Zobacz pełną wersję : Ssak b16a SiR JDM do b18c4
JAk w temacie nabylem za grosze kompletny kolektor ssacy od b16a Sir JDM OBD1 170 KM. Plan jest taki by pozby sie oem ssaka c4 z Iab i wstawic ten b16a.
Posiadam ecu p73 od integry z obsluga IAB czy odpale silnik z tym kolektorem na tym ecu ???
Wiem ze jest kilka c4 z ssakiem b16a2 ale nie znalazlem zadnej z ssakiem b16a JDM ?? czy jest jakas roznica miedzy tymi ssakami ???
Czy moge zalozyc swojego krokowca z c4 wiem ze trzeba dospawac mocowanie do niego ???
Co mozna by jeszcze zrobic by jak najlepiej wykorzystac ta zamaine kolektora :
Rozwiercic przepustnice c4 ???
Porting kanalow ????
Przejscie na obd1 + p30 +strojenie ???
Czy wogole taka zmiana jakos wplynie na moc i moment ????
Kolektor z B16A i A2 to chyba to samo z wyjatkiem wlotu za przepustnicą (adekwatnie 60 i 62mm jak dobrze pamietam)
Krokowy z C4 pasuje - mocuje si go na 1 śrubę i wszystko jest ok, szczelnie, obroty trzyma itd.
Warto od razu rozwiercić ssaka i wstawić większą przepustnicę. Na pewno od razu wystrój to - będzie bezpieczniej no i będzie to poprawnie jechać :)
Na samym początku poszukaj dokładnie informacji na forum co do ssaków bo w C4 ssak ma inne mocowania i pewnie bedziesz musial swoj nowy nabytek troche pomodzic zeby go zalozyc. A swoja droga dobrze wystrojony silnik na ssacym z IAB wcale nie jest taki slaby
o ile sie nie myle to zeby zalozyc ssak z b16 do c4 trzeba przespawac kanał wodny po nie pasuje, i nie pasuja otwory wokol niego. wiec troche rzezby jest.
Właściwie żaden otwór montażowy nie pasuje ale patrząc od przodu auta na ssaka wszystkie otwory od prawej wystarczy wywiercić obok oryginalnych. Natomiast z lewej strony już trzeba dospawać kawałek flanszy. Kumpel który jest z resztą zarejestrowany na forum zakładał ssaka b16a2 do b18c4. Rozwiercał go i założył przepustnicę od h22a7. Dało to na prawdę sporo w górnym zakresie obrotów. Poważne efekty było widać po strojeniu całości.
wlasnie jestem na etapie dopasowywania wszytkich otworow mocujacych z czego wszytkie dolne pasuje idealnie ;)) trzeba rzezbic gorne + kanal wody.
Na dniach spawanie i mozna jechac z wire tuck ;)
Czy zawor EVAP ktory jest zaznaczony pozostaje przy zmianie czy mozna go usunac bo z tego co widze to on idzie on z dolnej czesci ssaka do zbiorniczka ktorego tez bedzie usuniety i zalozony oil catch tank a za bardzo nie widze miejsca by go podlaczyc przy nowym ssaku.
http://img267.imageshack.us/img267/9159/xc54w2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/xc54w2.jpg/)
blechu2403
07-08-12, 20:26
wlasnie jestem na etapie dopasowywania wszytkich otworow mocujacych z czego wszytkie dolne pasuje idealnie ) trzeba rzezbic gorne + kanal wody. Wszystkie otwory trzeba przerabiać i zaden tam idealnie nie pasuje
Wszystkie otwory trzeba przerabiać i zaden tam idealnie nie pasuje
dolnych otworow nie musialem wogole ruszac tylko gorne i kanal wody. Jak sie zbiore to napisze krok po korku jak to zrobic.
blechu2403
08-08-12, 14:45
dolnych otworow nie musialem wogole ruszac tylko gorne i kanal wody. Jak sie zbiore to napisze krok po korku jak to zrobic.
To załóz uszczelke bez przerabiania otworów i zobacz jak pasuja do gniazd.
To załóz uszczelke bez przerabiania otworów i zobacz jak pasuja do gniazd.
dokładnie. Dolne pasują na szlipki i nic poza tym. Dolne też trzeba przesunąć by otwory kolektora ładniej się zgrały z wlotami w gowicy. W innym wypadku jest duży próg.
' MADMAN '
09-08-12, 11:15
dolne otwory trzeba rozwiercić na tzw fasolki (górne nowonawiercone otwory powinny być tak nawiercone by ustawić kolektor we właściwej pozycji)
Juz teraz wiem o czym mowa odrysowalem wszytko gdyz nie mam uszczelki pod ssaka jeszcze ale jest tak jak mowicie panowie .
a nie lepiej od razu przerobic ssaka z c6? :P
a nie lepiej od razu przerobic ssaka z c6? :P
ssak z A2 - 50-100zł
ssak z c6 - kilka stówek
jak mi sie gdzies trafi od c6 to wymienie ale ciezko trafic i do tego duzo wiecej £££ ostatnio przeszedl kolo nosa ABES za £70 i z tego co czytalem to lepszy niz Skunk2 albo Blox.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.