Zobacz pełną wersję : D15B2 i 13l/100
Sprawa jest taka
mam d15b2, jazda caly czas emerycka do 3tys obr, po miescie spalanie jest 13l/100
Wymienione:
swiece, kable zaplonowe, filtr powietrza, bylem na regulacji LPG
Jakies pomysly co moge sprawdzic/zrobic???
podmień sondę od kogoś innego, może Twoja mówi papa...
wlasnie tez pomyslalem o sondzie...
jakies inne pomysly?
z miejsca diagnoza to sonda lambda...
Pewnie sonda. U mnie D13B2 dzisiaj pokazała co potrafi, spokojna jazda (bo nie ma czym i nie ma gdzie) i 14/100 ;d
siakas na STAGu :D musialbym dokladnie sprawdzic :D
sonda podmieniona, zobaczymy co to da
u kumpla w del solu sonda się zrąbała i paliła podobnie:)
no narazie na nowej sondzie mam spalanie w trasie 9,5l , gazu jeszcze jest ale narazie pazdzierz stoi, zobaczymy ile km jeszcze na tym zrobie(10l zatankowalem)
ile powinno byc spalanie w trasie przy emeryckiej jezdzie do 3tys ??
gazu? mi pali gazu w mieszanym 9,5-10L przy takiej jeździe bardziej zaostrzonej, to myślę, że 9 - 9,5 łyknie przy takiej "emeryckiej"
vnv_nation
14-07-12, 18:34
no narazie na nowej sondzie mam spalanie w trasie 9,5l , gazu jeszcze jest ale narazie pazdzierz stoi, zobaczymy ile km jeszcze na tym zrobie(10l zatankowalem)
ile powinno byc spalanie w trasie przy emeryckiej jezdzie do 3tys ??
Jezdzenie na takich obrotach nie zawsze oznacza ekonomicznie, przy zamulaniu silnika bedzie palic jeszcze wiecej. Okresl sie jaka masz instalacje? Bo od tego duzo zalezy, a jest duza szansa ze niepotrzebnie wymieniles sonde bo ona w wielu rodzajach instalacji w ogole nie bierze udzialu w niczym. Moze po prostu kwestia regulacji twojej instalacji.
po zalozeniu instalacji gazownik powiedzial mi odrazu ze moze mi duzo palic bo jest sonda uszkodzona, mial racje - 14-15l LPG na 100km przy takiej normalnej jezdzie (wolno, nieraz do odcinki). wymienilem sonde, pojechalem na regulacje i jada na studia (trasa Konin-Poznań trasa k92) potrafila mi Hanka spalic 8l. po miescie oscylowalo cos w granicach 10l. znow pojechalem do gazownika bo zaczela mi strzelac. okazalo sie ze byly problemy z tym calym powietrzem. zalozyli dlawik, zobaczymy jak teraz spalanie.
sonda wymieniona, spalanie z 13l zrobilo sie 7l :D
no widzisz, więc po problemie :D
Trochę offtopu: Wpadaj do nas na spota do Garwolina w sobotę :D
no i po problemie. koszt nieduzy w porownaniu do kosztow spalania. milej jazdy!
no i dupa panowie i to duza
te 7l bylo w trasie wiec sobie mysle w miescie ile moze byc?? 8-9 MAX ale nieeeeee....
dzis spalanie wyszlo 12l samo miasto, oczywiscie jazda emerycka do 3tys
noo obawiam sie ze mam podobny problem. mi w trasie dalo rade spalic 8 a ostatnnio po zalozeniu dlawika, jazda w miescie noo nie emeryca ale rajdowa tez nie i wyszlo 12l... teraz jezdze emerycko i wypowiem sie jak wyjezdze.
sluchajcie a moze opony moga sprawiac problem?? mam 195/50, nie sa za szerokie do seryjnego d15b2??
Nie przełoży się na spalanie.
Nie za szerokie. Ja miałem takie u siebie, ten sam motor, też gaz i NIE wychodziło nigdy 12 litrów :/
Moim zdaniem masz źle wyregulowaną instalację. Podjedź do innego gazownika - jakiegoś sprawdzonego. Na PW mogę dać Ci namiary tam gdzie sam zakładałem do d15b2.
EDIT: miało być "NIE"
opony oponami ale nie takie. kumpel ma przy gej/del sol'ce 16'' a opony 205/45 i uwierz - wtedy jest mul samochodu i duze spalanie. optymalnie do 15'' felg sa opony 195/50 (ewentualnie 55).
i jak poprzednicy - jedz do dobrego gazownika i niech to wyreguluje.
a wiec tak, te 12l chyba wychodzilo z jezdzenia po centrum, od swiatel do swiatel, w korkach itp, ostatnio pojezdzilem troche luzniejszymi dzielnicami i mam spalanie kolo 10l-10,5l
mogloby byc lepiej ale tragedi tez nie ma :)
to i tak chyba duzo ? bo moj w miescie to z 8/100 a w trasie to juz calkowicie malo :) tylko ze mam jeden maly minus mam taka jakby przerwe w mocy do 2.5k rpm a powyzej juz jedzie normalnie..
no moj w trasie zszedl ponizej 7l ale w miescie niestety jest te 10l
vnv_nation
25-08-12, 18:46
no moj w trasie zszedl ponizej 7l ale w miescie niestety jest te 10l
I to jest normalny wynik. W 8 litrow po miescie w d15b2 nie uwierze nigdy.. no chyba ze ktos uwaza teren zabudowany z 2 skrzyzowaniami za miasto to wtedy moze i spali tyle przy dziadkowej jezdzie
no dokladnie, centrum to sa swiatla co 500 metrow wiec jazda zadnej plynnosci nie ma, mysle ze skoro w trasie bylo ponizej 7l to wszystko ze spalaniem jest OK a spalanie w miescie wynika wlasnie ze jazdy po centrum :)
teraz przy jezdzie po centrum + luzniejsze dzlenice(do pracy) mam caly czas powtarzalne ~10l
sorki że się wtrącam w temat ale u mnie mając motor d14a2 po delikatnych modach w budzie ma8 skrzynia od niedawna s40 (była 1m)spalanie od razu zmiejszyło sie bo na poprzedniej skrzyni przy jeżdzie (u mnie tzw spokojnej 90-130 km/h mając trasę codziennie 25 km do pracy w tym 8km w mieście "światła korki zawsze rano" spalanie benzyny wynosi 6,6l/h a wcześniej wynosiło 7,3-7,8l koła mam 15" oponki 195/60/15 spalanie to sama benzyna bo gazu nie mam jeśli chodzi o trsę to również zaskoczyło mnie bo jadąc do jastarni wyszło że spaliła niecałe 6l a szwagra d15z3 w tej samej budzie niecałe 7l i gdzie tu mowa że eco vtec jest ekonomiczny jechaliśmy tak samo i du.. jego eco spaliło więcej
4 lata temu miałem d15b2 i zgadzam się że ok. 10l to norma
Dołączę się do tematu ;) gdyż ostatnio jak sobie przeliczyłem spalanie to byłem w szoku ponad 14l/100 (d14a4) co radzicie ? Dodam że też jeżdżę "emerycko" rzadko kiedy przekraczam 3tyś. obrotów, jazda przeważnie po mieście ale nie w jakiś wielkich korkach(6km do pracy,najczęstsza trasa) znajomy lanosem 1.5 jeżdżący podobną trasą ma spalanie 9/10l
Dołączę się do tematu ;) gdyż ostatnio jak sobie przeliczyłem spalanie to byłem w szoku ponad 14l/100 (d14a4) co radzicie ? Dodam że też jeżdżę "emerycko" rzadko kiedy przekraczam 3tyś. obrotów, jazda przeważnie po mieście ale nie w jakiś wielkich korkach(6km do pracy,najczęstsza trasa) znajomy lanosem 1.5 jeżdżący podobną trasą ma spalanie 9/10l
no mi w d14a4 pali niewiele mniej lpg ;]
czasami na 38l LPG zrobie 420km a czasami 320km
zalezy jaka stacja i jaki lpg maja i jak jezdze. srednia 370km zrobie
a lanos ma w serii 105 kucy i chyba 130 Nm ale w 9l/100km nie uwierze :P predzej 10-11. Ojciec ma takiego to wiem, ze duzo pali ;]
vnv_nation
06-09-12, 11:22
Lanosy akurat duzo pala wiec znajomy ci sciemnia na 100%. Nie bez powodu wiekszosc lanosow w polsce jezdzi na lpg.. a to ze ci pali 14 hm a jak to policzyles? Za 20zl zalales i tak wyszlo?
nie nie butla*100/przebieg czyli 32*100/220=14,54;), a dodam jeszcze że koło to stal 14 ;) luchuma, a tobie to wychodzi max 12 ;) u mnie prawie 2.5 litra więcej
jak dlugo masz instalacje?
jaka to instalacja ?
moze trzeba wyregulowac :P
wymieniałem filtry gazowe, została wyregulowana u gazownika z pomocą sondy w wydechu, mam instalacje ll gen od 2006 roku, nie wiem może parownik trzeba by zregenerować albo wymienić, już nie mam pomysłów, Dokładnie mówiąc jestem z centrum Częstochowy, korki średnio(ok 10,15 min jadę do pracy 6km) mam nową uszczelkę pod zawory i niebawem będę brał się za ich wyregulowanie oraz wymianę uszczelki bo troszkę się poci obok rozdzielacza, może to jeszcze coś da, no i myślę jeszcze nad tą właśnie sondą, ile do d14a4 może kosztować ? na allegro 30/60 używka,a jak na silnik 1.4 to moim zdaniem dość duże spalanie
mam d15b2 w eg4 i powiem tak - jezeli uwazasz sonde za winna duzego spalania to piwo dla ciebie. ja jak tylko kupilem swoja odrazu zaswiecal mi sie check, samochod robil sie lekko mulowaty. ale olalem to i jezdzilem. do czasu az stanela mi na drodze bo braklo benzyny... wskazowka pokazywala poziom dostateczny a samochod nie jechal. jak sie okazalo hanka spalila mi 16l/100km przy jezdzie max 4tys obrotow. wymienilem sonde na NOWA (nie kupuj uzywanej, zainwestuj) i spalanie momentalnie zrobilo sie 11l/100km przy fajnej zabawie (jazda do odcinki, wyprzedzanie itp). w trasie zszedlem do 7,5-8l/100km.
to ze ktos pisze ze w trasie zszedl ponizej 7l to dla mnie bajki, fiatem punto z silnikiem 1,2 jadac na 5biegu z predkoscia 70km/h i obrotami 1,8tys zrobilem swoj rekord mianowicie spalanie 6,6l/100km.
vnv_nation
06-09-12, 18:32
to ze ktos pisze ze w trasie zszedl ponizej 7l to dla mnie bajki
Nie az takie bajki, moj rekord na trasie to bylo 6,8 gazu przy d15b2. Tyle ze 100 raczej nie przekraczalem. No i mialem blosa a to akurat ma duze znaczenie przy spalaniu gazu.
No i mialem blosa a to akurat ma duze znaczenie przy spalaniu gazu.
no i wszystko jasne. niedlugo tez planuje go zamontowac ale to chyba juz po MiniMe na B7. :)
Właśnie jak jest z blosem bo słyszałem że parownik musi mieć zapas ok30/40 % a ja mam parownik 100hp więc raczej blos to by był błąd ? i co radzicie w końcu z tym spalaniem ? to ile mw nowa sonda może kosztować ??
do D15B2 nowa sonda wyniosla mnie 90PLN.
vnv_nation
06-09-12, 21:45
To trzeba bylo sondy nie kupowac tylko dolozyc troche blosa kupic :) Tam sie reguluje wszystko na srubki i sonda nie bierze w zaden sposob udzialu przy doborze mieszanki. A co do kolegi wczesniej jak masz reduktor slabszy to az tak bardzo przeszkadzac nie bedzie, podejrzewam ze i tak efekt bedzie lepszy niz na zwyklym mikserze..
heh sonde wymienilem przed zalozeniem lpg bo gazownik nie mogl wyregulowac instalacji.;p
No to jutro jadę dowiedzieć się ile kosztuje nowa do mojego ;) Dzięki za podpowiedzi, a ile dałeś za blosa ?
vnv_nation
07-09-12, 17:31
Kolo 300 jakos
i sam montowałeś ? jakie różnice dostrzegłeś ?
vnv_nation
07-09-12, 20:59
Nic trudnego, pelno informacji znajdziesz na necie jak zamontowac i wyregulowac. A zalety sa same, minusow brak. Mniejsze spalanie, wieksza moc w calym zakresie obrotow, no i na benzynie tez od razu wtedy lepiej jezdzi bo nie ma zadnej zwezki w dolocie.
parownik na ile hp ? a ile hp masz ?
vnv_nation
07-09-12, 21:23
Nie pamietam sprzedalem juz dosc dawno honde, ale cos kojarze ze byl prawie 2 razy wiekszy niz moc auta
;) i o to chodzi ;) tak jak mowisz w necie jest pełno informacji o blosie, on działa poprawnie tylko wtedy jak jest ten zapas o którym mówiłem ;)
vnv_nation
07-09-12, 21:34
Jak az takiego zapasu nie bedzie to i tak bedzie chodzilo auto lepiej na blosie niz na zwyklym mikserze. To tez juz przerabialem tylko wczesniej w innym aucie.
Zobaczę, może się skuszę..... najpierw muszę znaleźć pracę .... a jak już będzie trochę grosza to się będzie myśleć ;)
to ze ktos pisze ze w trasie zszedl ponizej 7l to dla mnie bajki, fiatem punto z silnikiem 1,2 jadac na 5biegu z predkoscia 70km/h i obrotami 1,8tys zrobilem swoj rekord mianowicie spalanie 6,6l/100km.
trasa + wylot z wawy mialem ponizej 7l spalanie wiec bajki tak nie do konca :) srednia kolo 100km/h
Panowie a d14a4 ilo żyłową ma sonde ? bo u mnie jest 1 ;)
właśnie wróciłem z "wakacji" ;) i średnie spalanie w podróży Częstochowa-Zakopane, spalanie wyszło 10l/100 a średnia prędkość na trasie 110, a reszta drogi jak przepisy mówią ;) Sądzicie że dużo ??
duzo, chociaz z drugiej strony jazda wg przepisow jest nieekonomiczna ;]
vnv_nation
17-09-12, 23:23
Jak na taka jazde za duzo
nooo troche duzo, ja trasa poznan-konin (odcinek 100km nie jadac autostrada), z predkoscia 90-110km/h i wyszlo mi 7,5l LPG.
To powiedz mi gdzie mogę kupić ;) jak chodziłem po motoryzacyjnych to tylko uniwersalne mają(nie wychodziły dedykowane zamienniki ??) .... a ktoś wcześniej pisał że oryginalną używkę to się nie opłaca .... a nowa coś po nad 400 jak dobrze kojarzę ;)
spokojnie możesz kupić uniwersalną bez wtyczki, u mnie taka śmiga a spalanie gazu 7/100 w trasie, miasto 9/100.
vnv_nation
23-09-12, 17:02
Jak chcesz miec 100% pewnosci ze bedzie palilo mniej, to kup na poczatek blosa, ewentualnie pozniej jeszcze do tego wiekszy reduktor, dobrze wyreguluj i raz na zawsze bedzie mial koniec problemow ze spalaniem. Sonde bedziesz mogl do kosza wyrzucic.
Ale sam blos to koszt 300 ;). W ogóle nie wiem co się dzieje.... ale zaczął strasznie falować, po prostu chodzi strasznie nie równo(od niedawna), trzęsie go jak stoję(np:na światłach) co jakieś 10 sek...
O co może chodzić tym razem ?? Aaa może to świece albo kable??(chyba że sonda może też mieć coś wspólnego?:/)
vnv_nation
23-09-12, 22:28
Ale sam blos to koszt 300 .
No to wymieniaj bo kolegi sonde swiece kable i pol silnika :) blosa poszukaj gdzies uzywke, szukaj na allegro moze cos taniej znajdziesz jak az tak kasy nie masz.. warto na 100% i zalowal nie bedziesz
No wiesz ale jak kable czy świece będą do dupy to i tak blos mi nic nie da, o ile dobrze mi się wydaję ;)
vnv_nation
24-09-12, 13:08
Kombinujesz jak kon pod gorke. Za 10zl swojego problemu nie rozwiazesz, wiec albo raz wydasz i spokoj albo dalej bedziesz kombinowal na forum co tu zrobic zeby dzialalo a pieniedzy nie wydac. Swoja droga kable i swiece to rzeczy typowo eksploatacyjne wiec i tak czasem to trzeba wymienic i tak.
Swoja droga kable i swiece to rzeczy typowo eksploatacyjne wiec i tak czasem to trzeba wymienic i tak.
swieta racja, polac mu za to.
oszczedzajac na czesciach do silnika mozesz sobie narobic wiecej problemow niz jakbys w to zainwestowal wiecej kasy. kazdy szuka oszczednosci ale na silniku, ukladzie hamulcowym i zawieszeniu bym nie oszczedzal.
Ehh nie zrozumieliśmy się ;) to że świece,kable to są części eksploatacyjne to ja wiem i na to patrze zupełnie inaczej, o kablach i świecach wspomniałem bo od niedawna zaczął się inaczej zachowywać(o czym pisze wyżej) pytam czy to może być przez zużycie się owych część ;) (czy np to są inne objawy po za dużym spalaniem zużytej sondy)tak że kable, kablami a sonda sondom...
Ej, a jak mam wyciętego kata to też coś zmienia ?
Ej, a jak mam wyciętego kata to też coś zmienia ?
przy przelotowym wydechu i dobrym koncowym zmieni Ci dzwiek - to pewne.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.