PDA

Zobacz pełną wersję : Ciezko zapala - pomocy!



laciu
18-08-07, 10:48
Mam problem z Moja Honda CIVIC 1.3 16V z 1992 roku, a mianowicie tak jak w temacie, silniczek ciezko zapala, czasami ale to zadko(bardzo zadko) zapali od strzala a tak to musze chwile krecic az zaskoczy i to z trudem... :/ czekam na odpowiedz i pozdrawiam

aha i takie jeszcze jedno pytanko, czy w mojej hondzie 1.3 16V jest pompa paliwa w baku??

Lcfr
18-08-07, 11:07
Mam problem z Moja Honda CIVIC 1.3 16V z 1992 roku, a mianowicie tak jak w temacie, silniczek ciezko zapala, czasami ale to zadko(bardzo zadko) zapali od strzala a tak to musze chwile krecic az zaskoczy i to z trudem... :/ czekam na odpowiedz i pozdrawiam

aha i takie jeszcze jedno pytanko, czy w mojej hondzie 1.3 16V jest pompa paliwa w baku??

pompa w 1,3 (d13b2) jest przy głowicy (zasilana walkiem glowicy)
a co do ciezkiego odpalania to ile masz paliwa w zbiorniku, tzn czesto jezdzisz z malą iloscia paliwa?

laciu
18-08-07, 14:40
no mechaniczna to wiem ze tam jest. co do iloscipaliwa tj tak ze tankuje za 50zł zrobie 150km i znow na stacje, jak malo paliwa to ciezko pali i jak duzo to tez ciezko pali.

czacza
18-08-07, 15:22
Ja mam podobny problem :( I mam takie pytanie gdzie znajduję się przekaźnik pompy paliwa w d13b2?? Wyczytałem, że powinien być po lewej stronie nogi kierowcy ale u mnie go tam nie ma, a może to jest przyczyną.

A czy może mieć to związek, że jeżdżę z małą ilością paliwa ?? Bo mi się często coś takiego zdarza.

Lcfr
18-08-07, 15:27
generalnie przewaznie 2 najczęstsze przyczyny to:
- przekaźnik pompy paliwa (ale z tego co wiem nie ma go w d13b2)
- mala ilosc paliwa w baku (trzeba starac sie jezdzic w 3/4 górnych stanu a nie w 1/4 dolnej...

czacza
18-08-07, 15:35
no to co może być wtedy przyczyną jak nie przekaźnik ?? Pompa paliwa ?? No i co się mogła stać od jeżdżenie na "oparach" ??
Już mam dość, nie raz muszę tak długo kręcić, że pada akumulator i trzeba odpalać na pych :djablek:

Lcfr
18-08-07, 15:39
No i co się mogła stać od jeżdżenie na "oparach" ??


pompa musi dłużej zasysac....
znane sa przypadki, ze jeżdzac z malą iloscia paliwa pojawiaja sie trudnosci z zapaleniem.
nawet w jakiejs instrukcji jest chyba ostrzeżenie zeby nie stawiac auta z mala iloscia paliwa na pochylym terenie bo moze to uniemozliwic odpalenie
widocznie smok pompy w baku jest dosc wysko...

a przyczyna moze byc inna w d13... moze cos z gaźnikiem...cos z filtrem na dolocie (przy baku) albo cos na przewodach....

laciu
20-08-07, 17:53
ale ja nie mam gaźnikowca tylko na wtrysku... a koło lewej nogi mam coś takiego:
http://staalin.fm.interia.pl/IMG_0807.jpg

fafik79
20-08-07, 20:16
z tego co ja sie orientuje d13 wtrysku nie ma.... chyba ze zrobiles sobie jakis boski swap ;]

dimo
20-08-07, 20:32
Hmmm... a sprobuj tak.... przed odpaleniem wcisnij pedal gazu po czym pusc (to jest gaznik wiec ta dawka benki pomaga silnikowi odpalic) :) a podczas odpalania miej wcisniete sprzeglo... u mnie jak tak robie odpala za pierwszym "cyknieciem"... mysle ze powinno pomoc ;)

laciu
20-08-07, 21:20
nawet mi nie mowicie ze to jest gaznikowiec... dla pewnosci daje fotke silnika bo nie bardzo chce mi sie wierzyc ze to jest gaźnik bo az taki dekiel to chyba jeszcz enei ejstem i bym poznal...

FOTA: http://staalin.fm.interia.pl/IMG_0456.JPG

fafik79
21-08-07, 00:02
pozytywnie rozpatrzajac Twoja prosbe... nie powiem ze to gaznikowiec... ale wtryskowiec to tez nie jest ... pozdrawiam

EDIT: zreszta masz tu na forum specyfikacje silnikow i instrukcje ... tam powiniennes sie upewnic co do sposobu zasilania silnika w benzynke.... no chyba ze to diesel ;p

piotrstrojek
21-08-07, 09:12
Jak dla mnie to on wygląda dokładnie tak jak mój, czyli D13B2 :P
D13B2 = Gaźnik

Co do problemów z odpaleniem to nie chechłaj go aż do rozładowania akumulatora, koledzy z tego forum już pisali o tym nie raz i nie dwa - te serduszka już tak mają, są na to dwie metody:

1. tak jak pisał kolega dimo - przed odpaleniem wciśnij raz pedał gazu - powinien ruszyć od pierwszego strzała...
2. dwa razy włącz zapłon...

Oba sposoby mają na celu dostarczenie do gaźniczka troszkę więcej paliwka :D

Jeśli to Ci nie pomoże no to będziem myśleć dalej...

GitZ
21-08-07, 15:13
Gaźnik jak w morde szczelił. Dla pewności sprawdź na bloku silnika oznaczenie. Jak będzie d13b2 to masz gaźnik.

laciu
21-08-07, 20:38
Patent z trzymaniem pedalu gazu działa... ale co z tego jak sie rozczarowalem bo myslalem ze to jest wtrysk a na bloku jest jak byk D13B2... :(

powiedzcie mi czy są takie 1.3 na wtrysku...?

fafik79
21-08-07, 21:14
w 5 generacji nie ma 1.3 na wtrysku... jesli klamie to przepraszam ale jeszcze sie nie spotkalem i nigdzie nie slyszalem ani nie czytalem o takim silniku ....

dimo
21-08-07, 22:40
nie odpalaj z trzymaniem gazu tylko tak jak Ci pisalem wyzej...
spoko nie lam sie, d13b2 to nie jest znowu syf... fakt gaznik to nie jest najnowsza konstrukcja ale za to bardzo trwala...
i jak na 1,3 nawet sie odpycha...
nie lam sie ;)

piotrstrojek
22-08-07, 08:46
Ja też jestem bardzo zadowolony z gaźniczka, nie ma to wielkiego odejścia, ale wszelkie Poldoloty robisz jak chcesz spod świateł :d
(nawet te z silnikami rovera)

Grześ Jagielski
22-08-07, 11:13
piękny gaźnik :d jeśli chodzi o problrmy z odpaleniem to zobacz czy nie masz opóznionego zapłonu. tam jest bardzo dobre dojście wystarczy poluzować trzy srubki i i kręcisz kopułką w każda strone :) ja mam troszkę wyprzedzony to nawet całkiem inaczej silniczek oddycha :agent: jak jest ciepły to łapie za pierwszym strzałem a jak zimny to po chwili a długo go nie kręce

vtomax
22-08-07, 16:22
miałem podobny problem , wymieniłem świece i po PROBLEMIE :aloha:

laciu
22-08-07, 17:25
swiece tez wymienilem ale zapalam go poprzedzajac to wcisnieciem padelu gazu... nie no autko ladnie pracuje ale myslalem ze to wtrysk :P

pop
27-08-07, 21:43
ja posiadam książkę instrukcji i w niej jest napisane ze przed odpaleniem wcisnąć 2 razy pedał gazu chodzi o silnik 1.3 16V który jest na gaźniku spróbuj a się przekonasz że pomoże

laciu
28-08-07, 14:47
tak jak pisalem wyzej, tak wlasnie robie i jest good... ;) dzieki wszystkim ;)