Zobacz pełną wersję : Jaka Kompresja w D16z6?
Witam jak powinna być kompresja na cylindrach 1.6 D16z6 125KM?
ok 13 barow na cieplym, jak jest wiecej to lepiej :)
hollyblood
14-08-12, 20:05
dzis mierzylem u siebie. W serii po kapitalnym remoncie wychodzilo po ok 11.9- 12 na kazdym po ronwno. To dobrze czy nie? silnik ma 3k km pod remontu, pomiar robiony na cieplym silniku.
bardzo dobrze
ok 13 barow na cieplym, jak jest wiecej to lepiej :)
nie koniecznie wiecej to lepiej
hollyblood
14-08-12, 21:11
dzieki :) przez 3tys km zylem w niepewnosci :) remont robilem w calosci wlasnorecznie a nie jestem mechanikiem.(teleinformatyk z wykształcenia :))
podepnę się pod temat z tym ze mam silnik D15Z8 .coś mi ostatnio zaczęło ubywać oliwy,dziś zmierzyłem kompresje wyszło 14.1 / 14.1 / 14.2 / 14.3 /mierzone na ciepłym.jest dobrze? wystarczy wymiana uszczelniaczy żeby nie piło oliwy?
wystarczy wymiana uszczelniaczy żeby nie piło oliwy?
nikt ci na to nie odpowie
podepnę się pod temat z tym ze mam silnik D15Z8 .coś mi ostatnio zaczęło ubywać oliwy,dziś zmierzyłem kompresje wyszło 14.1 / 14.1 / 14.2 / 14.3 /mierzone na ciepłym.jest dobrze? wystarczy wymiana uszczelniaczy żeby nie piło oliwy?
kompresja i pobór oleju to 2 zupełnie nie mające ze sobą związku aspekty - inne pierścienie trzymają kompresje a inne zbierają oliwe.
A nie powinno sie kompresji mierzyć na zimnym silniku? Nie jest wtedy bardziej miaro dajna?
w internetach piszą ze na ciepłym się mierzy.
wykrcanie swiecy na ciepłym moze sie zle skonczyc w takim starym gracie
Muzyk-Grzes
22-02-14, 11:53
remont robilem w calosci wlasnorecznie a nie jestem mechanikiem.(teleinformatyk z wykształcenia )
A napisz jak zakładałeś pierścienie?
kompresja i pobór oleju to 2 zupełnie nie mające ze sobą związku aspekty - inne pierścienie trzymają kompresje a inne zbierają oliwe.
Polemizowalbym - bo tylko na tym forum tak ludzie pisza - inne pierscienie trzymaja kompresje a inne oliwe - fakt ale obydwa pracuja w tym samym cylindrze wiec zuzycie jednych przewaznie idzie w parze z drugimi...
kaczka208D
22-02-14, 13:43
A napisz jak zakładałeś pierścienie?
Spójrz na datę kiedy hollyblood pisał ten post :)
Muzyk-Grzes
22-02-14, 15:31
He he nie spojrzałem na datę ,a zainteresowało mnie to że jednak po wymianie pierścieni ,uszczelniaczy a zwłaszcza po planowaniu głowicy kompresja powinna wzrosnąć do minimum 13 a często i więcej.
motomaniak1988
25-02-14, 00:43
Polemizowalbym - bo tylko na tym forum tak ludzie pisza - inne pierscienie trzymaja kompresje a inne oliwe - fakt ale obydwa pracuja w tym samym cylindrze wiec zuzycie jednych przewaznie idzie w parze z drugimi...
seba zwroc uwage na to ze pierscinie olejowe sa o wiele ciensze i sie predzej przegrzewaja co za tym idzie traca swoja sprezystosc nie przylegaja do gladzi cylindra, dlatego olej wciagaja nasze cify :)
wiesz czemu d13 przewaznie nie biora oleju? wez sobie porownaj pierscienie olejowe z d13 i d15 to zobaczysz roznice :)
co do pomiaru kompresji to wiele jest szkol ale kompresje mierzy sie w takich warunkach jakich silnik pracuje czyli na rozgrzanym, bynajmniej takie jest moje zdanie :P
seba zwroc uwage na to ze pierscinie olejowe sa o wiele ciensze i sie predzej przegrzewaja co za tym idzie traca swoja sprezystosc nie przylegaja do gladzi cylindra, dlatego olej wciagaja nasze cify :)
wiesz czemu d13 przewaznie nie biora oleju? wez sobie porownaj pierscienie olejowe z d13 i d15 to zobaczysz roznice :)
co do pomiaru kompresji to wiele jest szkol ale kompresje mierzy sie w takich warunkach jakich silnik pracuje czyli na rozgrzanym, bynajmniej takie jest moje zdanie :P
Artku - jezeli Honda jest wlasnie takim wynalazkiem - ok - akurat nigdy nie mialem potrzeby rozbierania d13/d14 - jedynie d15/d16.
Pamietam jak kupilem swoja pierwsza Honde... wdupiala tyle oleju ze co tankowanie za 50zl lalem litr syntetyku za 40zl... A szla jak przecinak walac kulami ognia przy zmianie biegu.
Jak ja rozebralem i oddalem blok do pomiarow gosc mi powiedzial ze to nie ma prawa brac oleju bo luzy sa takie jak COSWORTH wypuszcza w nominale - pierscienie po 160tkm tez bardzo ladne wszystkie zuzyte rowno. Winowajca okazala sie glowica w ktorej 14 z 16zaworow lalo... ;]
A co do kompresji - ja zawsze mierze na rozgrzanym silniku w normalnych warunkach pracy silnika jak napisales
Polemizowalbym - bo tylko na tym forum tak ludzie pisza - inne pierscienie trzymaja kompresje a inne oliwe - fakt ale obydwa pracuja w tym samym cylindrze wiec zuzycie jednych przewaznie idzie w parze z drugimi...
druga część Twojego postu jest bez sensu bo bywa, że silnik trzyma kompresję i bierze olej oraz nie bierze oleju a kompresja jest tragiczna. Zużycie obu rodzajów pierścieni wcale nie w parze.
druga część Twojego postu jest bez sensu bo bywa, że silnik trzyma kompresję i bierze olej oraz nie bierze oleju a kompresja jest tragiczna. Zużycie obu rodzajów pierścieni wcale nie w parze.
Twoj post tez jest troche bez sensu bo czy wylacznie pierscienie sa winne ubytkom oliwy?
Fakt - bywa tak i tak
Twoj post tez jest troche bez sensu bo czy wylacznie pierscienie sa winne ubytkom oliwy?
Fakt - bywa tak i tak
Nie tylko, ale chyba wiadomo, że podając taki przykład jako kontrargument Twojej wypowiedzi to jest założenie, że nie chodzi o zje*aną głowicę, uszczelniacze zaworowe czy UPG.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.