Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regeneracja pompy wspomagania



Dextero
15-07-12, 19:10
Witam. Istnieje coś takiego jak zestaw naprawczy do pompy wspomagania? Może same uszczelki da się kupić?
Pompa delikatnie przepuszcza mi płyn spod tego krążka na którym kręci się pasek klinowy. Poza tym z nią wszystko ok i wspomaganie też działa bez zarzutu.
Regenerował ktoś już pompę?

wojti
15-07-12, 21:45
regenerowałem, bardzo prosty temat :) była gdzieś na naszym forum kminka na ten temat. Uszczelniacz kupisz do tej pompy normalnie, oczywiście najlepiej oem ale zamienniki też są dostępne. Przy okazji wymień sobie łożysko. Pół roku już jeżdże po regeneracji i działa w porządku :) http://www.youtube.com/watch?v=pzFy5iMyFIA filmik pokazuje całą procedurę wymiany :)

Dextero
16-07-12, 19:45
A więc zabrałem się do roboty. Przy okazji sesja z opisem, może komuś się przyda, może komuś doda odwagi by naprawić swoją pompę wspomagania, a nie kupować drugą używaną.

WYMIANA SIMMERINGA USZCZELNIAJĄCEGO POMPĘ I ŁOŻYSKA

http://img685.imageshack.us/img685/9003/e19z.gif

Na początek trzeba zdemontować pompę w samochodzie. Ważne aby mieć jakiś pojemnik na wypływający nam płyn od wspomagania. Aby zdjąć pompę trzeba odczepić gumowe węże. Jeden wąż trzyma zacisk metalowy(do odczepienia potrzebne kombinerki), a drugi jest przykręcony (odkręcamy kluczem 10). Następnie odkręcamy kluczem 12 mocowanie pompy, tym samym luzując pasek klinowy, który przy okazji można wymienić. Pompę zabieramy do naszego warsztatu.
http://desmond.imageshack.us/Himg577/scaled.php?server=577&filename=79783578.jpg&res=landing
Kluczem 12 odkręcamy pokrywę korpusu. Śruby odkręcają się bez większego problemu
http://desmond.imageshack.us/Himg824/scaled.php?server=824&filename=83799083.jpg&res=landing
wyciągamy poszczególne elementy pompy
http://desmond.imageshack.us/Himg856/scaled.php?server=856&filename=63373815.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg594/scaled.php?server=594&filename=77433512.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg19/scaled.php?server=19&filename=88988961.jpg&res=landing
Przy tym elemencie UWAGA na łopatki, które nam się posypią. Ważne aby ich nie pogubić
http://desmond.imageshack.us/Himg440/scaled.php?server=440&filename=57489251.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg827/scaled.php?server=827&filename=53721581.jpg&res=landing
Tu napotkałem największy problem. By odkręcić nakrętkę trzymającą koło. Jest tam lewy gwint, a więc kręcimy w drugą stronę niż zwykle. Wcześniej polać jakimś środkiem typu WD40. Na początku próbowałem śrubokrętem zablokować obrót koła i kluczem odkręcić. Bez skutku. Dopiero klucz udarowy dał radę.
http://desmond.imageshack.us/Himg820/scaled.php?server=820&filename=52976600.jpg&res=landing
Pod spodem widzimy już łożysko zabezpieczone pierścieniem segera. Za pomocą szczypiec ściągamy pierścień. Teraz trzeba z wyczuciem wybić młotkiem ze środka na zewnątrz trzpień razem z łożyskiem.
http://desmond.imageshack.us/Himg221/scaled.php?server=221&filename=93773548.jpg&res=landing
gdy to zrobimy widzimy pod spodem simmering który uszczelnia nam pompę.
http://desmond.imageshack.us/Himg853/scaled.php?server=853&filename=38597310.jpg&res=landing
można go wybić wsadzając od środka pompy śrubokręt i lekko w niego popukać młotkiem. Oto sprawca wycieku
http://desmond.imageshack.us/Himg405/scaled.php?server=405&filename=31462649.jpg&res=landing
Postanowiłem rozebrać też dalej pompę (z ciekawości )
http://desmond.imageshack.us/Himg401/scaled.php?server=401&filename=37331415.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg855/scaled.php?server=855&filename=66166722.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg443/scaled.php?server=443&filename=31400842.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg256/scaled.php?server=256&filename=62508272.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg35/scaled.php?server=35&filename=90412753.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg864/scaled.php?server=864&filename=92686623.jpg&res=landing

Wymieniamy simmeringa i łożysko na nowe i mamy odświerzoną pompę. Nie radzę kupować za wczasu simmeringa i łożyska. W civikach są różne pompy i rozmiary tych elementów. U mnie simmering ma rozmiar 18x30x7, a łożysko 15x38x12.
Trafiają się też rozmiary: simmering 20x32x8 i łożysko 17x40x12.
Po założeniu pompy nie zapomnieć o dolaniu płynu do wspomagania.

DaRoN
17-07-12, 15:31
a ja chciałem kupować nową...

teraz pytanie. da się radę przejechać kawałek bez wspomagania zapiętego? tak, żeby się do warsztatu dotoczyć (20km) na odpowiednie uzupełnienie płynu?
pytanie nr2. wycie i szum dochodzą tylko od strony łożyska, czy w pompie może posypać się coś jeszczE?

Dextero
17-07-12, 15:46
Przejedziesz, ale kierownica będzie chodziła jak w polonezie. Tak jak widzisz na fotkach wszystkie części wyglądają bardzo dobrze. Więc łożysko i simmering to dwie najsłabsze części.

DaRoN
17-07-12, 16:14
jakie miała objawy Twoja pompa? zwyczajnie w świecie wyła, szumiała i tak dalej?

bo jeśli naprawdę chodzi tylko o to gówno, to robię to czym prędzej. pytanie - jak odfiltrować cały płyn z układu wspomagania? mam zalany hipolem, po regeneracji chciałbym zalać już kupionym PSF-S.

Dextero
17-07-12, 16:29
Moja nie wyła, tylko miałem lekki wyciek płynu i pasek klinowy był nim zmoczony. Ale jak już rozebrałem to postanowiłem, że wymienię też łożysko, bo widzę, że część osób ma z nim problem. Wolę od razu, niż np. za pół roku znowu ją rozbierać. Jak odfiltrować nie wiem. Ja zdemontowałem razem ze zbiorniczkiem i zlałem z tego wężyka ile zleciało.

wojti
17-07-12, 21:40
jakie łożysko wrzuciłeś? w jakich pieniadzach? ja miałem PPL za 10 zł bodajże

Dextero
21-07-12, 14:22
Łożysko kupiłem oryginalne, ale nie w ASO. Czekałem na nie 4 dni i wczoraj udało mi się złożyć pompę i zamontować. Łożysko kupiłem w sklepie z łożyskami koło domu. :) Kosztowało 60zł. ASO za to samo łożysko chciało 123zł, a za simmeringa 23,70zł.
Nie wiem co za łożysko kupiłeś za 10zł, ale trzeba brać pod uwagę, że są różne rodzaje łożysk, z różnymi uszczelnieniami, itp. To hondowskie ma z jednej strony obudowę plastikową, a z drugiej metalową. Sam simmering musi mieć oznaczenie AS lub RST, czyli ma mieć wargę pyłochronną. Tak przynajmniej ma oryginał.
http://desmond.imageshack.us/Himg209/scaled.php?server=209&filename=img1106r.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg269/scaled.php?server=269&filename=img1108mb.jpg&res=landing
Przy zakładaniu łopatek trzeba zwrócić uwagę, by zaokrągloną stroną były na zewnątrz
http://desmond.imageshack.us/Himg189/scaled.php?server=189&filename=img1110yd.jpg&res=landing

Samą obudowę pompy dokładnie oczyściłem i nałożyłem na nią takie coś:
http://desmond.imageshack.us/Himg15/scaled.php?server=15&filename=img1113dh.jpg&res=landing

Tak się moja pompa prezentuje po złożeniu:
http://desmond.imageshack.us/Himg23/scaled.php?server=23&filename=img1118us.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg839/scaled.php?server=839&filename=img1117iz.jpg&res=landinghttp://desmond.imageshack.us/Himg42/scaled.php?server=42&filename=img1116lw.jpg&res=landing

Już nic nie cieknie i wspomaganie działa elegancko. Polecam regenerację pompy, a nie kupowanie używki.

Goldeq
22-07-12, 09:19
no okej a co może być przyczyną buczenia podczas skręcania kol ? kręcę kierownica np w prawo to w pewnym momencie mam takie BUUU (powiedzieć sobie pod nosem) .

inno
22-07-12, 09:58
dolaczam sie do pytania o buczenie. moja pompa tez przy skrecaniu dziwnie wyje/buczy. na dodatek byla pol roku temu regenerowana.

DaRoN
22-07-12, 10:15
własnie to łożysko, bo pompa stawia obciążenie duże wtedy na wałek, który się wygina (bo łożysko jest uwalone...)

jakie masz oznaczenie pompy? bo jeśli takie samo jak wszędzie indziej to dasz mi wymiary łożyska, zebym nie musiał zbędnych kilometrów robić.

wojti
23-07-12, 10:00
tak jak DaRon pisze, prawdopodobnie zbyt duży nacisk na łożysko i ono wyje najzwyczajniej. Kupcie, zregenerujcie i cieszcie się nową pompą za 50 60 zł, a nie używką za alledrogo która może być w gorszym stanie niż Wasza obecna :) apropo łożyska to moje miało oznaczenie 6203, pwenie u Dextera też. Rozmiar 17x40x12

krispi
23-07-12, 10:06
A opłaca się to regenerować skoro na prawie każdym szrocie są używki po 40-60zł ? Jak jedną sie trafi słabą to wymienią na drugą... i tak mniej roboty niż rozbierać to całe ustrojstwo, szukać cześci itd...

probestic
23-07-12, 10:11
Szkoda tu zbędnej polemiki :) kto chce i czuje się na siłach, niech regeneruje - kto nie, niech kupuję używkę.

BTW. łożysko może różnić się wymiarami i oznaczeniem, bo na oko pompa Dextero, a ta np. z mb2 (P1J) odrobinę się różni.
Sam jak szukałem wymiarów łożysk, to znalazłem dwa. Ten, który podał Dextero i ten standardowy łożyska 6203.

DaRoN
23-07-12, 11:23
ważne są dla mnie uszczelnienia w tym momencie, bo łozysko oryginalne jestem w stanie dokupić na miejscu w Krakowie.

Dextero
23-07-12, 16:30
Jeszcze jest taki schemat pompy do naszych Haniek. Nieznacznie się różny, ale różni
http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=e191.gif&res=landing
Tak jak napisałem wcześniej "U mnie simmering ma rozmiar 18x30x7, a łożysko 15x38x12.
Trafiają się też rozmiary: simmering 20x32x8 i łożysko 17x40x12".
Być może ten drugi schemat przedstawia pompę z tą drugą rozmiarówką łożyska i simmeringa. Niech się ktoś wypowie co ma taką pompę.

Oryginalne łożysko i simmering dostałem w tym sklepie:
http://www.mtmtechmarket.pl/kategorie.html

probestic
23-07-12, 17:03
Dokładnie tak, ta pompa powyżej to jest P1J z łożyskiem o wymiarach 17x40x12 (6203).

Dextero
23-07-12, 17:50
W takim razie, wystarczy spojrzeć na pokrywę którą się otwiera pompę ( z lewej) i już wiadomo jaką ma się pompę, rozmiar łożyska i simmeringa.

Mikikondzik
25-07-12, 11:01
Koledzy mam pytanie. Ile płynu muszę zakupić do wymiany w układzie wspomagania????

DaRoN
25-07-12, 11:44
litr.

Mikikondzik
25-07-12, 21:16
Dzięki

wojti
25-07-12, 22:01
jeżeli jest problem z dobraniem oryginalnego łozyska to przecież w sklepie z łożyskami na pewno coś znajdą, nie są to żadne nienormatywne rozmiary i spokojnie można je znaleźć po numerze na nim wybitym,

djfania
19-11-12, 13:36
bardzo fajna fotorelacja ! Dziwne że jeszcze nikt nie wrzucił w odpowiedni dział :)

Przy okazji chciałem się zapytać, dzieki temu wątkowi zaopatrzyłem się w łożysko i simmering ale pytanie moje jest takie;

Jakie szczypce sa potrzebne aby sciągnąc ten pierścień ? Czy są to jakieś jednego rodzaju czy potrzebna np jakaś numeracja ?

kowal162
19-11-12, 20:22
Info co do uszczelniaczy dp p1j , uszczelniacz pasuje tez od pompy wspomagania nippon denso od starych diesli jego wymiar to 20x32x6 , jezeli ktos potrzebuje taki uszcelniacz mam na zbyciu takie:)

Dextero
19-11-12, 23:06
Jakie szczypce sa potrzebne aby sciągnąc ten pierścień ? Czy są to jakieś jednego rodzaju czy potrzebna np jakaś numeracja ?
Najważniejsze by to były szczypce do pierścieni wewnętrznych. Rozmiar jakiś średni. Takimi co mają zakres 12-25 czy 40-100 dasz radę. Jak się nie ma szczypiec można pobawić się mocnymi nożyczkami i płaskim śrubokrętem.

Kiciuch_86
15-07-13, 21:38
świetny opis regeneracji pompy jutro regeneruje ;) ja mam problem tego typu że płyn w zbiorniczku ciągle się miesza i bąbelki powietrza lecą od dołu jak myślicie regeneracja pomoże?

DaRoN
15-07-13, 22:33
zapomniałem dawno o temacie, ale chciałem dodać jedną ważną rzecz.

regeneracja pompy to klasyczne fifty fifty. są DWA łożyska. jedno maszynowe i jedno znajdujące się pod nim - szpilkowe. to szpilkowe jest niewymienialne, nienaprawialne i w ogóle be. jeśli pompa wyje to może to być przyczyna.
info od mechanika, który zdenerwował się regenerując jedną z pomp trzykrotnie. za czwartym razem po prostu ją rozłupił.

Karpiczek
14-08-13, 21:33
Witam, czy wałek na którym jest nakręcona nakrętka trzymająca koło pasowe, posiada gwint lewy? Odkręcamy w prawą stronę?

probestic
14-08-13, 21:37
Witam, czy wałek na którym jest nakręcona nakrętka trzymająca koło pasowe, posiada gwint lewy? Odkręcamy w prawą stronę?

Z tego co napisał Dextero, tak, gwint jest lewy.

pablo bhw
02-11-13, 17:03
Na dniach również będe regenerował pompe tylko mam problem z rozgryzieniem która pompe mam dokładnie, silnik to b18c4 ale pompe dawno temu dokupiłem osobno i nie pamiętam czy to jest z B16A2,B18c4,B18c6 jedyny symbol na niej to P30A . Móglby ktoś nakierować albo sprawdzić u siebie z B seri jaki ma symbol na pompie :/
Byłbym bardzo wdzięczny.......

fakir
03-04-14, 08:54
Witajcie, ile będzie potrzebne płynu PSF po takiej regeneracji pompy?
Czy tyle samo co na wymianę czyli jeden litr?

U mnie pompą dość mocno się poci więc chciałbym wymienić w niej uszczelniacze , łożyska i przy okazji cały płyn bo nie wiem czy kiedykolwiek ktoś go wymieniał.

fakir
10-04-14, 22:49
Przy rozebraniu całej pompy w drobny mak, na ponowne zalanie układu spokojnie starczył 1 litr płynu do wspomagania :)
uszczelniacz, oringi i łożysko wymienione

Meche
22-04-14, 11:27
Jaki płyn można wlać do układu wspomagania, pomijając Honda OEM? Nie wiem jaki był wcześniej wlany, a pompa zaczyna buczeć przy skręcaniu.

Sheiva
22-04-14, 12:15
Jak już buczy, to tylko OEM może ją ewentualnie jeszcze uratować.
Ale jeśli mimo wszystko chcesz wymienić, to ludzie leją ATF i jakoś to jeździ.

marceli93
02-06-14, 22:04
U mnie przy pracy pojawia się dzwine piski tak jakby sie ślizgał pasek ale np. widzę że rolka na pompie jest tak jakby skrzywiona bo nie kręci się idealnie prosto tylko buja nią na boki. Czy oznacza wymiane łożyska ? A piski nasilają się jak jest mokro. Są równomierne, jak kręcę silnikiem trochę wyżej to przyspieszają. nie jest to mega głośne ale słyszalne

fakir
02-06-14, 23:46
sprawdź palem czy jest bicie, tylko delikatnie :P
u mnie też wygląda jakby koło pasowe pompy miało bicie a w rzeczywistości bicia nie ma,

a na piszczenie polecam wymienić pasek i wyregulować własciwie naciąg

arthi
30-10-16, 00:58
Ile za taką usługę powinien krzyknąć mechanik +/-

MichałCK
30-10-16, 09:26
Ile za taką usługę powinien krzyknąć mechanik +/-

Na pewno powyżej 100zł, samo łożysko OEM kosztuje w okolicach 70zł.