Zobacz pełną wersję : Zmiana gratow z Oem na Type R
Witam :)
Nie wiem czy to dobry dział itp, ale jestem nowy wszystkiego tu jeszcze nie znam itp...
co do Tuningu technicznego :
mam seryjne ej9 1,4is 100kucy ( sprawdzany na hamowni z dolotem 105 ;) ) i zastanawiam się nad zrobieniem z niego stopniowo małego potworka ;)
na początek chciał bym wymienić silnik na http://allegro.pl/swap-silnik-b18c4-honda-civic-vti-nie-b16a2-169km-i2445084316.html
+ do tego zawieszanie z gwintem , bębny wymienić na tarcze i przednie hamulce też na jakieś lepsze .
Budżet na te graty by był jakieś 12tys czy by wystarczyło ?? z czasem chciał bym dodać turbinkę by było ponad 200kucy ale tez chciał bym by samochodzik trzymał się drogi jak trzeba oraz zdołał wyhamować...
proszę o rady ;) jestem zielony i nowy w 4 kołach :)
12 tys powinno spokojnie styknac , skoro mowisz ze to poczatki 4 kolek to zacznij od gleby hamulcy im wieksze tym lepsze i porzadna opona podstawa .tak dla bezpieczenstwa reszta wedle uznania ale hamulec zawieszenie i opony od tych paru rzeczy moze zalezec czasami nawet zycie
oponki mam toyo obecnie :) zawieszenie planuje zmienić w przyszłym miechu , w planach było na razie same sprężyny Eibacha ale czy w razie do nich dokopię same jakieś amorki by dobrze razem się zgrało ? ( Generalnie latam głownie motocyklem ) teraz zdane prawko na B, o nigdy mnie auto nie jarało i nie cisnęło na nie.. a ze zdałem to kupiłem Hondę i chciał bym coś zmienić :) jeżeli można to proszę o linki do tego co polecacie bym wiedział czego szukać na rynku :)
im wieksze tym lepsze
Walnij talerze do Pizzy od razu ;) Jakieś 50 cm ;)
Wszystko znajdziesz tu na forum z czasem, poczytaj, posledz tematy... maly skrot Ci napisze:
hamulce przod - zalezy z ktorego roku masz auto, jak przed 99 to masz tarcze 242 z przodu co znaczy ze bedziesz potrzebowal zaciski, jarzma z hondy prelude albo civica mb6 - pod tarcze 282mm i do tego zwrotnice pod hebel 262 - wszystkie czesci sa latwo dostepne w niezlych cenach, wiec luz. tysiak z dobrym nowym klockiem i tarcza
hamulce tyl - swap na tarcze z ek4 - 400zl + tarcze i klocki + robocizna
zawieszenie kup koni kit 1130, ostatnio uzywane na gieldzie po dobrych pieniadzach chodzily poszukaj bo za 1100-1300 dalo rade kupic a nowka 2000-2500 kosztuje.
WAZNE - lepszy jest kit albo dobry zwykly amor niz byle jaki gwint - zapamietaj bo duzo osob robi ten blad. bo jest nisko fajnie i w ogole, a potem jest placz.
Co do swapa to zadzwon do warsztatu konkretnego i sie wszystkich szczegolow dowiesz albo napisz np do uzytkownika lozek - robi swapa doslownie miesiac temu do tej samej budy to Ci moze powiedziec jak to u niego wygladalo.
I przyznaj sie co za moto ujezdzasz ;)
12 tys zl nie na opcji, zeby starczylo na silnik, zawias i heble. Oczywiscie jesli mowimy o dobrych gratach a nie smieciach.
Swap taki jak pokazales, do tego robocizna za wlozenie, jakis wydech, dolot, nowy rozrzad, swiece, filtry, oleje.
Dobre zawieszenie gwintowane to minimum 3k pln, bo nie mowimy o smieciu TA Technix czy MTS za 1000zl.
Dobre heble to tez jakies 2.5k pln.
Zaciski pod 282mm na przod 150pln w gore, tarcze 282mm 4x100 260zl, klocki Ferodo DS Performance pod 282 400-450zl, przewody w oplocie ~300pln, do tego jesli masz heble 242mm zwrotnice od hebli 262mm, swap tylu na tarcze plus ewentualne nowe tarcze i klocki, pompa hamulcowa 1" z serwem i kasa za przelozenie
Do zawiasu dobrze byloby dolozyc stabilizatory i jakies rozporki, zeby to wszystko gralo a to tez nie 5zl.
Nyndz przeciez napisal w pierwszym poscie ze D14 :)
moto Hornet 919 :) po modach :) ( pierwsze moje moto ) w przyszłym oku zx104 2007 :) , o do EJ9 jutro jadę do warsztatu gadać na temat ej 9 zobaczymy co powiedzą jak wycenia a jeżeli bezie za drogo to będę może szukać prelude 2,2 220kucy ;) i tez będę zadowolony ;P
moto Hornet 919 :) po modach :) ( pierwsze moje moto ) w przyszłym oku zx104 2007 :) , o do EJ9 jutro jadę do warsztatu gadać na temat ej 9 zobaczymy co powiedzą jak wycenia a jeżeli bezie za drogo to będę może szukać prelude 2,2 220kucy ;) i tez będę zadowolony ;P
Pewnie nie bedziesz, bo Cie kazdy jeden Civic z B18 opierdzieli na kresce :D
Nyndz przeciez napisal w pierwszym poscie ze D14 :)
Ale jak na zalaczonym obrazku widac ja o jednoslad pytalem ;) A co o kwoty to z lekka gorka powinno styknac, nie sadze zeby np gwint byl mu potrzebny do szczescia - a to spora oszczednosc pieniedzy.
Jasne, gwint od 3k, a nowe Koni Sport + Weitec albo H&R minimum 2.5k :D Faktycznie spora oszczednosc :)
Napisal o gwincie w pierwszym poscie to sie gwintem kieruje :)
no byłem na wycenie łączna kwota jak jest mi potrzebna to jakieś 13tyś z robocizna i gratami ja liczę jakieś max 15koła bo wiadomo zawsze coś dojdzie lub się stwierdzi ze można by jeszcze było ;P ^^ teraz muszę się tylko zastanowić nad tym wszystkim ;) bo jeżeli będę to robić to z 2 kolek rezygnuje ( coś kosztem czegoś ) i w razie Hornet będzie na sell ;)
Jasne, gwint od 3k, a nowe Koni Sport + Weitec albo H&R minimum 2.5k :D Faktycznie spora oszczednosc :)
Napisałem o gwincie w pierwszym poście to się gwintem kieruje :)
to fakt pisałem o nim ale nie jest to priorytet tez podkreśliłem ze jestem zielony w tym temacie i dlatego prosiłem o rady co i jak zrobić i wyjaśnienie dlaczego lepiej tak :)
Ja tam mam polaczenie Koni Sport + Weitec i jestem mega zadowolony.
Na maksymalnej miekkosci jest i tak twardo ale wiekszosc nierownosci wybiera dosc znoscie, na maksymalnej twardosci jest beton, ze po miejskich dziurawych ulicach jezdzi sie ciezko :)
Z gwintem jest z reguly tak, ze wiekszosc ich uzytkownikow, raz ustawi wysokosc i pozniej nie tyka jej palcem.
aha czyli w sumie gwint nic nie zmienia po za tym ze można regulować wysokość powiedzmy ze na ostra zimę można podnieść a na wiosnę już dajemy glebę :) no ja teraz chce kupić same sprężyny Eibach no za troche w razie jak sie zdecyduje na Tuning Civica właduje jakieś amortyzatory ( te jakieś będzie trzeba poszukać i zdecydować )
Diduś, jak masz 12k w kieszeni, i masz czym jezdzic, to sprzedaj obecnego civica i kup gotowy samochod.
To sie zawsze bardziej oplaca.
Spychu, za 12k moze nie zbuduje juz ostatecznego setup'u ale b18c4 z rozrzadem, 282 i 240 hebel, i gwint sa do zrobienia.
Bez dolotu, wydechu, przewodow w oplocie, DS performance, stabow. Ale nie od razu Rzym zbudowano.
Co do gwintu (ja jestem zadowolony z AP, cena ponizej 2k) to oczywiscie, ze jesli ktos jezdzi normalnie i nie obniza na zloty, to ustawia sie wysokosc raz.
Ale plus jest taki, ze mozna ustawic dokladnie tyle ile potrzeba, a do korekty wystarczy zdjac kolo, a nie caly amortyzator.
Didus ale w Koni Sport tez mozesz regulwac wysokosc tylko nie plynnie jak na gwincie a na frezach, ktore sa na amortyzatorze i ktorymi zmieniasz polozenie gniazda sprezyny.
Co do przewagi gwintu nad amorami z frezami, to uwazam, ze jest ona tylko na poczatku jak gwint dziala bez problemu, po pierwszej zimie jak nie zadbasz o taki gwint to zeby go ruszyc tez musisz go wyjac z auta i walic w pierscienie jakimis brechami a i tak ciezko bedzie, nie mowie juz o kilku zimach z olanym tematem :) za to z frezami nie ma najmniejszego problemu, przekladasz pierscien i tyle.
No i dla mnie bezwzgledna przewaga Koni Sport nad kazdym jednym tanszym gwintem jest regulacja twardosci, ktorej nie zamienilbym na korekte wysokosci mozliwej po zdjeciu kola :)
Rowniez uwazam, tak jak Gorlis napisal, ze lepiej bedzie sprzedac obecny woz, dolozyc do tego te 12k i kupic juz gotowy :)
Sciupok sprzedaje fure a jest kocur, jak sprzedasz te auto to powinno Ci starczyc :)
Ze tak skorzystam z okazji i spytam tu - na najnizszym frezie sie amor szybciej zuzywa cos slyszalem, tym bardziej z twarda sprezyna? Taka dygresja ale sie zastanawiam czy obnizac bo glupio ze tyl mam minimalnie nizej niz przod.
Pewnie nie bedziesz, bo Cie kazdy jeden Civic z B18 opierdzieli na kresce :D
chyba trochę popłynąłeś..Civic B18 (zwłaszcza B18C4) to żaden demon prędkości i bez większych modyfikacji albo prucia wnętrza do blachy i przeliczania każdego kg wagi to zwykle nie jedzie i taka Prelude 220KM będzie po prostu zarówno szybsza jaki i sprawniej poruszała się przy codziennym użytkowaniu.. bo Civic B18 jedzie tylko w zakresie czerwonego pola na obrotomierzu. Zresztą po przesiadce z moto to zarówno Civic B18 jak i Prelude H22 nie będzie jechało. :o
Zawsze moze od razu S4C wrzucic i costam juz bedzie jechalo. Ale prawda jest niestety to co o moto mowisz hah.
no moto to moto fakt ;) dobra zastanowię się i popatrzę na gotowe autka może naprawdę lepiej będzie sprzedać mojego Civica i kupić gotowca ale kupić gotowego po swapie już takiego z jajami czy szukać takiego z jajami seryjnego tego typu ? http://otomoto.pl/honda-civic-ek4-vti-turbo-C24121311.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.