Zobacz pełną wersję : POMOCY!! ufo mrugajaca kontrolka swiec zarowych i blad p2185 coolant sensor
jestem na wakacjach za granica i mam lekka awarie, otoz po odpaleniu auta mruga mi kontrolka swiec zarowych i na centralnym wyswietlaczu pojawia sie ikonka silnika, podjechalem do jakiegos bosch serwis (jestem w chorwacji) zczytali bledy i wyszlo to
1. P2185 coolant temperature sensor 2 short to B+ mode 7, sporadic errors
2. P2185 coolant temperature sensor 2 short to B+ mode A, permanent errors,
Skasowali ale po kilku minutach znowu to samo, jedno co zauwazylem to to ze wentylator dosyc czesto sie wlacza i chodzi dosc dlugo po wylaczeniu silnika.
Powiedzieli ze to czujnik temperatury i nie wiadomo czy go zalatwia.
Pytanie jest czy moge z tym bledem/uszkodzeniem wracac do Polski ? (900km).
Dodam ze sprawa dosc pilna.
Hej,
Rozumiem, ze masz Diesla.
Najgorszym co może spotkać silnik Diesla to przegrzanie.
1. Jeśli czujnik temp zdechł to albo będzie Ci chłodził ciągle, przez co temperatura pracy będzie niższa czego rezultatem będzie wyższe spalanie. (chyba mniejszy problem i małe ryzyko powrotu - ja był korzystał z wakacji i wracał autkiem)
2. Jeśli czujnik nie włączy dużego obiegu to zagotujesz płyn - musisz przyglądać się zachowaniu temperatury w trasie - tu większe ryzyko powrotu długą trasą, tym bardziej że jest lato.
Jeśli to opcja 2 no to musiał być wracać sobie 90-100kmh w nocy i być może robić częste postoje. Zobacz czy wskazówka się podnosi, przydał by się schemat obiegu aby sprawdzić czy wszystkie węże się grzeją i czy/kiedy otwiera duży obieg.
Może sprytniejsi koledzy coś podpowiedzą.
Pozdrawiam.
z tego co zauwazylem to bardzo czesto mi sie wlacza wentylator, i jezdzac tutaj lokalnie (gorzysty teren) temperatura silnika w normie. Dodam ze na dworze temperatura wynosi grubo ponad 30 stopni. Z tego co dojrzalem i dotknalem (bo dostep oczywiscie zerowy to wszystkie weze sa gorace, lacznie z cala chlodnica, ogrzewanie tez smiga tak jak powinno. Jutro jestem umowiony na wizyte w aso honda w chorwacji, niestety dosyc daleko bo ponad 40 km, lokalni magicy boja sie tego dotykac, tymbardziej ze nie ma mozliwosci zalatwienia zadnej czesci...
Przypomniała mi sie stronka www.cro.pl - jest dział o serwisach samochodowych
Musiał byś przelecieć, może coś znajdziesz
http://cro.pl/forum/viewtopic.php?t=37314.
jak na razie znalazlem tylko jednego mechanika Bosch Service, zczytanie bledow i kasowanie jedynie 30 ojro...no comments, miejscowosc POREC, jutro jade do ASO Hondy, zobaczymy co powiedza:) JEstem w rejonie IStria a tutaj to normlanie dzicz...
dodam ze wentylator na chlodnicy mi non stop chodzi.....wiec chyba sterownik widzi ze jest za wysoka temperatura i dlatego caly czas uruchamia wentylator. Dobrze to rozumiem?
dodam ze wskazania temperatury na liczniku sa najbardziej ok, najpierw nic ale pozniej rosnie do normalnej
a chodzi ci wentylator chlodnicy czy klimy? Bo to jest roznica :p Wylacz klime i wtedy zobacz czy ci wentylator chodzi...
Co do tego co napisal GA_CEX i tym powrotem z predkoscia 80-100km/h to lekka przesada... W trasie chlodzenie powietrzem bedzie OK nawet w dzien i z normalna predkoscia jazdy. Jesli wentylator by wogole nie dzialal to problem moze pojawiac sie w korkach i na swiatlach w miescie, gdzie silnik moze sie grzac...
dodam ze wentylator na chlodnicy mi non stop chodzi.. Dziwisz sie? To standardowy kod bledu OBD2, padl Ci czujnik temperatury plynu chlodniczego zatem auto jest chlodzone "na zas" - w takiej sytuacji lepiej niedogrzany niz zagrzany silnik.
tak wiec po wizycie w aso honda w miejscowosci BUJE, chlopaki sciagneli podloge, sciagneli wtyczke z czujnika temperatury ktory wlacza wiatrak i co sie ukazalo?? otoz jeden pin z czujnika wyszedl razem z wtyczka, woda sie dostala, korozja i czujnik padl, chlopaki sie pocili i szukali jakiegos uzywanego czujnika, bo mieli kilka rozbitych civicow na parkingu ale niestety skonczylo sie ze zamowili mi nowy ktory bedzie w czwartek rano, nie skasowali ani jednego ojro i powiedzieli ze mam wpasc w czwartek rano na wymiane, czujnik okolo 100 ojro plus wymiana. Tak wiec czekam do czwartku, Dodam ze mimo tego ze wentylator chlodnicy non stop chodzi (nie ten od klimy) to temperatura silnika jest w normie czyli leciutko ponizej polowy tak jak zawsze:) pewnie dlatego ze tu sa upaly ponad 30 stopni. Tak wiec ja wracam do relaksu na plazy :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.