PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z przegrzewaniem się /ubytek oleju i płynu chłodniczego.



PawelDuzy
30-07-12, 14:55
Witam.

Posiadam Civic Aerodeck 98' z silnikiem d15z8. Kupiłem go w Lublinie. Po powrocie do domu (300 km), pod domem mi się delikatnie zagotował (wskazówka pokazała 3/4 temperaturki). Wymieniłem termostat, 2 czujniki, nowy płyn chłodniczy. Nie pomogło.

Dałem nową uszczelkę pod głowicę. Głowica została zrobiona kompleksowo. Wszystko co dało się to zostało wymienione. Założyłem głowicę, wszystko poczyściłem i poskręcałem. Chwilę pojeździłem i znów zaczął się przegrzewać. Zauważyłem ostatnio że płyn chłodniczy jest dosyć śliski. W zbiorniczku wyrównawczym miałem zalany płyn pod kreskę max, teraz mam ledwo minimum. Tak samo z olejem - miałem 3/4 kreski zalany olej (Motul 6100 bodajże) a teraz mam ledwo minimum.

Dodam, iż samochód nie puszcza żadnego dymka, przy przyspieszaniu, gwałtownym gazowaniu, silnik jest zawsze rozgrzewany do właściwej temperatury pracy dopiero wtedy wyruszam w drogę.

Co mogę jeszcze sprawdzić / zrobić?

P.S.
Rozrząd z pompą wody został wymieniony jakieś 4-5 tys. km temu.

probestic
30-07-12, 15:06
Sprawdzałeś czy nie masz np. niewielkiej nieszczelności chłodnicy ?
Jak jest reakcja w momencie gdy temperature masz już podwyższoną, wciśniesz gaz i trzymasz na 3 tysiącach - wskazówka temperatury idzie w górę, czy opada dość szybko ?

PawelDuzy
30-07-12, 15:09
No właśnie chłodnica wygląda na suchą. Pożyczę od kolegi sprawną i wsadzę.

I tutaj są schody, bo czasem jest tak, że jak mam podwyższoną temperaturę i przygazuję to temperatura spadnie dość szybko, a czasem jest tak, że jak przygazuję to temperatura stoi.

//edit

Olej mi może wciągać, bo vtec czasem mi wchodzi ;)

CRX1
30-07-12, 15:44
Olej,fakt jak jeżdzisz z vtec może troszkę wciągnąć ,bo silnik nowy ne jest.Co do płynu,sprawdż wszyskie łączenia przewodów czy nie poci się,sprawdz czy wentylator załancza się za każdym razem.

PawelDuzy
30-07-12, 16:34
No ale czy przy Vtecu może zejść prawie cały olej? Od poziomu max do min?

No nic, jutro na podnośnik biorę samochód i znów przejrzę całego. Jeszcze jeden termostat wymienię:D

probestic
30-07-12, 16:41
Ten płyn to zmieniałeś po zakupie na nowy, czy nie bardzo wiadomo co tam jest ?
Co do przegrzewania to tak jak wyżej, czujnik wentylatora, zasyfiona/niewydolna chłodnica - tutaj rozumiałbym właśnie, że jak przygazujesz, to przepychasz płyn w obiegu, ale chłodnia nie jest w stanie wytracić ciepła i stąd Twój problem.
Sprawdź wentylator i podmień chłodnie, skoro masz od kogo.

PawelDuzy
30-07-12, 19:15
Na nowy płyn. Czujnik wentylatora wymieniany.

Chłodnicę podmienię w tym tygodniu i napewno napiszę ;)

klepyn
30-07-12, 22:14
Na jakim vtec-u czasem jeździsz? D15Z8 to vtec-e bez 3.fazy z ****ięciem, więc przez to raczej oleju nie ubywa a na pewno nie tak gwałtownie.

PawelDuzy
30-07-12, 22:42
W ciągu 1 miesiąca zeszło mi od maximum do minimum oleju na bagnecie.

klepyn
31-07-12, 09:53
Nie ma bata musi byc gdzies nieszczelny układ...moze ten olej michą cieknie? Nie jest skorodowana, dziurawa ?

PawelDuzy
31-07-12, 09:58
Najlepsze jest to, że cały silnik od góry i od spodu jest suchy. Jeszcze dzisiaj popatrzę może coś znajdę ;)

//edit

Więc tak, wymieniłem chłodnicę, zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem.
Silnik się rozgrzał, wentylator zaczął pracować. Więc z początku było wszystko okej.

Jednak po przejechaniu 4 km normalną prędkością i postawieniu samochodu na pracującym silniku po 4-5 minutach zagrzał się, wentylator nie włączył się. Obie rury chłodnicy były gorące jednakowo i również były miękkie.

Jutro wymieniam czujnik wentylatora.

//edit

W chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym był płyn chłodniczy normalnie.

Gdzie w samochodzie dokładnie znajduje się czujnik wentylatora?

Poll
31-07-12, 19:43
Obudowa termostatu. Idź od dolnego węża, od chłodnicy do silnika. Wtedy tam gdzie wchodzi wąż jest obudowa termostatu. W niej z szarą wtyczką jest czujnik ; )

PawelDuzy
31-07-12, 23:27
A ok. Ehh ten czujnik wymieniałem.

Czy wentylator jest sterowany przekaźnikiem?

probestic
01-08-12, 05:52
A ok. Ehh ten czujnik wymieniałem.

Czy wentylator jest sterowany przekaźnikiem?

Tak. Przekaźnik najpewniej to będzie ten w rogu pod maską, najbliżej ściany grodziowej.

PawelDuzy
01-08-12, 22:20
Więc tak:

Wymieniłem dwa przekaźniki od wentylatora i czegoś tam jeszcze. Poczyściłem styki i powiem Wam że NIE GRZEJE SIĘ już ;)

Zatem problem rozwiązany z chłodzeniem. Jednak nie wiem gdzie mi ucieka olej. Coś poradzę ;) O wszystkim napisze na forum ;)

//edit:

Znalazłem problem z uciekającym olejem. Oring na uszczelnieniu zapłonu ;) Tak więc parę groszy i sprawa gotowa ;)

Temat do zamknięcia ;)