Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaka Kompresja w D16z6?



Daniel911
16-07-12, 10:38
Witam jak powinna być kompresja na cylindrach 1.6 D16z6 125KM?

Whiplash
16-07-12, 15:56
ok 13 barow na cieplym, jak jest wiecej to lepiej :)

Daniel911
16-07-12, 17:51
Dzięki wielkie:)

hollyblood
14-08-12, 20:05
dzis mierzylem u siebie. W serii po kapitalnym remoncie wychodzilo po ok 11.9- 12 na kazdym po ronwno. To dobrze czy nie? silnik ma 3k km pod remontu, pomiar robiony na cieplym silniku.

reaktor
14-08-12, 20:38
bardzo dobrze


ok 13 barow na cieplym, jak jest wiecej to lepiej :)

nie koniecznie wiecej to lepiej

hollyblood
14-08-12, 21:11
dzieki :) przez 3tys km zylem w niepewnosci :) remont robilem w calosci wlasnorecznie a nie jestem mechanikiem.(teleinformatyk z wykształcenia :))

pytonmt
21-02-14, 12:29
podepnę się pod temat z tym ze mam silnik D15Z8 .coś mi ostatnio zaczęło ubywać oliwy,dziś zmierzyłem kompresje wyszło 14.1 / 14.1 / 14.2 / 14.3 /mierzone na ciepłym.jest dobrze? wystarczy wymiana uszczelniaczy żeby nie piło oliwy?

reaktor
21-02-14, 13:32
wystarczy wymiana uszczelniaczy żeby nie piło oliwy?

nikt ci na to nie odpowie

lozek
21-02-14, 13:47
podepnę się pod temat z tym ze mam silnik D15Z8 .coś mi ostatnio zaczęło ubywać oliwy,dziś zmierzyłem kompresje wyszło 14.1 / 14.1 / 14.2 / 14.3 /mierzone na ciepłym.jest dobrze? wystarczy wymiana uszczelniaczy żeby nie piło oliwy?


kompresja i pobór oleju to 2 zupełnie nie mające ze sobą związku aspekty - inne pierścienie trzymają kompresje a inne zbierają oliwe.

fełtek
21-02-14, 19:58
A nie powinno sie kompresji mierzyć na zimnym silniku? Nie jest wtedy bardziej miaro dajna?

pytonmt
22-02-14, 11:16
w internetach piszą ze na ciepłym się mierzy.

reaktor
22-02-14, 11:44
wykrcanie swiecy na ciepłym moze sie zle skonczyc w takim starym gracie

Muzyk-Grzes
22-02-14, 11:53
remont robilem w calosci wlasnorecznie a nie jestem mechanikiem.(teleinformatyk z wykształcenia )
A napisz jak zakładałeś pierścienie?

Seba27
22-02-14, 12:31
kompresja i pobór oleju to 2 zupełnie nie mające ze sobą związku aspekty - inne pierścienie trzymają kompresje a inne zbierają oliwe.

Polemizowalbym - bo tylko na tym forum tak ludzie pisza - inne pierscienie trzymaja kompresje a inne oliwe - fakt ale obydwa pracuja w tym samym cylindrze wiec zuzycie jednych przewaznie idzie w parze z drugimi...

kaczka208D
22-02-14, 13:43
A napisz jak zakładałeś pierścienie?

Spójrz na datę kiedy hollyblood pisał ten post :)

Muzyk-Grzes
22-02-14, 15:31
He he nie spojrzałem na datę ,a zainteresowało mnie to że jednak po wymianie pierścieni ,uszczelniaczy a zwłaszcza po planowaniu głowicy kompresja powinna wzrosnąć do minimum 13 a często i więcej.

motomaniak1988
25-02-14, 00:43
Polemizowalbym - bo tylko na tym forum tak ludzie pisza - inne pierscienie trzymaja kompresje a inne oliwe - fakt ale obydwa pracuja w tym samym cylindrze wiec zuzycie jednych przewaznie idzie w parze z drugimi...
seba zwroc uwage na to ze pierscinie olejowe sa o wiele ciensze i sie predzej przegrzewaja co za tym idzie traca swoja sprezystosc nie przylegaja do gladzi cylindra, dlatego olej wciagaja nasze cify :)
wiesz czemu d13 przewaznie nie biora oleju? wez sobie porownaj pierscienie olejowe z d13 i d15 to zobaczysz roznice :)

co do pomiaru kompresji to wiele jest szkol ale kompresje mierzy sie w takich warunkach jakich silnik pracuje czyli na rozgrzanym, bynajmniej takie jest moje zdanie :P

Seba27
25-02-14, 09:16
seba zwroc uwage na to ze pierscinie olejowe sa o wiele ciensze i sie predzej przegrzewaja co za tym idzie traca swoja sprezystosc nie przylegaja do gladzi cylindra, dlatego olej wciagaja nasze cify :)
wiesz czemu d13 przewaznie nie biora oleju? wez sobie porownaj pierscienie olejowe z d13 i d15 to zobaczysz roznice :)

co do pomiaru kompresji to wiele jest szkol ale kompresje mierzy sie w takich warunkach jakich silnik pracuje czyli na rozgrzanym, bynajmniej takie jest moje zdanie :P

Artku - jezeli Honda jest wlasnie takim wynalazkiem - ok - akurat nigdy nie mialem potrzeby rozbierania d13/d14 - jedynie d15/d16.
Pamietam jak kupilem swoja pierwsza Honde... wdupiala tyle oleju ze co tankowanie za 50zl lalem litr syntetyku za 40zl... A szla jak przecinak walac kulami ognia przy zmianie biegu.
Jak ja rozebralem i oddalem blok do pomiarow gosc mi powiedzial ze to nie ma prawa brac oleju bo luzy sa takie jak COSWORTH wypuszcza w nominale - pierscienie po 160tkm tez bardzo ladne wszystkie zuzyte rowno. Winowajca okazala sie glowica w ktorej 14 z 16zaworow lalo... ;]

A co do kompresji - ja zawsze mierze na rozgrzanym silniku w normalnych warunkach pracy silnika jak napisales

lozek
25-02-14, 09:23
Polemizowalbym - bo tylko na tym forum tak ludzie pisza - inne pierscienie trzymaja kompresje a inne oliwe - fakt ale obydwa pracuja w tym samym cylindrze wiec zuzycie jednych przewaznie idzie w parze z drugimi...

druga część Twojego postu jest bez sensu bo bywa, że silnik trzyma kompresję i bierze olej oraz nie bierze oleju a kompresja jest tragiczna. Zużycie obu rodzajów pierścieni wcale nie w parze.

Seba27
25-02-14, 09:29
druga część Twojego postu jest bez sensu bo bywa, że silnik trzyma kompresję i bierze olej oraz nie bierze oleju a kompresja jest tragiczna. Zużycie obu rodzajów pierścieni wcale nie w parze.

Twoj post tez jest troche bez sensu bo czy wylacznie pierscienie sa winne ubytkom oliwy?
Fakt - bywa tak i tak

lozek
25-02-14, 11:22
Twoj post tez jest troche bez sensu bo czy wylacznie pierscienie sa winne ubytkom oliwy?
Fakt - bywa tak i tak

Nie tylko, ale chyba wiadomo, że podając taki przykład jako kontrargument Twojej wypowiedzi to jest założenie, że nie chodzi o zje*aną głowicę, uszczelniacze zaworowe czy UPG.