PDA

Zobacz pełną wersję : Doładowanie a Lekki zaamach i krótka skrzynia



Shady
09-07-12, 16:43
Mam pytanie jak sie sprawa ma z lekkim zamachem i skrzynia z 3.4 crxa

W N/A polecane a w Turbo sc?

Saiti
09-07-12, 17:02
Niszczy potencjał turbo ;)

Shady
09-07-12, 17:10
a dokładniej?

maciu$
09-07-12, 18:00
Skrzynia z 3 i 4 z CRXa to nie jest jeszcze jakiś hardkor więc spokojnie można ładować jak nie masz jakiś kosmicznych mocy, a zwykły soft.
Co do zamachu to nie szedłbym raczej w super lekkie koło (fidanza <4kg), bo ciężko będzie np. o dobre starty czy sensowne utrzymanie trakcji.

Shady
09-07-12, 20:47
A powiedzmy s20 z 1.3 95 3.4 crx i lekkie kolo od otoczaka?

sivy
10-07-12, 02:02
moim zdaniem lekkie koło nie bardzo. hybryda przy sofcie jak najbardziej.

smad
10-07-12, 10:11
A powiedzmy s20 z 1.3 95 3.4 crx i lekkie kolo od otoczaka?
Do soft turbo będzie za krótka skrzynia. 4 kończy się na 180km/h przy 200+KM to bezsens.

zakit
10-07-12, 10:23
rozumiem ze ty z softem latasz 300? tak?
mi w hondzie w zupelnosci wystarczy ze idzie 200+ a i tak mam dosyc.
jesli moje przyspieszenie w zakresie 0-180 bedzie duzo lepsze dzieki soft turbo + hybryda to ja sie jak najbardziej zgadzam na to. chocbym mial startowac z dwojki.

maciu$
10-07-12, 14:21
Do soft turbo będzie za krótka skrzynia. 4 kończy się na 180km/h przy 200+KM to bezsens.

Powyżej 200 Civiciem to i tak nie jazda, no chyba, że komuś sprawia frajdę smażenie woza do top speeda czy też sprawdzanie np. max EGT które uda się osiągnąć:p
Poza tym na 4ce się świat nie kończy jest jeszcze piąty bieg który zostaje seryjny (ewentualnie lekko skrócony jeżeli zmieniamy FD) lub może być nawet dłuższy niż seria.

smad
10-07-12, 15:25
Nie chodzi mi o to, żeby ganiać po 300km/h, ale żeby wykorzystać moc. Po co zmieniać 4 na 5 przy 180 jak można przy 200 :) w turbo dłuższa skrzynia to nie wada.

zakit
11-07-12, 00:05
nie bede sie z toba klocil bo nie o to chodzi. zauwaz ze krotsza skrzynia, czyli ta twoja zmiana na 5 przy 180 a nie 200 rowniez ma sens. bo predkosci beda rozwijane duzo szybciej niz na tej dluzszej skrzyni. takowa dyskusje na ten temat masz w temacie o hybrydzie.

maciu$
11-07-12, 01:32
Nie chodzi mi o to, żeby ganiać po 300km/h, ale żeby wykorzystać moc. Po co zmieniać 4 na 5 przy 180 jak można przy 200 :) w turbo dłuższa skrzynia to nie wada.

Rozgraniczmy o jakim turbo mówimy, bo lekko ponad dwustu konna Honda na sofcie, to nie jest jeszcze zawodnik na wyścigi na milę gdzie faktycznie do wykorzystania potencjału przydałaby się długa skrzynia. Poza tym co to w ogóle za argument "Po co zmieniać 4 na 5 przy 180 jak można przy 200", nie wiem do czego ma to prowadzić ta zmiana przy 200, na chłopski rozum tutaj mamy bardziej złożony problem zależny od b.wielu czynników m.in od utrzymania boosta, nie wnikając w szczegóły uznajmy, że w rozważanym w naszej dyskusji przypadku, full boosta mamy zarówno przy 180km/h na szafie jak i przy 200km/h więc gdzie tu jest jakaś różnica w zmianie biegu z 4 na 5 (pomijając idiotyczny, praktycznie nie używany w normalnej jeździe zakres prędkości o którym również jest mowa)?
Nie wiem, może się nie znam, oraz nie mam, nie miałem, nie chcę nigdy mieć Hondy w turbo, ale! zdarzało mi się jeździć Hondami w turbo i jakoś nigdy nie zauważyłem, że skrzynia jest wyraźnie zbyt krótka, być może dlatego, że nawet przy jakiś "ganiankach" żaden z posiadaczy takiego wehikułu nie czuł najmniejszej potrzeby wpinania 5tego biegu... nawet na seryjnej "długiej" skrzyni.

zakit
11-07-12, 08:05
amen!

smad
11-07-12, 10:31
Maciek, im dłuższa skrzynia tym później trzeba wbijać kolejny bieg ;)
Chodzi o stopniowanie przełożeń, by po zmianie biegu trafiać w zakres największego doładowania, a przechodząc z 4 na 5 przy 180 piąty bieg musi być krótszy, żeby utrzymać wysokie obroty i tym samym boosta, co z kolei wiąże się z tym, że przy prędkości 100-120 są wysokie obroty na 5 biegu i to jest wkurzające w trasie. Mając dłuższą 4 piątka też może być wtedy dłuższa - w trasie będzie ciszej, a zawsze można zredukować bieg.
Tak wygląda sprawa krótkiej skrzyni i turbo w moim przypadku, a Shady zbuduje skrzynkę jak uważa, zależnie tego gdzie będzie wykorzystywać moc.
btw. Na mieście mi 5 też nie przydaje się do ganiania, ale w trasie już tak. No i na soft turbo nie ma problemu ze startem z jedynki, wystarczy przyzwoita opona.

DjHammer
16-07-12, 16:13
Za krotka

pod turbo optymalne przelozenie w D seriii to 4,058 takie jak ma Civic1988 (pudzian) znasz go ;] idealna skrzynia to z D14Z2