Zobacz pełną wersję : Problem z biegami
Witam wszystkich,
Stałem się posiadaczem hondy civic hatchback 1.4 90KM 97rok. Jestem zadowolony, jednak po zakupie przejechałem ok 200km i coś jest nie tak z biegami. Otóż raz wchodzą delikatnie i pięknie a raz w ogóle nie chcą wejść , a jak już wejdą to z dużym problemem nawet z dwa razy zgrzytnęło. Raz jest dobrze a raz źle. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną ?Będe wdzięczny, pozdrawiam
Zmień olej w skrzyni na oryginalny hondowski MTF. Ja tak zrobiłem gdy miałem pierwsze oznaki "cieżko" wrzucanych biegów i po wymianie biegi wchodzą płynnie i nie ma mowy o żadnych zgrzytach.
Watpie ze olej mu cos da. Jak kupil uzywke to moze i warto ale mi to wyglada na podpicowane auto pod sprzedaz a potem sie czlowieku martw.
Zmien ten olej na MTF na początek, koszt to o ile pamiętam jakies 160 zł(80 za butelke, wchodzą 2). Ja jak kupiłem swoją Hanie to w skrzyni zamiast oleju było cos jakby herbatka nie olej.
Jeżeli raz wchodzą gładko innym razem ze grzytem to olej raczej nie pomoże. Stawiałbym na mechanizm wybieraka. Trzeba rozebrać i sprawdzić.
a żeby nie zakładać nowego tematu u was tez czasem wsteczny nie może się wbić ?
Goldeq, tez mam ten problem :confused:
a żeby nie zakładać nowego tematu u was tez czasem wsteczny nie może się wbić ?
Sporadycznie się zdarza. Zęby trafiają na siebie i wtedy nie idzie wbić. Wrzucam wtedy inny bieg i potem wsteczny wbija. Raczej normalna sprawa.
Wsteczny to normalka w Hondzie.
Wsteczny nie ma synchronizatora o ile pamiętam. Pomoże też wbicie na luz i jeszcze raz sprzęgło.
Dorikin1989
20-07-12, 17:18
a żeby nie zakładać nowego tematu u was tez czasem wsteczny nie może się wbić ?
Każda Honda to ma :) Wrzuć 4 a potem znów wsteczny - ja tak robiłem w moim poprzednim EG4 i robię tak w MA9 :)
ja to 1 wrzucam bujne samochodem i all okej :P
a nie pukłeś w nic od spodu podczas jazdy? U mnie raz się zdarzyło podobnie. Biegi wchodziły 2ma palcami a po walnięciu w stoper na parkingu coś zgrzytło i przestawiło cały mechanizm. Biegi ledwo 1dną ręką można było zmieniać i zgrzytało od czasu do czasu. Po dojechaniu na parking wyczułem że biegi przestawiły się. 1 była bardziej w miejscu 3ki niż tam gdzie powinna być. Rozwiązałem problem fizycznie a mianowicie BARDZO MOCNO pociągnąłem lewarek w prawo w stronę wstecznego i później w dół jak wsteczny. Mechanizm zgrzytnął ponownie i mechanizm wyrównał się i wrócił na swoje miejsce. Biegi od nowa wskakują 2ma palcami
co do wstecznego to chyba w każdej hondzie czasami mu się nie chce wskoczyć ;)
Witam panowie ponownie,
Co zaobserwowałem ( przepraszam że nie pisałem ale byłem hondą w trasie na weekend )
- dosłownie pół na pół - raz skrzynia chodzi idealnie po to żeby np. po 1,5dniu stania znowu stawiać duży opór
- dziwna sprawa : wrzuciłem bieg, trzymałem sprzęgło w podłodze a auto zaczęło jechać !?
- biegi nie zgrzytaja tylko je podczas występowania przedstawionych objawów strasznie ciężko wbić
- jak występuje ta usterka kiedy to nie da się wbić biegu na włączonym silnik wystarczy że go wyłącze i na wyłączonym chodzą jak marzenie
- pedał sprzęgła jest raczej miękki ( chyba że taki ma być ale wątpie ) w zasadzie delikatny opór przy wciskaniu czuję od drugiej połowy
Czy ktoś może ma pomysły co to może być ? Napisałem wszystko powyżej dlatego że to może być coś innego niżolej w skrzyni lub wybierak szczególnie obserwując sprzęgło.
Pozdrawiam
W sumie, jeśli nie wiesz kiedy płyn w sprzęgle był zmieniany, to zmień. Koszt płynu 20zł, a filozofii tutaj nie ma.
U mnie odkąd mam Hankę sprzęgło chodzi raczej ciężko, stawia duży opór. Ale mi to pasuje :]
Olej zmień. Cholera wie co tam może być wlane, skoro takie 'ekscesy' Ci się przytrafiają.
Szukałem opisu jak zmienić płyn w sprzęgle ( to jest dot4? ) ale nie znalazłem , czy mógłbyś mnie poinstruować bo nigdy nic ze sprzęgłem nie robiłem ? pozdrawiam
To nie jest wina oleju w skrzyni. Cos jest mechanicznie zarzniete. Pojedz lepiej do mechanika i niech rzuci okiem bo kiedys bedzie tak, ze wbijesz jakis bieg i juz tak zostanie. To raz a dwa przez (moze) *******e zarzniesz skrzynie i bedzie placz i zgrzytanie zebow.
odpowietrz układ hydrauliczny sprzęgła, najlepiej wymień cały płyn, i tyle, ewentualnie może okazać się że pompka jest do wymiany
a żeby nie zakładać nowego tematu u was tez czasem wsteczny nie może się wbić ?
Popuścić sprzęgło i wszystko wchodzi.
Popuścić sprzęgło i wszystko wchodzi.
Z przeraźliwym zgrzytem :P
Z przeraźliwym zgrzytem :P
Nie nie, naprawdę delikatnie i wchodzi jak w masło.
jeśli trzymasz sprzegło wcisniete i auto zaczyna jechać to albo masz zapowietrzony układ wysprzęglania, albo pompka już do wymiany.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.