Zobacz pełną wersję : Swap d13b2 na d16z6
Witka, mam zamiar kupić kompletny swap d16z6 do mojego eg3.
Pytania są następujące:
- co potrzebuje prócz słupka, kolektorów, wiązek i baku z pompką?
- obecny wydech 2" wystarczy? czy zmieniać na 2,25?
- łapy wszystko pasuje?
Skrzynia zostaje moja z d13b2 noblesse, czyli najkrótsza.
Sam swap stoi 2.3k, ale myślę że coś jeszcze urwę :P
Co do tego jeszcze potrzebuje?
Proste że płyny itd.
Bedzie pewnie wymiana świec (jeśli będą w złym stanie), oleju, płynu chłodniczego.
Aha, no i jeszcze jedno, d16z6 czy d16y7?
Co będzie bardziej podatne na mody?
Dodam też że mam instalacje lpg, bede chciał ją przerobić pod ten silnik, wiem że na pewno parownik nie pasuje bo ten do gaźnikowców jest na podciśnienie, ale czy coś jeszcze muszę zmienić aby to banglało?
Dzięki za odpo.
Pzdr.
Pytania są następujące:
- co potrzebuje prócz słupka, kolektorów, wiązek i baku z pompką?
- obecny wydech 2" wystarczy? czy zmieniać na 2,25?
- łapy wszystko pasuje?
Komp i tak dalej, elektrykę musisz przerabiać.
Skrzynia zostaje moja z d13b2 noblesse, czyli najkrótsza.
Spoko, pasuje.
Co do tego jeszcze potrzebuje?
Proste że płyny itd.
Bedzie pewnie wymiana świec (jeśli będą w złym stanie), oleju, płynu chłodniczego.
To już sam najlepiej będziesz wiedział jak obejrzysz silnik.
Aha, no i jeszcze jedno, d16z6 czy d16y7?
Co będzie bardziej podatne na mody?
To pytanko jest żartem? :> Głowica Y7 ma potencjał non VTEC, głowica Z6 ma potencjał VTEC :)
Heh, wiem, vtec to vtec, ale zapytać musiałem ;)
Bo ktoś mi ostatnio powiedział że wolałby np.d16y8, wiem że to vtec :P
Półosie zostają z d13 rozumiem?
tam jest komp p28 z tego co pamiętam.
EDIT:
Dodaje link do ogłoszenia:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?146947-JDM-ITR-4WD-RTSi-kpl-p-amp-p-trubo-Dseria-swap-2x-d16z6-i-z7-OEM-graty
polosie obojetnie z czego beda.
jesli wpakujesz wiazki oryginalne z z6 to nie musisz nic przerabiac. wszystkie lapy itp pasuje.
No i super.
Czyli praktycznie wszystko jest p&p prócz tego że muszę kupić albo pompkę, albo od niego bak z pompką.
pompka sama nie wystarczy, cały bak z pompą musisz kupić, zmiana baku to jakieś 30 min roboty w zależności od tego jak bardzo skorodowane będziesz miał śrubki...
A co z immo?
Ja mam immo a gościu nie wiem czy ma.
Zadzwonię do niego i się dowiem.
To w kompie nie masz immo tak samo w kompie od z6 nie bedzie i przy swapie nie ma problemu
Jeśli masz zdrowy dół to przełóż tylko głowicę i wiązkę od Z6. Wystrój tak powstały D13Z6 i zrobisz z niego 135KM !!!
Zapytaj Jogala czy to prawda co piszę :)
Wiem ocb, ale chyba jednak wolę cały swap ;)
A w te d13 to on włożył dużo więcej niż 2.3k.
Myślę że moje d13 jest zdrowiutki bo przez 10k km nic nie dolałem, wydech czysty, a mam przelot tylko na końcowym tłumiku :D
A np taka mazda 626 2.0 136km odchodzi mi na długość auta..
Ale przemyślę te minime.
Yotomeczek86
13-07-12, 11:00
Jeśli masz zdrowy dół to przełóż tylko głowicę i wiązkę od Z6. Wystrój tak powstały D13Z6 i zrobisz z niego 135KM !!!
Zapytaj Jogala czy to prawda co piszę :)
Litości, rozbierać zdrowe D16Z6 aby do D13 włożyć głowice... To w ogóle sensu jest pozbawione. Potencjał D13 kończy się właśnie na tych 120-130 koniach... a D16Z6? wydech, dolot i będzie 140koni... bez rzeźby, a potencjał ten silnik ma ogromny.
Pasta725 nie pchaj się w mini me żadne... bo to szkoda kasy a przyrost gówniany będzie.
Ciekawe czy elektryke ogarniemy z moim mechanem...
Swap to nie problem.
Wydech już jest zrobiony.
Dolot będzie zaraz po swapie.
Wałek od z2 na kole y7 i strojenie.
mini-me zrobisz sam, a na swapa to auto musisz oddać do mechanika i zapłacić za robotę (chodzi mi o wyciąganie silnika)
Piotrek, mając zdrowe d16 robienie minime jest na prawdę z dupy pomysłem. Jak się ktoś uprze to i swapa można pod blokiem zrobić, albo silnik tylko wyjąć i włożyć w jakimkolwiek warsztacie, a resztę zrobić samemu. Zapytaj Yotomeczka, on coś o tym wie.
chyba nie doczytałem, że kolega ma już silnik kupiony ... 100% racja
Yotomeczek86
13-07-12, 18:23
Ja bym powiedział że na odwrót. Mini Me w tym przypadku to prawie jak swap przeciez... zostaje TYLKO dół D13 i troche osprzętu...
Kur#$% dzwonie dziś do typa, a on mi mówi że już sprzedał swapa..
Co za bury osioł..
Ja mam warsztat, znaczy brat ojca, bedzie wszystko za free.
Tylko trzeba mieć co..
Bede szukał dalej.
Ale mnie załadował.
jakby co to mam komplet na minime tylko bez wiązek i skoro masz zdrowy dół to nawet nie myślałbym o swapie, no chyba że na b serię, d serii nie opłaca się swapować...
No w końcu ktoś poparł mój pomysł !!!
:)
Ja wole swapować bo z 1.3 130km da radę wyciągnąć a i po takim zabiegu podobno panewki lecą co chwilę.
A z z6 wyciągnę 140km małym kosztem, a jak bedzie kaska to może sofcik i 200-220km na 0.4b.
osobiscie uwazam ze robienie 1.3 to sztuka dla sztuki.
swap na z6, wydech i dolot i juz jest 140km. i duzo wiecej Nm. zrdowe z6 przy dobrej jakosci osprzecie potrafi dac naprawde ladny wynik, i bedzie tak czy siak jadlo to 1.3. tylem czy bokiem.
Yotomeczek86
14-07-12, 11:50
osobiscie uwazam ze robienie 1.3 to sztuka dla sztuki.
swap na z6, wydech i dolot i juz jest 140km. i duzo wiecej Nm. zrdowe z6 przy dobrej jakosci osprzecie potrafi dac naprawde ladny wynik, i bedzie tak czy siak jadlo to 1.3. tylem czy bokiem.
Popieram w 100% ;]
Albo d15b, stoi na allegro za 2400, albo stało..
miesiąc temu kupiłem zdrowy d16 z bydgoszczy, kompletny swap za 2k i do tego dostałem jeszcze przednią szybę, lotkę vti i inne bzdety, różnica jest wielka, zdrowe d16 tnie równo większość aut:) pozdro!
Kumpel ma do wymiany pierścionki, ogólnie strasznie kopci :D
Ale ********la gut.
Na pewno zagości d seria bo na b serie mnie nie stac.
Napisałem do tecno czy czegoś nie mają.
Ja wole swapować bo z 1.3 130km da radę wyciągnąć a i po takim zabiegu podobno panewki lecą co chwilę.
Bzdura, nie wiem kto takich głupot nagadał. Jak się dusi na zimnym do odcinki, to żaden silnik nie wytrzyma. Jeżdżę D13Z6 od pół roku i z panewkami nic się nie dzieje.
a jak bedzie kaska to może sofcik i 200-220km na 0.4b.
Ile takich deklaracji widziało już to forum :rolleyes: A to już trochę więcej zabawy, niż wymiana wałka... If You know what I mean :)
A co myślicie o d16w4?
Pomysł dobry, bo to stosunkowo nowe silniki, które jeździły w poliftowych anglikach. Jeśli znajdziesz jakiegoś z małym przebiegiem to polecam.
jestem na takim etapie jak ty. ale ja z b7 planuje na z6 przesiadke. Rozwaz 4 silniiki z6 z9 w4 i y2. jezeli chodzi o 1.6vtec. Niestety aktualnie nie moge nic zznlaesc zdrowego. a tamto co miales kupic to dobrze ze on to sprzedal bo bylem po to i nei bylo takie jak pisal. Na odcine puszczalo chmury a mial kata... imo jak bys znalazl cos zdrowego to kupuj i smialo swapuj.
moim zdaniem minime ma tylko sens w 1 przypadku jak robisz to dla wyscigow w klasach. Bo jaki sens jest ladowac glowice z6 do d13 lub d15 jak dol ma slabsze partsy dwa z gory masz mniej nm. Pozatym koszta roznia sie tylko samym dolem 400~ plnów.
pozdro :)
Ile takich deklaracji widziało już to forum A to już trochę więcej zabawy, niż wymiana wałka... If You know what I mean
tutaj msz troszke racji. Ale spojrz na to iz robiąc d serie na okolo 150km mozesz za rok dmuchac 0.5-0.6 czy SC czy turbo i masz 200kuca. B seriii w takiej cenie nie zrobisz co by miec 200km.
Powiem tak, tecnogarage mi odpisało, mają d16y2 bez wiązki kabinowej za 2.2k, myślę że cena jest ok?
Ile będzie kosztować wiązka kabinowa?
Ewentualnie da się przerobić od eg3?
Ile będzie kosztowała pompa/bak lub bak z pompą lub pompa osobno.
Powiem tak, tecnogarage mi odpisało, mają d16y2
Zapytaj czy daje jakąś gwarancję na ten motor i co jeśli okaże się, że to złom.
POCZYTAJ (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?117242-D16Y2-EJ9-Czarnula/page15)
Yotomeczek86
19-07-12, 20:40
Mimo wszystko bym kupił od tygryska.... zaklepać, poczekać aż będzie miał. Ja rozumiem że się śpieszy itp ale uwierzcie mi że pośpiech nie jest wskazany.
No niestety przekładamy swap na zimę, teraz wpadło mi trochę grosza i zrobię sobie blachę na tip top, później zabiorę się za silnik.
Wpadnie na pewno jakiś vtec, ale zastanawiam się jaki, nie chcę b series, na 101% będzie to d series, może kupię coś do remontu..zobaczymy co czas przyniesie, tym czasowo temat do zamknięcia ;)
E tam zaraz do zamknięcia !!!
Dawaj zdjęcia rudej, potem postępy prac blacharskich i efekt końcowy.
Zamykać to będziesz jak sprzedaż auto.
Ruda czysto powierzchowna :)
http://img826.imageshack.us/img826/2325/img20120724164848.jpg
Shot at 2012-07-24
http://img204.imageshack.us/img204/3075/img20120724164857.jpg
Shot at 2012-07-24
http://img515.imageshack.us/img515/306/img20120724164904.jpg
Shot at 2012-07-24
http://img829.imageshack.us/img829/7264/img20120724164930.jpg
Shot at 2012-07-24
Kolego załóż sobie temat w odpowiednim dziale i tam wrzucaj takie rzeczy ;)
Założyłem ten topic aby się dowiedzieć co nie co o swapie, tak wyszło że ktoś chciał zobaczyć rudą :P
Mam swój temat na c 5 g . p l = to nie reklama ;)
Temat ożyje jakoś przed zimą ;) pzdr.
Wpadnie na pewno jakiś vtec, ale zastanawiam się jaki, nie chcę b series, na 101% będzie to d series...
Ile już razy to słyszałem :)
Ile już razy to słyszałem
No bo ja wiem :) ja bym B-serię przygarnął bez specjalnego wybrzydzania ;)
Panowie ;)
Zobaczymy jak to się rozwinie, jak będzie z kasą, nie powiem że b serii bym nie chciał, bo to marzenie ;)
Marzy mi się b18c1 ale nie jest w moim zasięgu :D
Na razie walczą z rudą, progi są do wymiany raczej, bo osłona mi wyszła razem ze spinkami :D
Bry :D
No to tak, po ustaleniach z Tygryskiem.
D13z6 to koszt 2800.
D16z6 prawie 4k.
Trochę sporo..ale będzie to zrobione z głową, a mi się nie chce samemu babrać.
Teraz pozostaje kwestia kasiorki :P
2800 bede miał już w przyszłym mcu, a 4k nazbieram za 2-3 mce i myśle że starczy jeszcze na dolot i strojenie i może by pykło 140km? bo kwas 2" jest już.
Jeśli mnie nie poniesie to wsadzimy d16z6, lub coś nowszego podobnie mocowo.
Pogadaj z Tygryskiem czy jest możliwość zostawienia Twojego silnika z osprzętem w rozliczeniu, będziesz miał taniej - ja tak zrobiłem przy pozbywaniu się d14. Bardzo dobra decyzja jeśli chodzi o dostawcę silnika :)
Gdyby wziął stary motor to byłoby na strojenie ;)
Stroić będzie niuton prawdopodobnie.
Na Twoim miejscu kupilbym mb6 anglika i przelozyl silnik a reszte gratow i swoj stary silnik sprzedal.Ja tak zrobilem i po podliczniu wszystkiego wyszlo ze b18c4 mialem praktycznie za free , a za cale mb6 dalem 6 tys.
Znalazłem na alledrogo za 4.5k swap z mb6 blisko mnie.
Ale tyle teraz nie mam.
Do zamknięcia!
Jajo sprzedane, jest crx 2 gen d15b :)
jest crx 2 gen d15b :)
No to wrzuć linka do tematu o nowym aucie!
Do zamknięcia!
Jajo sprzedane, jest crx 2 gen d15b
Boshe, znów wielkie plany a potem auto sprzedane...
Cześć. odgrzeję troszkę kotleta :)
Planuję cały swap z d13b2 na d16z6. Mam mam już raczej wszystko tj.
kompletny d16z6 z wiązką itp od bboydamien
bak z pompą
wiązkę kabinową.. i tutaj mam pytanie do Was
udało mi się zdobyć wiązkę kabinową z takiego samego silnika który siedział w sedanie
kończy się ona na kostkach do drzwi z prawej strony
z lewej podejrzewam że kończy się wcześniej bo tam już nie ma takiej kostki.
Wiązka posiadała full elektryke z tego co mi napisał sprzedawca.
A więc czy mógłbym zrobić w ten sposób, że przełożyłbym wiązkę tylko na tym odcinku, czyli wyciągną bym starą z d13 włożył nową z d16 ,ale tylko na tym odcinku co pisałem wcześniej.
Są jakieś przeciwwskazania?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.