PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2 nie odpala, i strzela z przepustnicy



jaros20
09-07-12, 13:28
Witam,

Piszę gdyż pojawił się problem, moja hanka z silnikiem d15b2 nie odpala i strzela z przepustnicy dymem. Nie wiem co może być tego przyczyną. Dodam ze pali mi 1l oleju na ok 130km, wymieniłem już uszczelniacze, świece, czyściłem również przepustnicę, przed wymianą uszczelniaczy po dodaniu gazu gasła np. na skrzyżowaniach itp., po wymianie już lepiej było, ale też po rozgrzaniu zaczynała tracić moc, szarpało silnikiem i gasła, i za żadne skarby nie odpalała, więc pomyślałem że katalizator się zapchał, ale odkręciłem i dobry jest, ponadto przedmuchałem kompresorem. Ale co gdy odpaliłem bez katalizatora chodziła tak samo jak wcześniej (szarpało itd.), silnik zgasł i nie da się odpalić, tak jak pisałem wcześniej strzela z przepustnicy, jak odpalam. Powiedzcie co może być przyczyną tego. Dodam że będę wymieniał pierścionki jeszcze. ale czy samo pierścionki pomogą????

Proszę o szybką odp. gdyż muszę do pracy dojeżdżać a nie mam auta.

PZDR Jarek

Marcin1792
09-07-12, 14:48
Po pierwsze, same pierścienie tego nie rozwiążą, zmniejszą lub wyeliminują zużycie oleju, po drugie sprawdź czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo.

Yotomeczek86
09-07-12, 16:59
Jak dla mnie to na tym silniku brak jest całkowicie kompresji... Kup sobie słupek od pewnego sprzedawcy i podmień - takie picie oleju jak dla mnie dyskwalifikuje ten silnik do dalszej naprawy

Sheiva
09-07-12, 17:46
1L na 130 czy na 1300km ? :eek:
Jeśli jednak się nie pomyliłeś, to zdecydowanie idź za radą mojego poprzednika ! Toć to trÓp.

jaros20
09-07-12, 17:53
więc dzięki za odp. sprawdzałem i rozrząd jest przeskoczony 1 lub 2 zęby, czyli do ustawienia. I nie pomyliłem się bierze 1l na 130 km naprawdę sami mechanicy nie wierzyli ale jak zobaczyli to uwierzyli, za remont czyli pierscionki, uszczelniacze kazali płacić 1500 zł, więc sam zmieniłem uszczelniacze, na ale teraz nie działa i piszecie że trup to zastanowię się nad dalszą naprawą. A co to jest ten słupek???

Yotomeczek86
09-07-12, 18:07
Sam silnik bez osprzętu nazywamy słupkiem :)

KAMIL21
09-07-12, 18:25
sprawny słupek D15 nie pijący oleju w dobrym stanie kupisz za 600zł, przy odrobinie zdolności operację zmiany słupka przeprowadzisz sam a więc oszczędzasz prawie tysiąc złoty ;) pozdrawiam

jaros20
09-07-12, 19:41
ok. a będzie pasował jakiś inny "lepszy" silnik niż d15b2, bez żadnych przeróbek??? silnik sam zmienię bo mam warunki, to więc nie przejmuję się tym. Ale teraz trafić w dobry silnik, może są jakieś sposoby aby sprawdzić czy nie jest zajechany, lub czy ktoś nie dodał doktora itp.????

Marcin1792
09-07-12, 19:59
Najlepiej kupować z samochodu, który jest jeszcze na chodzie, możesz wiele rzeczy sprawdzić sam.

KAMIL21
09-07-12, 20:09
Poszukaj czegoś na forum w dziale Giełda ludziom z forum w większości przypadków można zaufać, przynajmniej ja się nigdy nie przejechałem a jeśli chodzi o lepszy silnik to swap na D16Z6 ale tu już musisz się liczyć z nieco większymi kosztami ;)

jaros20
10-07-12, 19:25
Dzięki za odpowiedzi, teraz będę poszukiwał dobrego egzemplarza. A silnik d15b7 nie wejdzie bez przeróbek??? a tak poza tym zmieniał ktoś z was progi????- civic sedan V