Zobacz pełną wersję : ubywa płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym po naprawie chłodnicy
MagicMaciek
29-07-12, 00:56
Cześć,
Wiem, że temat wałkowany był wielokrotnie (przejrzałem archiwa), ale...
Mam Civic'a 1,4 i 3D. Miałem nieszczelną chłodnicę - zielone krople płynu na spodzie chłodnicy. Byłem z tym u mechanika i to naprawił jakimś silikonem itp. Po odbiorze dolałem płynu do połowy. Podłożyłem folie pod samochód, żeby sprawdzać, czy przypadkiem nie kapie. wszystko było ok. Ale...po jakimś tygodniu zajrzałem pod maskę, żeby sprawdzić stan płynu, a tam znowu jakieś 2 cm pod minimum:/ Dziś na folii znalazłem kilka kropel płynu chłodniczego, ale jak przyjrzałem się chłodnicy i okolicom, to nie było śladów wycieku.
Zakładam, że to nie uszczelka pod głowicą, bo nie dymi mi na biało, nie mam osadu na oleju, a w zbiorniczku wyrównawczym też nie mam żadnych śladów oleju.
Nagrzewnica też mi nie cieknie, bo wykładzina sucha.
Jak to możliwe, że na folii pod autem było tylko kilka kropel płynu, a w zbiorniczku wyrównawczym znaczny ubytek?
dzięki za odpowiedzi...
P.S.
Przejechałem się dosyć ostro autem, a potem w garażu na załączonym silniku sprawdzałem czy nie ma jakiś wycieków - i nie było. Potem zgasiłem auto i przez ok. 45 min obserwowałem wycieki pod chłodnicą - i też nic.
Sprawdz pod ssakiem czy nie ma w tych okolicach wycieku.
Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
MagicMaciek
29-07-12, 13:08
Brak wycieków, a co dziwne...
Wczoraj zrobiłem eksperyment:
dodałem płynu do minimum i przejechałem się na wysokich obrotach dłuższa trasę. Po powrocie sprawdziłem w garażu i płyn był ciągle na minimum. Wstaje dziś rano, sprawdzam poziom płynu, a tam pod minimum. Co dziwne na folii pod autem brak śladów wycieków, na chłodnicy też żadnych śladów nie ma.
Czy to znaczy, ze płyn który gdzieś tam się wydostaje odparowuje od razu?
A może jest jakaś inna przyczyna ubytku płynu?
A czy przyczyną może być nieszczelny korek chłodnicy? (coś tak obiło mi się o uszy)
Dzięki za odpowiedź
Odparowywać może dość szybko, ale bez przesady.
Musisz przejrzęć wszystkie węże, wszystkie połączenia - może coś jednak minimalnie puszcza.
Jeśli naprawdę nigdzie nie znajdziesz tej nieszczelności, to jedyna myśl jaka mi się nasuwa, to jednak UPG.
Wczoraj zrobiłem eksperyment:
dodałem płynu do minimum i przejechałem się na wysokich obrotach dłuższa trasę. Po powrocie sprawdziłem w garażu i płyn był ciągle na minimum. Wstaje dziś rano, sprawdzam poziom płynu, a tam pod minimum. Co dziwne na folii pod autem brak śladów wycieków, na chłodnicy też żadnych śladów nie ma.
Dolałeś płynu na zimnym silniku do poziomu MIN - ok
Pojeździłeś, zagrzałeś silnik poziom płynu dalej wskazuje MIN - dziwne! Gdy silnik się nagrzewa to automatycznie płyn zwiększa swoją objętość. Na ciepłym silniku powinno być go więcej w zbiorniczku wyrównawczym niż na zimnym ...
Nie dziwota, że na następny dzień jest go poniżej poziomu MIN.
Stawiam, że któryś z węży może puszczać .. sprawdź raz jeszcze dokładnie.
A dolałeś najpierw w chodnicy pod korek ?
MagicMaciek
29-07-12, 18:11
A dolałeś najpierw w chodnicy pod korek ?
W chłodnicy był płyn pod sam korek.
Na wężach też brak śladów, żeby ciekło.
Zajrzałem dziś znów pod chłodnicę i zobaczyłem tam 4 płaskie zielone kropelki. Na folii brak śladów płynu. Nawet jeśli chłodnica jest dalej nieszczelna, to jak wytłumaczyć fakt, że ubyło mi jakieś 250 ml płynu, a brak jest jakichkolwiek śladów na folii, ze cieknie. Te krople płynu na chłodnicy to minimalne straty, więc nie rozumiem skąd tak duży ubytek w zbiorniczku wyrównawczym.
Doleję dziś znowu pod min. i poobserwuję.
Zapewne te kropelki to tylko pozostałości po płynie który wyciekł nieszczelną chłodnicą i zdażył odparować
Dokładnie. Po za tym możesz nie widzieć tego płynu z tego powodu że na ciepłym tylko go wyrzuca przez niewielkie nieszczelności(duże ciśnienie).
MagicMaciek
03-08-12, 18:57
Mam pytanie:
Czy ta chłodnica będzie pasowała do mojego samochodu? Honda Civic 1.4iS, 3D, 1997 rok
...i czy ma jakieś znaczenie, że auto jest 3-drzwiowe lub 5-drzwiowe?
link do aukcji poniżej:
http://allegro.pl/honda-civic-91-01-crx-hr-v-chlodnica-wody-nowa-i2478921843.html
dzięki za odpowiedzi...
U mnie krociec mial mikropekniecie i ciekl. Na zimnym za cholere nie moglem znalezc skad cieknie. Jak sie nagrzal zauwazylem kilka milimetrow takiego mikropekniecia skad delikatnie saczyl sie plyn.
MagicMaciek
23-11-12, 13:05
Witam,
No więc jeździłem jakiś czas i obserwowałem stan płynów w moim Civic’u. Przy niewielkich odległościach płynu ubywało tylko trochę, ale kiedy wybrałem się ostatnio w dłuższą trasę, to ubytek był duży.
Kiedy sprawdziłem po przyjeździe na chłodnym silniku, to płyn był lekko pod minimum. Poza tym bierze mi pewne ilości oleju (no, ale to chyba normalka, bo auto jest dosyć leciwe). Wszystko na bieżąco uzupełniam.
Chłodnicę wymieniłem na nówkę i jest ok, przewody chłodnicy też obserwowałem i nie zauważyłem żadnych wycieków.
Obawiam się, że to może być uszczelka pod głowicą:/ Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Po obserwacjach zauważyłem:
- po ubytku płynu chłodniczego na bocznych ścianach zbiorniczka wyrównawczego (powyżej poziomu płyny) została taka czarna maź w niektórych miejscach.
- na powierzchni płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym unoszą się takie bardzo cieńkie smugi. Nie są to ‘tłuste plamy jak w rosole’, ale wygląda to tak, jakby ktoś coś tam wlał i zamieszał.
(Zaznaczam, że oba te przypadki mogą mieć związek z moją wymianą chłodnicy. Mechanik spuścił mi płyn z chłodnicy do miski (i możliwe, że była ona brudna), a potem wlał go z tej miski powrotem do nowej chłodnicy. Reszta płynu, który dolałem była nowa)
- nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale kiedy chciałem też sprawdzić poziom płynu chłodniczego w chłodnicy, to po zdjęciu korka chłodnicy wybiło mi trochę płynu.
- nie zauważyłem, żeby auto jakoś bardzo mocno mi dymiło z wydechu (a z tego, co wiem, to jest to m.in. objaw padniętej uszczelki).
- Czy macie może pomysł dlaczego mam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?
- Jak sprawdzić, czy uszczelka rzeczywiście jest padnięta? (słyszałem, że można to sprawdzić w ASO za kilkadziesiąt złotych jakimś badaniem)
Dzięki bardzo za odpowiedzi…
a pod korkiem oleju sprawdzałeś? jak będzie tam masło to będzie prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod głowicą
MagicMaciek
23-11-12, 23:33
a pod korkiem oleju sprawdzałeś? jak będzie tam masło to będzie prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod głowicą
Sprawdzałem. Za dużo tam nie widać (nawet z lampą), ale jak się dokładnie przyjrzeć to wygląda, że olej jest ok.
masło pod korkiem widać na pierwszy rzut oka ;)
foto przykładowe z netu
http://s2.ifotos.pl/img/1_hhqprpx.jpg
MagicMaciek
24-11-12, 17:19
...a to nie. Nie mam nic takiego.
piotreek23
05-12-12, 08:15
Weź no odpal auto,zaciągnij sobie ręczny ;-) i otwórz w trakcie pracy wyrównawczy. Tylko nie na gorącym silniku!!! Jak się bedzię "gotować" to może oznaczać uszczelkę.
Można też podjechać do mechaniora i sprawdzić kompresję na cylindrach..to też coś powie.
BTW. Jak masz szlam to ja bym ten płyn spuścił i wymienił na nowy.
słyszałem, że można to sprawdzić w ASO za kilkadziesiąt złotych
czem prędzej się wybierajcie do aso pośpieszajcie...
odpowietrz najpierw porzadnie uklad, zalej do pelna i sprawdz jeszcze raz. Bo mam wrazenie ze caly czas miales kiepsko odpowietrzony. Dopiero potem szukaj dalej przyczyny. Nie tylko w aso sprawdza ci czy to uszczelka pod głowica, ale tam oczywiscie najdrozej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.