PDA

Zobacz pełną wersję : Gaz w D13B2



harpagan
18-08-07, 17:45
Witam

Tak jak wyżej jaka instalacje założyć i ile to może kosztować.
Jakiś dobry warsztat w 3miescie


------------------------------------------------------------------------------
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=34670[/u]

sivy
18-08-07, 18:38
zaakłądasz najprostsząa instalacje kosztokoło 1000

harpagan
18-08-07, 19:09
Słyszałem ze jak zakładają gaz to potrafią coś ładnie spartaczyć albo z oszczędności czegoś nie zamontować??
Moje powiecie na co mam uważać ??

Fabiomaster
20-08-07, 15:59
Musisz założyć instalacje gazową starszej generacji (czyli nie wtrysk gazu). D13 to silnik gaźnikowy więc bardzo dobrze znosi gaz. Ja ma gaz od roku i jestem bardzo zadowolony. Do instalacji za jakieś 1200 zł musisz pomyśleć o nowych świecach i kablach wysokiego napięcia, częstej wymianie filtrów! gaźnik jest bardzo uczulony na jakiekolwiek zabrudzenia. Prawdopodobnie zdemontują Ci "tą" kopułkę (siateczkę pod filtrem powietrza) Gaźnik wtedy jest narażony na dostanie się zabrudzeń. Jak wymienisz wymienione wyżej rzeczy to będziesz bardzo zadowolony z gazu w Hani :D. Butla najlepiej w koło "mała" 25-28 litrów, Emulator i Parownik 100 KW firmy BRC (orginał 2 lata gwarancji) , butla może być podróbka. Znam bardzo dobry zakład w Wlkp. jak chcesz. Pozdrawiam.

WSHIP
06-09-07, 08:06
Nie chce zakładać nowego topicu więc się podepnę:)
Mam problem po założeniu gazu w D13B2 - zawieszają mi się obroty,
Po odpaleniu samochodu obroty wchodzą na dość wysoki poziom ( nie mam obrotomierza ) i nie chcą wogole zejsc. Czasem pomaga kopnięcie pedału gazu ale to krótkotrwały efekt.

Najgorzej jest jak stoje na światłach - obroty wtedy same idą do góry i szaleją.
Samochód stoi od 3 dni w warsztacie (ci od gazu) i nie mogą sobie poradzić z problemem.

Z rzeczy których nie robili; nie był czyszczony silnik krokowy ( powiedzieli że skoro na benzynie było ok to po co to robić :( ). Szukali przyczyn tylko po stronie gazu.

Będę b. wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Adam

CHICKEN
06-09-07, 08:32
Na forum znalazłem odp. że to jest złe dobranie powietrza dolotu. Dostaje pewnie za dużo powietrza i szlaje.

WSHIP
06-09-07, 12:56
wlasnie zadzwonil serwis. Powiedzieli ze poszedl silnik krokowy i nie ma sterowania obrotami. teraz musze poszukac na spokojnie gdzies tego silniczka

Pozdrawiam

jogal
06-09-07, 13:17
A ja proponuje porządnie wyczyścić silniczek krokowy, zresztą da się go sprawdzić czy jest sprawny. Jego oporność powinna wynosić od 5-20 K Ohm (mój ma 16). Możesz go też podłączyć bezpośrednio pod akumulator i sprawdzić czy się otwiera i zamyka (i czy się szczelnie zamyka, czy nie przepuszcza powietrza trochę)

osik
06-09-07, 13:31
a ja proponuje jesli masz troche wolnej kasy - BLOS [nie po swoich doswiadczeniach bo nie mam gazu ale po tym co sie naczytalem na innych forach]
Ci co zalozyli BLOS,wszystkie dodatki typu zwezki,silniczki krokowe itp odstawili do lamusa ;)
koszt 300zł allegro

lukaszSP
06-09-07, 15:18
mam ten sam problem.spada sam z obrotów szczegolnie jak wciskam sprzeglo przed swiatlami to gasnie.czy wyczyszczenie siliczka krokowego zmieni to??na jakis swiecach jezdziecie przy gazie??wymienialiscie przewody wysokiego napiecia??czuc gazem w srodku samochody??

ivan667
06-09-07, 22:12
ja nie zmienialem kabli, tylko swiece
gazem czasem zaleci, jak np rano zapalam i zbyt duzo razy nacisne gaz przed rozruchem itp to zaleci i tyle. poza tym zero problemow i jestem zadowolony.
a z tym krokowym to bym nie wierzyl ze zepsuty jest. kwestia regulacji, mi tez szalaly obroty, teraz jest ok.
sprawdz czy jak przygazujesz to w obudowie filtra tam gdzie jest ujscie do krokowca tworzy sie podcisnienie (zatkaj palcem i gaz do dechy) powinno wciagac palec.

CHICKEN
10-09-07, 16:55
Nie będę zakładał nowego tematu tylko troszkę odświeżę ;)

Otóż posiadam EG3 z silnikiem D13B2 i dziś byłem u gazownika zapytać ile mniej więcej będzie mnie instalacja kosztowała itd...
Facet zapytał do jakiego auta. Potem chciał żeby mu silnik pokazać. Popatrzył, pocmokał i stwierdził, że nie wie jak tu wsadzić mikser. Czy może pod filtr, czy do filtra zamiast sitka itp. W końcu stwierdził, że musi wszystko wymierzyć bo pewnie filtr podniesie i tak to zamontuje. Szczerze mówiąc swoim zachowaniem mnie zraził i stwierdziłem, że się nie pisze na robienie instalacji u niego.

I tu rodzi się moje pytanie (do tych co mają D13B2 w gazie): jak macie zamontowane te całe miksery? W filtrze? Jest z założeniem gazu jakiś problem? Co sądzicie?

NFS
10-09-07, 18:09
CHICKEN,

z mikserem do d13b2 jest jedna wielka posucha. sam kiedys latałem, szukałem, dowiadywałem sie. nic. nie ma. a jak sa to lipne.

generalnie gaz w d13b2 to rzeźba.

CHICKEN
10-09-07, 18:34
A jak to jest u Ciebie rozwiązane?

ivan667
10-09-07, 20:09
u mnie np jest mikser wewnatrz puszki filtra powierza, czyli zamiast tego sitka, waz doprowadzajacy gaz dochodzi przez dno obudowy filtra (gazownik musial zrobic otwor. wszystko oczywiscie uszczelnione. jest ok.

WSHIP
11-09-07, 08:35
A ja proponuje porządnie wyczyścić silniczek krokowy, zresztą da się go sprawdzić czy jest sprawny. Jego oporność powinna wynosić od 5-20 K Ohm (mój ma 16). Możesz go też podłączyć bezpośrednio pod akumulator i sprawdzić czy się otwiera i zamyka (i czy się szczelnie zamyka, czy nie przepuszcza powietrza trochę)

Ten patent nie zadzialal. Kupilem silnik krokowy u tego kolesia z Kobyłki - cena 70zł i juz zona smiga honda i nie ma zadnych problemow. Martwi mnie tylko 1 rzecz ile ten silniczek wytrzyma ? Co najwyzej raz na jakis czas bedzie zmiana :)

ak chcecie moge zrobic zdjecie silnika to zobaczycie (ci co sa zainteresowani) jak wyglada u mnie instalacja LPG w d13b2

Jest to rzezba jak ktos wczesniej wspomnial. Najgorzej podobno jest z doborem miksera, ja mam jakis rzemieslniczy.

Pozdrawiam

CHICKEN
11-09-07, 09:47
Ja chętnie obczaję takie fotki :) Będę wdzięczny za fotki :) :d ;)

vvojtass
11-09-07, 20:02
U mnie te same problemy byly z obrotami, odpieli tylko przewodzik od podcisnienia, taki maly gumowy na dolocie powietrza, i teraz jak mi zejdzie z ssania to jest tak prawie na 0,nawet czasami wydaje mi sie ze zgasl, instalke mam juz 2 lata tylko ze teraz pali mi kolo 12 po miescie i 10 na trasie 195\50\15 , i potrzebuje dobrego kolesia od regulacji w krakowie i omijajcie tych cwokow w elpigazie na wielickiej w krakowie bo umieja tylko wlozyc przewod do rury, wiec jesli mialby ktos namiary na dobry warsztat to prosze dac znac

j5
26-09-07, 22:00
Zakładałem u siebie instalację na początku lipca tego roku i też miałem spore obawy. W końcu się zdecydowałem i muszę przyznać, że jestem zadowolony, zero problemów o których pisali wyżej poprzednicy. Tak na prawdę jedyny minus to trochę słabsze auto na gazie. Fakt, że instalacja pewnie nie była z gatunku "najtańszych" ale wybrałem sprawdzony zakład bo nie miałem ochoty, żeby ktoś "eksperymentował" na moim autku. Moc mniejsza ale jazda "pół darmo" :aloha:

CHICKEN
26-09-07, 22:49
j5 a gdzie zakładałeś gaz? :>

j5
26-09-07, 22:59
j5 a gdzie zakładałeś gaz? :>

Auto-Gaz Witold Szymaniak
Łódź, ul. Piłsudskiego 143

no_fear
13-11-07, 14:22
Jak chcecie moge zrobic zdjecie silnika to zobaczycie (ci co sa zainteresowani) jak wyglada u mnie instalacja LPG w d13b2
wrzuć foty :chinczykk:

BTW
d13b2 na benzynce chodzi OK. A na gazie w całym zakresie obrotów MUŁ - jak by miał 20-30KM mniej :/ Świece wymienione, gazownik wyregulował, wymienił filterek ale nadal to samo...

Gdzie szukać przyczyny ?
Od czego zacząć?

nowy84
20-11-07, 10:10
panowei w tym silniku jest gaznik troszku na gazach sie znam i zaowazylem ze ten silnik wymaga orginalnego mixera lecz raczej jest on nie do znalezienia. Na uniwersalnych mixerach nie chodzi poniewaz ma 2 gardziele i silniczek wolnych obrotow ciagnie powietrze poza mixerem wiedz nie ma prawa to chodzic montuje teraz sobie gaz do swoje hani z tym silnikiem i mam pomysl na nowy dolot gdzie wszystkie problemy powinny zniknąc zdjecia i obderwacje dolacze pozdrawiam

no_fear
20-11-07, 10:11
ok czekamy :)

egrum
20-11-07, 11:42
stzałka. mam tez hanię na z takim motorem tylko na gazie ma bardzo niskie obroty. Panowie co zakładali mi gaz (łódz ul. malownicza- nie polecam partacze) powiedzieli że to wina gażnika. jeżeli ktoś z was miał podobny problem i może udało mu sie go rozwiązać to niech da znać. z góry dzięki

calmo
20-11-07, 18:53
Witam wszystkich ja również mam gaz w d13b2.
Przed zalozeniem gazu czytalem mase stron jaki gaz założyć a później gdzie założyć.
W końcu zdecydowalem sie na instalacje II gen. czyli komputer gazowy, silniczek krokowy gazowy, podłączenie pod sade lambda.

w aucie miałem założony filtr stozkowy i do tego instalacja gazowa, zaraz po zalorzeniu auto palilo ok. 8,5 l/lpg nie miałem falujacych obrotów, auto od pol roku zapalam na gazie, auto jest troszkę bardziej mulowate(ten watek dalej rozwinę) ale ogólnie nadal dynamicznie i dobrze mi sie nim jezdzi.

myślałem ze spalanie jeszcze mi spadnie jak założę normalny filtr powietrza, ale co sie okazalo auto bylo bardziej mułowate i wiecej palilo, później wrocilem do stozka ale wyniku 8,5 juz sie nie udało osiągnąć gazownikom. teraz pali mi ok. 9,5 l/lpg.

oprocz spalania to nie mam żadnych innych klopotow z instalacja i praca silnika.

instalacja II gen. Landi renzo koszt 1500 zl.

pozdrawiam

chris077
22-11-07, 13:07
calmo, no wlasnie zastanawiam sie jaka jest roznica nad instalacja zwykla a taka jak ma uzytkownik calmo podłaczac do sondy lambda czy nie ? zwykla 1300- lepsza 1800(taka jak na monowtrysk)

[ Dodano: Czw 22 Lis, 2007 ]
..

calmo
22-11-07, 15:43
witam
powiem ci ze ja mam u siebie II gen i jak napisalem jestem z niej zadowolony, koszt na slasku to ok 1500 zl.

koszt zwyklej instalacji ok 1200-1300 zl roznica niewielka jak dla mnie a mozeby byc tak ze II gen. zaoszczedzi Ci klopotow typu falujace obroty, abyt wysokie obroty albo nie możność zapalenia auta na gazie zima.
jesli lubisz kombinować i siedziec przy aucie to kup sobie I gen. bez miksera, kup na allegro blos'a i zmien uklad dolotowy, spalanie będzie oscylować ok 11L ale i na gazie i na bezynie auto powinno o wiele lepiej jeździć.

pozdrawiam

chris077
22-11-07, 16:29
no właśnie myślalem o blosie. A powiedzieli mi jeszcze takie cos ze z instalacja I gen nie moge odpalac autka bezposrednio na gazie tylko musze pierw na benzynie a chcialbym odrazu na gazie to robic :)

artek0903
22-11-07, 20:50
nie możność zapalenia auta na gazie zima.

to chyba niezbyt zdrowe dla instalacji nawet jak jest dosc cieplo a co dopiero zima...

chris077
23-11-07, 11:31
no mowią że nie dobre. Ale mialem juz okazje przez 3 miesiace jezdzic autkiem na gaz oczywiscie odpalanym rowniez na lpg bez benzyny tez gaznokowy wtrysk 2.0 pojemnosc 136koni, zrobilem nim ponad 4 tys km i naprawde jezdzilo sie bardzo dobrze bez zadnych awarii.

artek0903
23-11-07, 12:34
4 tys to zaden przebieg, ja nie mowie ze jak odpalisz na gazie to zaraz ma cos wybuchnac :D po prostu skracasz w ten sposob zywotnsc przede wszystkim reduktora - na zimnym membrany sa strasznie twarde i duzo szybciej sie zuzywaja (dlatego w nowszych generacjach przelacza sie dopiero po osiagnieciu odpowiedniej temperatury)... a i dla silnika tez pewnie nie dobrze... jak caly gaz zreszta...

ajaxdg
10-01-08, 18:18
odkopię trochę temacik :)

zakupiłem Honde Civic 93r HB z silnikiem d13b2 :) planuję wsadzić do niej instalację gazową.. lecz przeglądając forum zamieszałem sie totalnie..

Więc moje pytanie: Aby uniknąć kłopotów z falującymi obrotami i innych nie miłch rzeczy jaką instalacje zakładać I czy II gen? a może pytać o BLOSa? chciałbym aby było to w miarę tanio... co polecacie do d13b2?

Bassmaster
10-01-08, 20:47
I gen. już nie zakładają, II gen. jak najbardziej a jeśli dołożysz do tego BLOS-a to zapominasz o falowaniu obrotów.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dobranie komponentów do instalacji, sprawne świece, przewody WN, kopułka i palec rozdzielacza, czyste filtry: powietrza i gazu, dobry gaz a przede wszystkim prawidłowa regulacja. O to ostatnie jest niestety najtrudniej, gdyż mało jest gazowników z prawdziwego zdarzenia.

Jestem za tym, żeby użytkownik samochodu z instalacją gazową przynajmniej starał się zrozumieć jak ona działa i co trzeba zrobić aby długo i bezawaryjnie służyła.

"Im więcej wiesz, tym mniej płacisz".

Zachęcam zatem do lektury:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=42424
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=41818

ajaxdg
11-01-08, 19:09
a ile mniej więcej może taka instalacja II generacji kosztować ? oczywiscie narazie bez BLOSa...

Bassmaster
14-01-08, 10:13
Jeśli będziesz kupował części sam, to np:
- sterownik Autronik AL-700 już od 240zł z kosztami przesyłki
http://moto.allegro.pl/search.php?string=sterownik+al-700&category=18846&buy=0&new=0&pay=0&personal_rec=0&country=1
- reduktor BRC ECO 100kW już od 245zł z kosztami przesyłki
http://moto.allegro.pl/search.php?string=brc+eco&category=18860&country=1
- elektrozawór LOVATO już od 42 zł z kosztami przesyłki
http://moto.allegro.pl/search.php?string=elektrozaw%C3%B3r&category=18846&country=1&order=p
Butlę, przewody i mikser (będzie przy jego zakładaniu trochę rzeźby ale kolega ivan 667 założył ciekawy i pomocny temat: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=42739) proponuję zakupić u gazownika.
Tylko najpierw zadzwoń do warsztatu i spytaj się ile kosztuje sama butla (300-350zł powinna) i przewody, dopiero potem pytaj się ile wezmą za robociznę (założenie kompletnej instalacji z twoimi częściami) + ich mikser.
Powinieneś się zamknąć w 1100-1200zł.

Jeśli chcesz kupić kompletną instalację z montażem w warsztacie, to po prostu zadzwoń do gazownika i dowiedz się co proponują i za jakie pieniądze (ceny są różne).

Wybierz tą opcję, która jest najbardziej korzystna, w razie co zadawaj pytania na forum, chętnie pomożemy.

ivan667
18-01-08, 20:55
Napisze tu zeby nie robic zamieszania
Po zmianie zuzytego miksera mam mala niedogodnosc. Mianowicie zdarza sie ze silnik jakby sie zawieszal na obrotach podczas jazdy. najczesciej i w zasadzie tylko zdarza sie to w zakresie 2-2,5 tys obrotow.
W praktyce wyglada to tak:
Jade, obroty na niewazne jakim biegu, mam obroty w wyzej wymienionym zakresie, puszczam gaz i czuje ze auto samo jedzie, nie ma typowego hamowania tylko cos podtrzymuje obroty, nie jest to drastyczne podtrzymanie, bo minimalnie sie obniza ale zjawisko wystepuje. Jesli w tym momencie wcisne sprzeglo, obroty zostaja na tych obrotach. Najmnijesze dotkniecie gazu na wysprzeglonej skrzyni i obroty spadaja do normalnych. Jezeli taki manewr wykonuje na np 3 tys to auto zachowuje sie normalnie. a jesli pusze gaz powyzej tego zakresu 2-2.5 tys i nie wcisne sprzegla, silnik hamuje normalnie ale w tym nieszczesnym zakresie obrotow zaczyna znow "sam jechac"
Mam nadzieje ze w miare to wyjasnilem. Nie wiem czy to wina ustawienia dawki lpg czy tez moze cos lezy na przepustnicy i lince gazu. Zastanawiam sie tez czy nie ma zbyt duzo powietrza?sam nie wiem.

Bassmaster
19-01-08, 00:30
Co do problemu kolegi ivan667, jeśli problem występuje również podczas jazdy na benzynie, to szukałbym przyczyny przy przepustnicy lub lince.
W przypadku zasilania gazem zbyt duża dawka powietrza zubaża mieszankę, także efekt byłby odwrotny (zamulenie silnika)

ivan667
20-01-08, 23:29
wlasnie na benzynie nie mam takich problemow. A moze zmieniony parownik musi sie "ulozyc" ??

Bassmaster
21-01-08, 10:37
Po zmianie zuzytego miksera mam mala niedogodnosc

A moze zmieniony parownik musi sie "ulozyc"
No to w końcu mikser czy parownik został wymieniony?
Jeśli parownik, to oczywiście że musi się "ułożyć", co trwa jakieś 1000km, w tym czasie mogą się dziać różne cyrki.

ivan667
21-01-08, 16:21
oczywiscie parownik, moj blad, dzieki za podpowiedz