Zobacz pełną wersję : d15z6 z walkiem i klawiatura z6
Witam,mam takie pytanie,czy po wymianie w d15z6 walka i klawiatury na d16z6 czyli VTEC,trzeba cos jeszcze zrobic,zeby ten VTEC dzialal prawidlowo ? dodam,ze posiadam kompa p28, oczywiscie strojenie bedzie niedlugo,pytam,czy samo przelozenie tego wystarczy,zeby vtec sie zapinal jak ma,czy jeszcze trzeba cos w kabelkomani zrobic? bo probujac 'zapiac' vteca ,nie czulem zbytnio roznicy w jezdzie,a przy 'vtecu' jeszcze na d15z6 jak przelaczalo sie z 12V na 16V byla bardzo wyczuwalna.
Priorytetowo to przejściówka z obd2a/b pod p28 jeśli ma nie być problemu z kabelkologią...mechanicznie to odpowiednie kółko rozrządu no i potem ustawienie go plus zapłon, ewentualne strojenie bo na seryjnym p28 jest gorzej niż na wałku z econo :)
Aha,czyli rozumiem,ze dopiero 'konrektnego' przyplywu mocy moge sie spodziewac po strojeniu tak? i tak jak napisalem, przejsciowka juz jest na p28 :),a p28 mam z ostrzejsza mapka z d16z6,myslalem,ze trzeba tez jeszcze cos pokabelkowac,zeby vtec normalnie zatrybil,bo jakos wogole go nie czuc po przekroczeniu 5 tys/min
ze dopiero 'konrektnego' przyplywu mocy moge sie spodziewac po strojeniu tak?
a na pewno 'bezpiecznego'... ;)
Aha,czyli rozumiem,ze dopiero 'konrektnego' przyplywu mocy moge sie spodziewac po strojeniu tak? i tak jak napisalem, przejsciowka juz jest na p28 :),a p28 mam z ostrzejsza mapka z d16z6,myslalem,ze trzeba tez jeszcze cos pokabelkowac,zeby vtec normalnie zatrybil,bo jakos wogole go nie czuc po przekroczeniu 5 tys/min
Ostrzejsza mapka to tylko komercyjne hasło tych co stroją nie siedząc w aucie...albo masz mapę zrobioną od podstaw dla siebie albo nie ma mowy o strojeniu, każda wsadzona przez Ciebie mapa jest tak naprawdę na własną odpowiedzialność :)
bednar_ek35
07-08-12, 10:46
To nie jest B-seria żeby na vtecu banan Ci z twarzy nie schodził.Napewno dół jest mocniejszy oraz góra.Jak miałem taki setup,to moge powiedzieć że byłem zadowolony ale tak do końca.
blechu2403
07-08-12, 18:57
Powinno sie wtryski wymienić na większe. Bo d15z6 ma chyba 190 wiec troche małe jak na v-tec
Wtryski można ale nie trzeba...jak stroisz to nie ma problemu, jak podstawisz seryjego p28 pod 190cc to rzeczywiście to nie pojedzie.
Mam wtryski z b18,dobra,czyli rozumiem,ze taka wyczuwalna roznica to dopiero bedzie po strojeniu tak :)?
blechu2403
08-08-12, 20:51
Mam wtryski z b18,dobra,czyli rozumiem,ze taka wyczuwalna roznica to dopiero bedzie po strojeniu tak :)?
kolega niedawno zakładał wałek i klawiature od y8 komp p28 przerobiony i wtryski od y8 i róznice czuc od razu. Jak by pewnie wystroił było by lepiej
kazik2_h9w3
08-08-12, 20:58
Mój sedan tak śmigał
http://www.youtube.com/watch?v=Lrb6CJMcXY8
Teraz znów jest inaczej bo inna mapa ,ale wideo brak tylko takie coś
http://www.youtube.com/watch?v=bZ5p1dEvexo
Oczywiscie ze czuje roznice z przjescia z seryjnego walka i klawiatury na osprzet z d16z6,tyle,ze glownie chodzi o vteca :) zdam relacje po strojeniu i po zmianie wydechu na 2 - 2,12 cala
a na kiedy strojenie planujesz ?
Poczatek przyszlego miesiaca,wszystko zalezy,jak potoczy sie sprawa ze zmiana wydechu na 2-2,12cala,bo dopiero po tym chce stroic
a takie d15z6 po zmianie wałka i klawiatury z "pełnego" vtec-a + oczywiscie dolot i wydech jeździ identycznie/gorzej/lepiej niż seryjne d16z6?
blechu2403
09-08-12, 21:10
a takie d15z6 po zmianie wałka i klawiatury z "pełnego" vtec-a + oczywiscie dolot i wydech jeździ identycznie/gorzej/lepiej niż seryjne d16z6?
takie pomodzone d15 moze miec nawet 150 160 kuni.
Powiedzcie jak to jest dokładnie z kółkiem rozrządu przy takim przerobieniu D15Z6 na "pełnoprawnego" VTEC-a - które najlpiej zastosować z Z6/Y8 czy z Y7, a może regulowane? Czytałem trochę tych tematów i jedni mają takie inni takie...
Podobno y7 to najlepszy wybor,nie liczac regulowanego,i takowe wlasnie kupilem,mechanik nie mial zadnego problemu z ustawieniem i wszystko dziala :)
Mam pytanko , mam u siebie kompletny kolektor wraz z przepustnica i wtryskami od Y8 wiadomo wydech zrobionu 2,25" i dolot plus skrzynka z Y8 czy gdybym włożył walek i klawiature od Y8 i do tego seryjne kolo rozrządu od y8 i to wystroil jest sens odczuje roznice? jaki jest koszt walka i klawiatury od Y8
Po wystrojeniu całości na pewno da to odczuwalny efekt. Koszt wałka i klawiszy podejrzewam podobny jak głowicy sohc vtec do regeneracji.
Jeszcze jedno pytanko na forum znalazłem ogłoszenie sprzedam kompy P28 i jeszcze tam jakieś przerobione gdybym kupił takiego kompa i przejściówkę podłączył u siebie to sie coś uszkodzi ? albo nie będzie działać ?
Mam pytanko , mam u siebie kompletny kolektor wraz z przepustnica i wtryskami od Y8 wiadomo wydech zrobionu 2,25" i dolot plus skrzynka z Y8 czy gdybym włożył walek i klawiature od Y8 i do tego seryjne kolo rozrządu od y8 i to wystroil jest sens odczuje roznice? jaki jest koszt walka i klawiatury od Y8
Oczywiście że odczujesz, jak porównasz sobie wałek z econo z tym od VTECa SOHC to zobaczysz gdzie leży różnica :) Koszty są różne, cały problem że ciężko znaleźć taki zestaw, osobiście nie miałem ciśnienia na zakup i oddzielnie kupiłem klawiature od d16z6 i potem wałek od d16y8, jak jest parcie to niestety ale najlepiej kupić całą głowicę, wyjąć co trzeba i szukać jelenia który potem weźmie ją gołą :)
Jeszcze jedno pytanko na forum znalazłem ogłoszenie sprzedam kompy P28 i jeszcze tam jakieś przerobione gdybym kupił takiego kompa i przejściówkę podłączył u siebie to sie coś uszkodzi ? albo nie będzie działać ?
Przejściówka pod Twoje obd, ecu z mapą to średni pomysł, najlepiej to stroić czym prędzej bo jeździć na "czyimś" setupie nie daje efektów...może również narobić bałaganu jeśli ktoś niekompetentny się tym zajął.
kazik2_h9w3
09-09-12, 18:53
A Kolega nie ma przypadkiem OBD1
Jak ma econo to raczej nie...
kazik2_h9w3
09-09-12, 18:58
Kumpel kupił d15Z8 i dali mu kompa pod obd1 bodajże P9L???
jutro sprawdze jakiego mam kompa bo nie pamiętam , ogólnie chcę jeszcze sprawić aby autko było mocniejsze lecz i tak juz daje rade :)
Zmiana wałka i klawiatury + dobre strojenie to bezpieczny setup który bez większych problemów powinien dać minimum 135KM i 145NM, do tego krótsza skrzynia i masz ponadprzeciętne 1.5 :)
Aż naszła mnie ochota śmignąć na hamownie :D
Billiejoe mimo tego że później dryndnę do ciebie, zamieszczam graty które pewien koles ma na sprzedasz i woła za to 1100zł dobra to cena?, generalnie chce to kupić ale może wystarczy tylko poszukać samego wałka z klawiatura i kółkiem od Y8 , ogólnie mam prośbę aby ktoś mnie poprowadził przez temat wypowiedział się co potrzebuje co będzie dobre ,czego nie robić wiadomo chodzi o koszta też :) , ile spalanie wzrosło tym osobą które robiły takie mini me, mam już auto pomodzone od strony wydechu, dolotu i skrzyni więc ten minime to by wyszedł na plus :) , mam kompletny kolektor ssacy od d16y8 z wtryskami wiec nie potrzebuje wtrysków od b18c4 dobrze myślę? bo one w zupełności wystarcza, silnik mam w dobrej kondycji 250tyś nakulane w tym 100tyś moje :) przez 4,5roku , oleju nie łyka chyba że na vtecu brykam to troszkę potrafi , nie kopci olej 10w40 motul aha propo tych gratów to nie zmieniał bym głowicy bo nie ma sensu poco się pakować w koszta.
Kompletna głowica z zaworem Vtec, walek rozrzadu, klawiatura, zawory, pokrywa
-Komp P28 z Epromem wystrojonym pod D15 + Vtec (przesunieta odcinka, vtec 5000, wylaczona grzalka sondy)
-przejsciowka OBD2B(polift) na OBD1
-Nowe Regulowane kolo rozrzadu VISION + nowy klin OEM honda
-Wtryski B18C6 OBD2 240cc
-Nowy pasek rozrzadu 104zeby pod minime
czy muszę zmieniać aparat zapłonowy ?
Tez jestem ciekawy jak to wygląda w praktyce od A-Z. Koszt zakupu elementów, koszt ewentualnego montażu, problemy wynikające ze zrobienia takiego mini me :)
Aparat musisz założyć taki, żeby miał czujnik obrotu wałka rozrządu w sobie, a nie przy kole pasowym jak to jest w obd2
Aparat musisz założyć taki, żeby miał czujnik obrotu wałka rozrządu w sobie, a nie przy kole pasowym jak to jest w obd2
No nie do końca tak jest rozmawiałem z pewną osobą bo zbieram info też poza forum i generalnie w D15Z8 jak i D15Z6 wystarczy klawiaturę i wałek zmienić od D16Y8, kółko i aparat zapłonowy zostawiasz i będzie dobrze no i wiadomo kompa zmieniasz to są info od gościa który zajmuje się tylko hondami i ma duża wiedzę :)
-P28
-przejściówkę OBD2 na OBD1
-wałek rozrządu z kółkiem od D16Y8
-klawiaturę od D16Y8
wiadomo że jeszcze nowy pasek i rolkę :) potwierdzi mi ktoś te bebechy ?
Przejściówka obd2a lub obd2b w zależności czy wiązka przed czy po fl...jeśli wałek z d16z6 to kółko regulowane, jeśli z d16y8 to kółko z niego lub d16y7 bo regulowane ustawiasz na zero chyba że chcesz kombinować w mocniejszą górę albo dółem...klawiatura obojętna czyli d16z6 lub d16y8...
czy do regulowanego kółka rozrządu muszę zmieniać pasek rozrządu? bo mam na nim zrobione chyba 6 tys dopiero :P
To tak samo jak z gumą: nie spuściłem się, to mogę użyć ponownie?
To tak samo jak z gumą: nie spuściłem się, to mogę użyć ponownie?
Sorry za off topa, ale spadłem z krzesła:p
Saiti, rządzisz;)
Ja jakos robilem zabieg razem ze zmiana kolka na y7 bez zmiany paska,i wszystko chodzi jak nalezy.
Mam pytanie w temacie. Czy po założeniu wałka i klawiatury z d16z6 należy pojeździć trochę przed strojeniem (500-600km), żeby wszystko się "ułożyło"? Czy można stroić od razu?
jak zrobisz dobrze to nie musisz nigdzie jezdzić przed strojeniem :)
a jak dokręcisz klawiaturę zbyt dużym momentem to i tak Ci ukręci klina na wałku :D
Ja jakos robilem zabieg razem ze zmiana kolka na y7 bez zmiany paska,i wszystko chodzi jak nalezy.
Ja też nie napisałem, że guma drugi raz użyta pęknie :) Ale czy jest sens ryzykować? :>
Czy można stroić od razu?
Od razu wal. Ja robiłem mini-me z D16Y7/Z6 na mapie z D16Z6+ (tzn strojona seria) i 400 km nie wytrzymał, korba się obraziła i powiedziała "Pier**le, wychodzę" ;)
ja u siebie w d15z6 mam klawiature z wałkiem d16z6 i zostało kółko i pasek z d15z6 wszytko działa jak należy
kazik2_h9w3
13-11-12, 20:46
Ja także jeździłem jakiś czas na takim ustawianiu i także było OK
Nie pamiętam ile jest dokładnie różnicy między kółkami ale litości, chcemy wyciągnąć z econo jak najwięcej a mamy źle ustawiony rozrząd, z tego konia nie będzie, kółko z y7/y8 to są niewielkie ceny a przynajmniej ustawimy jak należy :)
wszystko już wiem ;)
saiti, nie używam gumek stąd pytanie ;)
Witam ja mam d15z6 z klawiaturą i walkiem od d16z6 a kolko od d15z6 i chodzi a od y7 nie moglem ustawić zaplonu, a na kompie od d16y7 i kolektorze od y7 i chodzi, teraz przejście na obd1 i P28 i strojenie no i wtryski 240
Jak to wyglada z innymi econo, d15z3 i d15z1? to juz inna historia i nie da sie tego przerobic? I zastanawiam sie jeszcze czy zawory w d15z6/z8 nie sa przypadkiem mniejsze od tych w d16z6 i moze lepiej przelozyc całą glowice
D15Z6/Z8 to sa blizniacze jednostki,a jesli chodzi o D15Z3/Z1 to nie wiem,niech wypowiedza sie inni
czyli ogólnie o ile jest przestawiony centerline wałka D16Z6 i D16Y8 w stosunku do D15Z6? Bo gruncie rzeczy za każdym razem można zakładać po prostu kólko regulowane, ale trzeba wiedzieć o ile je przestawić na jakim setupie, żeby było 'zero', a później dopiero kręcić kółkiem do tyłu w celu poprawienia przebiegu krzywych. Jeśli ktoś by rzucił taką wiedzą to na pewno zostałaby dla potomnych. Gdzieś mi przeleciało podczas czytania, że wałek Z6 zakłada się z regulowanym kółkiem pod Z6 na zero, si?
Też jestem ciekawy bo również będę wykonywał taką operację a później będe przechodził na compcamsa ale dedykowanego do D16z6 także również mi się to przyda. Coś, ktoś, gdzieś? :)
ja robię "od dupy strony" - kółko regulowane, stroboskop i ustawiam na zapłon. Kilka razy się sprawdziło ;)
Ja bym powiedział, że to wręcz jedna z najbardziej prawidłowych stron, jeśli najpierw zrobi się cech na aparacie przy ustawionym zapłonie na serii i od tego samego punktu startuje się z regulowanym :)
Mozna jeszcze bawić się z zegrowym, ale chyba szkoda na to czasu w seryjnej D15tce, jesli ktoś mógłby po prostu podać wartość przesunięć :)
Wszystko cudownie ale jak bym wrzucił compcamsa stg2 tego od d16z6 do d16y8 bo mam okazje kupić to wolałbym wiedzieć jak ustawić regulowane kolo gdyż przy splanowanej głowicy z pozostawieniem jej na 3 lizniecia nie chciałbym zeby przy wspomnianym walku ostrym lub nawet na początku seryjnym z d16z6 zawór spotkał się z tłokiem. :)
Stad moje pytania. Kto pyta nie błądzi. :)
Ale przy hardcore'owym setupie nikt Ci nie powie jak ustawić wałek. Ma wziąć odpowiedzialność na siebie? Składasz, krecisz powoli i szukasz aż na VTECu dojdziesz do kolizji, jeśli jest faktycznie bardzo blisko.
a jak głowica na wierzchu to sprawa troszkę ułatwiona.
Głowica na wierzchu. Nie chce zeby ktos brał odpowiedzialność ale zeby mi powiedział jak ustawić regulowane kolo skoro wałek 59300 pasuje do fabrycznego koła od d16z6 bo jest dedykowany do d16z6 :)
Czyli jesli się dowiem jak ustawić fabryczny wałek od d16z6 w d15z6 ( apropo to ta dama głowica co d16y8 tylko wałek i klawiatura jest z econo ) lub fabryczny wałek od d16z6 z regulowanym kołem to automatycznie będę wiedział jak ustawić wstępnie do strojenia regulowane kolo pod 59300 :)
Btw jakie są tłoki w d15z6 i jakie jest ryzyko kolizji?
Z jednego dosyć pewnego źródła dowiedziałem się że OEM wałki od D16z6 i D16y8 są takie same i nie różnią się kołem ani przesunięciem. A z drugiego, że gość zakładał klawiaturę i wałek od D16z6 do D15z6 i zostawił koło rozrządu od D15z6 ( głowica taka sama jak w d16y8 powtarzam ) i wszystko hula i nic nie było przestawiane o ząb ani dwa. :)
A z drugiego, że gość zakładał klawiaturę i wałek od D16z6 do D15z6 i zostawił koło rozrządu od D15z6 ( głowica taka sama jak w d16y8 powtarzam ) i wszystko hula i nic nie było przestawiane o ząb ani dwa. :)
Dokładnie, miałem tak u siebie :D
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
I jaki wynik to pokazało?
Z jednego dosyć pewnego źródła dowiedziałem się że OEM wałki od D16z6 i D16y8 są takie same i nie różnią się kołem ani przesunięciem.
To ciekawe, bo u mnie zmieniając kółka D16Y2/D16Y8 zapłon wypadał w innym miejscu.
Y2 to podobno to samo co Z6.
Walki Z6 i Y8 różnią się chyba o 5 stopni (już nie pamiętam dokładnie, zakładałem Gumce Compcamsa dedykowanego do Y8) więc na pewno między seryjnymi jest dokładnie to samo. Pytanie tylko czy D15Z6 różni się od D16Z6. Ktoś coś wspominał o kółku z D16 więc pewnie też się różnią. Kolejne pytanie czy aż o tyle, że nie ogarnie tego zakres regulacji na aparacie, bo może u Klocha jest ustawione ok, bo pomimo przesunięcia dało się to nadrobić aparatem, a na Y8 już brakuje.
Kloch jedzie jutro dopiero po samochód do Gdańska :D
mariuszmaxs
21-08-14, 10:09
Wie ktoś może jak ustawić rozrząd w D15Z8 po wymianie wałka i klawiatury na D16Y2 ? Na ten wypustek na obudowie rozrządu czy równo z płaszczyzną głowicy? No i jakie kółko do tego,mam od B7,Z8 i Y7.
Witam, zbieram graty na mini me i nie chcę dać gafy. Dla świętego spokoju proszę o potwierdzenie. Posiadam silnik d15z6.
klawiatura, wałek d16z6 (duży przyrost dał by wałek od d15b?) , ecu p28,przejściówka na obd, wtryski od b18c4, kółko regulowane lub y7/y8, co z rozrządem i aparatem ? Przerabiał ktoś doprężenie silnika podczas mini me. Uszczelka od y8 może inne tłoki ?
Witam, zbieram graty na mini me i nie chcę dać gafy. Dla świętego spokoju proszę o potwierdzenie. Posiadam silnik d15z6.
klawiatura, wałek d16z6 (duży przyrost dał by wałek od d15b?) , ecu p28,przejściówka na obd, wtryski od b18c4, kółko regulowane lub y7/y8, co z rozrządem i aparatem ? Przerabiał ktoś doprężenie silnika podczas mini me. Uszczelka od y8 może inne tłoki ?
Aparat i rozrzad zostaje ten co masz.
Mam u siebie walek z d15b i jest lepiej niz na tym z z6.
Co do doprezenia. Jesli nie masz wolnego worka kasy to tylko planowanie glowicy i cienka uszczelka
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
mariuszmaxs
26-08-14, 17:58
A jak to się ma do wałka od y2 ?
A jak to się ma do wałka od y2 ?
y2=y8 ?
cor7ez - ile koni wypluło na wałku d15b ( podaj dokładniejszy set up jeśli to nie tajemnica :P)
Mam jeszcze pytanie co z sondą niby musi być 5 żyłowa czytałem też o wyłączeniu grzałki. O co dokładnie chodzi i czemu to ma służyć.
mariuszmaxs
26-08-14, 20:23
Ja założyłem wałek i klawiaturę od d16y2 do swojego nie jadącego d15z8, przed miałem 11sek do 100 a teraz mam 13. Mam to w budzie eg4. Do tego skrzynia z fd 4.4 ,cai i 4-2-1 z wydecham na 2 cale:)
Ja mam najprawdopodobniej zle ustawione kolko wiec wynik nie jest do konca prawidlowy ale po zmianie walka na d15b doszlo 5hp
Teraz mam 133hp i mapki wgrane a nie strojone jeszcze wiec napewno jest jeszcze sporo do ugrania (prawidlowe ustawienie kolka + walek ostrzejszy + hybryda ssaka)
O setupie mozna poczytac u mnie w temacie
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Mi też sie wydaje po Twoich filmach Cortezik, że masz coś nie tak z rozrządem - nie chce to jechać na górze i jest mocno ospałe. Po filmach widziałem, że mój setup bez wydechu, strojenia i VTECa jeździ do 140 dokładnie tak samo.
Ja mojej nadal nie zwalczyłem pomimo wymiany na P28 i doszły jeszcze następne nowości...w sobotę jeżdżę z Cromem i podmieniam części z Niutonowym Eco - nie odpuszcze dziwce :p
mariuszmaxs
27-08-14, 10:45
Fawor zajmujesz się mechaniką?co powiesz na takie coś :
https://www.youtube.com/watch?v=JQheSIoDNB4
mój D15Z8 z wałkiem i klawiaturą od Y2,na krótkiej skrzyni i wydechu 2 cale z 4-2-1 przyśpiesza 13 sekund do setki;/
Przed wymianą było nie wiele lepiej.Czy ten wypadający zapłon może być tego przyczyną?
Nie wiem co wrzuciłeś, bo w pracy mi się nie otwiera. Nie wiem czy jestem dobrym doradcą w temacie eco, bo mój jak na razie również wydaje się nie do ogarnięcia i będę walczył dopiero podczas strojenia - może odczyty z paliwa, zapłonów i czujników coś powiedzą. Masz ustawiony zapłon na zero?
mariuszmaxs
27-08-14, 11:58
Na filmiku widać jak podczas ustawiania zapłonu lampą,znacznik na kole skacze sobie zamiast stać w miejscu.Mam już 3 silnik w aucie i cały czas brak mocy i ten wypadający zapłon;/
Tak więc ewidentnie wina nie leży w silniku, tylko w osprzęcie...pytanie tylko gdzie szukać :rolleyes:
mariuszmaxs
27-08-14, 12:41
pół auta wymienione i nic;) widzę jesteś w poznania,byłem w tulcach w ttgarage i mi powiedział że 13 sekund do setki to norma przy tym silniku;D a czy kable zapłonowe mogą spowodować taki spadek mocy?
Fawor a spróbuj wrzucić kompa od d15z8 z przedlifta(angola) jest na obd1, jedynie nieco trzeba jedną wtyczkę przyciąć. Ja mam w swoim d15z6eco właśnie ecu od tego d15z8 o oznaczeniu p9l. Nie mam najmniejszych problemów z silnikiem :)
mariuszmaxs
27-08-14, 12:44
Tak mi przyśpieszał na wałku eco,Przelot 2 cale,4-2-1,skrzynia fd 4,4 i zimne na filtr:
https://www.youtube.com/watch?v=ALv7ez5fEwk
pół auta wymienione i nic widzę jesteś w poznania,byłem w tulcach w ttgarage i mi powiedział że 13 sekund do setki to norma przy tym silniku;D
no błagam..zobacz co robi Vipka auto.
Najpierw musisz mieć stabilny punkt zapłonu.
Fawor a spróbuj wrzucić kompa od d15z8 z przedlifta(angola) jest na obd1, jedynie nieco trzeba jedną wtyczkę przyciąć. Ja mam w swoim d15z6eco właśnie ecu od tego d15z8 o oznaczeniu p9l. Nie mam najmniejszych problemów z silnikiem
ale po co, skoro zaraz będzie strojony na obd1? :) Wina leży na bank gdzieś w osprzęcie i musi to wyjść przy rozpoczęciu strojenia - to jest tylko kurde silnik...do którgo już notabene nie mam zdrowia :p
mariuszmaxs
27-08-14, 18:38
Widziałem filmiki z kilku poniesionych Eco i pomiatają ładnie tylko ten mój jakiś do kitu:/
pół auta wymienione i nic;) widzę jesteś w poznania,byłem w tulcach w ttgarage i mi powiedział że 13 sekund do setki to norma przy tym silniku;D a czy kable zapłonowe mogą spowodować taki spadek mocy?
To im powiedz, żeby zmienili robote bo gadaja takie glupoty, że przykro sie robi...
moj z6 z seryjna skrzynia lepiej włazi na obroty... Ewidentnie cos u Ciebie nie tak.
Na pewno chodzi o ustawienie kolka :)
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
mariuszmaxs
27-08-14, 20:50
Rozrząd ustawiany na wszystkie możliwe sposoby i kicha:/
pytanie czy masz w ogóle dobre kółko
Przed zmiana walka na pelnego vteca warto sprawdzic ustawienie zaplonu i jesli jest prawidlowe to zaznaczyc sobie polozenie aparatu zaplonowego, po zmianie walka tak krecic kolkiem zeby zaplon wypadal w tym samym miejscu i powinno byc ok jesli chodzi o rozrzad.
mariuszmaxs
28-08-14, 10:35
Rozrząd mam na 100 procent ok. Na 3 silnikach miałem dobrze ustawiony a zapłon nadal wypadał;/
Witam ja trochę z innej beczki jakie są różnice w silnikach d15z3 a d15z6 moc wiadomo ,chodzi o skok wykorbienia na wale i o korby czy są takie same.pozdrawiam
Witam jako że nie doczekałem się odpowiedzi pytam ponownie po co się wyłącza grzanie sondy?
wedlug mnie to chyba po to zeby przy przejsciu np z d15z6 ktore ma 1 zylowa na kompa p28 nie kupowac 4 zylowej sondy
co do pytania o d15z6 i z3 wykorbienia te same na wale korby inne roznia sie dlugoscia, tloki inne,(wysokosc)
glowice inne(inne srednice kanalow i pojemnosc komory spalania)
walki inne inny czas wznisow i dlugosc faz rozrzadu
kazik2_h9w3
03-10-14, 20:48
Dokładnie tak
Witam, już powoli się gubię co forum, post 2 wersje. Dlatego pytam tutaj. Mianowicie czy zmiana głowicy na d16z6 odpręży silnik ? Mam całą głowicę wiec to nie jest dodatkowy koszt ale nie chciał bym go odprężyć wręcz przeciwnie.(+\- głowicy d15\d16?) Czy podczas mini me warto wymienić świece na dedykowane do d16z6 ? Mam też pytanie może komuś wyda się śmieszne ale trudno. Będę montował wałek d15b i mam go przykręcić momentem podanym w manualu d15b czy d15z6 lub d16z6 w zależności jaką głowicę użyje ? Pasek rozrządu jest zależny jaką głowicę użyje? ( przy głowicy d16z6 pasek od d16z6? ) Proszę tłumaczyć łopatologicznie ponieważ jest to moja 1 honda i nie jestem wkręcony w temat a chcę sam ogarnąć auto. ( tylko ustawienie rozrządu zostawię znajomemu)
mariuszmaxs
25-12-14, 15:24
Tu masz Z8 z głowicą od D16Z6 tylko że on jeszcze włożył tłoki doprężające więc nie wiadomo czy wymiana głowicy odprężyła silnik;) http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?227344-Pszczo%B3a-by-Czaras
Zmiana głowicy na z6 na bank odpręża. Szkoda ,że kolega od z8 nie wie jakie tłoki tam siedzą :/ Czy po zmianie klawiatury i wałka lepiej zmienić świece na dedykowane od d16z6 ? Pytam bo muszę zmienić świece a nie chciał bym 2 razy kupić świec. (obiło mi się o uszy ,że d15z6 ma inne przewody i nie pasują pod świece od d16z6?) Kolejna moja rozkmina to jakim momentem przykręcić wałek d15b jdm ? Moment z manuala d15b bo taki mam wałek czy d15z6 bo taką mam głowicę? Przerabiał ktoś temat z wyciąganiem środkowej części z uszczelki d16y8? Nie wiem jak to zrobić a nie chciał bym zniszczyć uszczelki za 180 zł :)
wiesko1261
27-12-14, 22:16
momenty dokręcania są minimalnie inne 22Nm dla D16Z6 i D15B
a d15z8 ,d16y8 20Nm mniejsze m6 12Nm
środkowa warstwa ma 0.2mm i potrzeba z ciąć miedziane nity (są poza obrysem bloku-głowicy)
co do świec :) te same używałem w d14 i d16 (przewody WN tęż przekładałem z d14 do d16)
D14 i D16 tak, ale D15 ma w katalogu ZFRy - mają dłuższy gwint, bo wysokość głowicy (głębokość obsadzenia świecy) jest większa. Swiece BKR w głowicy ECO są "schowane".
wiesko1261
27-12-14, 22:27
o widzisz ,nawet tego nie wiedziałem :) nie miałem jeszcze z econo doczynienia :D
OK to świece zostaną do czasu wymiany przewodów. Hmm 0,2 mm to nie wiem czy warto się bawić zwiększy to odczuwalnie cr ? tzn czy warto ryzykować uszkodzeniem uszczelki ?
Jak juz zdejmiesz uszczelke to i tak bedziesz musial splanowac glowice. Zostaw na dwa planowania plus uszczelka z y8 i bedzie cacy.
Tloki pasuja tylko z civica 7gen napedzanego gazem ziemnym i jest to koszt ponad tysiaka za tloki. Imo gra nie warta swieczki, lepiej splanowac i dac uszczelke
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
UU a jaki kod silnika lub tłoków a nóż widelec znajdą się w dobrej cenie.
wiesko1261
31-12-14, 06:41
UU a jaki kod silnika lub tłoków a nóż widelec znajdą się w dobrej cenie.
tłoki te pochodzą z silnika d17a, który był zasilany gazem
Raczej w dobrej cenie nie znajdziesz bo to silnik tylko na USA wypuszczany i nie byla to az taka masowka jak reszta. Drazylem temat dosc dlugo na zagranicznych forach i duzo taniej wychodzi planowanie i cienka uszczelka
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Zmieniam sondę 1dno na sondę 4ro żyłową, pod które piny w p28 które przewody z sondy mam podłączyć a który pin "mam już pociągnięty" z oryginalnej wiązki? Przejściówka też jest oczywiście.
Edit.
Dobra, wiem już że:
"sonda (NGK) ma kabelki:
- szary - masa --> zielono-biały (-) pin D22 w kompie
- czarny - sygnal --> biały (+) pin D14
- 2 biale - podgrzewanie --> tutaj pomaranczowo-czarny (-) pin A6 oraz zolto-czarny (+) pin A25"
Ale który przewód (który pin) z ECU do sondy mam już w oryginalnej wiązce z d15z6 pociągnięty a które muszę dołożyć??
Podejrzewam że mam już PIN-D14 (sygnał +) bo oryginalna sonda ma masę z silnika (kolektora) a + musi przecież do ECU jakoś trafić...
Nie lepiej wyłączyć grzanie w ecu? Z tego co czytałem to spalanie nie wzrasta a mocy też to nie daje . Cortez z wałkiem d15b lepiej dac mapę od d15b czy d16? Niby d15b ma więcej kunia w seri porownywalem mapy w cromie i jest różnica tylko, że się nie znam na mapach ale cyfry wykresy są znacznie inne.
wiesko1261
08-01-15, 06:40
wałek d15b ma inne czasy otwarcia zaworów ,i żeby coś uzyskać trzeba to wystroić ,nie kupić na odległość kość z mapami :)
(znam przypadek tylko w b18 jak chłopak zaczął zmieniać se mapy w kompie ,to na hamowni pokazało mniej jak Dseri i z wykresu fale Dunaju) :)
Nie lepiej wyłączyć grzanie w ecu? Z tego co czytałem to spalanie nie wzrasta a mocy też to nie daje . Cortez z wałkiem d15b lepiej dac mapę od d15b czy d16? Niby d15b ma więcej kunia w seri porownywalem mapy w cromie i jest różnica tylko, że się nie znam na mapach ale cyfry wykresy są znacznie inne.
Napisz do Jogala i dostaniesz moje mapki
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Kompa kupilem juz przerobionego dosc dawno temu, sonde tez mam wiec wole podlaczyc sonde jak znow kombinowac z ECU...
wałek d15b ma inne czasy otwarcia zaworów ,i żeby coś uzyskać trzeba to wystroić ,nie kupić na odległość kość z mapami :)
(znam przypadek tylko w b18 jak chłopak zaczął zmieniać se mapy w kompie ,to na hamowni pokazało mniej jak D seri i z wykresu fale Dunaju) :)
Do strojenia trzeba na czymś się bujać a 700-1000 zł na strojenie to z 2 miesiące odkładania lekko
Cortez podać twój nick z forum żeby skumał o jakie auto chodzi czy imię nazwisko ?
wiesko1261
09-01-15, 06:56
Do strojenia trzeba na czymś się bujać a 700-1000 zł na strojenie to z 2 miesiące odkładania lekko
Cortez podać twój nick z forum żeby skumał o jakie auto chodzi czy imię nazwisko ?
Tuning nie będzie nigdy tani:p
moje zdanie o tym :) jest takie ,albo zrobić to dobrze ,albo wcale :p
po za tym za wystrojenie Dseri 450-550pln :) więcej raczej nie wezmą (czasem organizują grupowe strojenia i chłopaki co stroją potrafią przyjechać np; Niuton ,Ryś ):)
Do strojenia trzeba na czymś się bujać a 700-1000 zł na strojenie to z 2 miesiące odkładania lekko
Cortez podać twój nick z forum żeby skumał o jakie auto chodzi czy imię nazwisko ?nick. Dowiedz sie tylko jaki masz konkretnie aparat zaplonowy bo sa dwa rodzaje
Tuning nie będzie nigdy tani:p
moje zdanie o tym :) jest takie ,albo zrobić to dobrze ,albo wcale :p
po za tym za wystrojenie Dseri 450-550pln :) więcej raczej nie wezmą (czasem organizują grupowe strojenia i chłopaki co stroją potrafią przyjechać np; Niuton ,Ryś ):)
W zaleznosci kto gdzie mieszka ale imo lepiej jechac do jogala. Mi stroil gaz niuton i nie zauwazyl ze mam zaplony poprzestawiane....
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Z Pomorza wszędzie daleko sam dojazd w 2 strony to już kosztuje. Aparat zapłonowy ma coś wspólnego z mapą ?
wiesko1261
09-01-15, 17:46
Z Pomorza wszędzie daleko sam dojazd w 2 strony to już kosztuje. Aparat zapłonowy ma coś wspólnego z mapą ?
masz chyba bliżej Olsztyn i Chorzele , ale jak liczysz koszta , to poco bawisz się w modyfikacje :)
ja jeździłem po 300km w jedno stronę ,nawet parę razy i strojenie ,dodatkowo na hamowni :) a do Jogala to nie miałem jeszcze okazji ;) nigdy nie wiadomo ,mimo że drugie tyle dalej
Z Pomorza wszędzie daleko sam dojazd w 2 strony to już kosztuje. Aparat zapłonowy ma coś wspólnego z mapą ?
Jak sie okazalo u mnie ma znaczenie.
Jesli pomorze to chyba soldi stroi ale musialbys sie odezwac do el kakmeda czy jakos tak. On jest z 3 miasta i gdzies tam u kogos chcial stroic
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Soldi nie dzięki mam swoje powody :P
masz chyba bliżej Olsztyn i Chorzele , ale jak liczysz koszta , to poco bawisz się w modyfikacje :)
ja jeździłem po 300km w jedno stronę ,nawet parę razy i strojenie ,dodatkowo na hamowni :) a do Jogala to nie miałem jeszcze okazji ;) nigdy nie wiadomo ,mimo że drugie tyle dalej
Takie pier****nie też mogę powiedzieć to po co stroisz d serie zamiast pakować K seri z turbo, po co sie bawić w modyfikacje jak liczysz koszta? Auto będzie strojone chodziło tylko na jakiej mapie śmigać do czasu strojenia.
wiesko1261
10-01-15, 16:20
pokaż mi gdzie napisałem , ze ja licze koszta ? :p
ja nawet na docieranie silnika ,miałem nowe mapy (dostrojone pod nowy setup ) potem po docieraniu powtórnie strojone , nawet dwa razy :p
,a przyjdzie czas i Kserie się skombinuje :p
Każdy dłubie na tyle ile go stać :) Strojenie będzie bo chcę 140 kunia wyciągnąć z 1.5 :) każdy dodatkowy koń będzie miłą niespodzianką :) Macie jakąś wiedzę na temat dokręcania wałka d15b ? Nie wiem czy dokręcić momentem dla d15z6 czy d15b.
mam pytanie na cito
mam d15z6 z wałkiem i kółkiem d16z6 a jaki rozrząd przy tym bo czeka mnie wymiana a nie pamiętam jaki był poprzednio
kazik2_h9w3
28-01-15, 22:53
Pewnie całość zostawiles z d15
Ja na pewno zostawialem z d15
nie pamiętam jak kółkiem :(
pasek ma być z D15 na 100%
W tym miesiacu chyba robię mini me powinno wytknąć floty na brakujące party i właśnie myślę o rozrzadzie d15z6 z klawiaturą d16z6 i wałkiem d15b jaki pasek ? Kółko regulowane
mariuszmaxs
13-03-15, 17:21
Pasek od D15Z6 a kółko tanim kosztem od Y7,bo na Z6 nie ustawisz dobrze rozrządu.
wiesko1261
14-03-15, 18:27
niestety do wałka d15b te same kółko co d16z6 :p a najlepiej regulowane
mam włożony u siebie wałek z d15b w d16w4 a to bliźniaczy silnik d16y8 (te same koła na wałek rozrządu ), i przestawiałem kółko o 5 kresek by silnik pracował normalnie
Kółko regulowane już dawno kupione więc nie ma co rozkminiać jakie kółko dać. Chodzi mi tylko o pasek czyli do wałka d15b pasek seria od d15z6 ?
pytanko za 100 punktów jak mam d15z6 z pełnym vtec i kółko z d16z6 to mam opóźniony czy przyspieszony rozrząd i jak założę kółko od y7 to jeszcze coś ugram ps jak był strojony na kółko d16z6 to tuner powinien to zauważyć jak stroi?
Dobry tuner powinien zacząć od sprawdzenia zapłonu. Jogal zawsze na to zwraca uwagę.
Na strojeniu to chyba ustawia zapłon na hamowni kto ci stroił ?
jak mam d15z6 z pełnym vtec i kółko z d16z6
zależy jaki wałek. Jesli kółko z Z6 i walek Z6 to moim zdaniem wszystko jest w punkt. Wszystko widać po rozrządzie. miałeś problem żeby ustawić całośc na znaki podczas składania?
mariuszmaxs
18-04-15, 08:46
Ja włożyłem wałek od Y2 i poradzono mi żebym założył kółko od Y7,i faktycznie mimo tego że auto nie chce mi jechać to i tak jedzie najlepiej na kółku od Y7.
Ja włożyłem wałek od Y2 i poradzono mi żebym założył kółko od Y7,i faktycznie mimo tego że auto nie chce mi jechać to i tak jedzie najlepiej na kółku od Y7.
No nie wiem czy to jest dobry pomysł. Trzeba by porównać kółka Y2 i Y7, ale jak dla mnie to one nie będą takie same. Wałek Y2 jest troszeczke ostrzejszy od Z6, porównywaliśmy to kiedyś u Jogala grzebiąc w ulepie Michała.
mariuszmaxs
18-04-15, 11:43
No właśnie jogal mi podpowiedział bym włożył od Y7 kółko;) przekładałem koła od Z8 i Y7 i mierzyłem czasy przyśpieszenia,i faktycznie na Y7 jest najlepiej,co nie zmienia faktu że mam 10 sekund do setki;) w jajku z skrzynią fd 4,4.
zależy jaki wałek. Jesli kółko z Z6 i walek Z6 to moim zdaniem wszystko jest w punkt. Wszystko widać po rozrządzie. miałeś problem żeby ustawić całośc na znaki podczas składania? z tego co pamiętam to nie
Też mam komplet klawiatura + wałek + kółko z d16z6 - zostawiać tak jak jest czy jest konieczność montażu innego kółka?
wiesko1261
27-06-15, 20:42
jak wałek i kółko z tego samego , może zostać , ale można ugrać trochę na osiągach na strojeniu
z regulowanym kółkiem :)
jak wałek i kółko z tego samego , może zostać , ale można ugrać trochę na osiągach na strojeniu
z regulowanym kółkiem :)
Czyli mam rozumieć że na kółku od d16z6 będzie chodziło ale tylko na kółku y7 (lub regulowanym) będzie ustawione tak jak należy?
I dlaczego konieczne jest wrzucanie wtryskiwaczy z B18c4? Chodzi o to że p28/p06 nie 'gada' z wtryskami o innej oporności (tymi od d15z6)?
kazik2_h9w3
29-06-15, 10:37
Muszą być wtryski 240
A z wygody by nie grzebać przy wiazce wkłada się z c4 bo mają te same kostki co z d15
Na kółku z z 6 ustawi się rozrząd ale ponoć kółko z y7 daje lepsze wyniki nie mówiąc o regulowanym
mariuszmaxs
29-06-15, 11:52
Jeszcze kwestia jest taka na jakie znaki chce się ustawić rozrząd, na ten przykład na w Z8 mam wałek i klawiaturę od Y2 i na kółku od Z8,B7,Z6,Y7 nie ustawię rozrządu tak jak w vtec czy na tą strzałkę na obudowie rozrządu,zawsze jest trochę przed lub trochę za strzałką.
Ok, kółko to w sumie nie jest duży wydatek a szkoda by było zostawić je z z6 i nie wykorzystać potencjału jaki daje przejście na vteca.
quiksilver44
13-07-15, 23:24
dobra panowie takie pytanie d15z6 klawiatura i wałek od y8 kółko regulowane i jaki pasek rozrządu do tego?
wiesko1261
14-07-15, 17:39
ja u siebie w D14 i głowicą Y8 , pasek miałem z D14 :)
quiksilver44
15-07-15, 09:48
głowica zostaje moja tylko zmienia się klawiatura wałek i kółko i teraz moje pytanie pasek 103 czy 104 zęby?
Czytałem kilka tematów na ten temat bo sam zabieram się do minime i z tego co pamiętam pasek powinien zostać od D15Z6, ponieważ głowica i wałek nie przesuną się względem bloku.
Przy ostrym splanowaniu głowicy trzeba dać krótszy pasek
mariuszmaxs
15-07-15, 12:20
A może dając krótszy pasek 103 zęby,nie trzeba by było kółka od Y7/8 kłaść?
Przecież rozstawienie zębów na obydwu paskach jest jednakowe, jeden ząb więcej = nieco dłuższy pasek i to wszystko.
Natomiast wymiana kółka powoduje przesunięcia wałka względem paska o pół zęba.
mariuszmaxs
15-07-15, 12:47
Tak tylko napisałem;) mam problem po przełożeniu wałka i klawiatury u siebie i szukam jakiegoś wyjścia.
czesc. mial ktos problem taki iz po zalozeniu walka i klawiatury z d16z6 do glowicy d15z6 walek bardzo ciezko sie obraca? :/ po poluzowaniu srub walek obraca sie lzej... (skrecane oczywiscie kluczem dynamometrycznym)
Aparat juz zalozony? Moze odwrotnie zapiela Ci sie oska aparatu
Aparatu nie wlozylem jeszcze.
czesc. mial ktos problem taki iz po zalozeniu walka i klawiatury z d16z6 do glowicy d15z6 walek bardzo ciezko sie obraca? :/ po poluzowaniu srub walek obraca sie lzej... (skrecane oczywiscie kluczem dynamometrycznym)
Wychodzi na to że pasowanie za ciasne na głowicy trzeba zrobić odpowiednią tolerancję, bo jak się rozgrzeje może stanąć wałek.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.