Zobacz pełną wersję : budowa wydechu, pare pytan
witam, jestem w trakcie skladania wydechu do mojej coupe na dwoch tlumikach m-tech :D za kolektorem 4-2-1 dac sama flansze czy ta z zlaczem elastycznym ?? gdzie najlepiej dac tlumik srodkowy (bo widzialem ze niektorzy daja go zaraz za kolektorem wydechowym chyba ze mi cos sie pomylilo :P) i czy przed koncowym dac tez flansze czy wspawac to na sztywno ? a wystarczy zwykly oem look czy musze kupic ten powiekszony cichy ??
mam pdobny uklad u siebie. brak zlacza elastycznego, za to jest cat converter zaraz za kolektorem, w polowie tlumik srodkowy, koncowy na sztywno. na niskich obrotach jest mega cicho, fajnie slychac silnik, a nie wydech. na vtecu krzyczy fajnym basowym dzwiekiem, ale nie rozrywa uszu, robie trasy po 400km i jest malina. do tego wyglada jak oem, takze bez problemu z przegladami ;)
no wlasnie z przegladem nie wiadomo bo sie zastanawiam nad tym cat converterem :P raczej nie bedzie, dzieki za odpowiedz wlasnie tak chcialem zrobic to na sztywno wszystko...
osobiscie polecam, niewielki koszt a spokojna bańka na dłuugi czas ;)
ja mam u siebie zrobione tylko 1 laczenie, tylko tam gdzie kolektor spotyka sie z reszta wydechu. pozatym jest jedna calosc na 1 tlumiku. jezdze tak juz dlugo i nic sie z tym nie dzieje :)
a wystarczy zwykly oem look czy musze kupic ten powiekszony cichy ??
Ktoś ma porównanie czy jest duża różnica między zwykłym a powiększonym ?
Ktoś ma porównanie czy jest duża różnica między zwykłym a powiększonym ?
Z doświadczenia tak, jest różnica.
Mysle ze na te pytania powinien odpowiedziec ci przedstawiciel firmy M-tech
Mysle ze na te pytania powinien odpowiedziec ci przedstawiciel firmy M-tech
Sądze, że odpowiedź była by zachęcająca do zakupu droższego, oraz potwierdzająca jego dużą przewagę :)
Dlatego pytam osób, które mogły mieć porównanie.
Ja mam zwykly mtech i z twin loopem obx'a byl bardzo cichy ale po roku troche sie wypalily juz oba i dosc glosno jest... Ja bym bral powiekszony. Duzej roznicy w cenie nie ma a moze byc tylko lepiej. Ja sobie plulem w brode po zakupie bo po prostu zapomnialem ze byla mozliwosc wziecia powiekszonego.
to moze z innej beczki, moj koloktor 4-2-1 ebayowy popekal na spawach, blacha jest tak cieniutka ze spawanie nie ma sensu, reszta wydechu to przelot 2 cale kwasowka na 2 tlumikach przelotowych, szukam nowego kolektora i teraz pytanie czy kupic znowu 4-2-1 czy moze 4-1? (ebayowy) ma ktos jakies doswiadczenie z tym kolektorem? niby 4-2-1 da lepszy, mocniejszy dol a znowu 4-1 gore, nie wiem co kupic
D seria 4-2-1, B seria 4-1. Gdzieś czytałem o uzasadnieniu takiego wyboru, ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było.
postaraj sie przypomniec, jak narazie to sklaniam sie ku 4-1, no chyba ze gora w D seri bedzie lepsza w 4-2-1 niz w 4-1
gora nigdy nie bedzie w zadnym silniku, hondy czy rovera, czy fiata lepsza na 4-2-1.
konstruktor
10-08-12, 13:59
czyli 4-1 kupuje, dzieki
jeśli możesz to podaj z jakiego źródła masz zamiar kupić 4-1 do D serii ?
Z tego co widziałem to ceny na ebayu są zabójcze a w Polsce tych kolektorów nie ma (przynajmniej mi się nie udało ich znaleźć).
np:
http://www.ebay.com/itm/DC-SPORTS-4-1-CERAMIC-HEADER-92-95-CIVIC-96-00-EX-/190564596813?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c5e88fc4d&vxp=mtr#ht_2469wt_1397
http://www.ebay.com/itm/PLM-Honda-Civic-CRX-Drag-Exhaust-Header-D15B-D16Z6-D16Y8-D16-SOHC-4-1-/261070566218?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cc904b34a&vxp=mtr#ht_1269wt_1163
Jeżeli do B serii kupujesz kolektor, - to nie było pytania.
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-honda-civic-d-seria-4-1-1988-00-i2490814531.html
i kiedys maciu$ sprzedawaj jeszcze 4-1 ala do b serii, tylko do D, po cos kolo 600 zl.
konstruktor
10-08-12, 15:15
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy...490814531.html
i kiedys maciu$ sprzedawaj jeszcze 4-1 ala do b serii, tylko do D, po cos kolo 600 zl.
tylko że ten z linku to jest prawie jak seria, a nie te jak z ebaya, gdzie przejście 4-1 znajduje się przy zaraz przed tłumikiem środkowym (tak jak to ma miejsce w 4-1 dla B-serii)
tylko że ten z linku to jest prawie jak seria, a nie te jak z ebaya, gdzie przejście 4-1 znajduje się przy zaraz przed tłumikiem środkowym (tak jak to ma miejsce w 4-1 dla B-serii)
prawie jak robi duza roznice, przedewszystkim rozmiarem kanałow - wiec nie jest to seria.
oiczytaj do konca moja wypowiedz, ze macius mial kiedys w sprzedazy(moze jeszcze ma) takie ktore maja 4-1 tuz pod miską.
konstruktor
11-08-12, 10:35
prawie jak robi duza roznice, przedewszystkim rozmiarem kanałow - wiec nie jest to seria.
zdaję sobie z tego sprawę
oiczytaj do konca moja wypowiedz, ze macius mial kiedys w sprzedazy(moze jeszcze ma) takie ktore maja 4-1 tuz pod miską.
przeczytałem Twoją wypowiedź do końca , już jakiś czas temu pisałem do masiu$'a , niestety póki co nie posiada takich kolektorów a gdy będzie je miał to wstawi do oferty swojego sklepu
mimo wszystko dzięki zakit za info
jako ze zalozylem ten temat a mam jeszcze pytanie to nie bede zakladal nowego otoz da sie pospawac stal aluminiowana z nierdzewka ?
jako ze zalozylem ten temat a mam jeszcze pytanie to nie bede zakladal nowego otoz da sie pospawac stal aluminiowana z nierdzewka ?
Tak.
Wiele osób to robi budując układ wydechowy łącząc np. tłumik końcowy z kwasiaka z rurami aluminiowanymi.
o wielkie dzieki ciekawe co powie tlumikarz :D
ciekawe co powie tlumikarz
Wiekszosc powie ze sie nie da:)
Wiekszosc powie ze sie nie da
To co to za tłumikarze? Jedno i drugie to układ żelazo-węgiel.
a co do złącza elastycznego to należy je dać bo inaczej jak silnik będzie się poruszał na łapach to cały wydech pod samochodem chodzi i ewentualnie uderza o tunel lub zderzak z tyłu... potrafią się też śruby pozrywać na pozostałych flanszach także odpowiedz na to zagadnienie chyba juz znasz
Nawet i tłumiki potrafią się posypać z czasem od tego, jeśli cała siła na nie idzie ;)
quiksilver44
18-08-12, 08:56
odpowiedzi nie mogłem znałeś w wyszukiwarce a nowego tematu nie będę zakładał mam pytanie chce na początku w d15z6 wymienić kolektor na e-bayowe 4-2-1 co za tym idzie kat robi out reszta nar azie zostaje totalna seria i czy da się tak jeździć normalnie to znaczy czy nie jest za głośno? dodam ze 2 razy w tygodniu pokonuje trasę autostrada :)
w planach mam budowę całego wydechu ale to trochę potrwa zanim odłożę kasę:)
ja niedawno wlozylem 4-2-1, dalej srodkowy powiekszony i koncowy oem look proex wszystko na 2 cale i przy spokojnej jezdzie jest naprawde cicho :P
kontynyujac w tym temacie informuje ze zakupilem i zamontowalem ten kolektot 4-1 do d seri, porownujac go do 4-2-1 to dol jest troszeczke gorszy, co mi wcale nie przeszkadza natomiast gora jest zdecydowanie lepsza-mocniejsza, w sumie straty w niutonach sa nie wielkie, zalezy jak kto jezdzi. I zalezy chyba co kto ma porobione pod maska. ciekawe jak sie ten 4-1 ma do dolotu, testowalem 3 rozne i najlepszego kopa ma na CAI jak narazie, moze przy tym kolektorze krotki dolot sie bardziej sprawdzi, trza potestowac.
cai zawsze bedzie mialo lepsza gore, bez znaczenia kolektora wydechowego.
no i wszystko jasne, dzieki
Tylko kto cały czas jeździ na vtecu hehe ja jednak wolę mieć lepszy dół :) mam 4-2-1 bez kata do końca 2,25" końcowy OEM i jest cicho ale 2,5-3tyś rpm występuje taki metaliczny dźwięk co mnie bardzo denerwuje i muszę wspawać jakiś środkowy mtecha i końcowy od djhamera
tez tak myslalem, ze bedzie dol lepszy niz gora w codziennej jezdzie ale az tak duzej roznicy nie ma na dole za to gora o niebo lepsza, wole miec konkretna gore jednak. Po to kupilem honde z Vtec. Skroc skrzynie zabierz pare kilo z zamachu to dopiero odczujesz konkretny dol.
Nie będę zakładał nowego tematu to zapytam tutaj. Zamierzam kupić tłumik końcowy. Co będzie lepsze i cichsze OEM Look od djhammera czy OBX Twin Loop? Reszta wydechu to 2,25cala na jednym środkowym powiększonym.
Czyli Twin Loop będzie cichy i do tego najlepszy?
Nie będę zakładał nowego tematu to zapytam tutaj. Zamierzam kupić tłumik końcowy. Co będzie lepsze i cichsze OEM Look od djhammera czy OBX Twin Loop? Reszta wydechu to 2,25cala na jednym środkowym powiększonym.
a ten co robi te środkowe powiększone nie robi końcowych?
Czyli Twin Loop będzie cichy i do tego najlepszy?
Na pewno będzie cichszy od zwykłego przelotowego. Czy najlepszy? Zależy czego oczekujesz od wydechu. Jeśli nie chcesz mocno "dusić" silnika wydechem, ale jednocześnie nie chcesz hałasu brałbym na Twoim miejscu twin loopa. Komorowy będzie cichy, ale wiadomo, że utrudnia wylot spalinom, z kolei przelotowe są zwykle głośne (kompromisem jest zakup powiększonego, lecz i tak będzie głośniejszy od twin loopa).
O i o taką odpowiedź mi chodziło. W takim razie kupuję OBX Twin Loopa. Chyba, że jeszcze Twin Loopa od DjHammera. Co będzie cichsze? ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.