Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : USDM przód na pstryczek - INSTRUKCJA



jahnzol
17-07-12, 23:07
Jako że jakiś czas temu podziałem w tej kwestii, nakminiłem nad tym rozwiązaniem trochę i zostawię dla potomnych, może komuś się przyda :cool:

Auto które zostało wzbogacone o to rozwiązanie to VI EJ9 więc długości kabli itd są pod ten samochód:

Przełącznik między postojówkami USDM w kierunku, a oryginalnymi Europejskimi z żarówką w odbłyśniku.

Zacznę od potrzebnych elementów:
- 11m kabla jedno żyłowego (nie musi być jakiś gruby, jak kupiłem w Leroy Merlin po 1.40zł za metr)
- 7 konektorków kablowych męskich (dla bezpieczeństwa lepiej po paczce za 2.50zł jest 10szt)
- 8 konektorków kablowych żeńskich
- przełącznik kołyskowy ON 1 - OFF - ON 2 (koszt nie więcej jak 5-6zł)

To teraz od początku:

1. Do trzech kabelków wychodzących z oprawki 2 włóknowej lutujemy po jednym konektorku męskim, do kabelka od masy idącej do oprawki dodatkowo dokładamy jeden 20cm kawałek kabla i lutujemy je w jednym konektorku. Na drugim końcu dołożonego kabelka lutujemy konektorek żeński (wiadomo w drugiej analogicznie to samo).

2. Przeciągamy kable od lamp do miejsca w którym chcemy umieścić przełącznik (ja umieściłem na tunelu środkowym plastikowym, tak że trzeba wsunąć rękę między fotel pasażera, a tunel i przełączyć), kabelki oczywiście z odpowiednim naddatkiem. Z jednej strony przeciągamy 3 kabelki, a z drugiej 2 (ja po stronie pasażera przeciągnąłem 3 bo mimo klimy jest tam łatwiej niż od kierowcy).

3. Po stronie której przeciągneliśmy 2 kable to do obu lutujemy konektorki żeńskie, a tam gdzie trzy kable to 2 żeńskie i jeden męski.

4. Przechodzimy do kabiny, przeciągnięte kabelki do których pod maską przylutowaliśmy konektorki żeńskie oznaczamy parami. Jeden idący z lewej do idącego z prawej i drugą parę tak samo. UWAGA! jedną parę z lewej i z prawej pod maską podłączamy do kabelków od 2 włókna (5w) z USDM'u po jednej w lewej i w prawej lampie. Drugą parę natomiast do + europejskiej oprawki na postojówkę (górny pin w prawidłowo wkręconej oprawce postojówki EDM), z drugim kablem z oznaczonej pary robimy to samo w drugiej lampie.

5. Pozostały po jednej z wybranych na początku stron kabel wpinamy w kostkę która oryginalnie idzie do postojówki EDM (górny patrząc na wprost kostki z instalacją zwróconą w dół). Kabelki od kierunkowskazu wpinamy w kostkę od kierunkowskazu, z tą kostką jest tak samo jak z postojem u góry (pionowo) +, a na dole (poziomo) -. Zostaje nam teraz po jednym kabelku z każdej strony które zlutowaliśmy razem z kabelkami masowymi od oprawki 2 włóknowej, wpinamy je w dolne piny oprawek postojówek EDM.

6. Pod maską mamy temat zakończony. Oczywiście przypominam o odpowiednim zaizolowaniu kabelków i kostek pod maską bo jak wiadomo bardzo często jest tam wilgotno czy często mokro. Dlatego każdy robi to na własną odpowiedzialność :)

7. W kabinie do zostawionych par kabelków skręcamy ja na przygotowanych końcówkach razem i wlutowywujemy w jeden konektorek męski, druga para oczywiście tak samo. Do pojedynczego kabelka również konektorek tylko że on siedzi w nim sam.

8. Bierzemy w rękę przełącznik, w środkową jego nóżkę wpinamy kabelek pojedynczy od zasilania, a w skrajne pary kabelków na wspólnych konektorkach.

9. Mamy wszystko podłączone więc włączamy światła postojowe. I sprawdzamy czy jak przełącznik jest w jednym skrajnym położeniu to świeci jeden rodzaj postoju, a w drugim skrajnym położeniu przełącznika drugi rodzaj. Jeśli przełącznik jest przełączony na środek to nie świeci nic.

Wydaje mi się że jakoś to wytłumaczyłem :)

Cieszę się jeśli mogłem komuś pomóc i pozdrawiam

Kuba