Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Olej za szybko ścieka do miski - wadliwy filtr?



Arturvf500
22-08-07, 21:08
Ostatnimi czasy zauwazylem ze po niedlugim postoju (ok 2h) wiekszosc oleju scieka do miski - kontrolka gasnie dopiero po 2-3s (przy kilkuminutowym postoju gasnie jeszcze przy kreceniu rozrusznikiem); wczesniej nawet po 8h kontrolka gasla dosyc szybko, dopiero przy kilkudniowej przerwie efekt byl taki, jak teraz po kilku godzinach. Stawiam na badziewny filtr oleju (warga nie trzyma) tylko pytanie czy to dobre zalozenie. Co o tym sadzicie?

pozdrawiam
Artur

skolopendra
22-08-07, 21:30
Stawiam na badziewny filtr oleju

nie stawiaj tylko wymień
..............
będziesz pewien

Lcfr
22-08-07, 21:58
dziwne troszke.....


jaki masz filtr (tak na marginesie pytam)

MacK
22-08-07, 22:12
Stawiam na badziewny filtr oleju (warga nie trzyma) tylko pytanie czy to dobre założenie. Co o tym sadzicie?
możliwe, mój ojciec miał takie coś w D14A1 i nawet kupił już nowy czujnik ciśnienia oleju ale skojarzył że takie coś zaczęło sie dziać od razu po wymianie oleju i filtra więc kupił inny filtr i jak ręką odjął po przełożeniu

Arturvf500
22-08-07, 22:14
dziwne troszke.....


jaki masz filtr (tak na marginesie pytam)

a jakies scierwo filtrona; wczesniej mialem MANNa i nie bylo takich cyrkow; chyba jutro zapodam Hondowy ale w moim aso maja tylko made in france;| co do samego efektu nie sa to raczej problemy z cisnieniem oleju, bo wtedy wystepowalo by to na goracym silniku, a tu ewidentnie scieka olej z magistrali; BTW pompa ma jakies zaworki zwrotne czy tylko przepustowy ograniczajacy cisnienie?

pozdrawiam
Artur

MacK
22-08-07, 22:22
w moim aso maja tylko made in france;
firmy Paraflu czy coś takiego w kolorze niebieskim ? przyznam że innych hondowskich nie widziałem więc będzie OK

Lcfr
22-08-07, 22:24
powiem tak...
od 5lat jezdzilem na filtronie OP 557 -do d15b7/d16z6 (mam 2x d15b7-oba na tym uzytkowalem)
I BYLEM BAAAAAAARDZO ZADOWOLONY
naprawde nie moge zlego powiedzic nic kompletnie...

raz mialem FIAMM... teraz jezdze na made in JApan ale nie pamietam jak sie nazywa :speszony: :djablek:
jedyne co moge zauwazyc to to ze mniej wchodzi oleju przy wymianie (filtry sa mniejsze i wieksze-i te made in japan sa mniejsze co wg mnie = 100ml mniej do zalania przy wymianie ;)

Arturvf500
22-08-07, 22:25
w moim aso maja tylko made in france;
firmy Paraflu czy coś takiego w kolorze niebieskim ? przyznam że innych hondowskich nie widziałem więc będzie OK

sa jeszcze czarne 'made in japan'; co do francuskich kiedys wlasnie widzialem jeden z wysrana warga - wygladala jak falbanka u jadzki

pozdrawiam
Artur

Bodzlo
22-08-07, 23:48
Z tego co piszesz to faktycznie może być filtr , nie wiem jak teraz czy coś zmienili ale jeszcze nie dawno filtry Filtrona nie miały zaworka wewnątrz .
Wymień go na Jakiś Japan ,mann,knecht ,bosch

kwiatus19
23-08-07, 00:17
Ostatnimi czasy zauwazylem ze po niedlugim postoju (ok 2h) wiekszosc oleju scieka do miski

A jak to zauważyłeś ?? zaglądałeś ??

Ja sprawdzam np stan oleju 20-30 min po zgaszeniu auta i niewiele się różni po sprawdzeniu np po 12h (po nocy). Dziwi mnie ta teoria że świeci CI sie kontrolka oleju (tak się domyślam, bo dokładnie nie pisze) a winą tego jest filtr. Wg. mnie nie tu leży przyczyna. Co do filtrów, w swoim Civku zmieniałem 3 - FILTRON, MANN teraz mam jeszcze jakiś inny i śmiga i nic sie nie dzieje złego. A na FILTRONIE śmigało i śmiga u mnie w rodzinie kilka aut i wszsytko było OK zawsze.

Nowy Kubi
23-08-07, 02:30
sa jeszcze czarne 'made in japan'; co do francuskich kiedys wlasnie widzialem jeden z wysrana warga - wygladala jak falbanka u jadzki

Właśnie się to mnie wysrała uszczelka i olej zamiast przez filtr to luzem szła. Mam gdzieś jeszcze fotki. Już nie kupuje 3x droższego "honda power of France" tylko JCetowski czarny japoński. Mam już chyba trzeci z kolei, sorki miałem, teraz nie wiem co mi tam włożyłeś do silnika ;) , i ładnie od razu kontrolka gasła, nie ciekło, dobrze się demontował, nic nie zapiekało. No i po demontażu był cały w środku.

Neurochirurg
24-08-07, 07:59
Witam

Podepnę się pod temat bo być może mam ten sam problem z filtrem, ale nie jestem pewien.

Ostatnio wymieniałem miskę olejową i oczywiście przy okazji nowy olej (minerał Mobil1).
Po tym zabiegu dziwna rzecz, której nie było wczesniej. Po zapalaniu silnika dość długo świeci kontrolka oleju. Jak gaśnie to przy nastpnym rozruchu się nie zapala, ale wystarczy że postoi nawet 30 min i jest to samo (w czasie jazdy się nie zapala).

Mechanior sugerował, że albo czas na gęstszy olej albo trefny filtr bo nic mu do głowy nie przychodzi co mogła spowodować zmiana miski. Ja odnoszę wrażenie, jakby olej szybko ściekał do miski. Myślicie, że to podobny problem jak kolegi zakładającego wątek?

Pozdrawiam

Lcfr
24-08-07, 08:56
moze cos jest nie tak z miską? smok zapchany czy cos?

spychu
24-08-07, 09:29
teraz jezdze na made in JApan ale nie pamietam jak sie nazywa :speszony: :djablek:
Pewnie Jacoparts ablo Nipparts. Nie pamiętam który jest od czego bo jeden był od paliwa drugi od oleju kupowane w InterCars i jestem bardzo zadowolony.

Arturvf500
24-08-07, 09:45
Podjechalem sobie wczoraj do ASO i zmierzylem cisnienie oleju; baaardzo duzy zapas do wartosci minimalnych, wiec nie jest to kwestia pompy, ani kaprawego oleju - przy okazji wymienilem filtr na hondowski; nie jestem jeszcze w stanie autorytatywnie stwierdzic czy cos sie zmienilo, ale jak na razie roznica jezeli jest to chyba niewielka; wyjdzie w praniu

pozdrawiam
Artur

Nowy Kubi
25-08-07, 15:21
przy okazji wymienilem filtr na hondowski;

Na taki ??

http://img120.imageshack.us/img120/7315/img0258ga5.th.jpg (http://img120.imageshack.us/my.php?image=img0258ga5.jpg)

http://img120.imageshack.us/img120/5301/img0257jw2.th.jpg (http://img120.imageshack.us/my.php?image=img0257jw2.jpg)

MacK
25-08-07, 22:48
Nowy Kubi, to coś czerwone w środku to się samo połamało ?? , jakie były skutki
kurcze też na takim hondowskim jeżdzę :(

Nowy Kubi
26-08-07, 10:59
Nowy Kubi, to coś czerwone w środku to się samo połamało , jakie były skutki
kurcze też na takim hondowskim jeżdzę

To jest gumowa uszczelka, porwała się i olej nie szedł przez filtr tylko tam, gdzie wywaliło uszczelkę. Jakiejś zauważalnej szkody na silniku nie odnotowałem.

Neurochirurg
06-09-07, 11:41
Dla potomnych podaję rozwiązanie mojego problemu z kontrolką:

Okazało się, że nowo założona miska była lekko wgięta, ale to wystarczyło, żeby smok miał problem z zaciąganiem czego objawem była dłużej świecąca kontrolka oleju przy rozuchu zimnego silnika, albo w momencie kiedy trochę postał.

Naprawa: wyklepanie miski
Koszt: mechanik w którym się zakochałem - 20 zł

Pozdrawiam

KluH
30-12-07, 01:34
odświeżę temat - mam pytanie /może głupie :d /

po dojechaniu do celu i zgaszeniu auta słychać przez pewną chwilę takie cykanie/pykanie/kapanie dość głośne.
Czy to olej skapuje do miski tak głośno?
Czy może chłodnica sobie tak cyka?



:aloha:

karpik85
30-12-07, 01:41
Raczej rozgrzany wydech stygnie i takie dźwięki wydaje.

Lcfr
30-12-07, 12:21
Raczej rozgrzany wydech stygnie i takie dźwięki wydaje.
tak to bardzo pawdopodobny, spotykany w hondach przypadek

drugą wersja może byc przypadek cieknacej pompy wody...
płyn kapie i spadaja krople na goracy blok - dlatego słychac kapanie..
plamy pod autem nie widac bo zbiera sie to w "krzywiznie bloku"
miałem taki przypadek

Hartke
30-12-07, 12:50
U mnie też jest takie cykanie, no mam nadzieje że to stygnie wydech a nie pompa walnięta. Mam takie coś odkąd mam Honde czyli jakieś 5 miesięcy.

Pozdrawiam

Lcfr
30-12-07, 12:53
Mam takie coś odkąd mam Honde czyli jakieś 5 miesięcy.


Przez 5 miesięcy zauwazyłbys ze ubyło płynu :)

Cykanie od wydechu jest metaliczne(takie "pykanie")
Cykanie od płynu jest takie jakby na patelnie rozgrzaną upuscic krople wody-bardziej syczace...

Hartke
30-12-07, 13:00
Lcfr masz rację, na szczęście nie ubywa :p

A cykanie jest tez na szczęście metaliczne :)

KluH
01-01-08, 18:06
to już wszystko wiadomo :)