Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Opadający pedał hamulca



PKDragon
25-07-12, 20:49
Witam serdecznie

Niestety kolejna usterka :( być może pomożecie ją zdiagnozować.
od kilku dni mam taką dziwną przypadłość gdy przytrzymam hamulec dłużej (po tym jak auto się już zatrzyma) pedał zaczyna opadać niemal do samej podłogi. jeśli stoję na dużej górce auto zaczyna się staczać. brak ubytku płynu, dodam że gdy mam wciśnięty hamulec to obroty zaczynają mi falować.

podczas jazdy auto hamuje dobrze całość zaczyna się dziać gdy się zatrzymam. Niestety każdego następnego dnia zapada się coraz szybciej

czyżby hamulec w jakiś sposób się zapowietrzał ?
przeszukałem internet i wyskoczyło że pompa może przepuszczać pomiędzy sekcjami.

będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

probestic
25-07-12, 20:53
Ja bym się zastanawiał nad serwem, skoro obroty Ci falują i hebel zaczyna puszczać po wciśnięciu i trzymaniu.

darp4
26-07-12, 17:01
Moze tez pompa przepuszczac miedzy sekcjami.

PKDragon
27-07-12, 06:32
Kupiłem pompę wraz z servem zobaczymy co z tego wyjdzie. ;)

darp4
30-07-12, 09:26
Napisz jak po wymianie. :-)

PKDragon
21-08-12, 21:21
Uhhh masakra temat nadal się ciągnie. Stwierdzono że pompa jest dobra gdyż raz jest lepiej raz gorzej. Wszystkiemu podobno był winny blokujący się hamulec i gotujący się płyn.
dziś zmieniłem linki stare się blokowały, dodatkowo wreszcie zmieniłem płyn, wszystko ponownie wyregulowane. A Problem jak był tak jest nadal.

Pojeżdżę trochę dłużej lub jak jest gorąco i pedał wciśnięty zaczyna opadać. Nie dzieje się to szybko auto podczas jazdy hamuje idealnie. Co nie zmienia faktu że gdy pedał zaczyna się zapadać to auto zaczyna się staczać. Zaczyna doprowadzać mnie to już do szału bo jazda autem bez w pełni sprawnych hamulców jest *****iście stresująca;) zamiast skupiać się na jeździe to myslę o tym jeb..... hamowaniu i staram się wyczuć kiedy jest coś nie tak ehhh

Zmienili by mi dziś wreszcie i tą pompę ale okazało się że ta którą kupiłem nie pasuje. (kupiłem od wersji 1.6) grrr a miało być tak pięknie.

Już brak mi weny chyba jedyne co zostało to pompa.

darp4
22-08-12, 13:15
A w jaim stanie są zaciski?? Koła się nie blokują? Dziwne, że pompa od 1.6 nie pasuje, moim zdaniem powinna pasić. Brałeś nową czy używkę??? Jak używka to może od anglika i otwory odwrotnie??

w IC jest teraz w promocji za niecałe 60zł do 1.6 z ABS.

PKDragon
24-08-12, 21:16
bralem razem z servem uzywke wychodzi na to ze pewnie od anglika bo rzeczywiscie mowil cos moj mechanik ze nie pasuje.

Kupili jakas pompe tym razem mechanicy okazalo sie ze nie pasuje do konca problem z czpieniem i mocowaniem. Zlozyli z dwuch jedna no i hmmm... nie do konca jestem zadowolony. auto hamuje super pedal jest wrecz twardy ale jesli go trzymamy to wpada tak jak wpadał ..... może jestem wyczulony ale wydaje mi sie że będzie się to działo coraz szybciej:( a przy dłuższej drodze hamowania może powstać niebezpieczny problem.

Może ktoś z was mi pomoże dobrać pompę do tej Hani :( bo już mi ręce opadają. Zaciski szczęki tarcze wszystko od strony mechanicznej było sprawdzane już z milion razy eweidentnie problem z pompą.

Dziwi mnie że nie mogli przełożyć pompy razem z servem nawet jeśli była odwrotna nie wystarczy że wyrezają nowe dziury i ją przykręcą ?

Zobacze jak auto będzie się zachowywało przez weekend ale w razie co nadal szukam pompy bez abs Civic 1998 1.4 IS MB27 :/

Matiasq
24-08-12, 21:27
miałem kiedyś coś podobnego. Wymieniałem pompe i nic wkoncu odpowietrzyłem pompe ABS i wszystko wróciło do normy:) w moim przypadku zapowietrzona była pompa ABS

majin
26-08-12, 21:32
Miałem ostatnio dokładnie ten sam przypadek, zdejmij koło i sprawdź stan osłon na tłoczkach zacisków, są to dwie gumy, jedna zewnętrzna nachodząca na tłoczek, a druga jest w środku pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem, u mnie tłoczek był mocno skorodowany i zabrudzony z zewnątrz i pedał hamulca opadał na samo dno pomimo braku ubytku płynu hamulcowego, taki zestawik kosztuje koło 20zł,czas roboty to około 30 minut. Odpowietrz jeszcze dokładnie układ i problem powinien ustąpić, pozdro.

Dextero
26-08-12, 21:41
są to dwie gumy, jedna zewnętrzna nachodząca na tłoczek, a druga jest w środku pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem
Te gumy pełnią rolę jako osłona przeciwkurzowa. Z opadającym pedałem raczej nie mają nic wspólnego. Ja stawiam na zapowietrzony lub nieszczelny układ.

Van_Dal
27-08-12, 07:40
a ja stawiam na zawieszone tłoczki jednego tylniegho hamulca
jak sobie pojeżdzą dalej/szybciej to podgrzewają płyn tarciem i płyn zaczyna się gotować przez co pedał opada;/

sprawdź czy po jeździe jakaś felga nie jest gorąca, jedna powinna sięwyróżniac

darp4
27-08-12, 17:08
jakby płyn zaczynał się gotować, to przy szczelnym układzie nie ma możliwości pedał opadać. Przeciwnie mógłby twardnieć, a rozszerzający się płyn ham.(w wypadku utraty parametrów-absorbcja wody) mógłby rozpychać tłoczki.

Van_Dal
27-08-12, 18:13
mówisz to tylko z teorii czy z praktyki ?? bo ja sam miałem z czymś takim co mówiłem doczynienia

majin
27-08-12, 22:44
[QUOTE=Dextero;1734791]Te gumy pełnią rolę jako osłona przeciwkurzowa.

Guma zewnętrzna tak, ale druga to już oring znajdujący się wewnątrz tulei w której pracuje tłoczek zacisków hamulcowych, w moim przypadku to właśnie było przyczyną opadania, z tym że nie miałem problemu z temp. płynu hamulcowego.

Dextero
28-08-12, 18:58
Guma zewnętrzna tak, ale druga to już oring znajdujący się wewnątrz tulei w której pracuje tłoczek zacisków hamulcowych, w moim przypadku to właśnie było przyczyną opadania, z tym że nie miałem problemu z temp. płynu hamulcowego.

O drugiej gumie jakiej pisałeś, myślałem, że chodzi o tą, co osłania prowadnicę zacisku.
Druga sprawa - JAKI O-RING?! Czemu wy wszyscy piszecie, że to jest o-ring? Uszczelka typu o-ring to uszczelka o okrągłym przekroju( w krztałcie torusa). A ta uszczelka jest o przekroju kwadratu!
Co nie zmienia faktu, że uszkodzona może powodować opadanie pedału hamulca. W czasie hamowania, płyn przez nią przeciekający wpływa między nią, a osłonę przeciwkurzową. W takim wypadku wyciek nie będzie widoczny, a pedał hamulca opadnie.

darp4
29-08-12, 19:14
mówisz to tylko z teorii czy z praktyki ?? bo ja sam miałem z czymś takim co mówiłem doczynienia

Tak, miałem zapieczony tłoczek i kilkadziesiąt razy naprawiałem różne hamulce.

Będzie się pocił po kilku hamowaniach

PKDragon
01-09-12, 07:28
Problemem była ewidentnie pompa, hamulce pod względem technicznym były sprawdzane tysiąc razy ;) problemem jednak było znalezienie właściwej pompy.
Wreszcie się udało dzięki kochanej wiedzy w internecie. Dla osób które będą miały podobny problem:

NIE szukać pompy/serwo po numerze nadwozia tylko po numerze wybitym na serwo.
Wiem że nie każda pasuje ale u mnie wreszcie się okazało że pasuje pompa od rovera 400 nr serwo (4600A-ST3-E001) w obu wersjach są te same serwa ;)
oczywiście w moim przypadku mowa o pompie bez abs.

Problem wreszcie załatwiony uhhhh od dawna tak nie cieszyłem się z jazdy;) wreszcie sprawia ona frajde a nie udrękę

darp4
02-09-12, 00:52
no to winszować ;)