Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : swap silnika do EJ9



dudix83
29-07-12, 17:47
Do powyzszej budy zawedrowal silnik:
d16z6 dol silnik
d16y2 glowica
d16w4 ssacy ( z automatu )
komputer obd2a z d16w4 oznaczenie PDT

Po samodiagnostyce wyskakuja 3 bledy:
19 - blad skrzyni automatycznej ( komp z automatu a teraz jest manualna skrzynia )
22 - vtec - rozumiem bo jeszcze nie podlaczylem
92 - EVAP - jeszcze nie podlaczylem

Po odpaleniu chodzi przez 5 sekund i gasnie. W momencie jak chodzi i dodaje gazu to go dusi i gasnie. Przy odpaleniu z gazem wcisnietym w podloge obroty rosna i jak odpuszcze to spadaja i gasnie. Pulsacyjne dodanie gazu nie pomaga.

Czy wina tkwi po stronie ssacego ( przepustniycy, z automatu ? )

Mam jeszcze ssacy z Y2 ale komp automatycznie wyrzuca blad IACV pomimo ze zmienilem wtyczke na 2 piny i zamienilem pin z pozycji a14 na a12 natomiast a13 odcialem calkowicie

macie jakis pomysl jak rozwiazac ten problem...

lukasz

markotny
29-07-12, 18:18
Mam jeszcze ssacy z Y2 ale komp automatycznie wyrzuca blad IACV pomimo ze zmienilem wtyczke na 2 piny i zamienilem pin z pozycji a14 na a12 natomiast a13 odcialem calkowicie

Nic dziwnego. Masz komputer OBD2 który tak czy siak będzie wymagał obecności w obwodzie sygnału z pinu A13 który odciąłeś więc dlatego automatycznie zapala się Check.

Obstawiałbym, że coś jest nie tak z układem zapłonowym.

dudix83
29-07-12, 19:53
ok EVAP zlikwodowany teraz pojawil sie blad 65 - czyli grzalka sondy lambda


Silnik faluje na obrotach od 2 tys do 1 tys i tak caly czas - czy na to moze miec wplyw grzalka sondy czy szukac raczej innej przyczyny.

moze jakis podcisnienia ?

wezyk gruby od zaworku EVAP na listwie paliwowej laczy go z jednej strony z pucha kolektora ssacego natomiast z drugiej wchodzi do filtra weglowego i jeszcze jeden idzie do oil boxa i to wszystko jesli chodzi o wezyki. mysle ze nic nie pominalem bo nie czuje nigdzie aby z tylu kolektora ssacego bylo jeszcze jakies podlaczenie wezyka....

no chyba ze teraz mam szukac cos w kierunku IACV albo FICV - moze jakos mnie nakierujecie ?

lukasz

markotny
29-07-12, 21:34
Silnik faluje na obrotach od 2 tys do 1 tys i tak caly czas - czy na to moze miec wplyw grzalka sondy czy szukac raczej innej przyczyny.

Nie

Jak masz w końcu podłączony w tej chwili krokowiec?? Bo pisałeś że podmieniałeś ssaki i przerabiałeś kabelki. Ja miałem kiedyś podobny przypadek jak podłączyłem d16y7 pod komputer p28:). Obroty mi falowały nonstop w przedziale od 3 tys do niemal 500.

Yotomeczek86
29-07-12, 23:52
Ja to bym posprawdzał poprawność lutowanej wiązki, i posprawdzać czy dobrze wszystko podłączyłeś - ze schematami. I na końcu podłączenie komputera który ma docelowo sterować silnikiem lub przeróbka tego z automata na manual. Pocieszę Cie :D Czeka Ciebie strojenie i tak :)

Michał102
30-07-12, 09:03
A bez strojenia nie będzie to działać poprawnie ? Wiązka i komputer są OBD2, więc o strojeniu możemy zapomnieć. Dodam, że operacja odbywa się na moim złomie :p

dudix83
30-07-12, 20:08
Nie

Jak masz w końcu podłączony w tej chwili krokowiec?? Bo pisałeś że podmieniałeś ssaki i przerabiałeś kabelki. Ja miałem kiedyś podobny przypadek jak podłączyłem d16y7 pod komputer p28:). Obroty mi falowały nonstop w przedziale od 3 tys do niemal 500.



na chwile obecna ssak jest z d16w4, tak samo jak komp i cala reszta osprzetu. Jedyne co moglbym pomylic to wtyczki z map sensora i TPS ale sprawdzilem wszystko i dziala poprawnie. Wiazka jest z d16y7 i nic nie musialem lutowac bo wiazka jest na obd2a


Ja to bym posprawdzał poprawność lutowanej wiązki, i posprawdzać czy dobrze wszystko podłączyłeś - ze schematami. I na końcu podłączenie komputera który ma docelowo sterować silnikiem lub przeróbka tego z automata na manual. Pocieszę Cie :D Czeka Ciebie strojenie i tak :)

nie kazdy komp da sie przerobic z auto na manuala.

markotny
30-07-12, 23:07
na chwile obecna ssak jest z d16w4, tak samo jak komp i cala reszta osprzetu. Jedyne co moglbym pomylic to wtyczki z map sensora i TPS ale sprawdzilem wszystko i dziala poprawnie. Wiazka jest z d16y7 i nic nie musialem lutowac bo wiazka jest na obd2a

A gaśnie nadal tak jak pisałeś czy już nie gaśnie ale falować zaczął??. Może jakieś lewe powietrze ciągnie skądś.

dudix83
01-08-12, 22:23
na chwile obecna faluje na obrotach od 1000 do 2000 jak tylko zlapie temperature. tak jakby chcial obnizyc obroty na normalne ale zaraz wskakuje na 2 tys obr.

psikalem plakiem po ssacym, przepustnicy i nie ma zadnej roznicy. natomiast jak przytkalem rure dolotowa to ja "zassalo-zagielo do srodka"i silnik zszedl na wolne obroty ale nie zgasl....

jesli chodzi o krokowiec - jak go najlepie sprawdzic czy dziala ? Odpiac od przepustnicy i podpiac zasilanie pod 2 zewnetrzne kable i ma sie krecic ?
iacv jest na 3 pinach od pinu a12 przez a13 do a14

wciaz mnie interesuje to czy czasem bledem nie jest zalozenie ssacego lacznie z osprzetem z d16w4 w automacie.- od takiego tez jest komp. na tylnej czesci kolektora ssacego jest miejsce na silniczek krokowy - splanowane pole bez otworow.

markotny
02-08-12, 02:07
A jakie masz obroty na rozgrzanym silniku przy odpiętym krokowcu??

dudix83
02-08-12, 15:24
po odpieciu krokowca obroty faluja ale .... "czesciej" nie sa tez stabilne.
po odpieciu tps wzrastaja na ok 2100 i stoja w miejscu

markotny
02-08-12, 15:46
A weź podmień przepustnicę. W w4 krokowiec jest pewnie na przepustnicy więc możesz podmienić na Y7 lub nawet na upartego z D14.

Michał102
02-08-12, 15:48
Tylko czy ta z D14 nie będzie miała za małej średnicy ? No i chyba kółko będzie trzeba przełożyć z innej, bo przepustnica nie będzie się otwierać do końca.

markotny
02-08-12, 15:55
Ale tu chodzi tylko by sprawdzić czy czujniki na przepustnicy są OK. Szkoda że gdzieś bliżej nie mieszkacie to bym was poratował bo mam 100% sprawną przepustnice z mojego Y7:)

dudix83
03-08-12, 20:29
Ale tu chodzi tylko by sprawdzić czy czujniki na przepustnicy są OK. Szkoda że gdzieś bliżej nie mieszkacie to bym was poratował bo mam 100% sprawną przepustnice z mojego Y7:)


ta moja z y2 tez na bank sprawna. jak znajde chwile czasu to przewierce ssacy z w4 zeby zrobic miejsce na krokowca i podepne przepustnice z y2. okaze sie czy komputer tak steruje obrotami czy tez wina lezy w tym ze ssacy jest z automatu