PDA

Zobacz pełną wersję : Nagły wzrost temperatury przy dużej prędkości i obniżony V-max



biker89
03-08-12, 21:33
Witam Wszystkich,
Mam następujący problem. Mam Hanke VI gen 1,4 96rok w automacie (!!!), przebieg 212tysi. Przy dużych prędkościach (wiem, subiektywne) koło 120 km/h temperatura silnika rośnie w bardzo szybkim tempie. Jadąc autostrada przy prędkości 110km/h też już zaczęło być dosyć ciepło. Zauważyłem, ze ten proces przyśpiesza jeśli mam włączony zimny nawiew w kabinie. Natomiast jak już zrobi się ciepło (dochodzi do 3/4 skali a potem porostu odpuszczam, nie chce, żeby mi uszczelka pod głowica uciekła bokiem) wystarczy, że włączę na chwilę ciepły nawiew (może być nawet na pozycji "0") a temperatura zaraz maleje. Czy ktoś wie co to może być? Wiatrak działa. Nie wiem za bardzo jak sprawdzić termostat.

Druga usterka to taka, że jakbym nie deptał w podłogę ( na niemieckiej autostradzie oczywiście) to nie ma szans pójść więcej niż 160km/h. Co może powodować tak bardzo obniżony v-max.

Uprzedzę pytania - silnik jest raczej zdrowy, oleju nie łyka, ostatnio dostał podtlenek LPG (Boziu, przepraszam, 6zl/L 95 to dla mnie zdecydowanie za dużo) ale objawy te występowały już dużo wcześniej. W korkach wskazówka nie rusza się z miejsca jak gorąco by nie było.

Pozdrawiam
Rafał

fcek
03-08-12, 22:39
Wygląda na niedrożną chłodnice. Ewentualnie zapowietrzony układ chłodzenia dziwne, że w korkach jest wszystko ok i dzieje się tak tylko podcaas szybkej jazdy

Michał102
03-08-12, 22:45
nie ma szans pójść więcej niż 160km/h

Filtry, świece, przewody WN, zatkany wydech (kat).

biker89
03-08-12, 23:06
Dzięki za odpowiedzi.

@fcek - jak sprawdzić tą chłodnice? Płynu jest ok, nie ma tez wycieków, to sprawdziłem.

@Michał102 - Filtry wymieniane na bieżąco. Jest jakiś sposób na, które trzech rzeczy może powodować taki problem? (świeczki, kable WN i katalizator?). Oprócz wymiany oczywiście :) To najprostsze ale i najdroższe wyjście :)

Pozdrawiam

Michał102
03-08-12, 23:58
Ja u siebie miałem podobny problem w D14. Powymieniałem filtry (choć były jeszcze stosunkowo "świeże"), świece i kable WN. Auto zaczęło zbierać się troszkę lepiej, V-max też podskoczył, ale to jeszcze nie było to. Pomogło dopiero wywalenie katalizatora i wspawanie w jego miejsce tłumika przelotowego AWG. Można też wspawać rurkę, ale ja tego nie polecam, bo będzie głośno i wydech będzie wpadał w rezonans.

biker89
04-08-12, 08:28
@Michał101 - Jaka odczułeś różnice po wywaleniu kata? Nie jestem pewien czy ja właśnie nie mam już go usuniętego.

probestic
04-08-12, 08:30
Wygląda na niedrożną chłodnice. Ewentualnie zapowietrzony układ chłodzenia dziwne, że w korkach jest wszystko ok i dzieje się tak tylko podcaas szybkej jazdy

Dokładnie, podbijam tą samą myśl :) Sprawdź sobie koniecznie chłodnie - może być zakamieniona, niewydolna/zapchana syfem.
Wyciągnij chłodnice no i płukanie - zabawa jak shakerem :D

Michał102
04-08-12, 09:32
@Michał101 - Jaka odczułeś różnice po wywaleniu kata?

Jak odczułem ? Ano tak, że podczas postoju na np. skrzyżowaniu okrutnie waliło spalinami w kabinie ;)
No a poza tym, to samochód przy wyższych prędkościach dalej miał siłę się rozpędzać. Z zatkanym katalizatorem nie szło rozpędzić się więcej jak 150... po wywaleniu kata maksymalnie jechałem licznikowe 190 km/h (na niemieckiej autostradzie).

Oprócz tego co napisałem, to sprawdź sobie jeszcze ustawienie rozrządu i zapłonu, oraz wyreguluj zawory.

PS. tylko w pierwszej kolejności pozbądź się problemu z chłodnicą, cobyś silnika nie przegrzał przy pałowaniu :p

biker89
04-08-12, 09:40
U mnie nic nie śmierdzi ale faktycznie może to i układ wydechowy przytkany. Sprawdzę to :)

Taak, grzanie to cholerny problem. Jechałem ostatnio A1 z Gdańska do Torunia na ciepłym nawiewie przy 30 stopniach, nie polecam ;/

Jeszcze jedno pytanko, regulacja zaworów - to jest chyba jakiś hardcore cenowy, prawda? Hanki maja 16 sztuk a cena jest per sztuka prawda? Ile to mniej więcej może kosztować?

Michał102
04-08-12, 10:00
U mnie nic nie śmierdzi ale faktycznie może to i układ wydechowy przytkany. Sprawdzę to
Tzn. śmierdzieć zacznie dopiero po usunięciu katalizatora :)


Jeszcze jedno pytanko, regulacja zaworów - to jest chyba jakiś hardcore cenowy, prawda? Hanki maja 16 sztuk a cena jest per sztuka prawda? Ile to mniej więcej może kosztować?
Nie powinno to być jakoś specjalnie drogie. Myślę, że więcej jak 50zł żaden porządny warsztat nie weźmie.
Jak masz choć średnie zdolności manualne i nie boisz sie klucza oczkowego i śrubokręta ;), to weź do ręki manuala i zawory sam sobie wyregulujesz. Ja robiłem to pierwszy raz w życiu i ustawiłem idealnie... silnik pracował jak zegareczek :)
Aha... tylko regulacja na całkowicie zimnym silniku.

biker89
04-08-12, 10:05
Dobra odpowiedź, dzięki :) Idealna robota na weekend !

Pozdrawiam !

Michał102
04-08-12, 10:07
Najważniejsze, to rób powolutku, bez pośpiechu. Efekt na pewno będzie zadowalający.
Powodzenia :)

biker89
04-08-12, 11:18
:) Dam znać czy coś z tego wyszło :)

bartek1706
04-08-12, 14:18
Co do chlodzenia to mam identycznie. 110 to magiczna granica, powyzej temperatura leci do gory. Palowanie po miescie, korki nic nie jest w stanie jej zagrzac. Po co jest po prawej strony kawalek plastiku odgradzajacy kolektor wydechowy od zderzaka? Wersja bez klimy.

rooter666
04-08-12, 14:53
Po co jest po prawej strony kawalek plastiku odgradzajacy kolektor wydechowy od zderzaka? Wersja bez klimy.

to jest taka zaślepka żeby zimne powietrze nie wychładzało silnika.

biker89
04-08-12, 22:46
Co do chlodzenia to mam identycznie. 110 to magiczna granica, powyzej temperatura leci do gory. Palowanie po miescie, korki nic nie jest w stanie jej zagrzac. Po co jest po prawej strony kawalek plastiku odgradzajacy kolektor wydechowy od zderzaka? Wersja bez klimy.

Wymieniałes juz cos z wyzej podanych?

bartek1706
05-08-12, 11:01
U mnie samochód nie zamula, 170 spokojnie idzie więc u mnie problemem jest tylko temperatura. W nocy wróciłem z trasy i zaraz będę próbować to odpowietrzyć, ew wyciągnę chłodnice i ją wyczyszczę. Mój znajomy zasegurował, że może to być też niestety uszczelka pod głowicą, ale na razie nie zauważyłem ani ubytku płynu chłodniczego, ani płynu w oleju..

bartek1706
05-08-12, 12:35
to jest taka zaślepka żeby zimne powietrze nie wychładzało silnika.

Mogę to na lato wywalić?

kamil608
06-08-12, 09:11
Kolego a nie stało się to czasem po założeniu lpg ? Jeśli tak to sprawdź czy gaziarze partacze nie założyli Ci parownika na wężu idącym do głowicy od tyłu , często tak robią a niektóre parowniki zwłaszcza te do mniejszych mocy ( do 120KM) mają mniejszy przekrój chłodzenia od węża do głowicy , efekt ? Przy dużej prędkości dużym obciążeniu nagle temp osiąga kosmiczne wartości , jeśli tak ci założyli niech migniem przerabiają parownik na grzanie z węży nagrzewnicy a nie głowicy (bo im wygodniej ) ja wymieniłem cały układ chłodzenia zanim się zorientowałem o co chodzi , warsztaty rozkładały ręce :)
Powodzenia

piotrstrojek
06-08-12, 09:47
Kolega pisał że problem był przed założeniem lpg... ja jeszcze ze swojej strony dorzucę do sprawdzenia przycięty termostat. Najczęściej usterka polega na tym że termostat się nie domyka i powoduje to ciągłe ochładzanie się silnika przy podróży (silnik pracuje na dużym obiegu chłodzenia) ale spotkałem się również z przypadkiem że termostat się przyciął i nie otwierał do końca - przez to jakieś tam chłodzenie było, ale przy dużej prędkości przepływ chłodziwa był za mały i efekt był taki jak u Ciebie - wzrost temperatury...

Moja propozycja jest taka - zanim zabierzesz się za chłodnicę to odkręć obudowę termostatu, wyjmij go i wywal go zupełnie, skręć i przejedź się - oczywiście na niemieckiej autostradzie i sprawdź czy problem nadal występuje, jeżeli tak to na 90% problem dotyczy zakamienionej chłodnicy, jeżeli nie, zamontuj nowy termostat i powinno być ok.

Michał102
06-08-12, 10:00
Moja propozycja jest taka - zanim zabierzesz się za chłodnicę to odkręć obudowę termostatu, wyjmij go i wywal go zupełnie, skręć i przejedź się - oczywiście na niemieckiej autostradzie i sprawdź czy problem nadal występuje, jeżeli tak to na 90% problem dotyczy zakamienionej chłodnicy, jeżeli nie, zamontuj nowy termostat i powinno być ok.
x2

Kolega wyżej dobrze radzi.

Simon_ses
06-08-12, 11:57
Jak już będziesz miał termostat na wierzchu to go sprawdź, wrzuć go do wrzątku, powinien się całkowicie otworzyć. Niby śmieszne pieniądze, ale po co wymieniać dobre na nowe.

Redrekin
06-08-12, 15:05
Żeby nie zakładać nowego tematu ,to się podepnę.
Wywala mi płyn chłodniczy do wyrównawczego i już z powrotem nie zaciąga. Termostat wymieniony, na nowy. Przez wydech nic nie paruje ,w oleju płynu też nie ma. W zbiorniczku i chłodnicy po odpaleniu silnika nie ma pęcherzyków powietrza.Węże na gorącym nie twardnieją. Ale wydaje mi się ,że płyn lekko śmierdzi spalinami/paliwem. Na zimnym silniku jak ścisnę węże przelewa się delikatnie do wyrównawczego (chyba tak nie ma być?). Podejrzewałbym korek chłodnicy , ale martwi mnie czy to nie UPG padła i jest delikatny przedmuch do kanału wodnego. Miał ktoś taki przypadek?

skolopendra
06-08-12, 15:07
spróbuj podmienić od kogoś korek i sprawdź

jogal
06-08-12, 17:01
raczej uszczelka poszła, tym bardziej że płyn śmierdzi spalinami. dociągnij 3 pierwszymi biegami do odcinki a następnie zatrzymaj się odkręć korek od wyrównawczego i unieś na jakieś 5-10cm tak aby nie wyciągać wężyka z płynu i obserwuj przez chwilę czy nie lecą bąbelki spod tego wężyka (cała tą procedurę wykonujesz oczywiście na gorącym silniku, nie odkręcaj nigdy korka chłodnicy na gorącym silniku).

A kolega któremu auto nie jedzie i się grzeje niech sprawdzi rozrząd i zapłon, wystarczy że rozrząd będzie opóźniony o 1 stopnień to i automatycznie zapłon się opóźnia co powoduje przegrzewanie się silnika i słabą moc.

Redrekin
06-08-12, 18:19
3 pierwszymi biegami do odcinki a następnie zatrzymaj się odkręć korek od wyrównawczego i unieś na jakieś 5-10cm tak aby nie wyciągać wężyka z płynu i obserwuj przez chwilę czy nie lecą bąbelki spod tego wężyk

Właśnie tak przed chwilą uczyniłem. No i niestety co pewien czas bąbel powietrza, w regularnych odstępach, nawet jak przygazuję. Czyli UPG do roboty.

snow
01-09-12, 21:25
Podepnę się pod temat. Mam dokładnie to samo. Temperatura rośnie (ponad normalną) tylko podczas szybkiej jazdy na autostradzie albo podjazdach pod znaczne wniesienia. Zdążyłem wymienić już termostat (sprawdzone 2 nowe sztuki), płyn, chłodnicę i włącznik wentylatora. Płynu nie ubywa, nic się z nim nie dzieje. Udało się komuś rozwiązać problem? Już nie mam sił do tej temperatury..

Redrekin
02-09-12, 09:39
U mnie była to jednak UPG, mały przedmuch, ale był.

birchie
02-09-12, 21:43
Podepnę się pod temat. Mam dokładnie to samo. Temperatura rośnie (ponad normalną) tylko podczas szybkiej jazdy na autostradzie albo podjazdach pod znaczne wniesienia. Zdążyłem wymienić już termostat (sprawdzone 2 nowe sztuki), płyn, chłodnicę i włącznik wentylatora. Płynu nie ubywa, nic się z nim nie dzieje. Udało się komuś rozwiązać problem? Już nie mam sił do tej temperatury..

UPG. Podczas szybkiej jazdy rośnie, bo masz wysokie obroty. Przy wolniejszej też wzrośnie, jeśli przytrzymasz dłużej na niskim biegu. Po prostu przedmuch spalin do ukladu chłodzenia...

snow
03-09-12, 16:02
No niestety masz rację. Uszczelka już zamówiona. Dzięki