Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : mały akumulator motocyklowy - wiretuck



zakit
27-07-12, 21:58
jak to z tym jest, czy taki akumulator ktory ma kilka Ah da rade utrzymac samochod na chodzie?

jak to jest z przeładowaniem go przez alternator?

zakladajac ze w moim samochodzie w praktyce nie ma nic z elektryki poza swiatlami(ogolnie oswietleniem), wycieraczkami i wentylatorami (chlodnica+dmuchawa)

da rade duzo zaoszczedzic na takim akumulatorze, ale jak wtedy z jego zywotnoscia i funkcjonalnością?

Maskunt
27-07-12, 23:48
Nie lepiej przenieść akumulator do bagażnika i się nie martwić? Żywotność na pewno będzie mniejsza.

Yotomeczek86
27-07-12, 23:57
Żelowy kup, są mniejsze. No ale cena ;] nie zachęca ;]

LukasN
28-07-12, 00:19
Podlicz ile mocy potrzeba Ci na wszystko co chodzi w samochodzie i będziesz wiedział jaki Ci potrzebny :)


jak to jest z przeładowaniem go przez alternator?

a to nie jest tak, że układ pobiera odpowiednią ilość prądu do naładowania aku (jeżeli trzeba) + funkcjonowania urządzeń? Problem chyba jest tylko wtedy gdy alternator daje za mało mocy żeby i naładować aku i zasilić reszte...

Gorliś
28-07-12, 01:47
Ponoc takie niezle sie sprawuja: http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v-20ah-vipow-bezobslugowy-gw24-i2500151827.html

zakit
28-07-12, 05:26
Ponoc takie niezle sie sprawuja: http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v-20ah-vipow-bezobslugowy-gw24-i2500151827.html


bardzo fajny, mysle ze moglbym sprawdzic takie rozwiazanie.
pytanie jeszcze jak z rozruchem samochodu, da rade? ;)



Maskunt, ale tu nie chodzi o to ze do bagaznika, tylko o to zeby przy okazji tego przeniesienia zejsc troche z masy ;)

Chipsy2
28-07-12, 06:20
a że tak dziwnie zapytam auto masz zamiar palić korbą czy jak że nie bierzesz pod uwagę rozrusznika ? nie wspominając już o okresie zimowym

Gorliś
28-07-12, 06:31
Odpalenie nie jest problemem (kilka aut na tym jezdzi). Ale do jazdy codziennej oraz eksploatacji zimowej trzeba by pojsc juz w drozsze zabawki np.: http://www.autosound.pl/hwenergeticspv2020ah12vcca220asca1500a-p-2942.html
Te tanie zelowki to raczej tylko na czas upalania.

Furious
28-07-12, 07:20
spokojnie auto odpala na takim małym aku, w zime pewnie nie da rady, ale ja w zime nie jezdze wiec nie wiem.

zakit
28-07-12, 13:53
jak tylko temp spada ponizej 4 st samochod idzie w odstawke ;) wiec z tym nie ma problemu


a że tak dziwnie zapytam auto masz zamiar palić korbą czy jak że nie bierzesz pod uwagę rozrusznika ? nie wspominając już o okresie zimowym

no koledzy napisali ze da rade, wiec chyba wszystko jasne ;) jesli wystarczy to dobrze, jesli nie to bede sie wtedy zastanawial :)

Chipsy2
28-07-12, 14:50
skoro autko w okresie zimowym stoi to jak najbardziej okej

whoytas
29-07-12, 07:38
Tylko pamiętaj ze alternator będzie za mocny do takiego aku co może spowodować uszkodzenie baterii przeładowanie, uszkodzenie celi i finalnie wyjebajnie na śmietnik kilku zloty, nie wiem jak to jest z zelowymi aku bo nie siedzę w tym temacie ale za ta kasę to wolałbym chyba mieć zwykły w bagażniku :D

zakit
29-07-12, 13:48
no i wlasnie o to sie rozchodzi, jak jest z tym przeladowaniem?

jesli chodzi o kase, w sumie to mozna kupic za tyle samo co zwykly aku, a zawsze bedzie mniej kilo :P

NoName
29-07-12, 16:39
co wy z tym przeładowaniem ????? 12Volt to 12Volt. Jak jest zepsuty regulator napięcia to rozwali nawet krowę do traktora a tak to po prostu z małego za dużo chechłać się nie da. Ten z linka jest OK

Yotomeczek86
29-07-12, 16:56
Ale 12V 5A a 12V 75A to znaczna różnica... (liczby czysto przypadkowe). Można przeładować baterię i straci ona na swojej żywotności i potem padnie. Zresztą układ ładowania do akumulatorów żelowych jest troszkę inny niż do akumulatorów ołowiowych

zakit
29-07-12, 20:32
ja nie wiem, dlatego sie pytam.
napiecie to jedno, a natezenie to drugie.

nie znam sie absolutnie na elektryce(jakies podstawy owszem) wiec zadaje pytania.

Ralfi
29-07-12, 21:37
Kiedy akus sie naladuje to po prostu nie przyjmuje pelnego pradu ladowania. Regulator w civicu daje jakies 14,4v i tyle. A zwykly akumulator ktory ma 45Ah to myslicie, ze tez teoretycznie nie jest przeladowywany? Przeciez taki akus po 2h jazdy tez teoretycznie bylby juz dawno przeladowywany, a przeciez nie jezdzicie na pustym akusie, wiec tak naprawde 15 minut jazdy i juz powinien byc pelny. Podsumowujac bierz tego akusa i nie wymyslaj :D

whoytas
29-07-12, 22:13
Widzisz wszystko teoretycznie, a w praktyce jest inaczej... Ale nie chce mi się rozpisywać na ten temat warto jednak zapoznać się z materiałem np. http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/419/zasady-doboru-akumulatorow.html
Akumulatory nie sa od tak zakładane pierwsze lepsze z łapanki itd. Zapotrzebowanie na prąd różnych odbiorników w aucie jest różna itd.
tutaj jeszcze fajnie piszą http://www.akumulatory.auto.pl/porady
Myślę ze nie ma co cudować....

Tomeszek
29-07-12, 22:22
mniejsze akumulatory (o mniejszej pojemności) mają niższy prąd ładowania. Ten który chcesz kupić możesz założyć ale nie wiadomo jak długo będzie ciągnął. Ładowanie zbyt dużym prądem wpływa negatywnie na żywotność akusów, tył w civicu i tak jest mega lekki, więc jak założysz tam zwykły aku to raczej bardzo się nie pomylisz z decyzją ;)

Michu_POZ
30-07-12, 00:30
Też się kiedyś zastanawiałem nad zmianą aku na żelówkę i wyczytałem że to musi być żelowy typu agm dlaczego jest opisane na przykład tutaj http://www.sklepcentra.pl/centra/centrum-wiedzy/149-roznica-pomiedzy-akumulatorem-zelowym-a-agm.html ja chwilowo zostawiłem temat wymiany bo te kilka kilogramów mnie nie zbawi a akumulator mam sprawny. Jak komuś działa na takim zwykłym z ups to fajnie. Te agm stosuję się między innymi do motocykli mogą pracować w nietypowych pozycjach nic z nich nigdy nie wycieknie nawet jak pękną niektóre mają nawet w opisie że można montować w kabinie.

Yotomeczek86
30-07-12, 01:56
Podsumowując. Wydasz więcej kasy na modyfikację układu ładowania, do tego akumulator mniejszy niż po prostu stary do bagażnika wrzucić. Różnica tych paru kg nie jest warta takiego zachodu.

NoName
30-07-12, 11:02
Podsumowując to wrzucaj ten aku i pała, pała, pała :)

zakit
30-07-12, 12:10
masakra jak mieszacie :P

nie chodzi o to gdzie bedzie ten aku, bo to akurat mi zwisa. chodzi o to zeby byl lzejszy ;) walka o kilogramy na pelnej linii ;)


zobaczymy, bo chyba sproboje kupic jednak ten lzejszy.
dziki za pomoc tak czy siak ;)

whoytas
30-07-12, 13:21
Walcząc o kg kupiłbym honde jazz :P i wtedy laminaty i d15 doładowane :P ot

zakit
31-07-12, 02:16
juz wolalbym b18 doladowane. tak czy siak wychodzimy z klasy ;)

koniec gadania, mniej wiecej mam obraz na czym stoje, bo nowy aku i tak musze kupic i tak ;)

Michu_POZ
31-07-12, 16:19
To daj znać co kupiłeś i jak wrażenia

whoytas
31-07-12, 20:29
Stawiam na to ze aku szybko wysra się :P

Van_Dal
31-07-12, 22:00
z akku będziesz miał tylko 1 problem, z czysto elektrycznego punktu widzenia,
zaraz po rozruchu jak odda prawie cały prąd z siebie to alternator zacznie go ładować prądem, w sumie dla takiego 20 Ah wielkości 9/10 C, mimo że przez chwileczkę ale jednak. Drugą rzecza która ubija te małe akumulatory to rozładowywanie do 0.

więc jeżeli tylko ograniczysz prąd ładowania po rozruchu i nie będziesz męczył podczas odpalania tego akku do końca to żadnych problemów z autkiem nie będziesz miał. a nawet taki aku posłuży Ci długo jak zadbasz o te 2,

o pobór prądu przez światła i wentylatory sie nie martw dopóki masz sprawny alternator,

Michu_POZ
31-07-12, 22:32
Stawiam na to ze aku szybko wysra się :P Miałeś taki czy tak sobie gdybasz ? Motocykle też potrzebują trochę prądu przy rozruchu i to normalnie działa.

whoytas
31-07-12, 22:52
Zobaczysz co ci będę tłumaczył, nasprzedawalem się trochę akumulatorów... Ale ja się nie znam...

Yotomeczek86
01-08-12, 03:06
Miałeś taki czy tak sobie gdybasz ? Motocykle też potrzebują trochę prądu przy rozruchu i to normalnie działa.

Tylko że motocykl ma przystosowaną prądnice i układ ładowania do takiego aku... Mądra głowo ;]

Furious
01-08-12, 08:28
Stawiam na to ze aku szybko wysra się :P

co to znaczy szybko?

Michu_POZ
01-08-12, 14:47
Tylko że motocykl ma przystosowaną prądnice i układ ładowania do takiego aku... Mądra głowo ;] Wytłumacz mi proszę na czym polega to "przystosowanie" ? Specjalisto ;]

Yotomeczek86
01-08-12, 15:07
inny regulator napięcia w prądnicy/alternatorze - mniejsza obciążalność i mniejszy prąd ładowania zapewne max 1A, w samochodzie około 2A co jest różnicą rzędu 100%

Michu_POZ
01-08-12, 17:00
Aha wychodzi na to że mnie oszukali i to do tego w szkole jak dobrze ze jest forum i Yotomeczek86

whoytas
01-08-12, 17:43
Najwidoczniej byłeś w szkole w tych latach co wszyscy kłamali :D

Ralfi
01-08-12, 22:13
Bierz tego malego akusa i nie sluchaj glupot. U nas w rajdowce juz 3ci rok ciagnie taki maly i dziala.

Saiti
02-08-12, 22:59
Aha wychodzi na to że mnie oszukali i to do tego w szkole

Albo przechodziłeś falę, czy coś ;)

W każdym razie - bierz małe aku jeśli naprawdę szukasz masy, chociaż żelowe i tak są cięższe z tego co kojarzę. Działać będzie, chociaż nie tak, jakbyśmy mieli OEM looka ;)

Michu_POZ
03-08-12, 16:24
Albo przechodziłeś falę, czy coś Daruj sobie takie osobiste docinki i wypowiadaj się jeżeli masz o czymś pojęcie.