Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : APEXi hmmm...???



Skrobek
25-06-05, 17:05
Jak w temacie, nie spodziewam sie duzego przyrostu mocy po tym urzadzenie... generalnie kieruje to pytanie do osob, ktore juz ta zabawke posiadaja :) czy jestescie z tego urzadzenia zadowolenie czy lepiej skusic sie na smt6??? Cena podobna, moze apex troche drozszy, a o wygladzie nie wspominam :)

chodzi o APEXi VAFC

dzieki za odp

maciek
25-06-05, 17:57
smt6 jest duzo dokladniejsze, wystroisz zaplon i paliwo konkretnie - ale nie ma lanSu :)
smt6 modyfikuje sygnal sterowanie wtryskiem i zaplonem.

vafc dziala w ten sposob ze kantuje ecu zmienionym sygnalem z map sensora w funkcji obrotow. Problem jest taki ze ecu do odpowiedniego cisnienia w kolektorze podaje inny zaplon czyli bedziesz miec niedopasowany zaplon do pracy silnika.
na plus vafc zaliczyc mozna mozliwosc zmiany przelaczenia fazy rozrzadu i ladny wyswietlacz.

Ja bym poszedl trzecia droga i przeprogramowal ecu.

Skrobek
25-06-05, 18:13
wielkie dzieki za info, mam tylko jedna uwage SMT6 rowniez steruje rowniez uruchamianiem Vtec'a z ta roznca, ze jest mozliwe do ustawienia tylko za pomoca "komputera"

wyswietlacz jest bardzo lansowy :wink:

a przeprogramowanie kompa chyba nie jest takie proste(trzeba cos mu wszczepic) HONDATA :shock:

jednak w tym boju SMT6 vs. APEXi 1:0 dla SMT6

maciek
25-06-05, 18:53
www.pgmfi.org
Dla chcącego nic trudnego :)

Javo
25-06-05, 21:31
Ja mam Apexi i fajna sprawa. Przede wszystkim jak ktos jezdzi w trasy w miare czesto, a potem po torze itd. Przelaczenie VTECa jest banalnie proste i trwa jakies 10s. A musze przyznac ze sie przydaje.

Co do przyrostu KM to u mnie po dolocie (po ktorym mi moc spadla o 2KM i 2Nm) zainstalowalem apexi i mialem przyrost 7KM. Nie pamietam ile Nm. Ale ogolnie autko szybciej jezdzilo :twisted:

Jesli chodzi o lans, to jest on dosc krotki. Bo tak duzo sie z tego nie korzysta. Ja go wkladam czasami w wywietrznik w ktory idealnie pasuje :shock: ale na dziurach sie trzesie, halasuje itd. wiec jest schowany. A lans po pewnym czasie sie nudzi. ;)

Jednak jesli mialbym wybierac to.... Duuuuuzy + ma apexi za latwosc obslugi (VTEC) i wystrojenie ale jednak wiecej, i lepsze funkcje ma SMT. Wiec jesli masz potrzebe zmiany pkt wlaczenia VTECa (trasa, tor...) a nie masz laptopa i nie ogarniasz obslugi SMT to wzialbym APEXI, w innym wypadku wzialbym SMT.

Skrobek
26-06-05, 00:04
dzieki za info, wlasnie o takie porady mi chodzilo, nie bede korzystal z toru, auto ma byc do codziennego uzytku, a moze bardziej do wekeendowego. Jesli chodzi o przrobki to jakis dedykowany dolot i elektronika, o ktora tak sie tu rozchodzi. Wydech zostaje na razie seryjny. Adas juz jakies glupotki mi sciaga, ale to sa tylko gadzety, ktore maja poprawic nastroj w aucie :) Do katingu jest CRX, a Civic ma byc taki maly sleeper :)

chyba Apex bedzie wygodniejszy

dzieki za odpowiedzi

Adam R.
26-06-05, 02:26
nie zapominaj ze SMT6 ma shift light

Peter
26-06-05, 11:32
nie zapominaj ze SMT6 ma shift light
... I dwie mapy, wiec możesz sobie wstawić LanSerski przełacznik. 8)

Javo
26-06-05, 11:37
APEXI w sumie tez ma dwie mapy w zaleznosci od otwarcia przepustnicy.

maciek
26-06-05, 11:56
To jest tak ze jak chcesz dodac troche paliwa na potrzeby malych modow to ok.
Trzeba wziac pod uwage to ze uzywajac Vafc przy wysokich obrotach max paliwa ktore mozemy dodac to tylko 5%.
Konkludujac do lekkich modow - vafc

daniel
26-06-05, 13:05
To jest tak ze jak chcesz dodac troche paliwa na potrzeby malych modow to ok.
Trzeba wziac pod uwage to ze uzywajac Vafc przy wysokich obrotach max paliwa ktore mozemy dodac to tylko 5%.
Konkludujac do lekkich modow - vafc

Nie tylko do lekkich modów. Jeśli np. zapłon masz w chipie, to paliwo ustawiasz na wysokich obrotach, a niżej odejmujesz dawkę :wink:
Także przewagą SMT wynika z możliwości ustawienia zapłonu.

Adam R.
26-06-05, 13:40
w sumie to apex`i ma 4 mapy a smt6 tylkwo 2

maciek
26-06-05, 13:57
w sumie to apex`i ma 4 mapy a smt6 tylkwo 2
:)

Ale jakie to sa mapy? :) 2polozenia przepustnicy x 2 fazy rozrzadu x 8 krotek paliwa
To daje 32 wartosci na opisanie modyfikacji paliwa.

W smt6 jest odpowiednio 128 pól na paliwo i 128 na zaplon.

a wiec ? :)

Skrobek
26-06-05, 13:58
tak jak pisałem wczesniej to auto ma sluzyc do normalnego przemieszczania sie, czyli ma w pelni sprawiac wrazenie komfortowego auta - hmmm.... wiem kola 17" i opony 205/40 nie naleza do komfortu, ale wydech juz bedzie razil, max co wkladam to dolot(moze AEM V2) i tak pomyslalem o elektronice, an tym mody tego auta sie zatrzymuja(nie wiem na jak dlugo, ale takie sa plany).

Z powyzszych wypowiedzi wnioskuje, ze SMT bedzie jak dla mnie wygodniejsze, czyli najpierw dolot, poniej auto na hamownie i wystoric przy tym co jest. Ustawiajac dwie mapy, to chyba do codziennego uzytku wystarczy. Taki Lans&Sport 8)

maciek
26-06-05, 14:07
tak jak pisałem wczesniej to auto ma sluzyc do normalnego przemieszczania sie, czyli ma w pelni sprawiac wrazenie komfortowego auta - hmmm.... wiem kola 17" i opony 205/40 nie naleza do komfortu, ale wydech juz bedzie razil, max co wkladam to dolot(moze AEM V2) i tak pomyslalem o elektronice, an tym mody tego auta sie zatrzymuja(nie wiem na jak dlugo, ale takie sa plany).
Trzeba bylo tak od razu pisac. W tym przypadku ja bym vafca montowal.
Bedzie duzo wygodniejszy, nie potrzebujesz latac z laptopem, banalnie wystroisz auto i pod mody ktore opisujesz bedzie w sam raz...
Mozna kupic uzywke vafca I niedrogo. Ja swojego sprzedalem za 700zl :).

daniel
26-06-05, 14:16
, poniej auto na hamownie i wystoric przy tym co jest. Ustawiajac dwie mapy, to chyba do codziennego uzytku wystarczy. Taki Lans&Sport 8)

Strojenie na chamowni jest niewiele warte, szkoda czasu, od razu na ulicy stroić.

krystianITR
26-06-05, 16:56
A nie lepiej smt 7, podobno nawet nim mozna wystroic ITB???

wojtrek
26-06-05, 20:57
ja chciałbym zauważyć, że SMT6 też sie da VTECa przełączać.
SMT ma mozliwosc sterowania sygnałem (on/off) dodatkowego parametru silnika, w przypadku hond moze to byc vtec np.


Jednak jesli mialbym wybierac to.... Duuuuuzy + ma apexi za latwosc obslugi (VTEC) i wystrojenie ale jednak wiecej, i lepsze funkcje ma SMT. Wiec jesli masz potrzebe zmiany pkt wlaczenia VTECa (trasa, tor...) a nie masz laptopa i nie ogarniasz obslugi SMT to wzialbym APEXI, w innym wypadku wzialbym SMT.
nie widze sensu przelaczania vteca na 'trase' i 'tor', vteca stroisz zeby działał dobrze :) dla danej mapy paliwa/zaplonu/itd jest JEDEN dobry punkt zalaczenia vteca, wiec nie widze sensu nie uzywania tego punktu przez caly czas.. czy nie? skoro mamy 1 mape, dajmy na to, ze wystrojoną apexi, to punkt zalaczenia vteca powinienes zostawic tam gdzie jest sensowniej, a nie bawic sie nim, chyba, ze na trase chcesz miec mniej KM w jakims tam zakresie ;)
Swoją drogą, VTECa stroi sie tak:
jedziesz na hamownie, ustawiasz zalaczenie vteca od 1000obr (czy minimum gdzie sie da, zeby caly zakres obr jechac na vtecu) i mierzysz, potem wylaczasz go w ogole (dajesz np na odcinke czy whatever) i znow mierzysz, nakladasz te 2 krzywe mocy/momentu z tych dwoch pomiarow i widac jak na dloni do ktorego punktu na skali obrotow wykres bez vteca jest lepszy a gdzie z vteckiem jest lepszy, i w tym punkcie zostawia sie go juz na stale.

jezeli masz smt6, to masz 2 pelnowartosciowe mapy paliwa i zaplonu, tak samo badasz punkt zalaczenia vteca dla obu map i tylko sobie przelaczas mape cała na 'trasa/tor', wiec zaleta tego, ze vteca w 10s w apexi przestawisz nie ma zadnego znaczenia, bo to nie jest magiczny przelacznik dodawania mocy :) niestety :)

poza tym, w sferze lansu :)
ja tez mialem ten dylemat, SMT czy APEXi, ladny wyswietlacz itd... pomijajac ze SMT6 jest o wiele lepsze jak chcesz sie bawic w dokladne strojenie, to zaleta lansu APEXi staje się wadą, bo tak jak panel od radia bierzesz ze sobą, tak VAFC nie mogl by lezec na wierzchu, po to pewnie by bardziej kusilo zlodzieja niz samo radio. a jak mam chowac do schowka co chwile go to juz rownie dobrze moge kupic smt6 i niech sobie siedzi schowany caly czas... a za zaoszczedzoną kasę kupic jakis wskaznik np i bedzie tez jakas tam forma lansu :D

i pamietajcie, przy strojeniu vteca, jak nie chcecie (nie mozecie czy cos) stroic vteca na hamowni to juz lepiej go w ogole nie ruszac, szczeolnie jak sie ma jakies podstawowe mody, bo fabryka go tam ustawila z jakiegos powodu ;) a dupohamownia itd moze cie oklamac i fakt, ze po przestawieniu moze sie wydawac ze 'idzie' lepiej, to wcale tak nie musi byc.
oczywiscie jak ktos ma taki sam silnik jak kolega z takim samym setupem itd jak kolega ktory ma tez vafca i jak on to mierzyl to jemu wyszlo, ze vtec ma byc na 5300obr przykladowo, to wiadomo, ze mozna tez tak sprobowac, ale niestety silnik silnikowi nierowny i to tez nie gwarantuje Wam ze bedzie dobrze :)

gejowe pozdrowienia :D
wojtrek

Skrobek
26-06-05, 22:22
dziekowac za wyczerpujaca odpowiedz :)

SMT w tym boju chyba wygra, cene rowniez jest atrakcyjna


wielkie dzieki za odpowiedzi

ZIOM teraz mam znacznie bardziej rozjasniony umysl co do modow elektroniki w aucie 8)

krystianITR
26-06-05, 22:31
dziekowac za wyczerpujaca odpowiedz :)

SMT w tym boju chyba wygra, cene rowniez jest atrakcyjna


wielkie dzieki za odpowiedzi

ZIOM teraz mam znacznie bardziej rozjasniony umysl co do modow elektroniki w aucie 8)
Masz bd1 czy obd2???

Skrobek
26-06-05, 22:59
obd2 - b16a2

wojtrek
26-06-05, 23:00
z tego co ja wiem, to na 99% B16A1 co gej skrobek ma (i w ogole kazde B16A1) to jest OBD0,
92-95 były OBD1 i nie wiem od kiedy są OBD2 ale na pewno w 99-2000roku są już OBD2.

hehe, btw skrobek, w jakis innych gazetach (o tematyce niemoto.) sie pojawiles jeszcze, czy tylko w tej jednej? :D zapodałbyś skany tutaj :D

EDIT: jakoś myślałem, że o CRXie mowa... ale whateva...

krystianITR
26-06-05, 23:03
od 1996 obd2.Ale czy my tu o CRX gadamy???

Skrobek
26-06-05, 23:04
panowie ten silnik siedzi w EK4, a CRX ma OBD0 i tam na razie niczego nie zmieniam

wiec cale to zamieszanie dzieje sie w civicu a nie w crx :D

pozdrawiam

[ Dodano: Nie 26 Cze, 2005 ]



hehe, btw skrobek, w jakis innych gazetach (o tematyce niemoto.) sie pojawiles jeszcze, czy tylko w tej jednej? :D zapodałbyś skany tutaj :D

EDIT: jakoś myślałem, że o CRXie mowa... ale whateva...

czyzbys czytal "NAJ" :):):)

zadnych skanow nie bedzie, ja jestem normalny :P

Javo
27-06-05, 01:29
Sens przestawiania VTECa na trase albo na tor jest taki, ze na torze (z wyjatkiem LUBLINA) nie osiagasz jakis wiekszych predkosci. A na trasie jazda caly czas na VTECu (160-170km/h) bedzie wiecej kosztowala niz nie na VTECU (olej, paliwo). A watpie zeby Cie satysfakcjonowala jazda 120km/h przez 200 czy 300km....

Ja to sobie bardzo chwale ze mozna go przestawiac.

Jezdzilem dosc dlugo na ustawieniu ze VTEC sie wlaczal przy 4800. W ogole nie bylo czuc ze sie wlaczyl, tylko bylo go slychac. Ale jakos zaczelo mi brakowac tego kopniecia, i teraz mam na 5400 i jest duzo fajniej :D Z zawracanie dupy co 5min komus kto umie SMT wystroic moze byc meczace. Wiec najlepiej jest kupic SMT i ogarnac strojenie ;)

wojtrek
27-06-05, 02:34
jak masz w SMT 2 mapy to jedną masz na tor a drugą na trase, i przelaczasz nawet podczas jazdy i luz :) na jednej masz vteca nizej na drugiej wyzej, proste :)

adamez
27-06-05, 10:39
Nie ma to jak elaborat Wojtreka, zawsze fajnie się czyta Twoje posty :) Masz w 100% rację ze strojeniem VTEC. Dodam jeszcze że stroisz go dopiero po wystrojeniu idealnych map paliwa, korzystając z sondy szerokopasmowej. Dopiero takie mapy produkują optymalny przebieg momentu obrotowego a w efekcie mocy. Wtedy nakładasz "niski" i "wysoki" moment obrotowy i ustawiasz zmianę rozrządu o 200RPM niżej od punktu przecięcia.

Pisałem o tym nieraz ale napiszę ponownie, oba te narzędzia : APEXi i SMT6 przegrywają cenowo a już napewno stopniem zaawansowania z programami Uberdata, Crome Turboedit które są można powiedzeń "standalonami" opartymi na seryjnym ECU Hondy.

Pracujemy z kolegą nad uruchomieniem profesjonalnego strojenia civików za pomocą tychże programów. I nie mam tu na myśli wysyłania chipów po otrzymaniu listy modów tylko wykorzystanie odpowiednich narzędzi do mierzenia efektów zmian. Pierwsze próby będziemy przeprowadzać na naszych B16A2 i D16Z9, napewno podzielimy się wrażeniami i efektami.