Zobacz pełną wersję : swap silnika do EJ9
Do powyzszej budy zawedrowal silnik:
d16z6 dol silnik
d16y2 glowica
d16w4 ssacy ( z automatu )
komputer obd2a z d16w4 oznaczenie PDT
Po samodiagnostyce wyskakuja 3 bledy:
19 - blad skrzyni automatycznej ( komp z automatu a teraz jest manualna skrzynia )
22 - vtec - rozumiem bo jeszcze nie podlaczylem
92 - EVAP - jeszcze nie podlaczylem
Po odpaleniu chodzi przez 5 sekund i gasnie. W momencie jak chodzi i dodaje gazu to go dusi i gasnie. Przy odpaleniu z gazem wcisnietym w podloge obroty rosna i jak odpuszcze to spadaja i gasnie. Pulsacyjne dodanie gazu nie pomaga.
Czy wina tkwi po stronie ssacego ( przepustniycy, z automatu ? )
Mam jeszcze ssacy z Y2 ale komp automatycznie wyrzuca blad IACV pomimo ze zmienilem wtyczke na 2 piny i zamienilem pin z pozycji a14 na a12 natomiast a13 odcialem calkowicie
macie jakis pomysl jak rozwiazac ten problem...
lukasz
Mam jeszcze ssacy z Y2 ale komp automatycznie wyrzuca blad IACV pomimo ze zmienilem wtyczke na 2 piny i zamienilem pin z pozycji a14 na a12 natomiast a13 odcialem calkowicie
Nic dziwnego. Masz komputer OBD2 który tak czy siak będzie wymagał obecności w obwodzie sygnału z pinu A13 który odciąłeś więc dlatego automatycznie zapala się Check.
Obstawiałbym, że coś jest nie tak z układem zapłonowym.
ok EVAP zlikwodowany teraz pojawil sie blad 65 - czyli grzalka sondy lambda
Silnik faluje na obrotach od 2 tys do 1 tys i tak caly czas - czy na to moze miec wplyw grzalka sondy czy szukac raczej innej przyczyny.
moze jakis podcisnienia ?
wezyk gruby od zaworku EVAP na listwie paliwowej laczy go z jednej strony z pucha kolektora ssacego natomiast z drugiej wchodzi do filtra weglowego i jeszcze jeden idzie do oil boxa i to wszystko jesli chodzi o wezyki. mysle ze nic nie pominalem bo nie czuje nigdzie aby z tylu kolektora ssacego bylo jeszcze jakies podlaczenie wezyka....
no chyba ze teraz mam szukac cos w kierunku IACV albo FICV - moze jakos mnie nakierujecie ?
lukasz
Silnik faluje na obrotach od 2 tys do 1 tys i tak caly czas - czy na to moze miec wplyw grzalka sondy czy szukac raczej innej przyczyny.
Nie
Jak masz w końcu podłączony w tej chwili krokowiec?? Bo pisałeś że podmieniałeś ssaki i przerabiałeś kabelki. Ja miałem kiedyś podobny przypadek jak podłączyłem d16y7 pod komputer p28:). Obroty mi falowały nonstop w przedziale od 3 tys do niemal 500.
Yotomeczek86
29-07-12, 23:52
Ja to bym posprawdzał poprawność lutowanej wiązki, i posprawdzać czy dobrze wszystko podłączyłeś - ze schematami. I na końcu podłączenie komputera który ma docelowo sterować silnikiem lub przeróbka tego z automata na manual. Pocieszę Cie :D Czeka Ciebie strojenie i tak :)
A bez strojenia nie będzie to działać poprawnie ? Wiązka i komputer są OBD2, więc o strojeniu możemy zapomnieć. Dodam, że operacja odbywa się na moim złomie :p
Nie
Jak masz w końcu podłączony w tej chwili krokowiec?? Bo pisałeś że podmieniałeś ssaki i przerabiałeś kabelki. Ja miałem kiedyś podobny przypadek jak podłączyłem d16y7 pod komputer p28:). Obroty mi falowały nonstop w przedziale od 3 tys do niemal 500.
na chwile obecna ssak jest z d16w4, tak samo jak komp i cala reszta osprzetu. Jedyne co moglbym pomylic to wtyczki z map sensora i TPS ale sprawdzilem wszystko i dziala poprawnie. Wiazka jest z d16y7 i nic nie musialem lutowac bo wiazka jest na obd2a
Ja to bym posprawdzał poprawność lutowanej wiązki, i posprawdzać czy dobrze wszystko podłączyłeś - ze schematami. I na końcu podłączenie komputera który ma docelowo sterować silnikiem lub przeróbka tego z automata na manual. Pocieszę Cie :D Czeka Ciebie strojenie i tak :)
nie kazdy komp da sie przerobic z auto na manuala.
na chwile obecna ssak jest z d16w4, tak samo jak komp i cala reszta osprzetu. Jedyne co moglbym pomylic to wtyczki z map sensora i TPS ale sprawdzilem wszystko i dziala poprawnie. Wiazka jest z d16y7 i nic nie musialem lutowac bo wiazka jest na obd2a
A gaśnie nadal tak jak pisałeś czy już nie gaśnie ale falować zaczął??. Może jakieś lewe powietrze ciągnie skądś.
na chwile obecna faluje na obrotach od 1000 do 2000 jak tylko zlapie temperature. tak jakby chcial obnizyc obroty na normalne ale zaraz wskakuje na 2 tys obr.
psikalem plakiem po ssacym, przepustnicy i nie ma zadnej roznicy. natomiast jak przytkalem rure dolotowa to ja "zassalo-zagielo do srodka"i silnik zszedl na wolne obroty ale nie zgasl....
jesli chodzi o krokowiec - jak go najlepie sprawdzic czy dziala ? Odpiac od przepustnicy i podpiac zasilanie pod 2 zewnetrzne kable i ma sie krecic ?
iacv jest na 3 pinach od pinu a12 przez a13 do a14
wciaz mnie interesuje to czy czasem bledem nie jest zalozenie ssacego lacznie z osprzetem z d16w4 w automacie.- od takiego tez jest komp. na tylnej czesci kolektora ssacego jest miejsce na silniczek krokowy - splanowane pole bez otworow.
A jakie masz obroty na rozgrzanym silniku przy odpiętym krokowcu??
po odpieciu krokowca obroty faluja ale .... "czesciej" nie sa tez stabilne.
po odpieciu tps wzrastaja na ok 2100 i stoja w miejscu
A weź podmień przepustnicę. W w4 krokowiec jest pewnie na przepustnicy więc możesz podmienić na Y7 lub nawet na upartego z D14.
Tylko czy ta z D14 nie będzie miała za małej średnicy ? No i chyba kółko będzie trzeba przełożyć z innej, bo przepustnica nie będzie się otwierać do końca.
Ale tu chodzi tylko by sprawdzić czy czujniki na przepustnicy są OK. Szkoda że gdzieś bliżej nie mieszkacie to bym was poratował bo mam 100% sprawną przepustnice z mojego Y7:)
Ale tu chodzi tylko by sprawdzić czy czujniki na przepustnicy są OK. Szkoda że gdzieś bliżej nie mieszkacie to bym was poratował bo mam 100% sprawną przepustnice z mojego Y7:)
ta moja z y2 tez na bank sprawna. jak znajde chwile czasu to przewierce ssacy z w4 zeby zrobic miejsce na krokowca i podepne przepustnice z y2. okaze sie czy komputer tak steruje obrotami czy tez wina lezy w tym ze ssacy jest z automatu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.