Zobacz pełną wersję : Jestem nowy i potrzebuje kilku rad
Witajcie!
Kupiłem jakiś czas temu hondę i mam kilka spraw. Pierwsza to łożysko tylne, które jest coraz głośniejsze. Mam ABS i tarcze z tyłu? Jakie to łożysko? Możecie coś polecić?
Dalej zbliża mi się wymiana rozrządu. Czy jest jedna rolka napinacza? i jaka (1.4 iS 90 KM)?
I pytanie, które nurtuje mnie najbardziej. bierze mi płyn z chłodnicy... Oleju nic... nie widać żelu pod korkiem ani w zbiorniczku... żadnych plam też nie wiedzę, chociaż ubywa mało i może nie zostawia śladów? miał ktoś coś takiego?
Z góry dzięki wielkie!
Dobrze byłoby,gdybyś przytoczył więcej info na temat swojego auta.
Mam na myśli rodzaj nadwozia, konkretny symbol silnika, no i przede wszystkim rocznik.
Będzie zdecydowanie łatwiej.
Pozdro.
Silnik D14A2, nadwozie 5D gen VI rocznik 1999.
To mam cos dla Ciebie:
http://www.civicklub.pl/forum/search.php?search_type=1
Tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania
Nadwozie masz MB2. Z tyły masz bębny. ABS jak jest z przodu to i powinien być z tyłu. Płyn w kosmos nie leci. Więc musisz szukać miejsca ucieczki. Dymi ci auto?
Wiesz jak mi płyn uciekał? Niedokręcony korek chłodnicy był ; ) Sprawdz czy tam jest wszystko dobrze ; )
Son - Goku
05-07-12, 18:44
ja miałem ten sam problem z łożyskiem.
Kupiłem używaną i śmigam.
Dość tanio jak używkę więc mi oto chodziło.
Ale wiem,wiem, części ekspotacyjne kół nie powinno sie żałować i zakładać nówki.
Ale że kasy nie miałem, to zapłaciłem 40 zł a nie lekko 200.
Łożysko tył zależnie od wersji, jak jest ABS i tarcza to nie będzie tanio, nie kupuj badziewia, po taniości to już faktycznie chyba lepiej dobrą używkę. Rozrząd to pasek + rolka + ew. pompa wody. Jak ubywa płynu to szukaj wycieków, najlepiej na rozgrzanym kiedy jest ciśnienie w układzie. U mnie w toyocie to zwyczajnie korkiem spierniczało po trochę, przyczyna może być błaha.
Powiem szczerze, że najbardziej boli mnie to łożysko...
Co do wody próbowałem zlokalizować niestety bez skutku... może dodatkową wskazówką będzie chlupotanie w nagrzewnicy (zapowietrzona?)
Co do rozrządu to pompa ok. daje radę- dzięki.
Son - Goku
06-07-12, 13:03
co do łożyska.
Szukaj ofert na allegro albo tu w dziale sprzedam
Co sprzedają całe auto na części,taniej ciut wychodzi.
Rób jak uważasz. To chyba zależy, czy masz zamiar jeździć tym autem pół roku czy 3 lata, bo jak masz to zmieniać znowu za jakiś czas wkładając używkę, to nie wiem czy taka 'oszczędność' Ci się opłaci.
Son - Goku
06-07-12, 14:28
Twoja sprawa co chcesz.
Ja poszedłem taniej i mam i nie narzekam.
Kupiłem jakiś czas temu hondę i mam kilka spraw. Pierwsza to łożysko tylne, które jest coraz głośniejsze. Mam ABS i tarcze z tyłu? Jakie to łożysko? Możecie coś polecić?
Dalej zbliża mi się wymiana rozrządu. Czy jest jedna rolka napinacza? i jaka (1.4 iS 90 KM)?
Łożyska *****istej firmy sprzedaje na forum PeJot.
Łożysko jest razem z piastą i jak masz tarcze i abs to jest łożysko 30mm
Tak rolka napinacza jest jedna.
Mam ABS i tarcze z tyłu?
Chcesz żeby ludzie z forum ci napisali czy masz tarcze z tył i ABS? Ja cię proszę..... To trochę tak jabyś otworzył szafę i napisał czy mam slipy czarne czy zielone :)
Ale wracając do tematu.....to zajrzeć przez otworek w feldze to już nie łaska? Co do ABSu - wsiądź do auta, przekręć kluczyk i spójrz między prędkościomierz (to to większe kółko z białą wskazówką i liczbami od 0 do 220 co 20) a obrotomierz ( takiej samej wielkości kółko, również z białą wskazówką i liczbami 1 2 3 4 5 6 7 8 na obwodzie) na dole powinna być taka kontrolka z napisem ABS. Jest? Świeci się i gaśnie po chwili? Masz ABS.
Nima - nie masz.
Wybaczcie, nie mogłem się powstrzymać :D
Nadwozie masz MB2. Z tyły masz bębny.
A w życiu. Moje MB2 z 98 D14A8 fabrycznie z klimą, ABS i tarczami z tyłu.
Czy jest jedna rolka napinacza? i jaka (1.4 iS 90 KM)?
1 rolka (polecam SKF, NTN), pasek (Contitech), pompa wody (Rouville)
pytanie, które nurtuje mnie najbardziej. bierze mi płyn z chłodnicy... Oleju nic... nie widać żelu pod korkiem ani w zbiorniczku... żadnych plam też nie wiedzę, chociaż ubywa mało i może nie zostawia śladów? miał ktoś coś takiego?
Wyciek lub uszczelka pod głowicą i płyn się dostaje do silnika i się spala. Powinno wykazać na pomiarze spalin. Kopci jakoś szczególnie bardziej?
Ja też się srałem z UPG, ale nie.
Najpierw płyn mi uciekał przez niedokręcony korek jak pisałem - korek chłodnicy.
Może też spylać przez nieszczleny układ u szybko pod maską wyparowuje stąd brak znaków o tym świadczących
Może być zapowietrzony układ i się odpowietrza zabierając płyn.
UPG się pogłebia jak rak u człowieka. Na początku małe objawy, ale w końcu zauważalne przez laika. Płyn musiałbym gdzieś uciekać, spalać się co było by widoczne ; )
Mikefoto: niektórzy naprawdę wierzą w szklaną kulę. Nie zabieraj im tej wiary ; )))
Chcesz żeby ludzie z forum ci napisali czy masz tarcze z tył i ABS? Ja cię proszę..... To trochę tak jabyś otworzył szafę i napisał czy mam slipy czarne czy zielone
Ale wracając do tematu.....to zajrzeć przez otworek w feldze to już nie łaska? Co do ABSu - wsiądź do auta, przekręć kluczyk i spójrz między prędkościomierz (to to większe kółko z białą wskazówką i liczbami od 0 do 220 co 20) a obrotomierz ( takiej samej wielkości kółko, również z białą wskazówką i liczbami 1 2 3 4 5 6 7 8 na obwodzie) na dole powinna być taka kontrolka z napisem ABS. Jest? Świeci się i gaśnie po chwili? Masz ABS.
Nima - nie masz.
Znak zapytania wstawiłem przez pomyłkę...
Dzięki za rady co do rozrządu,
A co d o płynu w chłodnicy to bardzo możliwe, że jest zapowietrzony. Tak jak pisałem słychać chlupanie wody w nagrzewnicy. W takim razie w jaki sposób się odpowietrza układ? Z tego co słyszałem powinien się sam odpowietrzyć...
Samoodpowietrzenie jest. Zimny silnik, odkrecasz korek z chlodnicy, jesli brakuje - uzupelniasz do maxa, zakrecasz korek. Poziom w zbiorniku wyrownawczym na zimnym silniku - okolo 3/4. Odpalasz silnik, czekasz az wlaczy sie wentyl chlodnicy, gasisz. Pozostawiasz do wystygniecia. Patrzysz czy w wyrownawczym jest plyn. W chlodnicy to samo. Jak trzeba - dolewasz. Powtarzasz, na 99% bedzie ok.
Chyba ze cos w aucie jest posrane.
Przy odpalaniu możesz dać korek na tą jakby drugą pozycję. Jest on zakręcony, ale nieszczelny. Tak u mnie w manualu hondowskim pisze, żeby odpowietrzać. Odpalaj silnik, zgaś dolej itp itd. Potem możesz trase zrobić już na zakręconym z włączonym ogrzewaniem. Wrócić zostawić do ostygnięcia, dolać, nowy odpalić itp itd ; )
Powiem szczerze, że przy takiej pogodzie jak za oknem bardzo mi się podoba opcja jeżdzenia z włączonym ogrzewaniem :) ale ok jak trzeba to trzeba
Jak miałem termostat walnięty, a auto było potrzebne to jeździłem ; DD Nawiew na 4 + HIGH i gaz ; D A temperature pięknie trzymał wtedy ; D
Jeździć nie musisz, popuść ten korek, odpal i włącz ogrzewanie. Zgaś i dolewaj ; ) Dziwne tylko, że samo się nie wyrównuje z czasem.
Zobaczymy co będzie jak odpowietrzę... Dzięki
Jak uklad jest git to na zimnym plunu w wyrownawczym trzeba miec mniej wiecej w polowie, po rozgrzaniu podchodzi do maxa. W chlodnicy zawsze musi byc full.
A jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju do układu? Będę zmieniał w weekend i nie chcę przedobrzyć...
Silnikowego oleju? Lejesz i patrzysz na bagnecie. Starczy Ci bańka 4 litry.
A jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju do układu? Będę zmieniał w weekend i nie chcę przedobrzyć...
Nie wiem jak u Ciebie, ale w d14a8 wg manuala 3,8l.
Jak źle napisałem, to mnie poprawcie.;)
Wszystko zrobiłem oprócz znikającej wody... ale wiem już co jest grane... mam nieszczelną nagrzewnice... przeciągałem kable do radia i zauważyłem lepki płyn na plastikach pod kokpitem (zielony płyn...) i wszystko jasne...
Wymieniłem łożysko i świeci mi się cały czas lampka ABS. znaczy ze dwa razy w ogóle się nie zapaliła... nie wiem co może być... może czujnik przy zębatce na łożysku się przesuną?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.