Zobacz pełną wersję : jakie amorki do sprezyn eibach -35mm
witam, mam sprężyny eibach -35mm, do tego mam zamontowane amorki KYB excel-g(czyli zwykle) chciałbym kupić nowe amorki. zależało by mi na regulacji tłumienia, myślałem o KYB AGX, ale słyszałem że są one tej samej długości co standard. A czytając forum wywnioskowałem, że powinny być krótsze (chyba ze sie myle i wystarczy ze będą twardsze, a agx-y takie są) czytając na forum wasze wypowiedzi pomyślałem również o bilstein b8, ale one nie są regulowane(przynajmniej zewnętrznie)
proszę o poradę, co będzie lepsze, może macie inne propozycje do tych sprężyn - moze bilstein b6. A i powiedzcie ile kosztują bilstein b8 (jeśli chodzi o koszty to chciał bym sie zmieścić w granicach od 1 tys do maksymalnie 2tys zł - byle bliżej dolnej granicy :d )
Ziom ty żyjesz :)
A powiedz mi po co Ci Bilstein B6 który jest prawie, że seryjnym amorem. A w zasadzie seryjnym tylko twardszym.
Ja właśnie jestem na etapie zbierania konkretnych informacji o B8 i powiem Ci, że można je kupic w kosztach ok 1500zł komplet. Taniej nie znajdziesz.
AGX (swietne amorki) są do sprężyn krótszych maksymalnie do -35mm -> wg instrukcji.
jeżdżę od niedawna na takim zestawie -> eibach+agx - polecam
Ziom ty żyjesz :)
witam jak widac zyje :aloha:
A powiedz mi po co Ci Bilstein B6 który jest prawie, że seryjnym amorem
no tak ale te agx tez sa tej samej dlugosci tylko twardsze(regulowane) -czy tak?
wiec co mam kupowac te agx, czy moze ktos zaproponuje cos lepszego w podobnych kwotach
chodzi mi glownie o to czy te agx nie beda za dlugie.
4est ile przejechales km jaka jest roznica w stosunku do serii, jakie masz nastawy, jest bardzo twardo?
Ja powiem tylko jedno Bilstein B8 :)
Do mnie komplet znalazłem za ok 1500. Więc nie uważam to za jakąs strasznie wielką sume jak za B8 :)
Po co kupowałeś te KYBy razem ze sprężynami nie tak dawno skoro teraz chcesz zmieniac na inne ?
Ja powiem tylko jedno Bilstein B8 :)
Kolejny...
;)
Po co kupowałeś te KYBy razem ze sprężynami nie tak dawno skoro teraz chcesz zmieniac na inne ?
bo nie jestem do konca zadowolony z dzialania, po za tym chce zrobic taki myk ze bede mial 2 komplety jeden na zime(springi standard i amorki kyb exel-g) i na lato(eibach i ....cos...)
robie tak dlatego ze tam gdzie mieszkam w zime za bardzo sniegu nie odsniezaja a jak zamarznie to spodem drapie, mowie tu o serii nie chce myslec co bedzie w ta zime.
no powoli przekonujecie mnie do blsteina ale szkoda ze nie da sie regulowac twardosci :(
I będziesz zmieniać co sezon te zestawy od nowa ustawiać zbierzność ?? To już lepiej kup coś z dobrą regulacją..., co prawda wtedy tez powinno się ustawić zbierzność, ale odchodzi zmiana amorów i sprężyn, co kosztuje pare złotych, a jak robisz to sam to jest sporo roboty więc według mnie zupełnie bez sensu...
a nie lepiej pchnąć Eibacha i kupic zestaw Koni Sport 1130 ? - zestaw Konia ok 1800 brutto - pare PLN za Eibacha = dobry zakup !!
I będziesz zmieniać co sezon te zestawy od nowa ustawiać zbierzność ?? To już lepiej kup coś z dobrą regulacją..., co prawda wtedy tez powinno się ustawić zbierzność, ale odchodzi zmiana amorów i sprężyn, co kosztuje pare złotych, a jak robisz to sam to jest sporo roboty więc według mnie zupełnie bez sensu...
po co mam ustwiac zbierznosc, przeciez to sa kolumny mcperson, ale bez wplywu na konty kol wiec nie widze potrzeby ustwiac zbierznosci.
a sporo roboty to nie jest, tym bardziej jak bym mial gotowe skrecone juz kolumny(gora 1godz roboty)
a nie lepiej pchnąć Eibacha i kupic zestaw Koni Sport 1130 ? - zestaw Konia ok 1800 brutto - pare PLN za Eibacha = dobry zakup !!
no moze i nie glupi pomysl. tyle ze ile ja dostane za te eibachy... :/
no moze i nie glupi pomysl. tyle ze ile ja dostane za te eibachy... :/
jeśli są w dobrym stanie, z niewielkim przebiegiem myślę że możesz cenić za nie 300-400PLN. Nowe kosztują 599PLN
nie zapominaj że w KONI możesz sobie dobrać wysokość i płynną siłę tłumienia
599PLN
tyle to kosztuja do 3d-4d do anglika sa po 660zl, i teraz co... przez pol roku stracic 2stowy :(
chyba te koni sobie daruje...
czyli teraz:
KYB AGX albo Bilstein B8, bardzo cignie mnie do tych agx-ow ze wzgledu na regulacje tlumienia, tyle ze nie wiem jak z ta dlugoscia... czy nie powinienem do eibachow zakladac krotsze amorki?czyli np te B8?
Ale jesteście panowie obeznani w cenach Eibacha to aż szok :)
Tak się składa, że Eibach Pro Kit -35mm do 3d 6gen kosztuje obecnie 1000zł bo cena podskoczyła o prawie 100% wiec bo dopiero co kupowałem spręzyny do siebie i jak usłyszałem cene za Eibacha to podziękowałem.
Qba tak naprawde każda sportowa spręzyna wymaga amortyzatora o krótszym skoku aby idealnie wszystko ze sobą grało :)
Qukie ziomie co kolejny :) Ja poprostu chce B8 i koniec i wcale nie dlatego, że Ty je masz ;)
Jak miałbym kupowac KONI za 1800zł to wole dołożyc 500-600zł i kupic Gwint Weiteca.
Bo gwint go gwint.
Zreszta Qba pogadaj z MARIOpl bo on u siebie w qpecie ma Bilstein B8 / Eibach Pro Kit i jak dla mnie jest mega. Więc ja był mimo wszystko był za opcją B8 / Eibach a nie Koni.
Bez zbieżności nigdy nie ustawisz tak samo kół zmieniając amorki i sprężyny, chociażby dlatego że zmienia Ci się kąt ustawienia koła do nawierzchni....
Nitro z całym szacunkiem ale teraz gadasz głupoty. Bo w Civicach 91-00 (nie wiem jak w późniejszych) nie ma możliwości regulacji kątów zawieszenia z racji tego, że amortyzatora nie masz mocowanego do piasty tak jak w przypadku kolumny mcphersona tylko amor jest mocowany do wahacza i jedyne co tu możesz zrobic to wyregulowac zbierznośc, zresztą jak w każdym zawieszeniu wielowahaczowym.
Przy wymianie amortyzatorów zbieżnośc się nie zmienia. Kąty też się nie zmieniają. Znaczy się innaczej po obniżeniu / podniesieniu auta kompletem amorów + sprężyny owszem kąty się zmieniają delikatnie ale i tak nie można ich skorygowac bo nie ma takiej mozliwości.
Chyba, że masz założone wahacze dolne np. Megan Racing z regulowanym swozniem wtedy możesz korygowac ustawienia kątów. Przy standardowych wahaczach jedyne co można zrobic przy zawieszeniu Civica to zbierznośc.
Poza tym widze, że powinnismy rozgraniczyc pojęcie zbierzności i ustawienia kątów bo niektorzy chyba mylą te dwa pojęcia a jedna czynnośc jest zupełnie inna niż druga.
Zbierznośc polega na tym, żeby koła były równo w stosunku do siebie czyli, żeby się nie rozjeżdżały ani nie zjeżdżały. Natomiast ustawienie katów na ma celu poprawne ustawienie kół do jezdni. Czyli żeby nie schodziły się do środka auta ani nie rozchodziły na zewnątrz auta.
W civicu wykonać można tylko pierwszą operacje z racji tego, że nie ma żadnej możliwości regulacji kątów na zwrotnicach tak jak już napisałem wyżej, chyba, że mamy wahacze dolne z regulowanym swożniem :) Ale to są dośc drogie zabaweczki do ściągnięcia ze stanów więc zapewne nie mamy :)
Pozdrawiam
no spychu wyjales mi tego posta z ust ;)
zgadzam sie w 100%
No tak dziwna tylko sprawa że kogo nie znam jak zmieniał sprężyny to musowo trzeba było robić zbieżność, to że nie ma możliwości ustawienia katów to ja wiem bo sam mam obniżoną i niestety facet na zbierznosci mówił że koła stoją pod lekkim katem ale tak to już jest. Ja teorie to znam dokładnie wytłumacz mi tylko dlaczego jak znam kilkanaście osób z obniżoną zawieszką, to 90% z nich robiło zbieżność, bo była zła po zmianie..., bo tego twoje rozpisanie sie nie wyjaśnia, a ja polegam na praktyce bo teorią nie jeżdze...
ps. u mojej siorki w sedanie po zmianie sprężyn też się rozjechało i kiera stała krzywo, była robiona zbieżność i jest dobrze
Widzisz ile praktyk tyle teorii mi po wymianie sprężyn nic ze zbierznością się nie stało.
A to, że kierownica stała krzywo to tak na marginesie wcale nie sprawa złej zbieżności. Bo w każdym aucie jest możliwośc korygowania ustawienia kierownicy bez ruszania zbierzności.
Pozdrawiam
a ja mimo wszystko po założeniu nowej zawiechy, po zrobieniu ok 1000km (czyt. po ułożeniu się sprężyn) pokusiłbym sie o zbieżność. Miejcie na uwadze, że nie u każdego panują idealne warunki przy wymianie amortyzatorów i wszystko idzie jak po maśle. Zresztą polskie drogi są jakie są i ustawienie zbieżności po zmianie zawiasu i kilkuset km jest wskazane.
Widzisz ile praktyk tyle teorii mi po wymianie sprężyn nic ze zbieżnością się nie stało.
A to, że kierownica stała krzywo to tak na marginesie wcale nie sprawa złej zbieżności. Bo w każdym aucie jest możliwośc korygowania ustawienia kierownicy bez ruszania zbieżności.
Pozdrawiam
No tak tylko jak masz prosto kiere, zmieniasz sprężyny i nie masz prosto, to przecież nie bede zmieniać ustawienia kiery, tylko zrobie to co jest prawdziwą przyczyną, przynajmniej wtedy zbierznosc akurat pomogła. Bo takie rozwiązania to na zasadzie jak będize Ci się kończyło paliwo to na plastelnie przykleić wskaźnik żeby nie opadał ;) .
Ziom nie zrozumiałeś mnie :) Jak ktoś sprawdzi Ci zbierznośc i będzie ok, to również pod autem w przednim zawieszeniu nie wiem gdzie dokładnie jest możliwośc regulacji położenia kierownicy. I praktycznie zawsze przy robieniu zbierzności koryguje sie też ustawienie kierownicy.
Ok o tym nie wiedziałem :P.
4est ile przejechales km jaka jest roznica w stosunku do serii, jakie masz nastawy, jest bardzo twardo?
przejchane ok 10kkm, swobodnie regulujesz -> przód w 4 nastawach, tył 8 (o ile kojarze). Na "najlżejszym" nastawie podobnie jak seria. Obecnie po swapie jeżdzę na twardo (ale nie b.twardo) - jest ok.
spychu napisał/a:
Widzisz ile praktyk tyle teorii mi po wymianie sprężyn nic ze zbieżnością się nie stało.
A to, że kierownica stała krzywo to tak na marginesie wcale nie sprawa złej zbieżności. Bo w każdym aucie jest możliwośc korygowania ustawienia kierownicy bez ruszania zbieżności.
Pozdrawiam
No tak tylko jak masz prosto kiere, zmieniasz sprężyny i nie masz prosto, to przecież nie bede zmieniać ustawienia kiery, tylko zrobie to co jest prawdziwą przyczyną, przynajmniej wtedy zbierznosc akurat pomogła. Bo takie rozwiązania to na zasadzie jak będize Ci się kończyło paliwo to na plastelnie przykleić wskaźnik żeby nie opadał ;) .
z tego co ja wiem to w hadzie nie ma innej metody na "wyptostowanie" kierownicy jak ustawienie zbierznosci(robi sie to na koncowkach kierowniczych, wiem ze w citroenie jest taka mozliwosc ze nie dotykasz zbierznosci)
ja po zmianie sprzezyn bylem na zbieznosci i wiem ze prawie nic sie nie zmienilo, jedyne co moze sie zmienic to ustawienia zbierznosci z tylu(tak w hondzie ustawia sie zbierznosc z tylu - czasem niektuzi oczy robia jak to slysza) chodzi o to ze tam jest wachacz wleczony na krutkich wachaczach poprzecznych co po obnizeniu moze skutkowac zmiana ogulnej geometri(ale to nie sa duze roznice) z przodu na bank nic sie nie zmieni.
a i powiem jeszcze jedno zbieznosc kosztuje ok 100zl dla jednego duzo dla drugiego malo, ja i tak bede ja ustawial(a przynajmniej kontrolowal) minimum raz do roku bo tak jak powiedzial bratex nasze drogi do tego zmuszaja.
p.s. spychu jestem na 99% pewny ze nie ma prostrzej metody na wyprostowanie kiery, niż regulacja koncowkami drazkow kierowniczych( ja zaden autorytet ale wiem ze cenisz warsztat VTEC, a kiedys u nich robilem zbierznosc, bylem przy tym i wiem przy czym grzebali, kiedy to meczylem ich wlasnie o krzywa kierownice ;) po raz n-ty )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.