PDA

Zobacz pełną wersję : Ubywa płyn chłodzący - dziwny przypadek



xKris88
24-07-12, 18:08
Witam,

Mam następujący problem, ubywa płyn chłodzący( po 500km musiałem dolać ok 700ml) w obiegu nie widać żadnego wycieku(wszystko suche). Dolałem plyn do max w chlodnicy i wyrownawczym, po dobrym rozgrzaniu silnika (100km) sprawdzilem i plyn zwiększył tak swoja objętość, ze wyciekał spod korka w wyrównawczym( wszystko wokół było mokre od niego) Po wystygnięciu silnika poziom bym już na minimum.
Sprawdzilem:
- nie widac zadnych wyciekow na wezach
- poziom oleju caly czas taki sam
- w plynie chlodniczym nie widac sladu oleju
- wskazowka od temp caly czas na tym samym poziomie(1/4 skali)

Pol roku temu wymieniałem rozrząd wraz z pompa( jakis tanszy komplet z allegro).

probestic
24-07-12, 18:23
Węże nie spuchnięte ? Nie lecą Ci bąbelki do wyrównawczego ? Możesz wrzucić końcówkę wężyka do butelki z wodą i patrzeć. Płyn chłodniczy nie śmierdzi spalinami jak otworzysz korek chłodnicy ?

data1985
27-07-12, 06:19
Hmm to chyba normalne że płyn chłodniczy po rozgrzaniu powiększa swą objętość. Sprawdź węże jak radzi probestic i zrób test z butelka wody bo wskazywało by na uszczelkę pod głowicą. Jedynie co po za tym przychodzi mi do głowy to problem z chłodnicą, zapchana lub uszkodzona i cofa płyn

xKris88
29-07-12, 21:13
robilem test z butelka i pojawiaja sie babelki powietrza...

xKris88
31-07-12, 20:28
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... przez ostatni tydzien ze zbiorniczka praktycznie nic nie ubylo. Dzis zrobilem po miescie ok 40km na gazie zaczely spadac wolne oboroty( dojezdzajac do swiatel praktycznie gasl) dziala sie tak przez cala jazde. Jak wrocilem po ok 2h sprawdzilem poziom plynu, a tam pusto w wyrownawczym.

Czy jest jakas mnozliwosc, ze plyn w reduktorze sie przedostaje i tam ginie?

probestic
31-07-12, 20:36
Może być tak, że masz ten płyn poprzez przedmuch uszczelki - w cylindrach, więc nie dziw się, że auto potrafi praktycznie gasnąć.
Możliwość może i jest - to by mogło tłumaczyć bąbelki w układzie chłodzenia, co diagnozujemy zwyczajnie jako UPG.
Ostatecznie 'wypnij' z układu reduktor i pośmgaj na benzynie - zobaczysz co i jak.

Lego1990
31-07-12, 22:33
Ja miałem ten sam objaw tylko ze wskazówka temp. lubiła czasami wskoczyć prawie ze na max. temp. przyczyna była uszczelka pod głowica...;(