Zobacz pełną wersję : niepowracająca kierownica po skręcie (?)
Witam, mam tego rodzaju problem. Założyłem jakis czas temu gwint (MTSa jak większość) pojeździłem 2 dni bez ustawiania geometrii i zbieżności. Kierownica chodziła normalnie, odbijała po skręcie itd. Tak samo jak na seryjnym zawieszeniu.
Po tych 2 dniach miałem spotkanie trzeciego stopnia z "uprzejmą panią" która wymuszając pierwszeństwo przypierdzieliła mi w przednie lewe koło na tyle porządnie że urwał mi się drążek kierowniczy.
Mechanik wymienił przednie wahacze, drążek, pojechał ustawić geometrię i złożył samochód do przysłowiowej kupy.
Dziś byłem po odbiór i kierownica chodzi bardzo ciężko i nie odbija przy skętach. (przy skręcie w prawo lekko odbija).
I teraz moje pytanie nasuwające się od razu:
Czy może być to kwestia skrzywionej przekładni kierowniczej czy może złego ustawienia kątów kół na geometrii?
Pozdrawiam i liczę na sensowne odpowiedzi. Może ktoś miał taki problem
jak podczas jazdy kiera chodzi ciężko to już nie wina geometrii moim zdaniem...
właśnie mi się też tak wydaje.. Bo i podczas jazdy i przy skręcaniu jest ciężko. Więc obstawiam przekładnię.
Jednak jeśli ktoś miałby inne zdanie w tej kwestii to zapraszam :P
najlepiej byłoby odkręcić końcówki drążków z zwrotnic i pokręcić kierownicą, powinna chodzić lekko, bez oporów
jezeli bedzie chodzic lekko to znaczy ze przekladnia jest ok?
tak, i jeśli nie będzie wycieków i luzów na przekładni, wtedy masz malinę przekładnię ;)
a jezeli beda wycieki i bedzie chodzic ciezko to znaczy ze jestem w dupie? :P
jest w ogole sens regenerowac przekladnie? orientuje sie ktos moze jaki jest przyblizony koszt takiego manewru?
lepiej czaić się na używke, w dobrym stanie, no ale tak daleko jeszcze nie możesz iść, najpierw wypadałoby zlokalizować przyczyne niesprawności autka ;)
regeneracja maglownicy to półśrodek, bo wymieniają tylko uszczelki, no i co prawda cieknięcia się pozbędziesz ale jak masz zużytą listwe to tylko jej wymiana pomoże, ale ciężko na odległość stwierdzić co to może być u Ciebie
spoko, zerkne dzisiaj co moze byc grane ;) dzieki bardzo za pomoc. A istnieje w ogole mozliwosc ze jest to kwestia zlego ustawienia geometrii czy raczej srednio? kierownica przy skrecaniu w prawo do pewnego momentu odbija tylko przy samym prostowaniu nabiera oporów..
Regeneracja przekładni to koszt od 500 do 900 zł... Nie wiem czy nie lepiej poszukać jest używki w sprawdzonym źródle...
Camellia Racing
13-07-12, 16:18
Tylko nawet ze sprawdzonego źródła nie jest się pewnym jak długo pochodzi a przy regeneracji masz jakiś czas na gwarancji a po niej możesz też być spokojniejszy :)
Zielony11499
14-07-12, 12:50
regeneracja w szczecinie -650 jeśli oddasz samą maglownicę, 1050 jeśli oddasz auto, z którego będą ściągać maglownicę. zrób tak jak mówią chłopaki. wyciągnij sworznie końcówek drążków ze zwrotnic i zobacz która część będzie ciężko chodzić. czy kierownica czy może któreś z kół. oby nie było tak że ciężkie skręcanie występuje tylko pod obciążeniem, bo jeśli tak to w ten sposób tego nie sprawdzisz.
ok dzieki bardzo za pomoc ;)
ILE za regeneracje ??? Ja w Krakowie się pytałem ostatnio to chyba 450 zł i nie wiem czy juz czasem z wyjęciem i włożeniem... : O
Jesli dostałeś w kolo to jedynie maglownica. Ja tez miałem ostatnio z nią problem, to z tego co pamietam co powiedział mi mechanik, że można ja skręcic mocniej, ale wtedy może się zdarzyć taka sytuacja że jak skręce w lewo kierownicą to juz zostanie tak skrecona i jedynie rozebranie u mechanika pomoże... więc rozumiesz jakby to sie na ulicy stało to byłoby nieciekawie
w jakim sensie skrecic mocniej ???
Wydaje mi się że chodziło mu o listwe, badz inne elementy po których chodzi bardzo lekko lub bardzo ciezko w zależnosci jak są skręcone :confused: nie znam się dobrze na maglownicach, to Ci dokładnie nie odpowiem.
z tego co pamiętam to tam raczej nnie ma nic do "skręcania". jak listwa jest zużyta to żadne skręcenie nie pomoże, będzie ciężej chodzić ale szybciej się zużyje.. jest takie coś jak luz między zębatkami i nie ustawia się go ani na oko, ani pod względem zużycia, tylko zgodnie ze sztuką, z odpowiednim luzem, za luźne bądź za mocne skręcenie spowoduje szybsze zużycie (jak w każdym elemencie auta gdzie występuje połączenie zębatkowe np dyferencjał). Zębatki się ścierają i stąd mamy tak popularny luz na maglownicy
nie wiem dokłądnie jak to wygląda w tej maglownicy bo jej nie rozbierałem ale zapewne luz reguluje się podkladkami pod zębatką skośną (tą która, z drugiej strony, wchodzi w krzyżak kolumny kierowniczej) bądź nie reguluje się w ogóle
ziomek miał to samo w golfie po wypadku :D kolumna do wymiany :)
sprawdź ustawienie kąta wyprzedzenia zwrotnicy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy
jeżeli się nie będzie zgadzał, to masz przyczynę
skoro wymienił wahacze to jest to mało prawdopodobne, bo tylko powyginane wahacze mogłyby zmienić kąt wyprzedzenia zwrotnicy
nie koniecznie - może być mocowanie wahaczy przegięte.. myślę że sprawdzenie nie zaszkodzi, no i nic nie kosztuje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.