Zobacz pełną wersję : Ile splanować głowicę pod minime?
Panowie ile maxymalnie ale bezpiecznie splanować głowicę Z6 pod minime żeby osiągnąć jak największe doprężenie? Blok b2 i cienka uszczelka pod głowicę y8.
Myślę, że "bezpieczny max", to 1mm. Przy takim splanowaniu, będziesz miał CR ~11.7. A tłoki po założeniu uszczelki będą wystawać jakieś 0,3mm.
ile maxymalnie ale bezpiecznie splanować głowicę Z6 pod minime żeby osiągnąć jak największe doprężenie?
Nie ma czegoś takiego. Od tego masz kalkulatory stopnia sprężania by sobie to planowanie przeliczyć.
cienka uszczelka pod głowicę y8.
Następny powielany babol, tak samo jak tekst o OBRÓCONEJ panewce. Uszczelka z Y8 jest taka sama jak w Z6, tą cienkość o którą ci chodzi uzyskuje sie przez wyciągniecie środkowej warstwy metalu:)
tak kolego tyle ze moja ma 2 warstwy metalu i ten czarny material spajający calość na zewnatrz. powyzej cr 11 istnieje groźba spalania stukowego? Wiec ile planowac aby otrzymać cr 11?
powyzej cr 11 istnieje groźba spalania stukowego?
Istnieje. Nawet poniżej tego CR istnieje takie ryzyko. Jak właściwie ustawisz zapłon i będziesz lał odpowiednie paliwo to nie masz sie czego obawiać. Ja mam CR 12.84 : 1 i nie mam spalania stukowego.
Wiec ile planowac aby otrzymać cr 11?
Nikt ci na oko tego nie oszacuje. Masz od tego kalkulator -> http://zealautowerks.com/dseries.html(Moja rada - zanim zaznaczysz właściwą uszczelkę pod głowice to zmierz swoją suwmiarką, przerabiałem ten temat kilka miesięcy temu więc uwierz mi wiem co mówię:))
Ja jak robiłem minime to właśnie celowałem w 11 i do uszczelki którą miałem potrzebowałem doplanować głowicę o 0.4mm. Teraz myślę nad podmianką tłoków na te z d13 i CR 12.3. ale mam obawy jeszcze co do żywotności silnika...
jasiek09 i dalej jeździsz na pb95 ??
a jak ma sie granica cr 11 do jazdy na lpg? Mozna doprezac dalej bez spalania stukowego?
na lpg na pewno stukać nie będzie, bo ma w okolicach 105 oktanów
Na pb 95 jeżdżę rzadko bo na co dzień poruszam się na lpg ale na pb nie słyszałem nigdy stuku, mapę mam pod minime, silnik indywidualnie nie był strojony.
to do jakiej realnej wartości mogę doprężać i spokojnie jeździc na lpg?
Na LPG to będziesz mógł spokojnie jeździć nawet przy CR w okolicach 13 :1 i nie będzie tego efektu. Nam chodzi głównie o benzynę:)
ale na pb nie słyszałem nigdy stuku, mapę mam pod minime, silnik indywidualnie nie był strojony.
Może masz w tej mapie tak opóźniony zapłon, że nawet na Pb95 nie masz spalania stukowego. Swoją drogą znam przypadek doprężonej D-serii gdzie było CR 11.7 zapłon wyprzedzony w ch*j zalane Pb98 a stukowego nie było, więc tak do końca też się nie przewidzi czy ono wystąpi czy nie:).
Gwoli ścisłości bo może warto o tym wspomnieć spalanie stukowe nie objawia się - jakby to mogła wskazywać nazwa - stukaniem w silniku. Najlepiej słychać je na 3 lub 4 biegu miedzy 2500-4000rpm a dźwięk przypomina sypanie piachu na blache:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.