PDA

Zobacz pełną wersję : Swap D15b2 na d15z6 VI gen



kolczok
19-07-12, 19:37
Witam.
Jak w temacie. Wstępnie planuje taki swap. Ponieważ nie jestem specem w tej materii chciałbym się dowiedzieć na ile jest to kłopotliwa sprawa? Chodzi mi głównie o kwestie następujące:

-czy silnik normalnie wchodzi do eg4 (wg mojej wiedzy tak ale nie ufam sobie ;) )?

-różne obd, jak najlepiej załatwić sprawę elektryki? Interesuje mnie opcja z jak najmniejszą ilością lutowania (co nie znaczy, że wcale).

-ewentualnie gdzie, i w jakich kosztach w okolicy Wrocławia ktoś by mógł ogarnąć kabelki?

Zdaje sobie sprawę, że nie jest to przez wielu sensowne działanie ale kwestie gustów na razie zostawmy. Zróbmy z tego zagadnienie do rozwiązania a nie topik o tym czy to ma sens czy nie ;)

Z góry wielkie dzięki za wszelkie info.

Brylant1
19-07-12, 22:45
Silnik pasować będzie, co do elektryki będziesz musiał bawić się z wiązką bo są różne OBD. Domyślam się że decydując się na ten silnik nacisk stawiasz na ekonomie a nie na osiągi?

PixeL
19-07-12, 22:57
Witam.
Jak w temacie. Wstępnie planuje taki swap. Ponieważ nie jestem specem w tej materii chciałbym się dowiedzieć na ile jest to kłopotliwa sprawa? Chodzi mi głównie o kwestie następujące:

-czy silnik normalnie wchodzi do eg4 (wg mojej wiedzy tak ale nie ufam sobie ;) )?

-różne obd, jak najlepiej załatwić sprawę elektryki? Interesuje mnie opcja z jak najmniejszą ilością lutowania (co nie znaczy, że wcale).

-ewentualnie gdzie, i w jakich kosztach w okolicy Wrocławia ktoś by mógł ogarnąć kabelki?

Zdaje sobie sprawę, że nie jest to przez wielu sensowne działanie ale kwestie gustów na razie zostawmy. Zróbmy z tego zagadnienie do rozwiązania a nie topik o tym czy to ma sens czy nie ;)

Z góry wielkie dzięki za wszelkie info.

udez do EMG www.dohcvtec.pl

kolczok
20-07-12, 00:03
Nie zależy mi na jakiś meega osiągach (o ile można mówić o takich w przypadku D serii). Chodzi mi bardziej o dość udany kompromis między osiągiem i spalaniem. Na d16 a tym bardziej b18 mnie nie stać ;) Zawsze to i tak więcej koni niż w b2 a skrzynie mogę zachować. Manualnie jestem raczej ogarnięty ale elektronika i cierpliwość przy kabelkach nie jest moją najmocniejszą stroną ;) W perspektywie autko zostawię żonie i kto wie, może pomyśli się o czymś mocniejszym. EMG znalazłem i domyślam się, że nie będzie to dla nich specjalnym wyzwaniem. Zastanawiam się tylko jakie mogą być koszty podpięcia tego ustrojstwa ale to pewnie pytanie już do nich.

Może ktoś ma jakiś link do kogoś kto robił podobną przeróbkę wiązki lub wymienia całoś i ukazuje jak dalece skomplikowana jest?

Dzięki wielkie za odpowiedzi i czekam czy ktoś coś doda :)

mlodyxx
20-07-12, 00:15
szczerze to nic strasznego przy takim swapie nie ma < jesli kupisz silnik z calym osprzetem tzn aparat kompletny ssacy , alternator ,i wiazzka plus komp . to pozostaje ci przepiecie pinow w lawej kostce kolo zbiorniczka plyny sprzegla, z prawej masz wiazke do samego ecu stara wyjmujesz i jedyne lutowanie to podlaczenie wiazki silnikowej do kabinowej , jest tam kilka kabelkow nie pamietam dokladnie ale okolo 10MAx 15 immo mozesz usunac z ecu , i tyle skrzynie mozesz zostawic z b2 d15z6 na skrzyni z eg wcale sie tak zle nie zbiera ;p

kolczok
20-07-12, 14:10
No to trzeba będzie obadać temat. Mam nadzieję, że na długi czas nie unieruchomię auta :confused: Dzięki za info. Jakbyś się natknął na jakiś link do tych kabelków to bardzo poproszę ;) Znalazłem sporo ale z kompletnymi przepięciami kostek.
Dzięki

soha93
29-01-13, 23:06
Nie chce zakładać nowego wątku a mam pytanie planuje taki sam swap do mojego eg, też mam silnik b2 na kolektorach od d16z6 i chce kupić goły silnik tylko czy osprzęt tj rozrusznki, alternator, aparat itd podejdą od b2 do d15z6 ? Pewnie nie ale chciałbym się upewnić.

Van_Dal
30-01-13, 01:11
mam dokładnie takiego swapa z OBD2 w EG4

są 2 opcje. prosta ale mniej mocy
to zmienic tylko słupek i zostawić cąły osprzęt z d15b2 masz 90 km i dalej na dwupunkcie. silnik nie widzi problemów :) jedynie podpinasz cewkę VTEC w zalezności od otworzenia przepustnicy

druga to dokładnie tak jak napisął młodyxx
jak musisz mieć kompletny swap. tylko jak chcesz bezproblemowo to
-kolektor ssący z wersji manual (z automata nie ma wyjścia na krokowy 2 pin)
-komp
-aparat zapłonowy
-elektrozawór EGR z GRODZI SILNIKOWEJ !!! często w swapach go brakuje. a bez niego masz błąd silnika
-ECU prześlesz do mnie to CI IMMO usunę za piwo
-wiązkę silnikową KOMPLETNĄ.
-jedna rzecz do przerobienia to czujnik wstecznego trzeba dać pod przekaźnik, wtedy masz pewność że dobrze zadzała, można też zwyczajnie podpiąć ale czasem mogą być problemy jak zbyt duży prąd popłynie np podczas podpięcia światęł od przyczepki albo włozenia mocniejszych żarówek,
-wiązki kabinowej nie potrzebujesz- przelutowujesz ok 20 przewodów i po sprawie. musisz jeszcze przerobić włącznik wentylaotra chłodnicy bo jest puszczony całkiem inaczej w obu wiązkach
-pozatym to jak coś wyjdzie w praniu to wal :D

jak nie znasz sie na elektryce to lepiej z wiązką nie walcz.

rozrusznik i alternator podejdą z d15b2 tylko kwestia kostek i przełożenia pinów w alternatorze

aparat zapłonowy podejdzie ale on zostaje tylko w pierwszym przypadku. jak chcesz mieć OBD2 to sie nie nadaje