PDA

Zobacz pełną wersję : Niska kompresja silnika.



kubaszow
01-08-12, 21:22
Pacient EJ6 D16Y7

Od jakiegos czasu mam wrazenie ze auto robi sie coraz slabsze i glosniejsze.
Mialem problem ze znikajacym olejem lecialo dosyc mocno z uszczelniacza wału - wymienione i teraz widze ze znowu znika 0,5l /4tys km.
Bylem dzisiaj sprawdzic kompresje i przy otwartej przepustnicy wyszlo na kazdym cylindrze 11 bar chyba troche malo?
Od razu sprawdzili mi spaliny i stwierdzili ze pali olej, przy tym czuc z wydechu dosyc intensywnie spaliny.
Jak myslicie, jak zle jest z silnikiem i jakie by tu bylo najlepsze wyjscie?

jasiek09
01-08-12, 21:43
0.5 litra na 4 tysiące to nie tak dużo, zależy jeszcze jaki styl jazdy, 11 bar to też nie tak mało, minimalna wartość to chyba koło 9 jak pamiętam, jak Ci to przeszkadza to remont jeśli się nadaje silnik lub podmianka na inny

balans
02-08-12, 09:29
Jak masz kase to rob remont lub podmianke silnika , jak nie masz kasy to smigaj dalej az bedzie bral dwa razy tyle oleju i wtedy mysl o nowym silniku badz o remoncie jesli twoj bedzie sie jeszcze nadawal. Jak kolega wyzej mowi tragedii jeszcze nie ma.

lukashh
02-08-12, 10:26
jak trzyma równo na każdym po 11 bar to ja bym się chyba mocno nie martwił... gorzej jakby było po 11 na trzech a na 1 np 9...

Saiti
02-08-12, 12:08
Ale jeżeli jest już odchył w wysokości kilkunastu procent to teraz będzie tylko w dół lecieć, raczej nie utrzyma tych wartości.

lukashh
02-08-12, 12:28
czyli podsumowaując... zbierać $ na remont lub SWAP :D

Saiti
02-08-12, 12:30
http://xado.pl/ ja bym spróbował coś z oferty. W sumie patrząc na kompresję to jest to skuteczne :) Ciekawe tylko na jak długo ;)

drvtec
02-08-12, 13:10
skoro kompresja w normie oleju nie pali za wiele to przyczyna słabnięcia i buczenia leży gdzie indziej

Michał102
02-08-12, 13:25
http://xado.pl/ ja bym spróbował coś z oferty. W sumie patrząc na kompresję to jest to skuteczne :) Ciekawe tylko na jak długo ;)

Daj spokój. Nie dość, że to drogie, to chu*a to daje. Kompresja może na jakiś czas się podniesie, ale raczej nie będziemy w stanie tego odczuć w postaci podniesienia mocy. No i podobno po zastosowaniu ceramizerów lub podobnych wynalazków możemy zapomnieć o remoncie - żaden pierścień się dobrze nie ułoży po zastosowaniu tego szajsu.

Moim zdaniem są 2 opcje:
1) zrobić teraz mały remont
2) jeździć jak jest i niczym się nie przejmować... zarżnąć silnik do końca i potem zrobić swap ;)

Saiti
02-08-12, 13:26
Nie dość, że to drogie, to chu*a to daje. Z tym drugim z doświadczeń innych się nie zgodzę ;)

kubaszow
02-08-12, 14:31
Czyli takiej tragedi nie ma:)


jak trzyma równo na każdym po 11 bar to ja bym się chyba mocno nie martwił
Tak na kazdym po 11 bar


http://xado.pl/ ja bym spróbował coś z oferty
Jakos nie mam przekonania do takich rzeczy.

Co do remontu lub swapu to sie zastanawiam czy robic remont dolu i gore D16Y8 (bo lezy w piwnicy gotowa glowica do zalozenia z nowymi uszczelniaczami, po planowaniu itd) czy szukac w miare pewnego swapu D16Y8 lub D16W4(bo swapa bym sobie sam ogarnal)
Auto raczej do konca zostanie u mnie wiec chcialbym zeby to bylo dobrze zrobione i dlugo latalo bez problemow.
Ewnetualnie kusi mnie jeszcze kompresor na bezpiecznym doladowaniu, nie do wyscigow tylko nie chce rezygnowac z klimy.
Trzeba bedzie powaznie sie zastanowic:)

kubson012
02-08-12, 15:17
Wydaje mi sie ze ciezko bedzie znalesc pewne d16y8 itp bo to juz stare i sie moze wysrac tak samo za kilkaset kilometrow moim zdanie lepiej zrobic porzadny remont na dobrych podzespolach i sie cieszyc po dotarciu swiezutkim silniczkiem ktory jeszcze sporo polata:)

Saiti
02-08-12, 15:50
Możesz zrobić tak jak ja - kupić dół silnika, wyremontować a potem tylko podmienić silniki ;)

reaktor
02-08-12, 15:59
o boshe jedz na hamownie i sprawdz ile jest koni a nie bedziesz pie**l na oko ze slabo jezdzi

Kwapcio23
03-08-12, 10:15
O ceramizerach różnie ludzie piszą, ale nie uważam żeby to przywróciło silnikowi stan 100% idealny.
Wyreguluj zawory, na pewno będzie ciszej.

lukashh
03-08-12, 10:52
O ceramizerach różnie ludzie piszą, ale nie uważam żeby to przywróciło silnikowi stan 100% idealny.
też nie ufam takim magicznym miksturom... jak masz graty to po mału sobie składaj na swoich... kupisz używke i znowu wielka niewiadoma. Pomysł z hamownią zarzucony przez reaktor'a w sumie jest niezły.... tyle że nie masz pewności czy wcześniej silnik trzymał serie itp. Weź pod uwage że jak teraz są temperatury 20-30 stopni.. to w dolocie jest gorąco i automatycznie słabiej się śmiga niż w chłodniejsze dni...

Saiti
03-08-12, 11:02
Ja wspomniałem o tym XADO wyłącznie dlatego, że kumpel w CRX to użył. Kompresja wzrosła na każdym cylindrze o 1,5-2 bary więc wynik bdb i ten stan po 20 tys. km się utrzymuje, dlatego wspomniałem. Sam nie korzystałem więc nie mogę za to ręczyć, każdy silnik przyjmie to pewnie inaczej. Tak czy siak - znajomy test zrobił i jest efekt, nawet po pewnym przebiegu ;)