Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 3d 1.3 - pytań kilka - problemy/modyfikacje.



romusmily
03-08-12, 10:40
Cześć wszystkim.

Parę miesięcy temu kupiłem Civica 1.3 3d z 95 roku. Myślałem, że robię interes życia. Dałem za nią 2200 do tego doszła mi rejestracja 1500 + rozrząd + świece + filtry, płyny + uszczelnianie zbiornika. Zamknąłem się w ok. 5000. Z rzeczy eksploatacyjnych zostały mi do wymiany tylko klocki (być może tarcze z przodu). Za 5 tysi mogłem już kupić zagazowaną z Polsce w podobnym stanie z tym, że no potrzebowałem auto pilnie do dojazdów do pracy, a wcześniejsza Omega z 2.5 litrowym silnikiem diesla wcale oszczędna nie była. Wybór padł na Honde - zawsze mi się jajka podobały i chciałem kiedyś takiego mieć. Myślałem, że małe oszczędne autko z silnikiem 1.3 i tylko 75 końmi będzie paliło mało. Pali tylko 2 litry mniej niż Omega, a komfort jazdy jest jednak nieporównywalny. No, ale dobra. Auto ewidentnie długo stało. W środku było czuć woń wilgoci jak pierwszy raz wsiadłem. No, ale po otwarciu maski silnik był po prostu zakurzony. Zero wycieków, jakichś tłustych brudów czy innego świństwa. Zawieszenie też w dobrym stanie. Ogólnie myślę sobie - auto mechanicznie sprawne, a wizualnie to się z czasem popoprawia.
Powiedzmy, że po kupnie auta wyszedłem już na prostą i mogę po woli zacząć inwestować w nie, bo sprzedaż mi się nie opłaci - z resztą nie po to kupiłem żeby sprzedawać.

Troche o problemach z autem.
- po wymianie rozrządu auto przestało odpalać "na dotyk". Zima była wtedy, mrozy, ale zanim wymieniłem rozrząd to wystarczyło lekko przygazować i hulało. Po wymianie kręciłem, kręciłem i czułem się jak z dieslem troche. Hania jak już załapywała jak puszczałem rozrusznik (czyli jak kluczyk się cofnął) i na początku chodziła na 700 - 800 obrotach przez 2-3 sek i później już normalnie na ssanie wchodziła i tak pewnie w okolicach 2 tys trzymała. Zawiozłem do chłopaków co to rozrząd wymieniali - powiedzieli świece - cóż przed wymianą wszystko grało, po wymianie padły świece - no, ale rzeczy psują się z dnia na dzień pomyślałem i wymieniłem świece. Poprawiło się aczkolwiek po zimnej nocy ma problem z odpalaniem (gazowanie nic nie daje, kompletnie).
- jak już załączy się ssanie to długo to trwa, dłużej niż pamiętam to było jak kupowałem.
- jeśli ruszę autem zaraz po odpaleniu i przy 40-50 km/h wrzuce na luz i zacznę hamowanie (progi zwalniające) to auto jakby nagle nabierało obrotów zaczyna wyć cholernie po prostu (tak jakbym przy większej prędkości zredukował na niższy bieg, a redukuje przecież na luz). W zadzie właśnie byłem auto przestawić to nie muszę nawet na luz wrzucać - wystarczy, że wduszę sprzęgło. Oczywiście jak już go raz odpalę to później w ciągu dnia odpala bez problemu.
- śmierdzi wokół auta benzyną. Uszczelniono mi te szyjkę co to łączy zbiornik paliwowy z wlewem.
- pewnego dnia chciałem zobaczyć ile to cudo mi spali, zatankowałem do pełna i odjechałem zostawiając sporą kałuże benzyny za sobą oraz ścieżkę paliwa od stacji do domu. Straciłem paliwa na jakieś 100zł. Okazało się, że wężyk (przy filtrze paliwa) skruszał i po wyciągnięciu wyglądał jakby był przecięty - wymienili mi na jakiś prowizoryczny i jest. Kolejna rzecz która mnie zdziwiła - wężyk pękł dopiero jak zatankowałem auto do pełna, wcześniej nie zostawiałem nigdzie kałuż i paliwo mi nie znikało. Ale smród jest, nie wiem co jest problemem, czy gdzieś przecieka, nie mogę tego sprawdzić, nie mam garażu, kanału, rodziców, rodziny i szwagra czy kuzyna do którego mógłbym iść po pomoc.
- spalanie, ogólnie sprawa ma się tak, że jeżdżę głównie po mieście, katalogowo to bodajże 8.4 litra, mi za 50zł starczy ok na 110km - więcej nie ryzykowałem. Wygląda więc na chyba na to, że paliwo nie ucieka, ale smród pozostawia.
- przyśpieszanie, tu to jest problem. Nie jestem praktycznie w stanie wyprzedzić ciężarówką jadącej 100km/h. Potrzebowałbym odcinka z 700m. Ona idzie do 110, później już prędkość zbiera powoli i ledwo. Najwięcej udało mi się ją bujną na baaardzo długim odcinku zakończym górką 140.
- auto ściąga mocno w prawo, możliwe, że to klocki lub źle wyważone felgi? Bo wiem, że klocki są słabe, z lewej strony aż piszczą momentami przy podczas jazdy. No i przy tych 120 kierownicą trzęsie nieziemsko.
- Jedziemy dalej z problemem. Piszczy mi jakiś plastik powiedzmy w okolicach lusterka lewego. Rozkręciłem drzwi, pozdejmowałem plastiki, poskładałem, cholera go wie, gdzie może być problem. ****y na dziurach i koniec. Wiem (czytałem), że Civici mają problem z tym problem.
- czy warto auto chipować skoro nie ma turbiny? Ponoć bez turbiny auto z chipem nic nie skóra. Warto kupić coś takiego? http://moto.allegro.pl/chip-tuning-box-25km-honda-civic-1-3-16v-75km-i2525717724.html?


Teraz kwestie mniej ważne, ale istotne dla mnie. Chce zakonserwować autko. Pogniły mi lekko progi z lewej strony, i klapa bagażnika. Co z robić? Jak sobie z tym poradzić? Blacharz, czy po prostu reperaturki ? Dołączyłem zdjęcia żebyś mogli ocenić po prostu. Byłem u blacharza to powiedział, że za 1500 pomaluje mi auto nie wliczając dachu i maski (te tylko spoleruje) i spróbuje uleczyć całe auto, a ubytki w karoserii zastąpi jakimiś tam tworzywem sztucznym. Wy pewnie będzie wiedzieli o co chodzi. Natomiast mówi, że nie daje mi gwarancji, że wszystko będzie cacy.
Ostatnio chyba już rzecz. Gaz. Jak Civici przyjmują gaz? Czy warto do takiego malucha zakładać, nie dość, że on i tak ma problem z przyśpieszaniem to z gazem to więcej niż 100 nie pojadę (ekonomia, a jednak chciałbym móc wyprzedzać na drodze).

Mieszkam w Poznaniu.

Marcin1792
03-08-12, 10:58
No to tak, zabuliłeś sporo kasy, za 2500-3000zł miałbyś d15b2 - 1,5 90km, za 5tys to i w gazie byś już kupił i w dobrym stanie, pewnie tylko do poprawek. W 1,3 nic Ci nie da chip, to gaźnik.

romusmily
03-08-12, 11:43
No widzisz przyjacielu, ja myślałem, że interes życia robię.
Szkoda mi teraz sprzedawać. Silnik zawsze mogę przełożyć, ale znowu szkoda mi, bo dopiero co rozrząd wymieniałem. Vteca był mógł przeszczepić, ale na moje silniczki nie ma zbytu. Czyli chip odpada, dziękuję, bo poważnie się zastanawiałem na kupnem. Skoro już ją mam to chcę doprowadzić do stanu w którym będę do niej wsiadał i będę szczęśliwy. Zajmie mi to pewnie rok, dwa, ale nie stać mnie na wydanie 5 tys i włożenie tego w to autko tak z dnia na dzień.

Dziś rozmawiałem też z gościem, za 150zł przełoży mi zegary na te z obrotomierzem, bo tego mi też brakuje. Wszędzie wydatki i wydatki.

birchie
03-08-12, 12:11
Skoro auto się nie zbiera i ma problem z osiąganiem większych prędkosci- to na moje może być źle ustawiony rozrząd. Jesli idzie o dziwne zachowania silnika w kwestii obrotów- obstawiałbym, ze łyka gdzies lewe powietrze. Może na jakichs przewodach paliwowych- stąd smród benzyny, bo ta wycieka a w zamian zasysa powietrze? Trzęsąca się kierownica to prawdopodobnie kwestia krzywych felg lub wytrzepanych gum przedneigo zawieszenia...

seyren
03-08-12, 13:42
To zaczniemy od poczatku.

-Ssanie w 1.3 trwa dlugo, zima po krotkim postoju moze sie wlaczyc. Czasem zeby zeszla na zwykle obroty wystarczy lekko przygazowac jak jest nagrzana.
-Z tym nabieraniem obrotow mialem tak jak Ty gdy wrzucalem na luz badz wciskalem sprzeglo. Zaczelo mi sie tak dziac jak podpialem kabel ktory wysial luzem do czujnika powietrza w patelni. Jak go odpialem to wrocilo do normy.
-Ze smrodem benzyny jak wyzej.
-1.3 pali duzo nawet bardzo duzo (zalezy jak jezdzisz musisz ja wyczuc) jak na ta pojemnosc, a czestym powodem wysokiego spalania to sonda lambda.
-Z osiagami to zalezy. Moze zle zalozony pasek rozrzadu, a moze Ty zle jezdzisz :P 1.3 demonem predkosci nie jest, a zeby cos wyprzedzic trzeba redukowac bieg, najlepsze wyniki osiaga sie krecac wysoko nawet do 7-8 tys. Pewnie jest to seria, nic nie ruszane z gaznikiem i przepustnica dlatego polecam teamat o odblokowaniu przepustnicy, ale to juz sobie znajdziesz. Zawsze zyskasz pare KM. Jaki rozmiar Felg?
-Co do drzenia kiery przy wiekszych predkosciach to tez obstawialbym krzywe felgi.
-Piszczec moze sworzen, zdejmij kolo i wstrzyknij olej pod gumy i sworznie, jesli przestanie to niezwlocznie wymien ta czesc bo moze poniesc za soba duze koszta.
-Nawet nie mysl o jakichs gownowartych czipach. Poczytaj forum, popatrz jak inni modyfikuja swoje 1.3. Da sie wyciagnac kolo 90-100 KM na gazniku.
-Rzy na klapie (burcie) nie lecz jak jest mocno pognita, bo sie nie oplaca. Lepiej kupic laminat. A progi i nadkola reperaturki. Zazwyczaj koszt reperaturek z malowaniem to 1300-1700zl
-Ten silnik mozna spokojnie gazowac aczkolwiek nie polecam.
-Zegary z obrotomierzem wymienisz sobie sam w domu, zdjac panel odkrecic zegary wstawic nowe i podpiac kostke w to samo miejsce. Zadnych problemow. Koszt zegarow to 100-130zl

Wracajac do osiagow to przegon troche Honde na wysokich zaloz nowe swiece, mozesz wyciac katalizator, zrobic modyfikacje gaznika o ktorych wspomnialem, czytaj forum i wchlaniaj informacje :)

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?4059-osi%B1gi-D13B2&highlight=osiagi+d13b2

romusmily
03-08-12, 15:17
@birchie - widzisz, od samego początku uważam, że źle mi rozrząd ustawili. Dawałem do poprawy to mi powiedzieli, że to świece, to położyłem kasę na świecie. Nie wymieniałem kabli, same świecie, nad kablami się zastanawiam. Jak będę u siebie w Rogoźnie to powyważam u ojca same felgi bez opon ,zobaczymy, bo tu mam akurat dobrze, bo ojciec prowadzi tam serwis z ogumieniem. Twoje uwagi przekażę mechanikowi, któremu oddam auto do poprawki. Boje się, że nieźle mi policzą za ustawienie rozrządu.

@seyren
- jak jest nagrzana to nie mam z nią problemów. Ssanie trwa nieznaczną chwilę, ale dziękuję za uświadomienie.
- sprawdzę kabel
- smród benzyny - sprawdzić dopływ powietrza - przyjąłem.
- sonde planowałem wymienić, a katalizator wyciąć i wsadzić taki takby gwintowaną atrapę.
- powiem Ci tak, jak przy 100 zredukuję na 4 to nie ma różnicy w przyśpieszaniu. Jak przy 110 depnę do podłogi - też nic, bo oczywiście depnę, ale popuszczę 1,2 cm żeby nie zakrztusiło się benzyną.
- ale ja mam wrażenie, że to plastiki, bo nie zawsze to się dzieje. To nie w kole tylko w środku to słysze.
- forum już zacząłem przeczesywać tydzień temu. Szukam na sprzedaż jakichś ciekawych "gadżetów". Chcę ją wypieścić. Ma mi służyć i wyglądać zarazem.
- zrobię później zdjęcia, bo zapomniałem zabrać kabel usb do pracy, a mam tylko telefon, wrzucę do oceny.
- mi zaoferowano malowanie auta + leczenie go za 1500zł, ale bez dachu i maski, tutaj to tylko polerka. Myślę, że dobra cena, bo nie dość, że pół auta pomalują to jeszcze wszystko mi wyleczy.
- nie polecasz gazowania, ponieważ?
- no właśnie za sam zegar zapłacę 100-130, a on ma taki ładny czerwone wskazówki i z montażem za 150. Wiesz, na ogól do tych 100-130 trzeba doliczyć 20 zł jako przesyłki.

Nie poznałem jeszcze polityki forum. Ja chciałbym ten temat trzymać przez jakiś czas. Będę eliminował problemy i może znajdziemy odpowiedzi które pomogą reszcie. Chciałbym żeby go nie zamykaną, dziękuję.

SCKAPE
03-08-12, 15:29
jesli chodzi o przyspieszanie to moje 1,3 (190000km przebiegu) jak tylko kupiłem przed jakimi kolwiek modyfikacjami i przed wymiana swiec, paskow oleju... sie rozpędzało 0-100km/h - jakies 13s. , 0-160km/h - 40s. , szybciej nie próbowałem ale by poszło, jesli nie chce iść to faktycznie możesz mieć pasek rozrządu o 1 ząbek przestawiony - wiele razy sie z tym spotkalem i nawet sam raz sobie zle przestawiłam - auto jest wtedy mułowate i może śmierdzieć bęzyna bo część mieszanki paliwowo powietrznej sie nie spala i poprostu wali ci bęzyna przez wydech..., mozesz tez mieć źle ustawiony gaznik i to moze być powodem zamulenia i tez powodem smrodu benzyny - ale bardziej bym obstawiał źle ustawiony pasek rozrządu skoro przed wymiana bylo lepiej, tymbardziej że o ile dobrze pamietam 1,3 i 1,5 mają inne ustawienia i mechanik mogł ustawic dla 1,5 zamiast dla 1,3 - zerknij sobie w manualu.. Aha zarowno zle ustawiony rozrząd jak i zle ustawiony gaznik mogą odpowiadac za wysokie spalanie - ja swojego civica sprawdzałem tylko raz i na trasie wziął mi 6l z hakiem...

Jeśli trzęsie kierownica to pierwsze co sprawdz to jedz tam gdzie opony zmieniają i niech ci je wywarzą bo moze poprosty ci odwarznik z koła spadł, jak bedziesz miał wyważone koła i nadal bedzie trzęsło to dopiero szukaj czego innego....

Chip - nic nie da! nie przy twoim silniku a do tego 25KM wiecej - hahaha..! ja to połowe żeczy w silniku wymieniłem albo przerobiłem zeby tyle wiecej wyciągnąć - nie wież w takie bajki...

Licznik z obrotomierzem - jak koledzy mowią dość prosta sprawa wykrecasz stary podpinasz wkrecasz nowy i po robocie wystarczy ze masz płaski i krzyżakowy śrubokret i w 15-20 min sam to ogarniesz - nie muszisz płacić za to nikomu...

Chcesz wiecej mocy... jest kilka modów ktore mozesz zrobić bez wydawania grosza - wiele nie dadzą ale zawsze coś, niektóre mody podnoszą spalanie niektore zmniejszają wiec z tym musisz sie tez liczyć, gdzieś tu na forum jest manual jak podkręcić civic 1,3 ---> zwany zazwyczaj D13 lub D13B2
Jak chcesz zerknij w moj temat wiekszość modów przerobiłem z 1,3 i czasami były wieksze lub mniejsze z nimi problemy, chcesz to zerknij:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124416-D13b2-HB-Turkusowy-Szerszen-by-Sckape

Olek60
03-08-12, 15:50
Jak na moje laickie oko to faktycznie rozrząd jest coś źle ustawiony, polecam szybko się tym zajać (inny mechanik) zanim coś się poważnego stanie.
Druga sprawa która wymaga szybkiego nakładu to regulacja i czyszczenie gaźnika bo z Twojego opisu to klasyczny przykład. Z tym polecam poszukać fachowca, jeszcze się tacy zdarzają.


Ssanie w 1.3 trwa dlugo
nie prawda, na poprawnie ustawionym gaźniku latem nawet w ogóle się nie włącza ssanie! a z rana może na 1000obr. na 3-4sec. MAX ssanie powinno być jakieś 1500obr.

Muzyk-Grzes
04-08-12, 20:49
Spore te posty więc przeczytałem pobieżnie ,ale jak 1,3 nie idzie więcej niż 140 to rozrząd jest na bank przestawiony, dlatego też jest problem z odpaleniem bo zapłon jest przestawiony przez pasek. Jeśli za dużo pali to nie sonda bo ona w zasadzie w tym aucie jest bo jest tylko termostat jest do wymiany + ustawienie rozrządu ,a i ustawienie zapłonu tylko przez warsztat który wie co robi ,bo większość ustawia na znaki nie te co trzeba a i bez wyjęcia podciśnienia od regulatora kąta wyprzedzenia zapł. w aparacie niczego nie ustawią.

meltoner
05-08-12, 16:06
Z mojej strony tylko mała uwaga dotycząca kabli wysokiego napięcia (tych od świec). Nie wymienia się ich na wyczucie, tzn. tylko dlatego ze maja ileś tam lat, albo jakiś tam przebieg. Jeśli nie są popękane i mają odpowiednią oporność elektryczną ( sprawdzić miernikiem i porównać z danymi w manualu ) to nie ma sensu kupować nowych ( na razie) . Lepiej kup miernik, jak nie masz jeszcze, bo przyda się nie raz, a kosztuje grosze.

romusmily
07-08-12, 01:17
Problem ściągania auta w prawo i trzęsienie kierownicy powyżej 100km/h rozwiązany - klocki się kończyły. Teraz idzie prosto jak strzała.

Ustawić rozrząd - jaki koszt i kto mógłby to zrobić w Poznaniu? Bo nie chcę dawać znowu do tego samego miejsca, bo skoro źle złożyli za pierwszym razem, a jak dałem do poprawki to nic nie zrobili to wolę jeszcze raz zapłacić, ale za to móc normalnie jeździć. Na biegach 1-3 autko zbiera się jak na Hanie przystało. 100 osiąga w mig, ale później już zaczynają się jaja. Dziś na fajnym odcinku przy full gazie przez 10 sek nie chciało wskoczyć za cholerę powyżej 130, a później to już musiałem zwolnić.

Dobra widzę, że trzeba pozbyć się katalizatora, ustawić rozrząd - i znowu zapytam - jaki jest koszt zamiennika i co najlepiej wybrać? Kto się tym w Poznaniu zajmuję?

@meltoner - no widzisz, a ponoć się mówi, że jak kupujesz auto, które jakiś czas stało, nie znasz jego historii to dla świętego spokoju na dzień dobry wymienia się rozrząd, filtry, olej, płyny, świece, KWN.

Jeśli kogoś mi polecicie to po w przyszłym tygodniu podskoczę, zbadam sprawę.

birchie
07-08-12, 07:46
Ustawić rozrząd - jaki koszt i kto mógłby to zrobić w Poznaniu?

Jestes z Poznania? Trzeba było tak od razu :) Polecam Checkera- obok Rogalinka. Specjalizuje się w Hondach. Z Poznania żabi skok, a cały samochód Ci przejrzy i wsio poogarnia. Telefon do niego: 605570205


Dobra widzę, że trzeba pozbyć się katalizatora, ustawić rozrząd - i znowu zapytam - jaki jest koszt zamiennika i co najlepiej wybrać? Kto się tym w Poznaniu zajmuję?

Co masz na mysli pisząc "zamiennik"? Zamiennik katalizatora?

birchie
08-08-12, 21:15
I jak się sprawy mają?

meltoner
09-08-12, 09:11
Z mojej strony tylko mała uwaga dotycząca kabli wysokiego napięcia (tych od świec). Nie wymienia się ich na wyczucie, tzn. tylko dlatego ze maja ileś tam lat, albo jakiś tam przebieg. Jeśli nie są popękane i mają odpowiednią oporność elektryczną ( sprawdzić miernikiem i porównać z danymi w manualu ) to nie ma sensu kupować nowych ( na razie) . Lepiej kup miernik, jak nie masz jeszcze, bo przyda się nie raz, a kosztuje grosze.



@meltoner - no widzisz, a ponoć się mówi, że jak kupujesz auto, które jakiś czas stało, nie znasz jego historii to dla świętego spokoju na dzień dobry wymienia się rozrząd, filtry, olej, płyny, świece, KWN.

@romusmily przeczytaj jeszcze raz na spokojnie co napisałem i zrozum, że nie odradzam ci wymiany filtrów, oleju czy rozrządu. Sugeruje jedynie, że wymiana KWN nie zawsze jest konieczna. Masz milion ważniejszych wydatków, więc jeśli te które masz teraz mieszczą się w normie to (mówiąc delikatnie) lekką nadgorliwością byłaby ich wymiana. Oczywiście dla świętego spokoju, jak tylko sobie życzysz ,możesz je wymienić. Ty tu rządzisz!