... Pamietaj ze wiele przerobek (w tym glownie silnika) przewiduje "bezposrednia" ingerencje w maretial. Po prostu wszystko ma swoje granice (zmeczenie materialu) i ja chcialem uslyszec opinie ludzi ktorzy np jezdza na tym juz 2 lata i nie widza zadnych roznic (oprocz rozwiazania problemu ocierania kol o nadkole...) Tak wiec okielznaj nieco swoje wodze i jak chcesz pomoc to pomoz a nie...

PS. gdzie indziej (juz prawie) przekonano mnie do docinania lub tez giecia nadkoli... no niestety to chyba bedize najmniej inwazyjne wrozwiazanie.

rem36
29-08-07, 09:12
gdzie indziej (juz prawie) przekonano mnie do docinania lub tez giecia nadkoli... no niestety to chyba bedize najmniej inwazyjne wrozwiazanie.

zdecydowanie tak ale pisales wczesniej ze ta opcja odpada.... nawet jak zetniesz czolo felgi to zyskasz tam moze milimetr co pewnie tak naprawde nic ci nie da, wezsza opona to kolejny 2 milimetry moze 3, bo mimo roznicy 5mm na strone opona uklada sie tak ze faktyczna roznica bedzi emniejsza a pozbywajac sie rantow nadkoli zyskujesz z 1cm lub nawet wiece.

Zcinanie falgi to naprawde glupota, moze i zdjecie nawet tego milimetra byla bo wciaz bezpieczne ale ile to da z et 37 zrobi ci sie 38 ... a moze ten milimetr to i tak juz nei bylby bezpieczny....

Qukie
29-08-07, 11:24
A Ty co się taki waleczny zrobiłeś? Chciałeś odpowiedź to Ci odpowiedziałem co o tym sądzę. I co z tego, że są granice wytrzymałości materiału? Chcesz się o tym przekonywać na własnej skórze? Gratuluję głupoty. O przetaczaniu otworu centrującego napisałem po to, żebyś zdał sobie sprawę co jest bezpieczne, a co nie... Co do poligloty to tak, jestem po filologii i lubię czystość języka, nie pasuje to nie pisz, albo naucz się języka ojczystego.

wlo
29-08-07, 11:32
obecnie jezdze na 205/40/17 i nie mam tego problemu,ale jak piszesz ze ocieraja niewiele zewnetrzna powierzchnia, to sciagnij gumy z nadkola :)

CNTeam
29-08-07, 12:22
Sluchaj nieomylny Quki, ja nie napisalem co ja CHCE zrobic tylko zapytalem... a Ty jako jedyny nic nowego nie wniosles wiec sam sie nie czepiaj

dystans6
12-10-07, 00:57
Mam 16/7,5 et 37 oponki 215/40/16 i nic mi nie trze-tylko przez to ET jak mi zalozyli raz odwaznik na wewnetrzną strone kola to jadąc caly czas tarl o zawieszenie- wywalilem odwaznik i wszystko gra- z tego wynika ze 7,5 cala to sa najszersze fele do cifa ktore z Et37 beda sie chować pod blotnikami i nie beda trzec o zwieche...

freestyler
20-10-07, 11:46
ja bym proponował rant błotnika wyciac i bedzie po problemie :d

Lcfr
22-10-07, 22:11
ja bym proponował rant błotnika wyciac i bedzie po problemie :d

a ja bym zmienił fele (badz ich nie kupił..........)