Zobacz pełną wersję : różnica między d15z3 a d15z6
Witam, jestem bardzo ciekaw jaka jest roznica miedzy silnikiem d15z3 a d15z6... wiem ze jeden ma 90km a drugi 115km ale chodzi mi o cos wiecej, moze jest jakas wieksza roznica w dolocie itp ?? czy elektronika sie bardzo rozni itp ?? jezeli macie sugestie to prosze napiszcie ...
Tu są opisane zmiany http://www.hondapl.org/civic5d/vti5d/silniki5D97.html
Wzrost mocy osiągnięto zwiększając stopień sprężania z 9,3:1 do 9,6:1 i zwiększając średnice zaworów dolotowych z 27,5 mm do 30 mm i wylotowych z 23,5 mm do 26 mm. Liniowy czujnik składu mieszanki zastąpiono czujnikiem, który wykrywa nierównomierności procesu spalania, mierząc drobne zmiany prędkości obrotowej wału korbowego. Pozwala to szybciej i precyzyjniej ustalić optymalny skład mieszanki.
:)
nie znam sie zbytnio na mechanice ale czy zmana kolektora dolotowego na ten z 15z6 zmieni osiagi ?? czy raczej nie meczyc sie z modyfikacjami d15z3 ??
nie poprawiaj fabryki! jedyna dobra modyfikacja w MA8 jest wymiana uszczelki pod przepustnica w wersji 1,4 :D
SPUTNIK1957
16-08-07, 22:23
Tu są opisane zmiany http://www.hondapl.org/civic5d/vti5d/silniki5D97.html
Wzrost mocy osiągnięto zwiększając stopień sprężania z 9,3:1 do 9,6:1 i zwiększając średnice zaworów dolotowych z 27,5 mm do 30 mm i wylotowych z 23,5 mm do 26 mm. Liniowy czujnik składu mieszanki zastąpiono czujnikiem, który wykrywa nierównomierności procesu spalania, mierząc drobne zmiany prędkości obrotowej wału korbowego. Pozwala to szybciej i precyzyjniej ustalić optymalny skład mieszanki.
:)
Myy ja tu chyba czegoś nierozumie, czy ktos może mi powiedzieć co to jest liniowy czujnik spalania ? mnie sie wydaje ze jest to zwykła sonda lambda, a czujnik który wykrywa nierownomierności procesu spalania to sonda szerokopasmowa LAF ktora to jest na wyposażeniu D15Z3. Czy coś pokreciłem ??
przyznam szczerze ze pojecia nie mam. wiem ze u mnie jest sonda lambda a to LAF to albo nie wiem co to albo nie mam :D
SPUTNIK1957
17-08-07, 00:21
Własnie to masz, jest to sonda o 5 przewodach, czyli na dwuch jest grzałka a na pozostałych 3 jest ten sygnał, z tekstu wynika że w D15Z3 była zwykła 4 przewodowa a w nastepnej wersji była ta LAF a przecież to D15Z3 ją ma i niewiem czy ja cos zle rozumuje czy tekst jest błednie napisany ;)
widze że powrócił stary,lubiany temat z lambdą w silnikach eco - aż się łezka w oku kręci... ;)
Tutaj (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17800&highlight=sonda+lambda) jest chyba wszystko o czujniku tlenu w d15z3 - w tym i opis mojej walki w nim :)
miłej lektury
SPUTNIK1957
17-08-07, 12:52
Czyli wniosek że to tekst jest błedny jeśli chodzi o sondy lambda.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.