Zobacz pełną wersję : stan oleju
Witam wszystkich Hondziarzy,
mam pytanie w jaki sposob sprawdzic stan oleju bagnetem (otwor na bagnet mam w kolektorze wylotowym) czy trzeba dociskac bagnet do samego konca (pokazuje mi wtedy ponad stan) czy wystarczy go delikatnie wsunac do oporu i nie dopychac (wtedy stan jest ok pomiedzy min a max)? ponad stan jest wtedy jak sie go do samego konca wcisnie w ten otwor. Nie mam juz zielonego pojecia dlatego napisalem tutaj z nadzieja ze moze Wy mi pomozecie. zanim sie dopcha do konca to sa wyczuwalne jeszcze jakies 3 poziomy zablokowania bagnetu w otworze z tym ze 2 ostatnie sa juz ponad stan. Silnik jaki mam to d16y3.
pozdrawiam
Na uchwycie bagnetu jest plastikowa faska znacznie grubsza od prowadzenia uchwytu, gdy ona dotknie metalowej rurki otworu pomiaru oleju wtedy bagnet jest prawidłowo osadzony. Nadmiar oleju może spowodować uszkodzenie katalizatora
czyli rozumiem ze gdy delikatnie wsuwam bagnet to jest ok? bo jak mocniej docisne to przeskoczy ten plastik? nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi o takie wystajace kropki na gorze bagnetu? moglbym prosic o jakies foto? zdjecie np jak to u was wyglada jak na maxa docisniecie ten bagnet jaki poziom jest wtedy i jak prawidlowo mierzyc. Moze ktos ma jeszcze jakies sugestie?
ps wydaje mi sie ze ty mowisz o innym bagnecie niz ja mam, ja mam otwor w kolektorze wylotowym i ten bagnet przed uchwytem ma jeszcze taką oslonkę kawalek druta i dopiero pomaranczowy uchwyt.
Chcialem tlumaczyc ale w trakcie rece mi opadly. Wrzuc fote bagnetu tego co masz to Ci koledzy powiedza.
Jak mozna bagnet wlozyc i nie dopychac? yyy... Nie czaje. Wsadzasz i jest wlozony w jednej pozycji.
W aucie oleju nie sprawdza sie jak w moto, gdzie po wykreceniu bagnetu NIE wkrecasz go a tylko wsuwasz az do momentu gwintu i tak sprawdzasz. W aucie wsuwasz caly, wyjmujesz i widzisz poziom.
Bagnet powinien wskoczyć że tak powiem. Głębiej się nie da włożyć. Czyli kolego masz nadmiar (jeśli dobrze mierzysz) i radzę szybko go usunąć.
Rexio ma rację. Daj fotkę bagnetu, bo coś mi się zdaje, że masz bagnet nie od swojego auta.
Bagnet powinien wskoczyć że tak powiem. Głębiej się nie da włożyć. Czyli kolego masz nadmiar (jeśli dobrze mierzysz) i radzę szybko go usunąć.
No dokladnie chodzi o to wskoczenie ale wrzuce jeszcze jutro foty bagnetu dla pewnosci. Jak juz wskoczy to sie glebiej nie da, a jak wsune tylko w ten otwor bez wiekszego nacisku to siedzi w otworze ale moze byc jeszcze glebiej (wskoczenie) jak sie dopcha.
Bagnet ma ciasno siedzieć do końca:) + mały tip - poziom oleju sprawdzaj na płaskiej nawierzchni.
No dokladnie chodzi o to wskoczenie ale wrzuce jeszcze jutro foty bagnetu dla pewnosci. Jak juz wskoczy to sie glebiej nie da, a jak wsune tylko w ten otwor bez wiekszego nacisku to siedzi w otworze ale moze byc jeszcze glebiej (wskoczenie) jak sie dopcha.
Bagnet będzie w porządku. Musisz go włożyć aż wskoczy do końca na sztywno. Nie da się wepchnąć go bardziej więc się nie martw. Sprawdź czy samochód stoi na równym terenie żebyś nie spuścił oleju a się okaże że samochód pochylony był
taki mam bagnet http://i.imgur.com/9h7Bo.jpg jest ok? tez taki macie? olej sprawdzam zawsze rano na zimnym na plaskiej nawierzchni.
Oryginał wygląda tak: http://allegro.pl/bagnet-miarka-oleju-1-4-1-6-honda-civic-vi-95-00-i2489324576.html i jest bodajże taki sam jak w 5g,
czyli nikt nie ma takiego jak ja? wychodzi na to ze ten moj jest nieoryginalny... ale popatrzcie jeszcze bo tam mogly byc rozne bagnety do sprawdzania w roznych silnikach, najlepiej ktos z d16y3 jakby popatrzyl, moze inne bagnety byly do otworu w kolektorze... a swoja droga ciekawe czy w aso za rozsadne pieniadze mozna dostac taki bagnet
Hm, dziwna sprawa, bo -> http://allegro.pl/civic-5d-1-6-97r-bagnet-oleju-i2503010379.html czyli podchodzi pod oryginał Twój, z tym że na zdjęciu na tamtej aukcji od razu widać że bagnet nie może wchodzić dalej niż trzeba i że ma tylko jedną pozycje włożenia.
no dokładnie taki sam jak moj (http://i.imgur.com/9h7Bo.jpg) moj po docisnieciu juz glebiej nie wejdzie. Czyli w d16y3 macie taki bagnet, bo juz nie wiem? tylko tak jak juz ktos pisal zeby prawidlowo sprawdzic poziom to bagnet musi "wskoczyc", bo jak go tylko wsune to bedzie zle pokazywal. Zapytam inaczej czy jak wyciagacie bagnet to czuc opor tak jakby bagnet byl zablokowany w tej rurce (wskoczenie :D) czy gladko wychodzi? reXio i inni posiadacze d16y3 tez macie taki bagnet jak ja?
on jest delikatnie zgiety, ale nie sadze zeby przez to sie gdzies wczesniej blokowal na sciance rurki, po prostu wydaje mi sie ze trzeba go docisnac tak jak ktos juz pisal.
ps dajcie znac bo nie wiem czy odsysac olej czy nowego bagnetu szukac :p
Bagnetu nie szukaj. Mam taki sam. Odlej olej i po sprawie. Bagnet pierw wchodzi lekko, a później trzeba go docisnąć, ale to dociśnięcie nie wymaga siły. Po prostu dociska się tak, jak by wszedł w węższe gardło.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.