Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : SWAP z D14A3 na D16



ChevyWest
25-07-12, 22:40
Z racji iż jestem w tym miejscu po raz pierwszy chciałbym się gorąco przywitać. :)

A teraz do rzeczy, posiadam Civic'a VI gen z 97r. z jednostką D14A3, od pewnego czasu zauważyłem że bierze dość duże ilości oleju (półsyntetyk), zadzwoniłem więc do serwisu ile mogła by kosztować diagnoza i ewentualna naprawa, usłyszałem ok. 3000zł -.-
Tak więc, po namyśle stwierdziłem iż bardziej opłaca się ze swap'ować zdrowy silnik, nie chcę V-tec'a bo wiem, że trzeba wtedy nowy komputer, a ja chcę to zrobić jak najprostszym sposobem, i tu pojawia się moje pytanie czy jeśli kupił bym "goły" silnik D16B2 to reszta gratów z mojego D14 by podeszła, a jeśli nie to co trzeba było by wymienić?

Z góry dzięki za odp.

dixo
25-07-12, 23:13
Witam :) 3000 zl to chyba chca Cie ladnie naciagnac ^^ :) i czemu Serwis ? nie lepiej do normalnego mechanika ? i za 1500 - 1700 zl masz wszystko zrobione :)

ChevyWest
26-07-12, 00:09
Właśnie cena z serwisu też mnie przeraziła, ale nawet jeśli to za 1700zł mam silnik 114km do tego z mniejszym przebiegiem (mój obecny już prawie 300km), dlatego swap mnie interesuje, tylko nie wiem jak z osprzętem.

Saiti
26-07-12, 00:31
Osprzęt podejdzie, chociaż lepiej kupić całość (inny kolektor ssący itp). Warto przerobić wtyczkę pod komputer od tego silnika aby było cacy (chyba, że wtyczka pasuje - bo potrzebujesz map od tego silnika)

ChevyWest
26-07-12, 09:43
Ok, w takim razie mnie uspokoiłeś, zabieram się za swap'owanie : ) Dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam!

Sunstrider
28-07-12, 15:03
Mechanik robił mi swapa D14A8 na D16Y7 - cały osprzęt pasuje tzn. ja mam sam słupek D16Y7 a reszte mam z D14A8 tzn. głowica + osprzęt.

Maskunt
28-07-12, 18:04
Swap na d16 VTEC - 2500 ze skrzynią i całym osprzętem, montaż - 1000 bez płynów ale z przejściem na OBD1. Więcej to naciąganie. Uderzaj do Tygryska (x-tygrysek-x) jeśli jesteś z Mazowsza, a jak nie, to i tak u niego warto kupić silnik i zamontować u siebie.