Zobacz pełną wersję : sprawdzenie luzów zaworowych
Andrew 1130
03-07-12, 07:25
Witam Panowie. Mam takie pytanie. Chcialem sprawdzic luzy zaworowe. U mechanika nie sa to jakies wielkie koszta, ale chcialem sprobowac to zrobic samemu. Wiele rzeczy ogarniam sam w moim aucie ale luzow nigdy nie sprawdzalem. Czy ktos z was juz to robil i czy jest to skomplikowane, co bedzie potrzebne oczywiscie oprocz szczelinomierza i na co trzeba uwazac - moze jakas instrukcja?:)
Jest to według mnie średnio trudne. Ja podpierałem się tym i dałem radę :D
http://www.kapquadproject.yoyo.pl/fotoporadnik/luzyzaworowe.htm
Andrew 1130
03-07-12, 08:00
Jest to według mnie średnio trudne. Ja podpierałem się tym i dałem radę :D
http://www.kapquadproject.yoyo.pl/fotoporadnik/luzyzaworowe.htm
Widzialem ta instrukcje. Ale zobacze co chlopaki jeszcze beda radzic:)
Spokój,spokój jest wskazany ;) :)
Dasz radę !
Ja nigdy nie widziałem jak ktoś to robi. Ale przeczytałem biblie hondziarzy (Sam naprawiam Honda Civic) i tą instrukcje i poradziłem bez problemu a żaden ze mnie mechanik ;)
Sam rób! Ja oddałem tym partaczą i jak tylko zrobie wentylator to sam to robie ; ) Nawalają mi tak zawory niemiłosiernie, że muszę jak najszybciej to zrobić. Wyregulowali w ****u.
Andrew 1130
03-07-12, 13:05
Chlopaki ok. Mi akurat nie nawalaja zawory ale ksiazka serwisowa przewiduje sprawdzenie tych luzow co 40 tys. Ja juz zrobilem duzo ponad dlatego chodzi mi to po glowie:)
Panowie a te zawory to zawsze od strony zderzaka sa wydechowe a od strony szyby ssące?
Tak ; ) Kolektor ssący masz przy szybie, wydechowy przypalony od zderzaka ; P
I jak robota poszła? Rób sam. Ja poprawiałem po "fachowcach" wydech na 4 cylindrze miałem podparty i nawalał po rozgrzaniu. Nie mogłem blaszki włożyć...
też u siebie regulowałem i powiem tak:
trzeba mieć czucie bo urwałem szpilke tą od pokrywy zaworów,no ale po dokupieniu szpilki i złożeniu wszystkiego czuć więcej mocy przy niższych obrotach.
Luzy były w masakrycznym stanie,każdy inaczej ustawiony i to znacząco bo odchyły były nawet 1mm
Pamietaj zeby regulowac zawory na calkowicie zimnym silniku najlepiej niech autko sobie odpocznie z 4-5 h. Czesto mechanicy robia to za szybko np po godzinie od wylaczenia auta a pozniej okazuje sie ze jest zle . U mnie przejechalem 60 kkm po regulacji zaworów dalem do wyregulowania i okazalo sie ze nic nie trzeba regeulowac luzy na zimnym silniku mieszcza sie w granicach podanych w manualu tzn ssące 0,18 do 0,22 mm wydechowe 0,23 do 0,28 mm . Nowej uszczelki pod pokrywe tez nie musisz dawac ( przynajmniej u mnie założono pokrywe na stara uszczelke zakrecono i nic nie cieknie )
Śmiało reguluj sam dasz rade a jak coś to dzwoń 781704223 pomogę ja regulowałem samemu już 2 razy naprawdę to nie jest takie trudne :) pierwszy raz oddałem do serwisu to mi spierniczyły bo było je słychać ;/ i skasowali 150zł a teraz robię sam i pierniczę
Ja musiałem odpalić swoje auto do regulacji, bo musiałem podjechać 50 metrów, ale tylko na bardzo krótką chwilę. Odczekałem, że jak ręką dotykałem to nawet letnie nie było. Ja u siebie mam dobrze wyregulowane, a i tak słychać ciuchtkie cykanie. Nie da się chyba wyeliminować całkowicie tego dzwięku.
RadekTymecki
16-07-12, 12:00
rób na zimnym pamiętając o tym, żeby kręcić wałkiem i iść tak jak zapłony :) dokręcaj na 20Nm
Andrew 1130
20-07-12, 22:17
Panowie jeszcze sie do tego nie zabralem poniwaz mam inne rzeczy do porobienia. Dokrecac i tak bede z czuciem bo nie mam klucza dynamometrycznego. A takie pytanie jeszcze? Czy koniecznie trzeba krecic walem czy mozna tez na piatym biegu krecic kolem?:)
Można też kręcić kołem, cała regulacja jest bardzo prosta, ciężko coś sknocić więc lepiej zrobić to samemu, u mnie najwięcej czasu zajęło chyba zdjęcie osłony rozrządu :D
Można też kręcić kołem, cała regulacja jest bardzo prosta, ciężko coś sknocić więc lepiej zrobić to samemu, u mnie najwięcej czasu zajęło chyba zdjęcie osłony rozrządu :D
Prawym czy lewym? Muszą być oba w górze? :D
Najlepiej 4 jak masz awd i zaszperowane wszystkie dyfry ;) Nie prościej przetoczyć auto na 5 biegu? A jeśli już koło w górę to wystarczy jedno, którekolwiek (mechanizm różnicowy :confused: ) z tym że chyba już łatwiej obracać wał śrubą na pasowym, przecież w osłonie jest otwór do tego celu. Jak ktoś nie czuje się na siłach, to 50zł nie majątek...
Jedno w górze wystarczy oczywiście lewe te od strony rozrządu żebyś widział znaki :D Najlepiej użyj klucza do kół żeby ci się łatwiej obracało. Rzeczywiście śrubą na pasowym lżej, ja nawet nie użyłem przedłużki i nie ściągałem koła tylko jakoś w nadkolu dałem radę kręcić.
Ja jeszcze wykręcam świece, by łatwiej można było kręcić. Przy okazji sprawdzając ich stan (świec).
A tak nie na temat nie wiecie czemu 2 świeca od lewej strony jest mokra tzn. w oleju?czy to taka przypadłość bo w 3 civicach sprawdzałem i w każdym to samo było..
Pod pokrywą są uszczelki, osobno dla każdej świecy. Trzeba pewnie wymienić.
Pod pokrywą są uszczelki, osobno dla każdej świecy. Trzeba pewnie wymienić.
ja u siebie po regulacji nie musiałem wymieniać, nie były zniszczone, tylko nie rozerwij. już kilka miesięcy temu regulowałem i nic się nie poci.
Panowie, pytanie silnik D15Z3, regulowałem zawory drugi raz pod rząd i dalej nawalają luzy dałem 0,20 na ssącym i 0,25 na wydechowym (drugi raz robiłem bo myślałem że coś sknociłem przy pierwszej regulacji). Czy dla D15Z3 jest faktycznie luz 0,20 ssący i 0,25 wydechowy?? A może jest troche ciaśniej 0,15 dla ssącego i 0,20 wydechu?? Wkońcu D15Z3 ma troche większe sprężanie niż inne silniki z D serii?? Pewnie będą pytania czy silnik był zimny, tak był zimny i całą noc stał w garażu, kręciłem kołem zgodnie z instrukcją z manuala i znakami na kole ustawiając tłoki w GMP, proste błędy zostały przy regulacji wyeliminowane.
Zastanawiam się też czy to nie jest wina np. wyrobionej klawiatury i dlatego mam problem wyregulować luzy zaworowe?? Miałem wrażenie że na jednych zaworach wystarczyło lekko obrócić śrube regulacyjną a w innych o większy kąt aby zmienijszyć luz o tą samą wartość.
to już chyba taka przypadłość że słychać zawory na zimnym,u mnie to bardziej wtryski słychać niż zawory na zimnym silniku choć one też dają znać o sobie no ale jak ciepły i zamknięta maska to w odległości 8-10m nie słychać wcale silnika..No chyba że naprawdę głośno się zachowują więc wtedy może być przyczyną np. niedokładny szczelinomierz.Jeśli na ciepłym silniku dalej je słychać to pewnie luz jest za duży..
Słychać na ciepłym silniku (na świerzo odpalonym zawsze Ci będzie przez chwile słychać, zanim się zawory nie zagrzeją i nie zwiększą swojej objętości, dlatego się właśnie ustawia luz zaworowy, gdyż materiał pod wpływem temperatury się rozszerza i wtedy jakbyś nie miał luzu to by Ci się nie domykały na ciepłym i masz ryzyko wypalenia zaworu) - dlatego pisałem że błache błedy w regulacji zostały wyeliminowane łącznie z tym że stuka na ciepłym a nie na zimnym.
Ustawiałem dwa razy i dwa razy na innym szczelinomierzu (pomyślałem że szczelinomierz mam zużyty - czytaj wytarty czy coś, dlatego pożyczyłem od kumpla)!!!
Domyślam się że luz jest za duży bo dlaczego inaczej czemu miało by stukać, dlatego pytam czy dla tego silnika są inne luzy (wiem że D15Z3 ma duży stopień sprężania bo to VTEC-E więc może jest inaczej), a jeśli nie to gdzie może być błąd???
no a według jakiego "poradnika" to ustawiałeś?
Bo w książce "Sam naprawiam honda civic" od 1991r luz zaworowy wynosi:
dolot 0,15-0,19
wylot 017-0,21
no a według jakiego "poradnika" to ustawiałeś?
Bo w książce "Sam naprawiam honda civic" od 1991r luz zaworowy wynosi:
dolot 0,15-0,19
wylot 017-0,21
Według jakiego by nie ustawiał, to D15Z3 ma książkowo 0,18-0,22 na wlocie, a na wylocie 0,23-0,27.
I może być tak, że klawiatura jest już 'wyklepana' i zawory Ci się rozjeżdżają po jakimś czasie. Ja niestety już to przerabiałem, ale winny był najpierw wałek, potem klawiatura.
Kurde napisałem fajnego posta i mi się przeglądarka wysra... więc teraz krócej :P
Po szukaniu jakiegoś info na necie wiem że wlaśnie jak są wyklepane to na szczelinomierz nie wyregujesz luzu (pozostaje albo czujnik zegarowy, albo po prostu na słuch, oko, wprawe zwał jak zwał). Kombinuje żeby zmiejszyć luz na ssących na tzw. luźne 0,15 czyli tak pomiędzy 0,15 a 0,20, analogiczną sytuację dać na wydechowe. I sprawdzić jak się to będzie zachowywało, wydaje mi się że jest to na tyle bezpieczna wartość że można tak zrobić.
Piszesz że się rozjeźdzają po jakimś czasie, one klepią zaraz po regulacji (przejechanie kilkunastu kilometrów aby silnik się dobrze nagrzał). Prędzej sytuacja że nie da się ich wyregulować przez zużyte części chyba? U Ciebie winny wałek, potem klawiatura?? Możesz dokładnie opisać co i jak było dokładnie wytarte (dlaczego wałek), wymieniałeś czy jakoś udało Ci się to wyregulować, a jeśli tak to w jaki sposób??
Po przeczytaniu jeszcze kilku wątków na forum zmniejsze luzy na troche ciaśniejsze, faktycznie na fabrycznych wartościach nie wyregulujesz dobrze własnie ze wzlęgdu na zużywanie się klawiatury, ogarne temat dam znać.
Dlaczego wałek miałem wytarty, to ja Ci nie powiem :] Kupiłem Hanke okazjonalnie z przebiegiem 129 tkm i chyba nikt nigdy nie regulował zaworów - taką kupiłem, właśnie z usterką niewyregulowanych luzów - gasła póki się nie nagrzała. Potem zawory regulowałem co jakieś 20tkm i było całkiem znośnie. Do 205 tkm sukcesywnie traciła trochę mocy, do tego doszło UPG i wtedy po demontażu czapki okazało się, że wałek jest powycierany. Regulacja zaworów pomagała mi na jakiś, max tysiąc. Potem zaczynało się klepanie i sukcesywny spadek mocy. Po zdjęciu klawiatury, okazało się, że wymiana samego wałka, to niestety głupiego robota - na długości całego zespołu wygladała jak po kontakcie z jakimś dłutem/frezem. Nawet sobie nie wyobrażałem, że to się może tak powycierać.
W moim wypadku regulacje na starych gratach nie miały już żadnego sensu. Na nowym wałku i klawiaturze wszystko wróciło do normy, wróciła moc i nic nie klepie.
Andrew 1130
24-07-12, 09:24
Panowie a powiedzcie mi czy jak nie slychac zaworow i auto nie traci na mocy czy i tak sprawdzilibyscie te luzy? Pytam dlatego bo u mnie tak jest a chce je sprawdzic tylko dlatego ze jest to dla mnie nowe doswiadczenie i tak przewiduje ksiazka serwisowa - co o tym myslicie? Mozna cos co jest ok za przeproszeniem zje...ać?:)
Andreww 1130 na twoim miejscu, jeśli Ci nie klepie i nie traci mocy, mimo wszystko sprawdziłbym luzy dla samej kontroli i informacji. Jeśli w normie są to ok (po to masz kontrole że jak ok to nie ruszasz a jak odbiego od normy to regulujesz), ale wziałbym pod uwage wcześniejsze informacje że może klepać mimo poprawnego luzu ze względu na zużycie, także jeśli masz np minimalnie ciaśniejsze to nie koniecznie doregulowywuj według książki (znaczy nie dawaj koniecznie luźniejszych bo możesz mieć wytare i dlatego ktoś dał ciaśniej), ale to wyjdzie w czasie kontroli.
Probestić, a możesz mi powiedzieć czy wymieniałeś wałek z klawiaturą na nowy (nie wiem np. z Aso czy jakiegoś sklepu), czy kupowałeś gdzieś na szrocie w dobrym stanie jedno i drugie czy może wałek dawałeś do regeneracji (są firmy które się tym zajmują). Pytam bo jeśli regulacja nic nie da zastanawiam się co w takim razie robić (regenerwać jeśli się da, kupować w dobrym stanie używki, nowe raczej odpadają ze względu na ceny, ale to jest do zorientowania się w temacie cen). Jednym słowem skąd miałeś nowe/dobre tajle.
Colin
Jeden z użytkowników forum odsprzedał mi wałek + klawiaturę w naprawdę świetnym stanie. Akurat w moim silniku jest pewne pole manewru co do podmiany z innych d14stek - nie wiem konkretnie jak u Ciebie to wygląda. Nowy wałek w ASO, ktoś wspominał że kosztuje ponad tysiąc, więc odpada raczej dla każdego przy zdrowym umyśle :p
Zawory wkońcu ustawione, dałem luźne 0,15 na ssące i luźne 0,2 na wydechowe i pomogło, orkiestra wkońcu przestała grać, do poprawki mam jeszcze jeden cylinder bo jeszcze leciutko go słychać, mimo że starałem się to robić jak najdokładniej. Jednym słowem jak już klawiaturę mamy po dużym przebiegu i seryjne luzy nie pomagają trzeba dawać ciaśniej ze względu na zużycie koników i tyle.
Teraz jeszcze pytanie, przy dokręcaniu pokrywy zaworów, zerwałem śrubę mocującą właśnie pokrywe (na szczeście po ściągnięciu udało się wykrećić ułamany koniec który został w głowicy). Da radę dokupić taką śrubę?? a najlepiej cały komplet nowych do pokrywy zaworów (wolałbym nie zerwać pozostałych). Przyglądałem się tej zerwanej i wygląda jakby była wkładana w całości z uszczelką w pokrywie (uszczelką śruby), czy może właśnie przy kupnie kompletu uszczelek ją dostanę??
Śrubę pokrywy kupisz bez problemu w używce, bardziej cały komplet niż jedną sztukę ale może i ktoś na sztuki Ci sprzeda. Dociśnij pokrywę ręką i dokręcaj je lekko to nie urwiesz, tam nie trzeba dużej siły, wystarczy wkrętak z z nasadką, kluczem można przedobrzyć.
W moim d15 eko-sreko ostatnio ustawiłem luzy tak jak opisujesz, "luźne" 0,15 in / 0,20 ex, od tamtej pory zrobiłem już pewnie ze 40 tys.km i na dniach będę sprawdzał, to napisze co z tego wyszło po większym przelocie.
Myślałem nawet o nowym całym komplecie jeśli ta pękła to i tamte mogą (zmęczenie materiału), a też w dziwnym miejscu bo oglądając śrubę widać że jest tam coś jakby podkładka (integralana część śruby), która moim zdaniem zabezpiecza przed wkręcenim za głęboko w gwint śruby (tzn. nie możemy kręcić bo opiera się już na tej podkładce a nie na końcu śruby która już dotyka dna otworu). Pękła właśnie pod tą podkładką czyli wygląda na to że śruba już dotknęła dna otworu a podkładka się jeszcze nie oparła i dlatego pękło pod nią. Gdyby podkładka się oparła powinny według mnie pęknąc powyżej niej. Dlatego wydaje mi się że raz zmęczenie materiału, dwa wydłużenie śruby i jeśli cały kompel nie byłby drogi to wolałbym kupić nowe. Wkońcu inne też się wydłużają i uszczelka na całej długości może inaczej dolegać.
Się rozpisałem, ale pewnie skończy się na kupieniu używki i już :P
Odkręcałem i przykręcałem hondowskie pokrywy jakiś milion razy i wydłużenia, zmęczenia materiału na śrubkach nie uświadczyłem, po prostu trzeba je umieć dokręcać a nie szukać kosmicznych przyczyn ukręcenia się ;) Śrubki nówki sztuki dostaniesz w ASO.
Sprawdziłem dziś te zawory, na ssących luz nieco większy jak był wyjściowo ale w normie, wydechowe w zasadzie bez zmian, skręciłem ssące jak było i ma hulać dalej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.