Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 7 gen 1.6 vtec v del sol 1.6 esi



emzet
05-07-12, 10:00
Hej,
mam prośbę, nie zlinczujcie mnie tylko za te pytania od razu:) Przejrzałem wasze forum całkiem dokładnie oraz kilka innych. jako ze nosze sie z zamiarem przejscia na Civica 1.6 vtec sport 7 gen z hondy del sol 1.6 esi, poszukuje sprawdzonych informacji na te pytania:
1. Czy ktos z was moze podac prosze pewna i prawdziwa odpowiedz odnosnie ocynku w 7 gen? modele od 2003 roku? czy on jest czy nie. znalazlem setki odpowiedzi, z czego 50% jest na tak, drugie 50% jest na nie. kto mówi prawdę? to dla mnie wazne, gdyz nie chce juz przechodzic tego co z solką:)
2. jak to bedzie ze zbieraniem się tego silniczka 1.6 w civicu w porownaniu do solki. mocno bede odczuwal roznice na niekorzysc?
3. cup holder -> czy 7 gen cos takiego posiada?
4. wydech w wersji sport -> czy koncowy to jest nierdzewka?
bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.
pozdrawiam.

Chino
05-07-12, 18:59
Może trochę Ci pomogę:
1. nie mam bezpośredniej odpowiedzi, ale chyba większość userów 7mki zgodzi się, że blacha jest lepsza niż w 5 i 6 genie. Miałem przez 3 lata EJ9 '99 ściągniętą z Mediolanu (dobry klimat) i była wyraźna tendencja do ognisk korozji po dwóch zimach, choć starałem się jak mogłem dbać o blachę zimą. Teraz mam 8 letnią EPkę po siedmiu polskich zimach i jest całkiem dobrze, z jednej strony na zgrzewach blachy nadkola i delikatnie na rancie widać małe, ale co ciekawe nie pogłębiające się ślady rdzy. Druga strona nadkola jest zdrowa 100%, wydaje mi się że Civka była stawiana zimą tą jedną stroną po słonecznej stronie, sól i wyższa temperatura delikatnie jej zaszkodziła. Ale oglądałem też kilka egzemplarzy z początku produkcji i blacha na nadkolach była w super stanie, bez rdzy. Woskować dobrze przed zimą, starać się myć z soli w dodatnich temperaturach zimą i będzie ok.
2. solka katalogowo ma 9.3 i nieco mniej momentu, w sprincie na pewno delikatnie będzie czuć, choć nie bez znaczenia jest też stan jednego i drugiego silnika, moment jest nieco wyższy w EP, biorąc pod uwagę większą moc solki, w wyprzedzaniu może być podobnie. Solka ma nieco inną charakterystykę, mocniej czuć górę. Co ciekawe d16V1 można za kilka/kilkanaście stówek dłubnąć na te 125KM i zejść z 9.9 sek nawet poniżej 9 sek, w dziale nasze hondy masz przykład ES5 z tym silnikiem.
3. u siebie w EP2 i bogatej wersji ES mam dwa cup holdery w tunelu między fotelami, wysuwany pod klapką schowka i jeden wysuwany pod nawiewem od strony kierowcy, przy włączonej klimie chodzi napój.
4. Nie mam dwururki, ale do tłumika końcowego nie mogę mieć absolutnie zastrzeżeń, trzyma się lepiej niż w EJ9, który musiałem wymienić.

emzet
06-07-12, 13:34
dziękuję za info. w weekend bede ogladal pare aut. zobaczymy co z tego wyjdzie. martwią mnie tylko te blachy.