Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Korektor siły hamowania a ABS



greg-si
16-07-12, 22:01
Cześć
Chciałbym lekko pobawić się balansem hamulców. Niestety ze względu na to że mam ABS (musi zostać) to w pompie jest korektor więc proste wrzucenie regulowanego korektora nie będzie łatwe (póki co nie mam pomysłu).
Jak Wy mając ABS i jeżdżąc na pojeżdżawkach radzicie sobie z tym? Oglądając jakieś onboard`y zauważyłem że niektórzy zaciągają ręczny i depczą hebel. U mnie nie bardzo wchodzi to w grę bo wtedy tył od razu blokuje (tarcza 280mm). Na śliskiej/zmiennej nawierzchni tył też łapie ciut za mocno natomiast na asfalcie/betonie można by było jeszcze coś poprawić.

Macie jakieś sugestie?

slayerek
16-07-12, 22:16
ja mam pytanie jakie masz heble z przodu a jakie z tylu i jaka pompe ? :)
bo ja mam problem taki ze mam z przodu 260 z tyly 240 i tyl mi prawie wcale nei lapie ( mam pompe abs ) ale czujniki odpiete... czemu nie hamuje mi tyl ??

Czosnek
16-07-12, 23:24
Generalnie male tarcze z tylu w civicu slabo hamuja. tył można poprawić mocniejszym klockiem, problem w tym ze na zaciski 239mm na tyl ciezko znalesc cos porzadnego. Mozna zmienic zacisk z tylu np. na ten z ep3 wtedy tarcza 260mm i sa juz dostepne klocki typu ferodo dsperformance.

slayerek
17-07-12, 15:21
chodzi o takei zaciski ?
http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-tyl-honda-civic-type-r-01-05-ep3-i2455804659.html
majac teraz 239 100x4 wsadzam tylko te zaciski i tarcze i moge smigac??
i jeszcze pytanie jak z przewodami w stalowym oplocie majac te pod 239 z tylu, jest mozliwosc podpiecia do tych ?

greg-si
17-07-12, 15:53
Pompka 15/16 cala, przód 282mm dwutłoczkowe zaciski z ATR, tył 280mm zacisk z pralki, przewody stalowy oplot, płyn kilka miechów ma.
Pompka wyrabia na styk i będzie wymieniana. Byłaby już 1' ale niedługo zmieniam budę i musi pozostać ta co jest.

U mnie przewody starczają na jeszcze bardziej oddalony zacisk niż 260mm więc nie powinno być z nimi problemu.

Czosnek
17-07-12, 18:22
Tak, te zaciski zakladasz odwrotnie stronami, (lewy na prawy) do tego tarcza z em1 260mm 4x100 i smiga. Tylko do odpowietrzenia warto je odwrócić do góry nogami.

lukwycz
17-07-12, 22:58
... do odpowietrzenia warto je odwrócić do góry nogami.

Ciekawy pomysł, jakbym wiedział wcześniej to bym spróbował, bo męczyłem się z odpowietrzaniem chyba z 10 razy obchodząc auto.
Serio lepiej się odpowietrza do góry nogami?

Czosnek
17-07-12, 23:17
Moim zdaniem lepiej, bo masz wtedy odpowietrzniki skierowane do góry, tam gdzie zbiera sie powietrze. Ja mialem tez problem z miekkim pedalem hamulca i odwrocenie zaciskow do odpowietrzenia pomoglo. Tylko trzeba zblokowac tloczek np. mlotkiem zeby nie wyskoczyl.

slayerek
17-07-12, 23:36
ps a gdzie znajde takie tarcze em1 260 ? :)

Czosnek
17-07-12, 23:44
intercars :) ja bralem chyba od grooby'ego