Zobacz pełną wersję : Problem z przegrzewaniem się /ubytek oleju i płynu chłodniczego.
Witam.
Posiadam Civic Aerodeck 98' z silnikiem d15z8. Kupiłem go w Lublinie. Po powrocie do domu (300 km), pod domem mi się delikatnie zagotował (wskazówka pokazała 3/4 temperaturki). Wymieniłem termostat, 2 czujniki, nowy płyn chłodniczy. Nie pomogło.
Dałem nową uszczelkę pod głowicę. Głowica została zrobiona kompleksowo. Wszystko co dało się to zostało wymienione. Założyłem głowicę, wszystko poczyściłem i poskręcałem. Chwilę pojeździłem i znów zaczął się przegrzewać. Zauważyłem ostatnio że płyn chłodniczy jest dosyć śliski. W zbiorniczku wyrównawczym miałem zalany płyn pod kreskę max, teraz mam ledwo minimum. Tak samo z olejem - miałem 3/4 kreski zalany olej (Motul 6100 bodajże) a teraz mam ledwo minimum.
Dodam, iż samochód nie puszcza żadnego dymka, przy przyspieszaniu, gwałtownym gazowaniu, silnik jest zawsze rozgrzewany do właściwej temperatury pracy dopiero wtedy wyruszam w drogę.
Co mogę jeszcze sprawdzić / zrobić?
P.S.
Rozrząd z pompą wody został wymieniony jakieś 4-5 tys. km temu.
Sprawdzałeś czy nie masz np. niewielkiej nieszczelności chłodnicy ?
Jak jest reakcja w momencie gdy temperature masz już podwyższoną, wciśniesz gaz i trzymasz na 3 tysiącach - wskazówka temperatury idzie w górę, czy opada dość szybko ?
No właśnie chłodnica wygląda na suchą. Pożyczę od kolegi sprawną i wsadzę.
I tutaj są schody, bo czasem jest tak, że jak mam podwyższoną temperaturę i przygazuję to temperatura spadnie dość szybko, a czasem jest tak, że jak przygazuję to temperatura stoi.
//edit
Olej mi może wciągać, bo vtec czasem mi wchodzi ;)
Olej,fakt jak jeżdzisz z vtec może troszkę wciągnąć ,bo silnik nowy ne jest.Co do płynu,sprawdż wszyskie łączenia przewodów czy nie poci się,sprawdz czy wentylator załancza się za każdym razem.
No ale czy przy Vtecu może zejść prawie cały olej? Od poziomu max do min?
No nic, jutro na podnośnik biorę samochód i znów przejrzę całego. Jeszcze jeden termostat wymienię:D
Ten płyn to zmieniałeś po zakupie na nowy, czy nie bardzo wiadomo co tam jest ?
Co do przegrzewania to tak jak wyżej, czujnik wentylatora, zasyfiona/niewydolna chłodnica - tutaj rozumiałbym właśnie, że jak przygazujesz, to przepychasz płyn w obiegu, ale chłodnia nie jest w stanie wytracić ciepła i stąd Twój problem.
Sprawdź wentylator i podmień chłodnie, skoro masz od kogo.
Na nowy płyn. Czujnik wentylatora wymieniany.
Chłodnicę podmienię w tym tygodniu i napewno napiszę ;)
Na jakim vtec-u czasem jeździsz? D15Z8 to vtec-e bez 3.fazy z ****ięciem, więc przez to raczej oleju nie ubywa a na pewno nie tak gwałtownie.
W ciągu 1 miesiąca zeszło mi od maximum do minimum oleju na bagnecie.
Nie ma bata musi byc gdzies nieszczelny układ...moze ten olej michą cieknie? Nie jest skorodowana, dziurawa ?
Najlepsze jest to, że cały silnik od góry i od spodu jest suchy. Jeszcze dzisiaj popatrzę może coś znajdę ;)
//edit
Więc tak, wymieniłem chłodnicę, zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem.
Silnik się rozgrzał, wentylator zaczął pracować. Więc z początku było wszystko okej.
Jednak po przejechaniu 4 km normalną prędkością i postawieniu samochodu na pracującym silniku po 4-5 minutach zagrzał się, wentylator nie włączył się. Obie rury chłodnicy były gorące jednakowo i również były miękkie.
Jutro wymieniam czujnik wentylatora.
//edit
W chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym był płyn chłodniczy normalnie.
Gdzie w samochodzie dokładnie znajduje się czujnik wentylatora?
Obudowa termostatu. Idź od dolnego węża, od chłodnicy do silnika. Wtedy tam gdzie wchodzi wąż jest obudowa termostatu. W niej z szarą wtyczką jest czujnik ; )
A ok. Ehh ten czujnik wymieniałem.
Czy wentylator jest sterowany przekaźnikiem?
A ok. Ehh ten czujnik wymieniałem.
Czy wentylator jest sterowany przekaźnikiem?
Tak. Przekaźnik najpewniej to będzie ten w rogu pod maską, najbliżej ściany grodziowej.
Więc tak:
Wymieniłem dwa przekaźniki od wentylatora i czegoś tam jeszcze. Poczyściłem styki i powiem Wam że NIE GRZEJE SIĘ już ;)
Zatem problem rozwiązany z chłodzeniem. Jednak nie wiem gdzie mi ucieka olej. Coś poradzę ;) O wszystkim napisze na forum ;)
//edit:
Znalazłem problem z uciekającym olejem. Oring na uszczelnieniu zapłonu ;) Tak więc parę groszy i sprawa gotowa ;)
Temat do zamknięcia ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.