Zobacz pełną wersję : [1.4 90KM] Wymiana rozrządu pytanie
Witam
Posiadam Hondę Civic z czerwca 2004 r. EU7 D14Z6 (po lifcie). Auto ma w tej chwili przelatane 85 tyś km :)
Chciałbym zapytać o wymianę rozrządu, auto nie ma dużego przebiegu, jest dbane i nie katowane nic się z nim kompletnie nie dzieje, ale ma już niestety 8 latek.
Czy powinienem wymienić rozrząd w nim bo z tego co pamiętam w instrukcji to wymiana po 120 tys km i chyba 96 miesiącach ?
Czy zakres takiej wymiany to rolka napinacza i pasek zębaty? czy np pompa wody też podlega wymianie? i na jakie orientacyjnie koszt musiałbym się liczyć.
Ja zmieniałem w zeszłym tygodniu, też z 2004 roku dokładnie przy 119 tysiącach. Niby przed terminem, ale jak oglądałem stary pasek to byl niezle zjechany. Mechanik powiedzial, że zdażyłem dosłownie w ostatnim momencie, bo mogłby strzelić, wiec wiek tez najwyraźniej robi swoje.
Zmień pasek i napinacz,a pompę sprawdź czy nie ma wycieku,czy płynnie się wirnik obraca i czy nie ma luzu,ale przy takim przebiegu powinno być OK.Pompę przeważnie wymienia się co drugą wymianę rozrządu.A co do ceny to ja brałem graty od kolegi sivego z forum ; pasek OEM-około 150zł,getes około połowę tańszy,a napinacz NSK (ten sam co OEM) około 300zł.Wymiana 0zł bo sam robiłem.
U mnie po przebiegu 56000km i 8 latach pasek ,napinacz i pompa była w stanie idealnym (wszystko fabryczne nie ruszane) ale wymieniłem pasek i napinacz.
Dzięki za szybką odpowiedź :)
Myślałem że po 8 latach mój przebieg jest śmiesznie mały, ale Twój niszczy :))
Czy pisząc OEM masz na myśli materiał stosowany domyślnie w Hondzie, pasek to rozumiem że o firmę Gates ci chodziło??
dla swietego spokoju powinno sie za kazdym razem wymieniac pompe wody. wymienisz pasek i rolka,a np po 20 tys padnie Ci pompa i od nowa trzeba wszystko rozbierac wiec znowu wydawanie kasy a takto masz swiety spokoj. Pierwszy pasek mozna niby do 120 tys km lub 8 lat, a kazdy kolejny to max 60 tys km lub co 6 lat.
Hondzia żony 2004r. ma nalatane 106 tysięcy, zastanawiam sie też czy już wymieniać, bo myśle ze jeszcze ze przynajmniej 2 lata nią pojeździ.
PS. Marek_Wy - gdzie wymieniałeś rozrząd?
na płowieckiej jest mały warsztat, obok wypożyczalni limuzyn. graty wyszły 830, a robota 200. wcale nie wyszlo duzo taniej niz w serwisie. obok na kokoryczki 20 jest tez nieautoryzowany serwis hondy. jeszcze nie testowalem, ale podobno dobrze robią.
Z pompą odwiedczny problem przy rozrządzie, mimo że hula to wymieniać czy nie :/
A w razie czego to jaką pompę cieczy polecacie bo rozpiętości cenowe są niemałe?
Nie wymieniaj pompy !! Jeśli jest z nią wszystko ok to naprawdę szkoda się pchać w koszty. Ja bez potrzeby wymieniłem w swojej i nowa według mnie jest "gorsza" niż ta co była. No ale to kolegi wola ....
a po czym sadzisz,ze nowa jest gorsza od starej??
ja bym wymienil pompe,zreszta zawsze z rozrzadem wymieniam pompe u Siebie jak i w autach klientow :).
za wymiane rozrzadu placisz 200zl, czy z pompa czy bez to taka sama cena, gdy pozniej pompa sie posypie i trzeba ja wymieniac to znowu 200zl bo trzeba rozrzad wymieniac wiec lepiej to zrobic odrazu :) takie moje zdanie
moja nowa pompa - taka sama jak była założona - zaczęła wydawać dziwne dźwięki po przejechaniu 2000km (pech, albo nie wiem co) także jeśli ze starą wszystko ok to bym nie ruszał, ale oczywiście każdy działa jak uważa ...
Mam podobny dylemat z wymiana rozrzadu. Honda 33 tys przebiegu i 8 lat (mieli 3 samochody, wiec przebieg realny patrzac na wnetrze). W ksiazce gwarancyjnej pisza wymiana po 120 tys lub 8 latach paska oraz sprawdzenie napinacza i pompy wody. Mam wiec 2 pytania:
1. Zamierzam wymienic pasek (guma sie starzeje), ale tylko sprawdzic napinacz i pompe, a gdy ok to ich nie wymieniac?
2. Jesli jednak zajdzie potrzeba to wymienie pasek i napinacz, a pompe zostawie. Po ile tysiacach przebiegu od wymiany na;ezy ponownie wymienic pasek i napinacz: po 120 tys. jak w instrukcji, po 90 tys czy moze 60 tys skoro to bedzie ponowna wymiana jak roznie twoerdza? Moze wypowie sie jakis mechanik.
^^^
Jak to możliwe że 8 letnie auto ma 33 tyś przebiegu, do Kościoła nim tylko jeździsz w niedzielę ?? :P
Ja już jestem po wymianie (też 2004 r. 86 tyś przebiegu), wymieniłem pasek zębaty (Gates - 65 zł) i rolkę napinacza (Luk/SKF - ponad 300 zł). W sprawie pompy wody rozmawiałem z ASO Hondy, powiedzieli że jeszcze nigdy podczas pierwszej wymiany rozrządu w naszych Hondach nie musieli wymieniać pompy wody, robi się to zazwyczaj za drugą wymianą, więc wystarczy organoleptycznie sprawdzić czy jest sucho i jak ok to zostawić.
Pasek po zdjęciu na pierwszy rzut oka w stanie dobrym, choć przy mocnym wygięciu pojawiały się niewielkie rozwarstwienia gumy, myślę że jeszcze by sporo na tym polatał.
Ja zmieniałem w zeszłym tygodniu, też z 2004 roku dokładnie przy 119 tysiącach. Niby przed terminem, ale jak oglądałem stary pasek to byl niezle zjechany. Mechanik powiedzial, że zdażyłem dosłownie w ostatnim momencie, bo mogłby strzelić, wiec wiek tez najwyraźniej robi swoje.
Witam ,swoja Hondzie 1.4 is 99r. kupilem w komisie ,i zapewniano mnie ze rozrzad byl wym .miala wtedy 136 tys.ale cos mnie tknelo i pojechalem sprawdzic po 20 tys. no i zdazylem w pore ,pasek ledwo zipal ,a teraz bede robil 2-ga wym. po 92tys. i zastanawiam sie nad wym pompy , bo wtedy zalozylem taka z gornej polki.
Nie ma co wierzyc w kit sprzedajacych :p
Odwieczny problem z tymi pompami. Honda po 120kkm zaleca wymianę paska i napinacza a pompę sugeruje SPRAWDZIĆ (wycieki, luzy itp). Jeśli wszystko jest OK wymianę pompy Honda sugeruje dopiero przy II-giej wymianie. Idąc tropem zapobiegliwych można byłoby wymienić połowę rzeczy w aucie bo....mogą się zepsuć, np uszczelka pod głowicą, uszczelniacze, rozrusznik, alternator....jest jeszcze parę rzeczy. Jak ktoś ma zbędna kasę to można - tylko PO CO? A historie o zajechanych paskach tuż przed okresem wymiany to bym między bajki włożył - mam swojego Civa od nowości i przy 115 kkm pasek i napinacz wyglądały jak nowe - żadnych pęknięć na pasku, luzów na rolce itp. Tak samo miałem w Accordzie CC7, w którym wymieniałem rozrząd po 123 kkm (pewny przebieg). Jedyne wyjaśnienie makabrycznego paska jest...makabryczny przebieg zatuszowany "skorygowanym" licznikiem.
Jedyne wyjaśnienie makabrycznego paska jest...makabryczny przebieg zatuszowany "skorygowanym" licznikiem.
Niestety, musze sie zgodzic. Pasek po 100 tys km nie wykazuje zadnych sladow zuzycia...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.