Zobacz pełną wersję : Zmieniłem podświetlenie zegarów - teraz mam problem!!!
lucas_cichy
17-08-07, 22:00
Witam dzisiaj zmieniłem podświetlenie zegarów w swoim civicu v gen. Niestety podczas pracy musiałem dotknąć wskazówek od temperatury i wskaźnika paliwa - są one rozrególowane i wskazówki po włączeniu silnika podnoszą sie do pozycji max. Co można z tym zrobić?
Witam dzisiaj zmieniłem podświetlenie zegarów w swoim civicu v gen. Niestety podczas pracy musiałem dotknąć wskazówek od temperatury i wskaźnika paliwa - są one rozrególowane i wskazówki po włączeniu silnika podnoszą sie do pozycji max. Co można z tym zrobić?
Sprawdz czy zwoje z kolumieki cewek ci sie nie poodrywaly podczas przykrecania wskaznikow.
Witam dzisiaj zmieniłem podświetlenie zegarów w swoim civicu v gen. Niestety podczas pracy musiałem dotknąć wskazówek od temperatury i wskaźnika paliwa - są one rozrególowane i wskazówki po włączeniu silnika podnoszą sie do pozycji max. Co można z tym zrobić?
Sprawdz czy zwoje z kolumieki cewek ci sie nie poodrywaly podczas przykrecania wskaznikow.
i sprawdz czy masz dokrecone tylne srubki
one masuja te wskazniki
luz na srubie = brak masy= wariacje wskazników
Jesli wskazowka leci do maxa to raczej nie ma masy na ktorejs ze śrubek a sa tam 3 z jednej i 3 z drugiej strony. Ale z tego co piszesz to rozumiem ze rezkrecales zegary tak by wyjac caly ich srodek z cewkami tak?? jesli tego nie robiles a mowisz ze dotkneles wskazowki to i tak nic nie powinno sie dzizc bo wskazowki same wracaja po przekreceniu zaplonu do pierwotniej pozycji chyba ze wyciagales wskazowki...a tak spytam czy masz podpiete wszystkie dwie kostki z tylu wskaznikow bo jak nie to wlasnie ten wskaznik bedzie lecial do gory .
lucas_cichy
18-08-07, 21:08
pdkręciłęm wszystkie zegary, następnie zmieniłem żarówki na diody, skręciłem wszystko tak jak było i podłączyłem obydwie kości i po włączeniu zapłonu wskazówki lecą na max. Chyba mnie czeka wizyta u elektryka :(
skolopendra
18-08-07, 22:44
Chyba mnie czeka wizyta u elektryka :(
nie płacz, tylko rozkręć wszystko raz jeszcze i posprawdzaj :d
a jak się spiszesz to będzie ok ;)
lucas_cichy
23-08-07, 10:01
Byłem wczoraj u elektryka i nie stety nic nie poradził :( Nie bardzo wiedział ci powiedzieć i powiedział że najpradwopodobniej były źle podłączone diody i spalił się licznik (troche dziwne bo licznik chodzi - tylko że nieprawidłowo). Może ktoś miał coś podobnego i wie w czym tkwi problem?
Na mój gust nie da sie spalić licznik diodami . Szukaj,to gdzies jakas pierdoła,jakis luźny kabelek,źle podłączona kość czy coś w tym rodzaju.
Wykręć licznik i zobacz jak wygląda folia z tyłu. Mnie po założeniu diód wyjarało ścieżki na folii. Do dziś nie wiem co to było. Pewnie jakieś zwarcie z mojej winy. Po ponownym polutowaniu wszystkiego i doprowadzeniu zasilania diód prosto z kostki problem nie istnieje. Zasilanie żarówek fabrycznie jest niezależne od wskaźników.
Moim zdaniem jest możliwość uszkodzenia "przez diody" wskazań licznika, jeśli właśnie gdzieś masz zwarcie. Przepala się ścieżka na folii, od gorąca topi się folia i przepalają się kolejne ścieżki. I pech chciał że masz to co masz.
Inna opcja to niedokręcone śrubki jak pisano ci powyżej.
Jedyne wyjście to rozebrac to jeszcze raz, obejrzeć, podokręcać wszystko (byle nie przesadzić). Jak to nie pomoże wyjąć diody i wstawić z powrotem żarówki i zobaczyć czy coś się zmieni.
Dla mnie troche jest nielogiczne jak można diodą wypalić ścieżke.Dioda pobiera miliampery ,żarówka to co innego.Ale może jednak moja wiedza jest uboga :(
"przez diody"
Cudzysłów jest tutaj kluczem do zrozumienia problemu :D
Jak napisałem prawdopodobnie jakieś zwarcie powstałe wskutek wymiany i dolutowania dodatkowych diód.
lucas_cichy
23-08-07, 22:12
Diody nie są dolutowane do zegarów. Są to diodowe zamienniki żarówek w5w (wchodzą idealnie na wcisk - nie trzeba lutować.
sprawdz czy masz dokrecone tylne srubki
one masuja te wskazniki
luz na srubie = brak masy= wariacje wskaznikównie rob jaj, masa jest inaczej podpieta. :d
mialem problem z wspaznikiem paliwa - szedł do góry poza skalę. tez bawilem sie z podswietleniem
Najprawdopodobniej przy dokrecaniu wskaznikow od temp i paliwa przykrecileć srobko za mocno i tym samym sprawiles, ze urwales kabelki na zwojach - te pod metalowa oslonka chroniaca zwoje. popartz dokladnie na te srobki czy nie ma urwanego kabelka - jest cienki uzyj lupki. ja znalazlem ze jest urwany, zlutowalem i bangla
sprawdz czy masz dokrecone tylne srubki
one masuja te wskazniki
luz na srubie = brak masy= wariacje wskaznikównie rob jaj, masa jest inaczej podpieta. :d
rozumiem, ze wiesz co piszesz, wiec daj temu dowód
moje zdanie jest takie, ze oprócz kostek, wskaznik (zegar) ma masę, która łaczy, sie ze sieżkami za pomocą srubek trzymajacych moduł
jezeli jest inaczej to mi to wyjasnij...................................... jak?
ronaldo009
09-12-07, 23:22
ja mam problem tego typu że po zgaszeniu samochodu wskaźnik od temperatury nie opada na sam dół a podobno powinien . Przyznam że bawiłem się w wymiane tarcz . A mam civica coupe V gen
ja mam problem tego typu że po zgaszeniu samochodu wskaźnik od temperatury nie opada na sam dół a podobno powinien . Przyznam że bawiłem się w wymiane tarcz . A mam civica coupe V gen
...no to szukaj nowych tarcz :(
Ja u siebie w 5HB też zakładałem białe tarcze i trochę topornie porusza sie wskaźnik od obrotów tak jak by się ocierał ale nie o tarcze bo gdy go lekko podważę to wraca szybko a gdy odpale to tak jakby cewka wciągała igłe do sierodka i znowu topornie pracuje. A jak chciałem wyciągnąć wskazówkę to wyszła wraz z igłą.
Co może być za przyczyna??
To że wskazówek w licznikach Hondy sie nie wyjmuje bo tak właśnie później jest.
...albo gorzej.
To że wskazówek w licznikach Hondy sie nie wyjmuje bo tak właśnie później jest.
...albo gorzej.
A wiesz może co z tym zrobić?? :speszony:
http://www.honda.lub.pl/htech/wskazowka/index.htm
No ja mam problem z obrotomierzem, magnes przyciąga igłę w stronę cewki i wskazówka ociera sie o tarcze. Jak będe miał więcej czasu to postaram się to jeszcze zdemontować i "naprawić" a jak nie to będę dalej śmigał z tym. :(
Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.