Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : olej civic 2002 coupe V-tec



toni1939
25-07-12, 20:57
Mam pytanie jaki olej lać w Polsce, od nowości przez 7 lat auto jażdziło na mineralnym 5w-20 (Chicago).W Polsce od 3 lat jażdzi na 5W-30 ( nigdzie nie mogłem kupić 5W-20 ) najpierw półsytetyk mobila, potem castrol edge teraz syntetyk mobila 3000 Formula FE. Ostatnio gosc z mobila doradził mi ze mogę spokojnie lać mobil 1 0W-20 bo on spełnia wymagania 5W-20 .Auto ma 150000 więc niewiem czy mu mobil 1 przypadkiem niezaszkodzi , w instrukcji jest napisane że 5W-30 może być uzywane awryjnie a normalnie trzeba lać 5W-20.

bunkerites
25-07-12, 20:59
jaki masz silnik?...Ja leje motula i jest ok

toni1939
25-07-12, 21:05
1.7 v-tec 128 km

Blackskyline
25-07-12, 21:57
Ja mam zalany syntetykiem Valvoline 5W-50 VR1 olej typowy dla silników wysokoobrotowych. Też mam 1.7 vtec .Pozdro

Chino
26-07-12, 08:23
- 5W20 to jest olej syntetyczny nie mineralny, lepkość stosowana często i chyba tylko w USA i Kanadzie,
- Mobil super 3000 to taki syntetyk, jak z koziej..... syntetyki od Mobila to seria Mobil 1, Mobil super to grupa niższa,
- olej W20 to olej klasy economy, sprzyjający oszczędności paliwa, może zapewnić delikatnie lepsze parametry silnika, ale wg mnie w naszym klimacie ma zbyt małą zakresowość, tzn. ok. może sprawdzić się zimą, jeśli chodzi o zimne rozruchy, ale już jeźdząc zimą na krótkich trasach taki olej może być groźnie rozrzedzany bogatą mieszanką, natomiast latem przy forsownej jeździe, a Honda taką lubi;) ten olej może nie wystarczyć temperaturowo, niska klasa letnia W20.
Ja od nowości powożę na Mobil 1 0W40 i uważam, że to świetny olej do tego silnika, super chroni zimą, bo punkt płynięcia poniżej -40*C, a latem starcza z naddatkiem, wymieniam zawsze przed zimą, czyli najcięższym dla silnika okresem. Druga sprawa, że takie rotowanie olejem co wymiana raczej nie jest wskazane.

Ad. Rzeczywiście w USA 5W20 może być olejem mineralnym, u nas oleje mineralne leje się często, jak silnik prosi się o remont, bo to są zupy w niskich temp. a nie oleje. Nie wydaje mi się, żeby ktokolwiek na forum jeździł EMką na oleju 5W20, a jest grupa, która lata na 5W50 albo nawet 10W60, czyli olej zupełnie w drugą mańkę. Szczerze powiedziawszy, to nie wiem czy pakowałbym się w 0W20 (raczej nie) tym bardziej, że jak piszesz ostatnie 3 zmiany to był oleje w innej klasie typu 5W30. Chyba zrobiłbym tak, że zalałbym dobre (lepsze niż super 3000 formula) 0W30 albo 5W30 od Mobil 1, Motula albo chociażby Valvolinea, żeby nie robić dużego przejścia w lepkościach.
Nie masz problemów ze zjadaniem oleju przez silnik?

toni1939
26-07-12, 11:01
Dzięki Chino za poradę ale uwierz mi w USA są oleje mineralne 5W-20 wiem bo jak zmnieniałem w hondzie to zawsze lali mineralny (30$ za wymianę) za syntetyk trzeba było dopłacić drugie tyle.Wiem że zakres 20 to jest podobno zamało na lato ale w Chicago jest takie lato że upały które były w Polsce na początku Lipca to jak powiadają mały pikuś bez klimy w domu nie przeżyjesz (mieszkałem tam 13 lat).Stąd moje wątpliwości skoro tam jest tak zaje.... gorąco a 5W-20 jest zalecany to ja już sam zgłupiałem

toni1939
26-07-12, 18:56
Jak narazie to ani razu przez ponad 10 lat nie musiałem dolewać choćby kropli

bunkerites
26-07-12, 19:24
jezdzisz powyzej 5 tys obr ?

toni1939
26-07-12, 19:46
Nie za bardzo się da bo to automat. Raczej delikatnie bo skrzynia zmienia bieg na wyższy przy normalnej jażdzie przy około 4000 może 4500 na trasie gdy jadę około 130 to mam jakieś 3300-3400 obrotów.

oxide
27-07-12, 11:42
ja mam motul 6100, olej ten też do silników wysoko obrotowych

bunkerites
27-07-12, 17:02
no tak..automat nie pozwala na wysokie obroty wiec silnik nie wezmie oleju