Zobacz pełną wersję : wyłączanie radia w czasie rozruchu
W momencie odpalania silnika wylacza mi sie radio. Tez tak macie? Czym jest to spowodowane? Ja typuje dwie mozliwosci:
1. Slaby (stary) akumulator = spadek napiecia podczas rozruchu = radio sie samo wylacza bo napiecie jest za niskie,
2. Ten typ tak ma = podczas rozruchu odlaczane jest zasilanie radia???
Co wy na to?
pozdro
To jest zamierzone przez konstruktorów, rozrusznik pobiera dużo prądu i spejalny przełącznik odłącza inne urządzenia elektyryczne na czas rozruchu. U mnie też radio sie wyłącza (wydaje mi sie że światła też gasną gdy sa włączone podczas rozruchu)
Swiatla nie gasna, ale radio sie na chwile wylacza. Przynajmniej u mnie ;)
Slawkowski
21-08-07, 14:02
W momencie odpalania silnika wylacza mi sie radio.
i prawidlowo, w czasie rozruchu potrzebny jest duzy prad i inne odbiorniki pradu, jak np. radyjko sa odcinane,
chociaz patrzac z drugiej strony, radyjko ktore nie dostanie odpowiedniej "dawki pradu" (mimo "sprawnej" instalacji) tez sie wylaczy, czesto to sie zdarza, kiedy przewody zasilajace maja za maly przekroj, a radyjko jest troche mocniejsze i je podkrecimy (czesto w fabrycznych instalacjach radiowych sa montowane zbyt "slabe" kable).
a ja czasem tak mam że radio mi sie nie wyłącza przy rozruchu....
Wyłączanie spowodowane jest spadkiem napięcia podczas dużego poboru prądu przez rozrusznik. Nie ma żadnego specjalnego urządzenia odcinającego zasilanie radia, przynajmniej ja na schemacie takiego nie widzę. U mnie radio się wyłącza światła tylko przygasają.
bilet44007
21-08-07, 16:52
Siemanko jak wam to bardzo przeszkadza jest super opcja można włączyć radyjko jak silnik już pracuje:) ja tak mam bo denerwowało troche noi i szkoda radia pozdr
b.negative
21-08-07, 17:25
Wszystko zależy, od zmostkowania kabli na kostce przy radiu. jeśli jest dobre radio z oryginalna kostka, to bez problemu można ustawić, czy radio ma się wyłączać, czy nie podczas odpalania silnika. Zazwyczaj jest to opisane w instrukcji. Tak samo jest z wyłączaniem się radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
albo zastosowac najmadrzejsze rozwiazanie z mozliwych i podlaczyc radio do akumulatora na nowiutkich kablach
Wyłączanie spowodowane jest spadkiem napięcia podczas dużego poboru prądu przez rozrusznik. Nie ma żadnego specjalnego urządzenia odcinającego zasilanie radia, przynajmniej ja na schemacie takiego nie widzę. U mnie radio się wyłącza światła tylko przygasają.
masz racje nie ma zadnego specjalnego przelacznika, ale tez to przygasaniae nie jest za sprawa braku pradu. caly myk polega na konstrukcji stacyjki, ktora to po przekreceniu do momentu <start> odlacza radio i pare innych odbiornikow. proponuje test: wystarczy powooli(bardzo powoli) przekrecac kluczyk do odpalenia, rozrusznik jeszcze nie startuje a radio gasnie.
Wszystko zależy, od zmostkowania kabli na kostce przy radiu. jeśli jest dobre radio z oryginalna kostka, to bez problemu można ustawić, czy radio ma się wyłączać, czy nie podczas odpalania silnika. Zazwyczaj jest to opisane w instrukcji. Tak samo jest z wyłączaniem się radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
tu nie masz racji to o czym mowisz, to opcja pomiedzy,
- radio dziala caly czas
- radio dziala tylko po przekreceniu kluczyka do I
co nie ma zwiazku z przygasaniem, bo i tak przygasnie
a jak komus nie gasnie to znaczy ze ma dobre radio ;) poprostu ma w obiegu kondensator ktory zapewnia zasilanie przez ten moment.
b.negative
21-08-07, 21:09
Wszystko zależy, od zmostkowania kabli na kostce przy radiu. jeśli jest dobre radio z oryginalna kostka, to bez problemu można ustawić, czy radio ma się wyłączać, czy nie podczas odpalania silnika. Zazwyczaj jest to opisane w instrukcji. Tak samo jest z wyłączaniem się radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
tu nie masz racji to o czym mowisz, to opcja pomiedzy,
- radio dziala caly czas
- radio dziala tylko po przekreceniu kluczyka do I
co nie ma zwiazku z przygasaniem, bo i tak przygasnie[/quote]
Faktycznie, myliłem się co do tej kostki.
Samo gaśnięcie chyba nie jest wielkim problemem, chociaż mnie trochę wkurza. Jeśli słucham muzyki z pendrive'a radio potrzebuje chwilę czasu na sprawdzenie zawartości nośnika (czego nie ma przy słuchaniu z CD) - miga wtedy w ciszy napis CHECK przez kilka sekund...całe KILKA sekund ciszy!:) Da się przyzwyczaić.
jedyna metoda na ominiencie tego efektu to taka jak zaproponowal Crash, czyli podlaczenie bezposrednio pod aku, tyle tylko ze z jakichs powodow inzynierowie zrobili tak a nie inaczej, wiec moze lepiej nie grzebac...
Staram sie włączać radio dopiero po odpaleniu by wyeliminować ten problem :)
Ja juz to gdzieś tutaj na forum pisałem, ale napiszę jeszcze raz: Niektóre radia mają zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora i wyłączają się kiedy napięcie w instalacji samochodu spanie poniżej określonego poziomu. Tak jest np. w radiach Pioneer. Kiedy uruchamia sie silnik, to rozrusznik bardzo obciąża akumulator i spada napięcie w całej instalacji i to również może być powodem wyłączania się radia - działa właśnie to zabezpieczenie. Ja tak mam u siebie, ze odpalam auto i radyjko się wyłącza na kilka sekund.
takibartek
22-08-07, 07:57
jedyna metoda na ominiencie tego efektu to taka jak zaproponowal Crash, czyli podlaczenie bezposrednio pod aku, tyle tylko ze z jakichs powodow inzynierowie zrobili tak a nie inaczej, wiec moze lepiej nie grzebac...
Mam radio podpięte bezpośrednio pod akumulator i też się wyłącza przy rozruchu, więc chyba nie tędy droga. Przychylałbym się do opinii, że spadek napięcia na akumulatorze powoduje reset radia. Pamiętam ze 2-3 sytuacje w "karierze" (oczywiście mowa o użytkowaniu mojej Hondy), gdy radio się nie wyłączyło przy odpalaniu. Było to chyba tuż po zakupie nowego aku. Był widocznie tak świeży i miał taki zapas, że radio podczas zapłonu się nie zresetowało.
tak tak..., co do pionkow to slyszalem ze maja cos takiego, ale napisalem ze jest prosty test jak to dzila, przekreccie ta stacyjke i zobaczycie ze oprucz zabezpieczen w radiu, to sama stacyjka jest zbodowana w taki sposub zeby odcinac doplyw pradu do radia!!
Ja juz to gdzieś tutaj na forum pisałem, ale napiszę jeszcze raz: Niektóre radia mają zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora i wyłączają się kiedy napięcie w instalacji samochodu spanie poniżej określonego poziomu. Tak jest np. w radiach Pioneer. Kiedy uruchamia sie silnik, to rozrusznik bardzo obciąża akumulator i spada napięcie w całej instalacji i to również może być powodem wyłączania się radia - działa właśnie to zabezpieczenie. Ja tak mam u siebie, ze odpalam auto i radyjko się wyłącza na kilka sekund.
No ja wlasnie mam pionka.
Znaczy sie nic to nowego - wszyscy tak maja wiec problemu nie ma. Co do wlaczania radia dopiero po odpaleniu to ja jestem leniem - nigdy nie wylaczam i wlaczam radia. Wyjmuje panel i po wlozeniu wlacza sie samo - dlatego denerwuje mnie troche ta przerwa przy odpalaniu :-)
Pozdro
ja mam pionka, na starym aku wylaczal sie definitywnie, na nowym (nie caly tydzien) nie wylacza sie :D a radio wlacza sie automatycznie po przekreceniu kluczykiem na pozycje zaplon
zbyszek dg
22-08-07, 22:55
przy rozruchu odłacza zasilanie do radia i do gniazda zapalniczki - i tak ma byc
przy rozruchu odłacza zasilanie do radia i do gniazda zapalniczki - i tak ma byc
a oprocz tego: wiatrak, podgrzewanie szyby, i wszystko co do zasilania potrzebuje przekrecenia kluczyka do pozycji II
moje uwagi:
mam radio sony podlaczone do oryginalnej instalacji ktore w hondzie wylacza sie podczas rozruchu silnika,
wczesnie w seacie ibiza to samo radio nie wyolaczalo sie a tez bylo podpiete do instalacji (chyba, bo w tej starej ibizie wszystko wygladalo jak prowzorka :D )
ja tez tak mam :> a radio alpine
przy rozruchu odłacza zasilanie do radia i do gniazda zapalniczki - i tak ma byc to dosyc istotne przy zimie :) hehe ja musze u siiebie to zbadac bo wydawalo mi sie ze sie nie wylacza ;/
SPUTNIK1957
24-08-07, 07:44
przy rozruchu odłacza zasilanie do radia i do gniazda zapalniczki - i tak ma byc to dosyc istotne przy zimie :) hehe ja musze u siiebie to zbadac bo wydawalo mi sie ze sie nie wylacza ;/
Gdyby tak było to honda się niepopisała, bo powinny być odłaczane odbiorniki najbardziej prądożerne włacznie z światłami(bez pozycyjnych)
no w sumie wydaje sie to logiczne :) jakby nie bylo
powinny być odłaczane odbiorniki najbardziej prądożerne włacznie z światłami(bez pozycyjnych)
siwatla miijania nie sa odlaczane, napewno wiaze sie to z tym ze mozna je zapalic bez kluczyka w stacyjce.
A u mnie jest tak: radio zasilane jest nie z oryginalnego kabelka bo mi bez kluczyka nie działało, tylko podłączyłem sobie napiecie z kabelka co idzie do pamieci radia (napięcie występuje cały czas). Radio zawsze mi się wyłącza podczas rozruchu, ale sa wyjątki np. po ciągłej jeździe przez 100 km wyłacze zapłon i po 5 minutach uruchamiam auto ponownie to radio mi się nie wyłącza, co najwyżej lekko przygaśnie. Akumulator mam już 2 lata, ale nawet na nowym radio się wyłączało. Według mnie to podczas uruchamiania silnika są takie duże spadki napięć, ze radio się wyłącza. Nie wiem czy jakby wsadzić do Hani akumukator np 65 Ah to też by się radio wyłączało, ale prawdopodobnie tak...
Slawkowski
25-08-07, 20:16
Nie wiem czy jakby wsadzić do Hani akumukator np 65 Ah to też by się radio wyłączało, ale prawdopodobnie tak...
Wieksza pojemnosc nic ci nie da, a alternator moze miec problem z doladowaniem takiego aku, wazny w tym przypadku jest prad rozruchowy.
Prąd rozruchu mam 300 A 45 Ah. Akumulator ZAP :). W katalogu sprawdziłem, że np 50 Ah ma już prąd rozruchu 360 A a 60 Ah ma nawet 390 A więc prawdopodobnie coś by tam pomogło, tylko że żaden powyżej 45 Ah nie zmieści się do mojej hani. Nie jest źle da się to przeżyc, zaczynam się do tego przyzwyczajać..
Slawkowski
25-08-07, 20:33
Prąd rozruchu mam 300 A 45 Ah. Akumulator ZAP :). W katalogu sprawdziłem, że np 50 Ah ma już prąd rozruchu 360 A a 60 Ah ma nawet 390 A więc prawdopodobnie coś by tam pomogło, tylko że żaden powyżej 45 Ah nie zmieści się do mojej hani. Nie jest źle da się to przeżyc, zaczynam się do tego przyzwyczajać..
moze byc np. aku 45Ah z pradem rozruchowym 300A i o takiej pojemnosci z pradem rozruch. 350A. To ze radyjko przygasnie na chwile przy rozruchu to nie problem przeciez.
Powiem wam, że w samochodzie mojego taty (nissan primera) radio i inne urzadzenia elektryczne też gasną przy rozruchu i we wszystkich samochodach ktorymi jezdzilem tak było, więc jest to hyba automatyczne lub po prostu jest spadek napięcia... ;]
a w moim Renault Magnum nic nie gasnie ;D
a w moim Renault Magnum nic nie gasnie ;D
Jakoś sie nie dziwie :d Tam jest chyba instalacja na 24V, jak masz podpięte radio czy CB? Przez jakąś przetwornice?
...mały OT ;)
radio jest na 24V blaupunkta robione wlasnie do magnumek miedzy innymi. a CB przez przetwornice 24V/12V
U mnie radio również sie wyłącza podczas rozruchu silnika.
Witam wszyskich i chciałbym dodać że w każdym aucie radyjko się wyłącza w trakcie rozruchu jeśli jest dobrze wpięte do instalacji, można to faktycznie ominąć poprzez podłączenie zasilania radia pod kabelek od podtrzymania zasilania (pamięci) a tak na marginesie to w Hankach jest tak że zasilanie radia i immobilazer jadą na tym samym bezpieczniku. Pozdro
Witam wszyskich i chciałbym dodać że w każdym aucie radyjko się wyłącza w trakcie rozruchu jeśli jest dobrze wpięte do instalacji, można to faktycznie ominąć poprzez podłączenie zasilania radia pod kabelek od podtrzymania zasilania (pamięci) a tak na marginesie to w Hankach jest tak że zasilanie radia i immobilazer jadą na tym samym bezpieczniku. Pozdro
a w tej opcji gdy wyjme kluczyk ze stacyjki radio bedzie nadal grac czy sie wyłączy całkowicie? na moj gust bedzie grac dalej...
BRNK, powinno grac dalej.
jesli jest podpiete zgodnie z "norma" wylacza sie po przekreceniu kluczyka w pozycje 0
BRNK wszystko zalezy od tego jak podlaczysz radio. zazwyczaj jest w radu przewod gdzie podpina sie przewod z +12V po stacyjce, jesli podlaczysz tam na sale + bedzie grac po wyjeciu klucza ze stacyjki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.