PDA

Zobacz pełną wersję : Klocki, końcówki, lambda



wiewior123
19-07-12, 00:10
Witam,
stoje przed zakupem klocków(tarcze Mikoda Gt już idą ;) ) końcówek drążków oraz sondy.
Jeśli chodzi o klocki to zastanawiam się pomiędzy ATE bądź TRW
końców polecono mi moog oraz Kager, ale słyszałem też coś o Yamato
natomiast sonda chyba będzie denso bo takowe są oryginalnie.
Co o tym sądzicie a może też jakieś swoje typy macie? chętnie wysłucham opniii
pozdrawiam!!

djwafel
19-07-12, 08:32
Witam,
stoje przed zakupem klocków(tarcze Mikoda Gt już idą ;) ) końcówek drążków oraz sondy.
Jeśli chodzi o klocki to zastanawiam się pomiędzy ATE bądź TRW
końców polecono mi moog oraz Kager, ale słyszałem też coś o Yamato
natomiast sonda chyba będzie denso bo takowe są oryginalnie.
Co o tym sądzicie a może też jakieś swoje typy macie? chętnie wysłucham opniii
pozdrawiam!!

Witaj
ATE są ciut droższe od TRW ale to nie znaczy, że TRW są do niczego zależy jak Ty na to spojrzysz spokojnie możesz wybrać każdą z tych 2.
Hmm moog możesz brać ale ja bym wziął Yamato lub 555
Sodę firmy Denso możesz spokojnie brać nawet Boscha.

PixeL
19-07-12, 10:51
klocki biez trw ,podobna polka co ate ale beda tansze
koncowka yamato to srednia polka,nie bedzie zla ale i bez rewelacji,555 jest zblizona do jakosci orginalu,kager to najtansze gowno
co do sondy to org.jest NGK i raczej takiej szukaj zeby byla z kostka a taka w zamienniku robi tylko ngk/ntk, denso i bosh to dobre firmy ale dostaniesz tylko sondy uniwersalne,a z poprawnym dzialaniem takich roznie bywa,jesli juz sie na taka zdecydujesz to pamietaj zeby nie lutowac kabli

piotrstrojek
19-07-12, 11:19
Sondy poszukaj używki, bo sonda NGK choć nienajgorsza to jednak tak jak napisał Marek jest uniwersalna i napewno będzie Ci auto paliło ze dwa litry wiecej. Do tego może sobie raz na jakiś czas check zamrugać...

Zamiennik NGK zdaje egzamin tylko w wypadku sondy jednożyłowej - np. do D13B2, D15B2 - wiem bo przerobiłem wielokrotnie temat ;)

także oryginał - albo używka albo nówka - w zależności od budżetu...

wiewior123
19-07-12, 13:21
napewno będzie Ci auto paliło ze dwa litry wiecej. chodzi o to własnie żeby zredukować spalanie bo już teraz 15 ltr to norma...w checku mruga błąd 43 w poprzednim poscie zasugerowali ze to wlasnie wina sondy dlatego przymierzam sie do wymiany choc jutro chyba pojade jeszcze na komputer zeby to dokladnie ustalic. Wiec co dokładnie jaka sona żeby to spalanie obniżyć do minimum a przy tym cieszyć pełbymi możliwościami Vti ? :)

piotrstrojek
19-07-12, 15:11
Tak jak napisałem - kup oryginał - używkę lub nówkę w zależności od tego ile masz kapusty w kieszeni. Zamienniki, nawet markowe są zwykle uniwersalne i nie sprawdzają się w silnikach Hondy. Gdzieś wyczytałem że ktoś zaadoptował sondę z Yarisa do D-serii i też podobno śmiagało, ale nie wiem czy to prawda czy nie...

Wg. mnie, ale może to ktoś z kolegów potwierdzi mają zbyt długi czas reakcji na zmieniającą się ilość tlenu w spalinach. Gdyż na trasie gdy jedzie się jednostajnie spalanie mieści się w normie - natomiast ogromny wzrost spalania ma miejsce w mieście gdy współczynnik tlenu zmienia się dynamicznie i wg. mnie komp kierując się wynikami podawanymi z sondy ustala złą (zbyt bogatą) mieszankę paliwa...

PixeL
19-07-12, 15:38
org w aso bedzie kosztowal kolo 1000- tu masz numer org 36531-PK2-J01 ,NGK robi zamiennik z kostka taki jak org. numer ngk OZA333-H25 (wypadaloby jeszcze sprawdzic bo nie mam teraz dostepu do katalogu) bedzie przynajmniej polowe tansza

falek84
19-07-12, 22:15
od 2 lat jeżdżę na zamienniku ngk z kostką. Nie ma problemów spalanie w normie.

Brylant1
19-07-12, 22:39
Co do klocków zastanów się nad ferodo, jedne z lepszych cywilnych, końcówki 555 nic innego. Co do sondy się nie wypowiem bo nigdy niemiałem z nimi problemu.

djwafel
20-07-12, 00:55
Ja pod swap na 282 kupiłem Klocki Ferrodo z homologacją na drogę ale jeszcze nie złożyłem hebli...