Zobacz pełną wersję : Problem z klimatyzacją.
MadSkillz84
04-07-12, 09:49
Witam, problem polega na tym że jak hamuje przed światłami i redukuje bieg na niższy albo poprostu dodam lekko gazu na luzie i obroty polecą troche do góry to jak opadają to opadają prawie do zera i klima się wyłacza na sec. i ponownie włącza.Wczoraj robiłem klime czyli wyssanie czynnika, wymiana osuszacza, sprawdzanie szczelności azotem, nabicie klimy z olejem 550g. i właśnie takie objawy mam.Macie na to Panowie jakąś rade? Krokowy jak odłacze to silnik gaśnie wiec sądze że jest dobry bo jakoś trzyma te obroty a był czyszczony niedawno.
Tak bywa. Ja też tak mam. W domowej CRV II również mam takie objawy.
MadSkillz84
04-07-12, 14:17
A klime masz w porządku? Może to są objawy jakiejś usterki?
Obie sprawne w 100%, świeżo po przeglądzie.
Son - Goku
04-07-12, 15:22
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?82760-problem-z-klimatyzacj%B1
Nie można było tam napisać i poczytac ??
MadSkillz84
04-07-12, 15:43
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?82760-problem-z-klimatyzacj%B1
Nie można było tam napisać i poczytac ??
Tam klima nie chłodzi i obrotach nie piszą, u mnie klima chłodzi i to bardzo dobrze ...więc troche nie na temat.
Poza tym przeczytałem cały wątek,mój problem polega na czymś innym a robię odrębny temat bo jak ktoś kiedyś będzie miał taki problem to go nie znajdzie w kilku stronach tamtego tematu nawet jak była by odpowiedź w nim na mój problem.
A skoro już wspomniałeś nie wartio było dodać coś od siebie tylko nabijać posty bez wnoszenia niczego do tematu?
ZAWSZE używam najpierw opcji szukaj, wertuje google a jak nie znajduje pomocy to wtedy zakładam temat...ale co tam lepiej wszystkich zaszufladkować od razu.
U siebie zauważyłem podobne objawy ostatnio. Na klimie jak dojeżdżam do skrzyżowania i redukuję albo wysprzęglam, to obroty potrafią tak nisko spaść, że silnik gaśnie. Zdarza się, że czasem spadają bez załączonej klimy - ale nigdy silnik nie gaśnie.
W sobotę mam zamiar wyczyścić silniczek krokowy, zobaczę czy pomoże - wg. mojej powinno.
Zrób to samo, na pewno nie zaszkodzi.
Tylko na klimie masz takie objawy? Bez klimy jak przygazujesz to wskazówka nie spada poniżej nominalnych na chwilę? Jeżeli tak, to przeczyść przepustnicę. Jeżeli tylko z klimą to prawdopodobnie klima z jakiegoś powodu zbyt obciąża silnik. Możesz spróbować też zrobić reset kompa.
MadSkillz84
04-07-12, 16:17
Krokowy wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, reset był. Jakieś inne pomysły? :P
Tylko na klimie masz takie objawy? Bez klimy jak przygazujesz to wskazówka nie spada poniżej nominalnych na chwilę? Jeżeli tak, to przeczyść przepustnicę. Jeżeli tylko z klimą to prawdopodobnie klima z jakiegoś powodu zbyt obciąża silnik. Możesz spróbować też zrobić reset kompa.
Bez klimy też się tak czasem dzieje, ale silnik nie gaśnie. Jak przykazuje, to czasem potrafi spaś sporo poniżej nominalnych 750. Wiec liczę na to, że przeczyszczenie przepustnicy i korkowca pomoże.
MadSkillz84
04-07-12, 17:27
Mi za to bez klimy śmiga zazwyczaj ok ale zdarza się że przy hamowaniu i kreceniu kierownicą też spadnie dosyć nisko,tak do 400-300 obr.
Ja również mam podobne objawy: bez klimy przy wysprzęgleniu czasem minimalnie spadnie do 600, przy klimie potrafi zgasnąć. Bujam się już od 2 lat, przepustnica, IACV i inne rzeczy sprawdzone. Teraz osuszacz czeka już na wymianę, podejrzewam, że jest zapchany i zbyt obciąża silnik. Zobaczymy, czy pomoże.
MadSkillz84
04-07-12, 20:20
Problem rozwiązany, mianowicie..po dobiciu gazu sprężarka ma wiecej do tłoczenia - wieksze obciążenie silnika - obroty spadły,regulacja obrotów śrubą na przepustnicy ale...trzeba to zrobić tak:
Odpalamy ciepły silnik
odłączamy kabel od silniczka krokowego żeby nie chodził - zapali się check engine ale to nic
teraz regulujemy pożądane obroty śrubą na przepustnicy do wartości takich jakie być powinny.
wyłaczamy silnik
podłączamy z powrotem silniczek krokowy
resetujemy kompa
uczymy wolnych obrotów
U mnie jak ręką odjął, obroty po uczeniu takie same cały czas i nie spadają tak mocno do 200 obr./min nawet przy właczonej klimie, wcześniej reset nie pomagał bo trzeba było wyregulować najpierw obroty.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
U siebie zauważyłem podobne objawy ostatnio. Na klimie jak dojeżdżam do skrzyżowania i redukuję albo wysprzęglam, to obroty potrafią tak nisko spaść, że silnik gaśnie. Zdarza się, że czasem spadają bez załączonej klimy - ale nigdy silnik nie gaśnie.
W sobotę mam zamiar wyczyścić silniczek krokowy, zobaczę czy pomoże - wg. mojej powinno.
Zrób to samo, na pewno nie zaszkodzi.
uważaj z tym czyszczeniem krokowca, nie jednemu to pogorszyło sprawę (falujące obroty itp)
co do klimy u mnie po załączeniu klimy jest odczuwalne osłabienie mocy, przy wysprzeglaniu na światłach faktycznie obroty nisko spadają (u mnie do ok 400) ale nie gasnie.
co by tu nie pisać, w civicach 6 gen nie ma specjalnie dobrej klimy, ani nie chłodzi jakoś *****iście a i jak juz sami zauważyliście zamula auto czy to 1,4czy 1,8.
A patrzył ktoś do "sam naprawiam" na stronę 113 ? Jest tam mowa o obrotach w czasie działającej klimy.
A patrzył ktoś do "sam naprawiam" na stronę 113 ? Jest tam mowa o obrotach w czasie działającej klimy.
Nie patrzyłem, a co tam jest napisane?
ja mam tak przy lekkim kole zam. (gasnie silnik) ale tylko jak z wysokich obrotów puszcze na luz
wczesniej tzn na seryjnym kole czegos takiego nie było
Wczoraj rozebrałem przepustnice, krokowy, dokładnie wyczyściłem, zrobiłem reset, ale nie specjalnie pomogło, dalej obroty nisko spadają :/
Będę musiał szukać innego sposobu - może by mu podkręcić niskie obroty trochę do góry.
Mam pytanie do osoby która nie ma problemów z obrotami na klimie. Czy jak trzymasz na postoju 2000 obr/min i włączysz klimę to obroty spadają? Jak zachowuje się silnik, czy obroty spadną trochę na chwilę i potem znów trzyma 2000 obr/min?
U mnie po włączeniu klimy podczas postoju obroty spadają z 2000 na 1250 obr/min (pedał gazu wciskam cały czas tak samo). Jak wyłączę klimę obroty wracają na 2000.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.