Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jestem nowy i potrzebuje kilku rad



Wowa
05-07-12, 15:39
Witajcie!

Kupiłem jakiś czas temu hondę i mam kilka spraw. Pierwsza to łożysko tylne, które jest coraz głośniejsze. Mam ABS i tarcze z tyłu? Jakie to łożysko? Możecie coś polecić?

Dalej zbliża mi się wymiana rozrządu. Czy jest jedna rolka napinacza? i jaka (1.4 iS 90 KM)?

I pytanie, które nurtuje mnie najbardziej. bierze mi płyn z chłodnicy... Oleju nic... nie widać żelu pod korkiem ani w zbiorniczku... żadnych plam też nie wiedzę, chociaż ubywa mało i może nie zostawia śladów? miał ktoś coś takiego?

Z góry dzięki wielkie!

Marecki
05-07-12, 16:13
Dobrze byłoby,gdybyś przytoczył więcej info na temat swojego auta.
Mam na myśli rodzaj nadwozia, konkretny symbol silnika, no i przede wszystkim rocznik.
Będzie zdecydowanie łatwiej.
Pozdro.

Wowa
05-07-12, 16:22
Silnik D14A2, nadwozie 5D gen VI rocznik 1999.

pablo_020
05-07-12, 16:24
To mam cos dla Ciebie:
http://www.civicklub.pl/forum/search.php?search_type=1
Tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania

Dextero
05-07-12, 18:14
Nadwozie masz MB2. Z tyły masz bębny. ABS jak jest z przodu to i powinien być z tyłu. Płyn w kosmos nie leci. Więc musisz szukać miejsca ucieczki. Dymi ci auto?

Poll
05-07-12, 18:36
Wiesz jak mi płyn uciekał? Niedokręcony korek chłodnicy był ; ) Sprawdz czy tam jest wszystko dobrze ; )

Son - Goku
05-07-12, 18:44
ja miałem ten sam problem z łożyskiem.

Kupiłem używaną i śmigam.

Dość tanio jak używkę więc mi oto chodziło.

Ale wiem,wiem, części ekspotacyjne kół nie powinno sie żałować i zakładać nówki.

Ale że kasy nie miałem, to zapłaciłem 40 zł a nie lekko 200.

mirasek
05-07-12, 22:23
Łożysko tył zależnie od wersji, jak jest ABS i tarcza to nie będzie tanio, nie kupuj badziewia, po taniości to już faktycznie chyba lepiej dobrą używkę. Rozrząd to pasek + rolka + ew. pompa wody. Jak ubywa płynu to szukaj wycieków, najlepiej na rozgrzanym kiedy jest ciśnienie w układzie. U mnie w toyocie to zwyczajnie korkiem spierniczało po trochę, przyczyna może być błaha.

Wowa
06-07-12, 12:33
Powiem szczerze, że najbardziej boli mnie to łożysko...

Co do wody próbowałem zlokalizować niestety bez skutku... może dodatkową wskazówką będzie chlupotanie w nagrzewnicy (zapowietrzona?)

Co do rozrządu to pompa ok. daje radę- dzięki.

Son - Goku
06-07-12, 13:03
co do łożyska.

Szukaj ofert na allegro albo tu w dziale sprzedam

Co sprzedają całe auto na części,taniej ciut wychodzi.

Wowa
06-07-12, 13:13
Czyli ryzykować używkę?

probestic
06-07-12, 13:19
Rób jak uważasz. To chyba zależy, czy masz zamiar jeździć tym autem pół roku czy 3 lata, bo jak masz to zmieniać znowu za jakiś czas wkładając używkę, to nie wiem czy taka 'oszczędność' Ci się opłaci.

Son - Goku
06-07-12, 14:28
Twoja sprawa co chcesz.

Ja poszedłem taniej i mam i nie narzekam.

Lucas.FK2
06-07-12, 17:29
Kupiłem jakiś czas temu hondę i mam kilka spraw. Pierwsza to łożysko tylne, które jest coraz głośniejsze. Mam ABS i tarcze z tyłu? Jakie to łożysko? Możecie coś polecić?

Dalej zbliża mi się wymiana rozrządu. Czy jest jedna rolka napinacza? i jaka (1.4 iS 90 KM)?
Łożyska *****istej firmy sprzedaje na forum PeJot.
Łożysko jest razem z piastą i jak masz tarcze i abs to jest łożysko 30mm

Tak rolka napinacza jest jedna.

MikeFoto
06-07-12, 23:11
Mam ABS i tarcze z tyłu?

Chcesz żeby ludzie z forum ci napisali czy masz tarcze z tył i ABS? Ja cię proszę..... To trochę tak jabyś otworzył szafę i napisał czy mam slipy czarne czy zielone :)
Ale wracając do tematu.....to zajrzeć przez otworek w feldze to już nie łaska? Co do ABSu - wsiądź do auta, przekręć kluczyk i spójrz między prędkościomierz (to to większe kółko z białą wskazówką i liczbami od 0 do 220 co 20) a obrotomierz ( takiej samej wielkości kółko, również z białą wskazówką i liczbami 1 2 3 4 5 6 7 8 na obwodzie) na dole powinna być taka kontrolka z napisem ABS. Jest? Świeci się i gaśnie po chwili? Masz ABS.
Nima - nie masz.

Wybaczcie, nie mogłem się powstrzymać :D


Nadwozie masz MB2. Z tyły masz bębny.

A w życiu. Moje MB2 z 98 D14A8 fabrycznie z klimą, ABS i tarczami z tyłu.


Czy jest jedna rolka napinacza? i jaka (1.4 iS 90 KM)?

1 rolka (polecam SKF, NTN), pasek (Contitech), pompa wody (Rouville)


pytanie, które nurtuje mnie najbardziej. bierze mi płyn z chłodnicy... Oleju nic... nie widać żelu pod korkiem ani w zbiorniczku... żadnych plam też nie wiedzę, chociaż ubywa mało i może nie zostawia śladów? miał ktoś coś takiego?

Wyciek lub uszczelka pod głowicą i płyn się dostaje do silnika i się spala. Powinno wykazać na pomiarze spalin. Kopci jakoś szczególnie bardziej?

Poll
07-07-12, 14:48
Ja też się srałem z UPG, ale nie.
Najpierw płyn mi uciekał przez niedokręcony korek jak pisałem - korek chłodnicy.
Może też spylać przez nieszczleny układ u szybko pod maską wyparowuje stąd brak znaków o tym świadczących
Może być zapowietrzony układ i się odpowietrza zabierając płyn.
UPG się pogłebia jak rak u człowieka. Na początku małe objawy, ale w końcu zauważalne przez laika. Płyn musiałbym gdzieś uciekać, spalać się co było by widoczne ; )

Mikefoto: niektórzy naprawdę wierzą w szklaną kulę. Nie zabieraj im tej wiary ; )))

Wowa
09-07-12, 09:07
Chcesz żeby ludzie z forum ci napisali czy masz tarcze z tył i ABS? Ja cię proszę..... To trochę tak jabyś otworzył szafę i napisał czy mam slipy czarne czy zielone
Ale wracając do tematu.....to zajrzeć przez otworek w feldze to już nie łaska? Co do ABSu - wsiądź do auta, przekręć kluczyk i spójrz między prędkościomierz (to to większe kółko z białą wskazówką i liczbami od 0 do 220 co 20) a obrotomierz ( takiej samej wielkości kółko, również z białą wskazówką i liczbami 1 2 3 4 5 6 7 8 na obwodzie) na dole powinna być taka kontrolka z napisem ABS. Jest? Świeci się i gaśnie po chwili? Masz ABS.
Nima - nie masz.

Znak zapytania wstawiłem przez pomyłkę...

Dzięki za rady co do rozrządu,

A co d o płynu w chłodnicy to bardzo możliwe, że jest zapowietrzony. Tak jak pisałem słychać chlupanie wody w nagrzewnicy. W takim razie w jaki sposób się odpowietrza układ? Z tego co słyszałem powinien się sam odpowietrzyć...

reXio
09-07-12, 12:33
Samoodpowietrzenie jest. Zimny silnik, odkrecasz korek z chlodnicy, jesli brakuje - uzupelniasz do maxa, zakrecasz korek. Poziom w zbiorniku wyrownawczym na zimnym silniku - okolo 3/4. Odpalasz silnik, czekasz az wlaczy sie wentyl chlodnicy, gasisz. Pozostawiasz do wystygniecia. Patrzysz czy w wyrownawczym jest plyn. W chlodnicy to samo. Jak trzeba - dolewasz. Powtarzasz, na 99% bedzie ok.

Chyba ze cos w aucie jest posrane.

Poll
09-07-12, 12:56
Przy odpalaniu możesz dać korek na tą jakby drugą pozycję. Jest on zakręcony, ale nieszczelny. Tak u mnie w manualu hondowskim pisze, żeby odpowietrzać. Odpalaj silnik, zgaś dolej itp itd. Potem możesz trase zrobić już na zakręconym z włączonym ogrzewaniem. Wrócić zostawić do ostygnięcia, dolać, nowy odpalić itp itd ; )

Wowa
09-07-12, 13:51
Powiem szczerze, że przy takiej pogodzie jak za oknem bardzo mi się podoba opcja jeżdzenia z włączonym ogrzewaniem :) ale ok jak trzeba to trzeba

Poll
09-07-12, 13:56
Jak miałem termostat walnięty, a auto było potrzebne to jeździłem ; DD Nawiew na 4 + HIGH i gaz ; D A temperature pięknie trzymał wtedy ; D
Jeździć nie musisz, popuść ten korek, odpal i włącz ogrzewanie. Zgaś i dolewaj ; ) Dziwne tylko, że samo się nie wyrównuje z czasem.

Wowa
09-07-12, 15:13
Zobaczymy co będzie jak odpowietrzę... Dzięki

reXio
09-07-12, 15:24
Jak uklad jest git to na zimnym plunu w wyrownawczym trzeba miec mniej wiecej w polowie, po rozgrzaniu podchodzi do maxa. W chlodnicy zawsze musi byc full.

Wowa
11-07-12, 13:54
A jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju do układu? Będę zmieniał w weekend i nie chcę przedobrzyć...

Poll
11-07-12, 16:54
Silnikowego oleju? Lejesz i patrzysz na bagnecie. Starczy Ci bańka 4 litry.

Marecki
11-07-12, 18:46
A jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju do układu? Będę zmieniał w weekend i nie chcę przedobrzyć...
Nie wiem jak u Ciebie, ale w d14a8 wg manuala 3,8l.
Jak źle napisałem, to mnie poprawcie.;)

Wowa
31-07-12, 10:36
Wszystko zrobiłem oprócz znikającej wody... ale wiem już co jest grane... mam nieszczelną nagrzewnice... przeciągałem kable do radia i zauważyłem lepki płyn na plastikach pod kokpitem (zielony płyn...) i wszystko jasne...

Wymieniłem łożysko i świeci mi się cały czas lampka ABS. znaczy ze dwa razy w ogóle się nie zapaliła... nie wiem co może być... może czujnik przy zębatce na łożysku się przesuną?